9 Νοε 2010

Γέροντας Παΐσιος: "Ἢ παλληκαριὰ γεννιέται ἀπὸ τὴν ἐμπιστοσύνη στὸν Θεό. Δὲν ἔχει βαρβαρότητα."




Στν ποχ μς σπανίζουν τ παλληκάρια. Ο νθρωποι εναι νερόβραστοι.
Γι' ατό, Θες φυλάξοι, ν γίνη νας πόλεμος, λλοι π φόβο θ πεθάνουν, λλοι θ μείνουν στν δρόμο π μι μικρ ταλαιπωρία, γιατί συνήθισαν στν καλοπέραση...
...ταν δν παρχη στν νθρωπο Χριστός, πς ν παρχη ατ παλληκαριά; Σήμερα ο νθρωποι χωρς Χριστ χτίζουν τν ζωή τους στ μπάζα.

Τ νδραγαθήματα τ κάνουν ατο πο χουν παλληκαριά, μεγάλη καρδι - χι μεγάλο μπόι κα εναι ποφασισμένοι ν θυσιασθον. Κα στν πόλεμο, σοι χουν παλληκαριά, πειδ χουν καλωσύνη, δν σκοτώνουν, γιατί παλληκαρι δν χει βαρβαρότητα. Ρίχνουν γύρω-γύρω π τν χθρ κα τν ναγκάζουν ν παραδοθ. καλς προτιμάει ν σκοτωθ κενος παρ ν σκοτώση. Κα ταν κανες χη τέτοια διάθεση, δέχεται θεϊκς δυνάμεις.

Ο κακο εναι φοβητσιάρηδες, νανδροι, θρασύδειλοι· φοβονται κα τν ἑαυτό τους κα τος λλους, γι' ατ ρίχνουν συνέχεια π φόβο...
Τότε μ τν νταρτοπόλεμο, ταν πηρετοσα στν στρατό, εχαμε πάει μι φορ σ να χωριό. «Δν εναι δ κανες πό τους συμμορίτες, μς επαν χουν φύγει λοι. Μόνο μι... τρελλ γυναίκα μεινε». νας λοιπν τν εδε π μακρι κα ρριξε μι-δυ ριπς μ τ πλοπολυβόλο!
καημένη φώναξε «τί σς κανα;», κα στερα πεσε κάτω.
- π τν φόβο το τ κανε;
- Ναί, π τν φόβο του. νας τέτοιος νθρωπος θέλει τν εκολη λύση γι τν αυτό του. Γι ν ΐναι σίγουρος, λέει: «Καλύτερα ν τν ξεκάνω τν χθρό». λιγώτερο φοβητσιάρης εναι κα λιγώτερο κακός. Θ κοιτάξη ν τν χρηστέψη τν χθρό, ν το σπάση λ.χ. τ πόδι, τ χέρι· δν θ τν ξεκάνη.
λλο νδρισμός, λεβεντιά, κα λλο κακότητα, γκληματικότητα. Δν εναι νδρισμς ν πιάνης τος χθρούς, τος αχμαλώτους, κα ν τος σφάζης.
νδρισμς θ π ν πιάσω τν χθρό, ν το σπάσω τ ντουφέκι κα μετ ν τν φήσω λεύθερο. πατέρας μου τσι κανε.

ταν πίανε τος Τσέτες[1] πο καναν πιδρομς στ Φάρασα, παιρνε τ ντουφέκια τους, τ σπαζε κα τος λεγε: «Εστε γυνακες· δν εστε νδρες». στερά τους φηνε λεύθερους.
Μι φορ ντύθηκε χανούμισσα, πγε στ λημέρι τους κα ζήτησε τν καπετάνιο.
Προηγουμένως εχε συνεννοηθ μ τ παλληκάρια του, ν πιτεθον μέσως μετ τ σύνθημα πο θ τος δινε.
ταν ο Τσέτες τν πγαν στν καπετάνιο, το επε: «Διξε τος νδρες σου, γι ν μείνουμε μόνοι μας». Μόλις μειναν ο δυό τους, το ρπαξε τ ντουφέκι, τ σπασε κα το επε: «Τώρα σ εσαι γυναίκα· γ εμαι ζνεπιδης[2]». δωσε τότε τ σύνθημα, ρμησαν τ παλληκάρια του κα δίωξαν τος Τσέτες π τ χωριό.
Γι ν κάνη κανες προκοπή, πρέπει ν χη παλαβ φλέβα, μ τν καλ ννοια. νάλογα πς θ ξιοποίηση τν παλαβ φλέβα, θ γίνη γιος ρωας. ν μως δν βοηθηθ κα παρασυρθ, μπορε ν γίνη γκληματίας.

νας πο δν χει παλαβ φλέβα δν μπορε ν γίνη οτε γιος οτε ρωας. Γι' ατ χρειάζεται ν πάρη μπρς μέσα μας μηχανή, ν δούλεψη καρδιά, παλληκαριά. καρδι πρέπει ν παλαβώση. Γνωρίζω πολλος στρατιωτικος πο ποστρατεύθηκαν κα εναι λο σκασίλα
Μερικο θέλουν ν γίνη πόλεμος, γι ν σχοληθον - τόσο πολύ! -ν λλος, μόλις τν καλον γι πιστράτευση, τρέμει λλος κάνει τν τρελλό, γι ν μν πηρέτηση. Πόσοι πόστρατοί μου λένε τι θέλουν ν πνε πάνω στν Βοσνία ν πολεμήσουν.
Δν χουν ξιοποιήσει τν παλληκαριά τους στν πνευματικ ζωή, γι' ατό, ταν κουν γι πόλεμο, χαίρονται ν πνε ν πολεμήσουν. Ατο πο χουν τόση δύναμη, ν ΐχαν γνωρίσει τν πνευματικ ζωή, ξέρεις τί σκηση, τί γνες θ καναν; γιοι θ ταν.

«Τί παλληκαρι πρχε παλι»
- Γέροντα, μι φορ μς εχατε πε κάτι γι τν γιαγιά σας...
- γιαγιά μου εχε πολλ παλληκαριά. Εχε πάντοτε μαζί της γι σφάλεια να γιαταγάνι! Βλέπεις, χήρα γυναίκα ταν, μ δυ παιδιά, πς ν τ βγάλη πέρα μ τος Τούρκους!
Δύσκολα χρόνια!... Τν φοβόνταν λοι. Παλληκάρι! Μι φορ νας κλέφτης εχε πάει ν κλέψη σ να μπέλι πο ταν κοντ στ μνήματα. Γι ν τν φοβηθον, φόρεσε να πουκάμισο σπρο μέχρι κάτω. στερα μπκε στ μνήματα, τσι πως ταν μ τ σπρο πουκάμισο, κα γύριζε κε μέσα.
Τότε τυχε ν περάση π τ μνήματα γιαγιά μου.

κλέφτης, μόλις τν εδε, ξάπλωσε κάτω κα κανε τν πεθαμένο, γι ν τν φοβερίση, ν νομίση τι εναι βρυκόλακας.
κείνη μως τν πλησίασε κα τοϋ επε: «σένα, ν σουν καλς νθρωπος, θ σ εχε λειώσει τ χμα»! Γυρίζει μετ τ γιαταγάνι π τν νάποδη κα ρχίζει ν τν δέρνη. Τν εχε σακατέψει. Οτε ξερε ποις ταν.
στερα κουσε στ χωρι τι τάδε εναι σακατεμένος κα τσι μαθε ποις ταν.
Στν ποχ μς σπανίζουν τ παλληκάρια. Ο νθρωποι εναι νερόβραστοι. Γι' ατό, Θες φυλάξοι, ν γίνη νας πόλεμος, λλοι π φόβο θ πεθάνουν, λλοι θ μείνουν στν δρόμο π μι μικρ ταλαιπωρία, γιατί συνήθισαν στν καλοπέραση. Παλιά, τί παλληκαρι εχαν!

Στν Μον Φλαβιανν, στν Μικρ σία, εχαν πιάσει ο Τορκοι ναν νδρα κα τν σφαξαν. Μετ επαν στν γυναίκα του: « θ ρνηθης τν Χριστ θ σφάξουμε κα τ παιδιά σου». «Τν νδρα μου, τος λέει κείνη, τν πρε Χριστός, τ παιδιά μου τ μπιστεύομαι στν Χριστ κα γω τν Χριστ δν Τν ρνομαι».
Τί παλληκαριά! ταν δν παρχη στν νθρωπο Χριστός, πς ν παρχη ατ παλληκαριά; Σήμερα ο νθρωποι χωρς Χριστ χτίζουν τν ζωή τους στ μπάζα.
κενα τ χρόνια ταν κα ο μητέρες παλληκάρια κα τ παιδι παλληκάρια. Στν Κόνιτσα, θυμμαι, μι γειτόνισσα πο ταν σ νδιαφέρουσα πγε μόνη της μιάμιση ρα μακρι π τν πόλη στ χωράφι κα τσάπιζε καλαμπόκια.
κεϊ γέννησε τ παιδάκι, τ πρε στν ποδιά της κα γύρισε στ χωριό. «χω κα μωράκι», μς επε περνώντας π τν πόρτα μας. ταν κα Κατοχή, δύσκολα χρόνια.
Τώρα πάρχουν γυνακες πο π φόβο κάθονται ξι- πτα μνες ξαπλωμένες, γι ν γεννήσουν να παιδί. λλο κενες πο χουν λόγους γείας.

1. Τορκοι ντάρτες.
2. Τ πώνυμο το Γέροντα.
πόσπασμα π τς σελίδες 213 -216 το βιβλίου:
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΛΟΓΟΙ Β΄
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
«ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.