
ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ - ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟΣ
Ἡ παροῦσα ἐργασία σκοπὸ ἔχει νὰ φέρει σὲ ἐπαφὴ τὸν ἀναγνώστη μὲ τὸν γνωστικισμό, τὶς γνωστικὲς σέκτες καὶ τὶς διδασκαλίες του. Μέσα ἀπὸ αὐτὴ τὴν ἐπαφὴ θὰ μπορέσει νὰ γίνει κατανοητὴ ἡ ἐκ τῶν ἔσω πολεμικὴ ποὺ ἀσκήθηκε στὴν Ἐκκλησία στὰ πρῶτα χρόνια της ζωῆς της. Ἀπὸ τὴν ἀντιπαράθεση μὲ τὶς γνωστικὲς αἱρέσεις, οἱ ὁποῖες ἐμφανίστηκαν ἤδη ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τῶν ἀποστόλων, ὁ χριστιανισμὸς ξεκίνησε τὴν διατύπωση τοῦ δόγματος. Παράλληλα, ἐλπίζουμε ὁ ἀναγνώστης, νὰ ἀποκτήσει τὰ ἀπαραίτητα ἐφόδια, γιὰ την ἀναγνώρισει τῆς ταυτότητας σύγχρονων ἀπόψεων καὶ ἰδεῶν, ποὺ ὡς νέο-γνωστικές, ἔχουν τὶς ρίζες τοὺς σ’ ἐκείνη τὴν ἐποχή.
Γιὰ τοὺς σκοποὺς αὐτοὺς ἡ ἐργασία ἀποτελεῖται ἀπὸ τέσσερα μέρη.
Στὸ πρῶτο μέρος ἀνιχνεύουμε τὸν χαρακτήρα καὶ τὴν ἱστορικὴ ἔναρξη τοῦ φαινομένου.
Στὸ δεύτερο μέρος μᾶς ἀπασχολοῦν οἱ κεντρικὲς γραμμὲς τῆς διδασκαλίας τῶν γνωστικῶν ὕστερα ἀπὸ παρουσίαση τῶν πηγῶν. (2. Διδασκαλία τῶν γνωστικῶν, 2.1 Πηγές, 2.1.1. Ἐκκλησιαστικὰ κείμενα, 2.1.2 Γνωστικὰ κείμενα, 2.2 Οἱ κεντρικὲς ἰδέες τῆς γνωστικῆς διδασκαλίας)
Στὸ τρίτο μέρος γίνεται μία ὅσο τὸ δυνατὸν πληρέστερη καταγραφὴ τῶν γνωστικῶν ὁμάδων, λαμβάνοντας ὑπόψη τὸν περιορισμένο χῶρο τῆς παρουσίασης. Ἀξιοποιοῦνται πληροφορίες ποὺ προέρχονται μόνο ἀπὸ ἐκκλησιαστικοὺς συγγραφεῖς. (3. Γνωστικὲς ὁμάδες)
Στὸ τέταρτο καὶ τελευταῖο μέρος ἐντοπίζονται οἱ... γνωστικὲς ρίζες σύγχρονων θεοσοφικῶν ὀργανώσεων. (4. Ἡ ἐπίδραση τῶν γνωστικῶν στὸ ἔργο τῆς H. P. Blavatsky)
****
ΠΗΓΗ:Ι.Μ.ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου