27 Οκτ 2010

Τὸ πρόβλημα μὲ τὴν Νεοεποχίτικη ἱστορία

Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνς
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ


Γράφει Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Δ. Μεταλληνός, μότιμος Καθηγητς Πανεπιστημίου θηνν

Τ ατημα «ν ξαναγραφ στορία» κυριαρχε σήμερα σ κύκλους διανοουμένων κα πολιτικν κα γ ατος σημαίνει προσφορ -διαίτερα στν κπαίδευση- μίας κολοβωμένης στορίας γι τν πίτευξη πολιτικν σκοπιμοτήτων.

1. Τ πρόβλημα μφανίσθηκε πρν π μερικς δεκαετίες, ρχίζοντας μ τ μάθημα τν Θρησκευτικν.
Τ 1962 ξέσπασε μεγάλος πράγματι γώνας τν Φοιτητν τς Θεολογίας, θηνν Θεσσαλονίκης, πο κράτησε π να πτάμηνο (27.2-27.9) κλειστς τς δύο Θεολογικς Σχολές, ταν κα μειώσεως το Μαθήματος τν Θρησκευτικν μ τν -κατ' ρχς- πιλεκτικ περιορισμ τν ρν διδασκαλίας π δίωρο σ μονόωρο σ κάποιους τύπους σχολείων.
Τ πρόσχημα: νταξή μας στν Ερώπη (Ε.Ο.Κ., τότε), πο κφραζόταν μ τν «κσυγχρονιστικ» κορνα του τότε Πρωθυπουργο, κατόχου «Βραβείου Καρλομάγνου», το μεγαλύτερου χθρο της Ρωμιοσύνης: «Δν χρειαζόμαστε θεολόγους, λλ γεωπόνους κα μηχανικούς»!

ρθοτατα είμνηστος καθηγητς Παναγιώτης Μπρατσιώτης, μέλος το ΑΣΕΠ (ταν τ Παίδ. νστιτοτο τς ποχς), το πηύθυνε τ ρώτημα:  «ν σες λέγετε ατά, τί θ πε κα τί θ πράξει αριο μία...

 ριστερωτέρα μν κυβέρνησις;».
Σ' ατ τν προβληματισμ ζομε μέχρι σήμερα. Σημαντικ μως εναι, τι φοιτητικ γεσία ατο
το γώνα διαπιστώσαμε τι δν ταν μόνο τ μάθημα τν Θρησκευτικν, πο πρεπε ν πέσει θύμα τς μανίας το ξευρωπαϊσμο κα τς παγκοσμιοποίησης, λλα γρήγορα θ πεκτεινόταν πολεμικ ατ κα στ μάθημα τς στορίας κα τς Γλώσσας μας.
Διότι τ τρία ατ μαθήματα, τ καθένα μ τν τρόπο του, συνιστον τ ρμηνευτικ κλειδι κατανοήσεως κα ρμηνείας το πολιτισμο μας, συμβάλλοντας συνάμα στν διατήρηση τς στορικς μας συνέχειας κα κοινωνικς συνοχς.
λλ? ατ τ δύο μεγέθη εναι σήμερα τ «κόκκινο παν» γι τος «κσυγχρονιστς» λων τν παρατάξεων, πο προσπαθον, μ τν παρουσία τους στν χρο τς κπαίδευσης, ν τ διαστρέψουν μέχρι ν τ καταστρέψουν.
πορεία ατή, πο δηγε σταθερ στν διάλυση το θνους μας, μέσα στν πίσης προωθούμενη ντιεθνικ δέα τς Νέας ποχς, μόνον κ τν νδον μπορε ν χει ποτελεσματικότητα, κα ατ τ χουν συνειδητοποιήσει λοι ο ξωτερικο χθροί του λληνισμο.
Ατ εχε διατυπώσει τν 19ον αώνα Jakob Philip Fallmerayer (1790-1861) κθέτοντας τς «ναμνήσεις π τ γιον ρος κα τν Θεσσαλονίκην», πο πρόσφατα παρουσίασε συνάδελφος κ. θανάσιος Καραθανάσης, στν πετηρίδα τς Θεολογικς Σχολς Θεσσαλονίκης. Κάνοντας λόγο γερμανς στορικς γι τν νοερ εχή, τν φιλοδυτικ Βαρλαάμ, τν συχασμ το 14ου α., λλ κα τν θωνιάδα κα τν Εγένιο Βούλγαρη, πο κτιμ διαίτερα, προχωρε στν ταύτιση λληνισμο κα ρθοδοξίας:
«π' ξω, ς τ θυμονται ατ στν Ερώπη -παρατηρε- λες ο πιθέσεις κατ το λληνικο θνους, πο εναι ταυτόσημο μ τ νατολικ χριστιανικ δόγμα, εναι μάταιη προσπάθεια. κίνδυνος μπορε ν εναι μόνον σωτερικός»!
Τν κτίμηση ατ το Fallmerayer, προϋποθέτουν σα γράφησαν κατ καιρος π τν Kissinger, τν Χομσμπάουμ κ.α. τς διας νοοτροπίας, πως ο συνεργαζόμενοι μ τ δρυμα Soros τν ΗΠΑ.

2. Τν σκοπιμότητα τν νεοποχιτν συγγραφέων στορίας ποστυλώνει νας «παγκόσμιος ερηνισμός», πο ποστασιώνει τν ποψη, τι ρκε πάλειψη τν διαιρούντων κα τονισμς τν νούντων, γι ν ρθε τ «μεσοτειχον» (φ. 2,14) μεταξ θνν κα νθρώπων, γι τν προώθηση το πλανητικο νθρώπου κα τς πλανητικς κοινωνίας, π τν «προστασία» κα τν «λεγχο» το Πλανητάρχη τς Νέας ποχς.
Προωθεται, συνεπς, ντιευαγγελικ «μία ποίμνη» μ ποιμένα χι τν Χριστό, λλ τν ντίχριστο, γι ν μιλήσω σχατολογικ

μέθοδος ατή, τς προβολς τν νούντων κα χι τν διαιρούντων, φαρμόζεται κα στν λλη ψι το Οκουμενισμο, στν θρησκευτικ-θεολογικό, τν διαχριστιανικ διάλογο.
Εναι γεγονός, τι χι μόνον ο διες ξουσιαστικς δυνάμεις, λλα κα τ διο πνεμα διέπει κα τς δύο πλευρς το οκουμενισμο, λλ κα διος στόχος, ξυπηρέτηση τν σχεδίων τς περδύναμης κα τς Νέας Τάξης.

Σ ατ τ κλίμα «συνωστίζονται» τ σχολικ μαθήματα, πο σχετίζονται μεσα μ τν ταυτότητά μας. Τ περιεχόμενο, λλωστε, ατν τν μαθημάτων εναι τ κ ριο διαφοροποιητικ στοιχεο το πολιτισμο μας π τν πολιτισμ τς Φραγκοτευτονικς Δύσης.
Δν θέλουν κάποιοι στορικοί μας -κα σως κα δν μπορον- ν κατανοήσουν, τι γι τς διχοστασίες κα διαιρέσεις δν πταίουν τ θρησκευτικ κα στορία (τ παρελθν δηλαδή), λλα πολιτική, ο προκλήσεις κα τ νοσιουργήματα τς περδύναμης κα τν συνεργν της.
Ο λώσεις το 1204 κα το 1453, ο θνικο διχασμοί μας ς τν 20όν αώνα, τ δράμα τς Κύπρου κα τ Σκοπιανό, δν λύνονται μ τ ξαναγράψιμο τς στορίας, λλα μ τν ρθ κατανόηση τν μηνυμάτων της.
δ μως γίνεται ληθιν «γενοκτονία», μ τν προσπάθεια γι τν διάλυση τν θνικν ταυτοτήτων, μέσα π τν λοβοτόμηση τς θνικς μνήμης κα τν διάσπαση τς θνικς μας συνέχειας. τσι μως δν ξαναγράφεται στορία, λλα φιμώνονται ο πηγές, χωρς τς ποες δν γράφεται ληθιν στορία, λλα μία νύπαρκτη-κατασκευασμένη παρ-στορία.
πιστήμη τότε δίνει τν θέση της στν πολιτική. Τ σημαντικότερο μως κα πικίνδυνο εναι, τι δν πρόκειται γι διοτροπίες μεμονωμένων προσώπων, λλα γι ργανωμένη κα συστηματικ μεθοδευμένη ναθεώρηση τς στορίας, στ ρια εδικς γ ατ «σχολς».
Τ ρθρα το περιοδικο ΑΡΔΗΝ (τ. 62/2006) ναλύουν πειστικότατα τ ζήτημα ατό, χωρς μάλιστα κενό. Τ προϊν ατς τς κίνησης εναι πραγματικ «στορία το σωλήνα» ς «Κοιν στορία τν Βαλκανίων».
νδιαφέρον μως εναι, τι νάλογες προσπάθειες στν λλη Ερώπη δν μπορον ν γίνουν δεκτές. Γαλλία, λλωστε, δν μπορε ν πορρίψει τν Ναπολέοντα κα Γερμανία δυνατε ν παγγιστρωθε π τ φάντασμα το Βίσμαρκ.
Εναι δ γεγονός, τι πώθηση το κακο στ λήθη μς καταδικάζει ν ξαναζήσουμε τς διες συμφορές. ντίθετα, πλήρης γνώση το δηγε στν μπέδωση τς γνώσης ς λης γι τν δημιουργία νιαίας συνείδησης.
μέθοδος κα στοχοθεσία τν «κσυγχρονιστν» τς πολιτικς κα τς στορίας θυμίζει ναν προφητικ λόγο, πρν π ρκετ χρόνια, το μεγάλου μας φιλοσόφου της γελοιογραφίας κ. Κυριακόπουλου= ΚΥΡ: «λληνες κα Τορκοι καμαν τσιμπούσι στν λαμάνα. ψησαν κα φαγαν σουβλάκια. Συμμετεχε κα θανάσιος Διάκος»!
Ατ τν στορία θέλουν, βασιζόμενη σ ενουχισμένους στν μνήμη πολίτες, μ βάση τν ρχν επε σ μία στιγμ πρωταγωνίστρια τς μάδος): «ποιος λέγχει τ παρελθόν, λέγχει κα τ μέλλον»!

3. Τν κατεδάφιση ατ κα «νοικοδόμηση» μ τ λικά της Νέας ποχς πιχειρον νθρωποι, πο χι μόνον νισχύονται, λλ εναι τραγικ κατευθυνόμενα θύματα τς κσυγχρονιστικς πολιτικς κα διακονον τς στοχοθεσίες της. Εναι δ ρθ ατό, πο λεγαν ο Βυζαντινορωμηο πρόγονοί μας: «ποιος χει τν Κωνσταντινούπολη εναι ατοκράτορας»!
ποιος χει σήμερα τ πουργεο Παιδείας, πλάθει γενις νθρώπων, ς θλιβερ ρομπότ. Χρηστούς, δηλαδ εχρηστους, πολίτες. ποτε γεννιέται τ ρώτημα: μες τί μπορομε ν κάμουμε; Θ δεχθομε παθητικ τ τεκταινόμενα μ τ ησουίτικο πρόσχημα «non possumus»;

χι βέβαια! Στν ντίσταση- ντίδραση σ ατ τ γχειρήματα, σ μία χώρα πο κόμη πλειονοψηφία το Λαο μς δηλώνει τν ρθόδοξη ταυτότητά της, πρώτη κινητοποίηση νήκει στος δίους τους δασκάλους κα καθηγητές. Τί διδάσκουν; Τ βιβλίο χει δευτερεύουσα σημασία. Πρωτεύουσα σημασία χει δάσκαλος.

τσι:
α) Τ λλείποντα, διεστραμμένα κα σαφ στ διδ
ακτικ γχειρίδιο συμπληρώνονται κα διορθώνονται π τν λληνα κα ρθόδοξο δάσκαλο. Τ πιχείρημα τν συγγραφέων τς ξαμβλωματικς στορίας, τι «τ μάθημα εναι στορία κα χι Θρησκευτικ» γνοε τν μέχρι σήμερα διφυ χαρακτήρα το Γένους μας, στν στορία το ποίου πολιτικ κα θεολογία συμπλέκονται ς δύο ψεις τς δίας πραγματικότητας, συνεπς τι ατ πο εναι κτς πραγματικότητας γι τ μία πλευρά, εναι κα γι τν λλη.  
β) Χρειάζεται σωτερικ διεργασία, κστρατεία διαφώτισης το Ποιμνίου. Κα ατ εναι εκολότερο στν Κύπρο π' σο στν λλαδικ πικράτεια. Διαφώτιση μ κάθε προσφερόμενο κκλησιαστικ μέσο.
γ) Χρειάζεται προώθηση στν δημοσιότητα στορικν ργων, πο κθέτουν τν στορία μας κα χι τν νεοεποχίτικη διαστροφή της. Περιοδικά, πως τ ρδην κα τ Ρεσάλτο, προσφέρουν μεγάλη βοήθεια κα εναι δυνατν ν ξιοποιηθον. Κα τ τελευταο:  
δ) Εναι πόλυτη νάγκη ν διακρατηθε σύνδεση στορίας, Θρησκείας κα Γλώσσας, διότι ποια ποσύνδεσή τους θ προσφέρει μεμονωμένους στόχους, πο εναι εκολο ν κτυπηθον κα ν ξουδετερωθον μ τν μέθοδο το σαλαμιο.

ρθόδοξος Τύπος 22 κτωβρίου

http://anavaseis.blogspot.com/2010/10/blog-post_8829.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.