Tοῦ Ἁρχιμ. Δανιήλ Ἀεράκη
Διαφωνίες ὑπάρχουν. Ἀλλ’ ἡ ἀγάπη καὶ ἡ κοινωνία στὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ, στὴν Ἐκκλησία, διατηροῦνται πάση θυσία. Ἔχουμε δικαίωμα νὰ διαφωνοῦμε μὲ ἐνέργειες ποιμένων τῆς Ἐκκλησίας; Ἀσφαλῶς! Ἀλλὰ κάτι τέτοιο δὲν σημαίνει ὕβρεις κατὰ τῶν ποιμένων. Ἔχουμε δικαίωμα νὰ διαμαρτυρώμαστε γιὰ ἀντικανονικὲς πράξεις ἐκκλησιαστικῶν ἡγετῶν; Ἀσφαλῶς! Ἀλλ’ αὐτὸ δὲν σημαίνει ἀποκοπὴ ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας.
Ἔχει δικαίωμα ἕνας ἐπίσκοπος νὰ κόβη τὸ μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, τοῦ προέδρου, δηλαδή, τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, ὅπου ἀνήκει; Ἐδῶ τὸ «ἀσφαλῶς» δὲν τὸ λέμε ἀπόλυτα. Βεβαίως ὑπάρχει ἕνας κανόνας, ὁ ἰὲ/ τῆς Πρωτοδευτέρας Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ἀλλὰ δὲν ἀνοίγει τόσο εὔκολα τὴν πόρτα τῆς ἀποτειχίσεως (διακοπῆς μνημονεύσεως). Παρέχει στὸν....
ἐπίσκοπο αὐτὸ τὸ δικαίωμα, ἐφ’ ὅσον ὁ Πατριάρχης κηρύττει «γυμνὴ τὴ κεφαλὴ» αἵρεσι καὶ ἔχει καταδικασθῆ ἐκκλησιαστικῶς γιὰ τὴν αἵρεσί του αὐτή.
ἐπίσκοπο αὐτὸ τὸ δικαίωμα, ἐφ’ ὅσον ὁ Πατριάρχης κηρύττει «γυμνὴ τὴ κεφαλὴ» αἵρεσι καὶ ἔχει καταδικασθῆ ἐκκλησιαστικῶς γιὰ τὴν αἵρεσί του αὐτή.
Σὲ ἀντικανονικὲς ἐνέργειες προβαίνει καὶ ὁ νῦν Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, καὶ μάλιστα στὰ πλαίσια τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Ἀλλὰ δὲν ἀρνήθηκε κανένα βασικὸ δόγμα τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως. («ΧΡ. ΒΙΒΛ.»: Ἡ πίστη στὴν ΜΙΑ Ἐκκλησία ἄραγε ἀποτελεῖ δόγμα τῆς ὀρθοδόξου Πίστεως;)
Ὑπῆρξε βέβαια κάποτε (τὸ 1970) διακοπῆ μνημονεύσεως τοῦ ὀνόματος τού πατριαρχου Αθηναγορα απο τρεῖς Μητροπολίτες (Ἐλευθερουπόλεως Ἀμβρόσιο, Φλωρίνης Αὐγουστίνο, Παραμυθίας Παῦλο), ἀλλ’ ὄχι γιὰ πάντα. Ἐπειδὴ πολλοὶ ἐπικαλοῦνται τὸ παράδειγμα τοῦ π. Αὐγουστίνου, ἂς γνωρίζουν, ὅτι ὁ π. Αὐγουστίνος δὲν διέκοψε τὸ μνημόσυνο τοῦ πατριάρχου Βαρθολομαίου. Τήρησε τήν ενοτητα, καὶ μάλιστα ἐπισκέφθηκε τὸ Φανάρι ἐπι πατριάρχουΔημητριου. Οὔτε ἀποστασιοποιήθηκε, οὔτε ἀποτειχίστηκε, οὔτε ἀποσχίσθηκε.
Καὶ ἂν ὁ ἐπίσκοπος ἔχη κάποια δυνατότητα (ὄχι ὑποχρέωσι) διακοπῆς τῆς μνημονεύσεως τοῦ ὀνόματος τοῦ προέδρου τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, ἕνας πρεσβύτερος δὲν ἔχει κανένα δικαίωμα οὔτε καὶ δυνατότητα διακοπῆς μνημονεύσεως τοῦ ἐπισκόπου του, μόνο καὶ μόνο διότι ὁ ἐπίσκοπός του δὲν διακόπτει τὴ μνημόνευσι τοῦ Πατριάρχου!
Νομίζω ότι το παρακάτω άρθρο δίνει επαρκείς απαντήσεις στον π. Δανιήλ: http://panayiotistelevantos.blogspot.gr/2017/09/blog-post_35.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή έχω κουραστεί να διαβάζω περί αποτειχίσεως και αποσχίσεως από το σώμα του Χριστού, την Εκκλησία μας, αναρωτιέμαι τι εννοείτε αποτείχιση. Απλά και μόνο τη διακοπή της μνημονεύσεως του αιρετίζοντος επισκόπου, ή και κάτι ακόμα. Δυσκολεύομαι να πιστέψω πως ένας επίσκοπος, ο Κωνσταντινουπόλεως πχ, να συμμετέχει σε σατανιστική προσευχή – τελετή και να ανήκει ακόμα στην Εκκλησία, να παραμένει ενωμένος δηλαδή με το σώμα του Χριστού. Όταν δε λέτε, να κηρύττει αίρεση γυμνή τη κεφαλή, εννοούμε μόνο με γραπτή δήλωση; δηλαδή αν προσκυνάει ένα είδωλο σε ντοκιμαντέρ, ταινία, που μάλιστα τον προβάλλει ως σπουδαία θρησκευτική προσωπικότητα, στο You tube, δεν είναι γυμνή τη κεφαλή; Αυτός δεν έχει ούτε ιερό ούτε όσιο. Ο Άριος δεν θα τολμούσε να πει και να κάνει, όσα αυτός είπε και συνεχίζει να κάνει. Εξάλλου, από τις συνεχείς επισκέψεις του στους παπικούς, αντιλαμβάνεται κανείς πως μόνο εκεί αναπαύεται. Εκεί τον δέχονται σαν μεγάλο ηγέτη μιας εκκλησίας. Ο άνθρωπος είναι άρρωστος ψυχικά. Πάσχει από απίστευτη ματαιοδοξία, μαζί με πολλούς τοπικούς επισκόπους επίσης και θέλει να τον τιμούν, να τον μνημονεύουν και να τον λιβανίζουν όλοι. Εμείς λοιπόν οι Ορθόδοξοι τον βαρεθήκαμε και αυτόν και τους πουλημένους τοπικούς επισκόπους. Στην κυριολεξία, κάθε φορά που ακούω τον επίσκοπο Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομο, να τον μνημονεύει, μου δημιουργείται αφόρητη ενόχληση. Και παρότι ο επίσκοπός μας γαλουχήθηκε από τρομερό αντιαιρετικό και αντιοικουμενιστή επίσκοπο, τον Φλωρίνης Αυγουστίνο, και ενώ προ της εν Κολυμπαρίου Συνόδου ήταν εναντίον του οικουμενισμού, αλλά και της συνόδου, καθώς και της στάσεως των πατριαρχικών που θέλουν μια αγαπητική ένωση με τους παπικούς κλπ., μετά την σύνοδο βουβαμάρα, σιωπή, απαξίωση του ποιμνίου του, συσκότιση. Απλά στέλνει συστάσεις να μην διαβάζουμε προφητείες και μα μην ασχολούμαστε με το τι μπορεί να συμβεί. Κοιμηθείτε δηλαδή και μη σκέπτεστε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Δανιηλ προσπαθει να μας πεισει [και τον εαυτο του] οτι δεν εγινε και τιποτα τρομερο, να μας αποκοιμησει. Αυτο ομως ειναι συνεργασια με τον διαβολο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεργασία με τον διάβολο έχεις εσύ.
ΔιαγραφήΔεν είπε ο π. Δανιήλ ότι δεν έγινε και τίποτα τρομερό.
Είπε ότι δεν μπορούμε να κόβουμε το μνημόσυνο ορθόδοξων μητροπολιτών σαν του Φλωρίνης Θεόκλητου.
Κρίμα, Πατέρα Δανιήλ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίμα σ΄ εσένα.
ΔιαγραφήΟΥΤΕ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ...ΟΥΤΕ ΑΠΟΣΧΙΣΤΗΚΕ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΧΕ ΤΟ ΘΑΡΟΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΚΔΙΩΧΘΗΚΕ --ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ--
ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΟΔΟ.
ΚΑΤΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΑΝΤΙΩΤΗΣ ΔΗΛΩΝΕ ΥΠΟΤΑΓΗ...ΕΔΩ ΔΗΛΑΔΗ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑςΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ.ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΞΕΙ ΤΟΝ π ΔΑΝΙΗΛ ΣΤΙΣ ΟΟΛΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ.
ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΩΣ ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΟΠΟΥ ΕΕΚΦΡΑΖΕΙ Ο π ΔΑΝΙΗΛ.ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΡΙΨΑΣΠΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.
-Ο ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ-
Ντροπή σ΄ εσένα για τις λάθος απόψεις σου.
ΔιαγραφήΟ επίσκοπος Καντιώτης δεν είπε ποτέ να κόβουμε το μνημόσυνο των ορθόδοξων μητροπολιτών όπως είναι ο μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος.
Πολύ ορθές οι απόψεις που εκφράζει ο π.Δανιήλ! Επιτέλους ένας λόγος ενότητος! Επιτέλους ένας λόγος ρωμαίικος! Επιτέλους ένας λόγος πατερικός και σύμφωνος με το πνεύμα των κανόνων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς δούμε αδελφοί πως κινήθηκε ο Μέγας Φώτιος το 861 στην Πρωτοδευτέρα Σύνοδο και θα αισθανθούμε το πόσο πολύ έχουμε επηρεαστεί από το δυτικό πνεύμα του φατριασμού και της λογοκρατίας εμείς οι σύγχρονοι αληθινοί κατά τα άλλα χριστιανοί!
Αδελφέ γράφετε: "Επιτέλους ένας λόγος ενότητος! Επιτέλους ένας λόγος ρωμαίικος! Επιτέλους ένας λόγος πατερικός και σύμφωνος με το πνεύμα των κανόνων!"
ΔιαγραφήΑν υποθέσουμε τέλος πάντων ότι έχετε δίκιο (που δεν έχετε), τι εννοείτε γράφοντας "Επιτέλους"; Μήπως κανείς δεν εξέφρασε τις ίδιες ή πολύ παρόμοιες απόψεις στο παρελθόν; Ο π. Δανιήλ είναι ο πρώτος;
Η απορία σας δυστυχώς αποτελεί ακόμη ένα γνήσιο παράδειγμα "ορθόδοξου" σχολαστικισμού αγαπητέ...
ΔιαγραφήΑν περπατούσατε μέσα στην άνυδρη και άγονη έρημο, αγαπητέ, κάθε φορά που θα συναντούσατε μία όαση δροσιάς δεν θα ήταν σαν να είναι πρώτη φορά; Μάλλον η απάντηση απέχει πολύ από το "όχι"; Αν όχι, τότε αλήθεια δεν έχετε διψάσει; Άραγε και εδώ ... όχι;
Αδελφέ μου αν έβλεπα μία όαση τόσο συχνά όσο εκφέρονται λόγοι παρόμοιοι με αυτόν που σχολιάζουμε τότε έχετε δίκιο: ΔΕΝ θα εντυπωσιαζόμουν!!! (Τώρα για το αν είναι όντως όαση ας μη συζητήσουμε!!!)
ΔιαγραφήΠροσωπικά πάντως αδελφέ μου εντυπωσιάζομαι τόσο από την άγνοια των Ιερών Κανόνων (και δη του 15ου της Πρωτοδευτέρας του 861) όσο και από το πόσο εύκολα φθάνουμε στην απόσχιση και στην διάλυση...
ΔιαγραφήΈτσι θα σε παρακαλέσω να δεις την Εισαγωγή που εμπεριέχεται στο Σύνταγμα των Θείων και Ιερών Κανόνων, Ράλλη Ποτλή και την σχετική ερμηνεία των Κανόνων της Πρωτοδευτέρας αλλά και την σχετική ιστορία της θέσπισής τους. Είναι νομίζω ιδιαιτέρως κατατοπιστικά και θα καταλάβεις το βάθος της θεολογικής σκέψης του π.Δανιήλ.
Σ'ευχαριστώ αδελφέ για την υπόδειξη. Θα μελετήσω το εν λόγω βιβλίο μόλις μπορέσω να το αποκτήσω (ελπίζω σύντομα καθότι κατοικώ στην επαρχία).
ΔιαγραφήΠάντως να μην απορείς που πολλοί φθάνουν (λαθεμένα) στην απόσχιση διότι με αυτά που βλέπουν πώς να αντέξουν οι άνθρωποι; Δεν τους δικαιολογώ αλλά κατανοώ την αγανάκτισή τους! Βεβαίως εάν κανείς ο ρ θ ά εφαρμόζει τον 15ο κανόνα της ΑΒ ή τον 31ο Αποστολικό, δεν αποσχίζεται αλλά πορεύεται σωστά και ουσιαστικά προσφέρει υπηρεσία και στην Εκκλησία. Δεν έχω βέβαια το βιβλίο που μου σύστησες όμως δες π.χ. τις ερμηνείες του Αγ. Νικοδήμου και άλλων στο 15ο της ΑΒ (δες εδώ, στο 1.Δ: http://aktines.blogspot.gr/2016/10/blog-post_902.html) ή την ανάλυση του π.Θ. Ζήση εδώ (http://aktines.blogspot.gr/2017/02/blog-post_25.html) νομίζω ότι κανείς βρίσκει αυτό που χρειάζεται ώστε να μην κάνει λάθος. Και βέβαια όπως είπες, δεν χρειάζονται βεβιασμένες ενέργειες.
Όσο βέβαια αφορά τον ίδιο τον π. Δανιήλ, εκείνος γράφει ότι: "Βεβαίως ὑπάρχει ἕνας κανόνας, ὁ ιε´ τῆς Πρωτοδευτέρας Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Ἀλλά δέν ἀνοίγει τόσο εὔκολα τήν πόρτα τῆς ἀποτειχίσεως (διακοπῆς μνημονεύσεως). Παρέχει στόν ἐπίσκοπο αὐτό τό δικαίωμα, ἐφ’ ὅσον ὁ Πατριάρχης κηρύττει «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» αἵρεσι καί ἔχει καταδικασθῆ ἐκκλησιαστικῶς γιά τήν αἴρεσί του αὐτή.”
Μα ο Κανών δεν είναι μόνο για Επισκόπους σε σχέση με τον Πατριάρχη αλλά και για πρεσβυτέρους (φαίνεται με απλή ανάγνωση!)! Επίσης γράφει στο τέλος ο π. Δανιήλ ότι πρέπει να έχει καταδικασθή εκκλησιαστικώς ο κηρύττων, κάτι που επίσης δεν ισχύει αφού τόσο ο Κανών όσο και οι ερμηνευτές μιλούν για "προ συνοδικής διαγνώσεως" (της κοινής λογικής μη εξαιρουμένης αφού μετά τη Συνοδική διάγνωση δε χρειαζόμαστε κανόνα να μας το πει!). Έχω άδικο να εξανίσταμαι;!
Αδελφέ μου 2 πράγματα ξεκαθαρίζουν την θέση των σχετικών κανόνων της ΑΒ Συνόδου.
Διαγραφή1) Αμαρτία δεν είναι μόνον η αίρεση αλλά και η απόσχιση και η διάρρηξη της ενότητος. Άρα κάποιος αν αποσχισθεί επειδή υποστηρίζει πως κάποιος ιεράρχης είναι αιρετικό χωρίς να συγκληθεί σύνοδος, τότε ακόμη και να τον επιβεβαιώσει η Σύνοδος μεταγενέστερα με βάση τους κανόνες πρέπει να καθαιρεθεί. Γιατί χωρίς να αναμένει να αποφανθεί συνοδικώς η Εκκλησία αυτός μόνος του και με το θέλημά του προχωρά διασπώντας την ενότητα. (βλ. και τα σχετικά γεγονότα της σύγκρουσης Ιγνατιανών - Ζηλωτών και Πολιτικών που προκάλεσαν την Πρωτοδευτέρα Σύνοδο)
2) Το παραπάνω είναι ο κανόνας. Ωστόσο τίθεται και μία εξαίρεση. Στο κανονικό δίκαιο ισχύει η αρχή πως οι εξαιρέσεις ερμηνεύονται στενά. Έτσι εδώ οι Θείοι Πατέρες της Πρωτοδευτέρας Συνόδου ορθώς εθέσπισαν πως υπάρχει δικαίωμα αντίστασης μόνον αν κηρύττεται "κατεγνωσμένη" αίρεση. Εσύ ξέρεις να υπάρχει κάποια Σύνοδος που να καταδικάζει κάποια παναίρεση του Οικουμενισμού; Δεν λέω πως δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά λέω πως αυτό μόνον συνοδικά θα λυθεί!
Εύχου αδελφέ μου!
Αδελφέ σ'ευχαριστώ για την απάντηση και όντως θα εύχομαι (ό,τι κι αν μετράει στα μάτια του Κυρίου αυτό).
ΔιαγραφήΚατ'αρχάς ακόμα περιμένω απάντηση αν αδίκως εξανίσταμαι που ο π. Δανιήλ διαστρέφει αυτά που λέει ο Κανών στα σημεία που διατύπωσα!
Επίσης, τόσον ο Αγ. Νικόδημος, όσο και άλλοι ερμηνευτές μας λένε ότι δεν χρειάζεται να γίνει Σύνοδος για να προχωρήσουν οι πρεσβύτεροι κλπ σε εκκοπή Μνημοσύνου όπως ΗΔΗ σου έγραψα. Άρα ούτε απόσχιση έχουμε ούτε τίποτα. Μην κρυβόμαστε πίσω από το μικρό μας δαχτυλάκι... όταν κάποιος κηρύττει κατ'επανάληψη αίρεση ή προβαίνει σε αιρετικές ενέργειες δεν μιλάμε για προσωπικό θέλημα του εκκόπτοντος*.
Κανονικό Δίκαιο δεν γνωρίζω, ο κ. Κυριαζόπουλος όμως που σε παρέπεμψα είναι Καθηγητής Πανεπιστημίου Κανον. Δικαίου. Άλλωστε, παραβάλλοντας και τις ερμηνείες των Κανονολόγων και τα παραδείγματα των Αγίων (βλ. την ίδια μελέτη του κ. Κυριαζόπουλου) τα πράγματα είναι σαφή. Επίσης εκτός του Κανόνος νο. 15 της Πρωτοδευτέρας, υπάρχει και ο 31ος Αποστολικός που και γι'αυτόν μιλούν οι Κανονολόγοι και ο κ. Κυριαζόπουλος στο εν λόγω κείμενό του.
Όσον αφορά την παναίρεση (κατά τον Αγ. Ιουστίνο Πόποβιτς) του Οικουμενισμού, έχεις δίκιο... δεν υπάρχει Σύνοδος που να την καταδικάζει. Όμως ο Κανών 15 της ΑΒ λέει: "Οἱ γὰρ δι᾿ αἱρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην...". Ο Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς δεν σου κάνει για "Πατέρας"; Ο Αγ. Ειρηναίος που αναφέρει ο Κυριαζόπουλος και ο Αγ. Ι. Θεολόγος με τον Απόστολο Παύλο είναι ανεπαρκείς;
Και κάτι ακόμα. Υπάρχουν Αποστολικοί Κανόνες που καταδικάζουν τις συμπροσευχές ή ακόμη και την παρουσία αιρετικών μέσα σε Ορθόδοξους ναούς επί ποινή καθαίρεσης του επιτρέποντος Κληρικού! Βλέπεις να καθαιρείται κανένας; Άλλωστε δεν θα βρεις και πολλούς οικουμενιστές να λένε ότι είναι "οικουμενιστές"... Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι τέτοιοι ή ότι ο οικουμενισμός ΔΕΝ υπάρχει; Και σε κάθε περίπτωση, τόσον ο Κυριαζόπουλος όσο και άλλοι μελετητές αποφαίνονται ότι με τη Σύνοδο της Κρήτης οι υπογράφοντες κηρύττουν τουλάχιστον μία αίρεση!
.....................................................
*Σχετικά με το προσωπικό θέλημα, μπορεί π.χ. ο Πνευματικός του π. Θ. Ζήση να του επέτρεψε ή ακόμη και να τον προέτρεψε να αποτειχιστεί.
Αδελφέ σ'ευχαριστώ για την απάντηση και όντως θα εύχομαι (ό,τι κι αν μετράει στα μάτια του Κυρίου αυτό).
ΔιαγραφήΚατ'αρχάς ακόμα περιμένω απάντηση αν αδίκως εξανίσταμαι που ο π. Δανιήλ διαστρέφει αυτά που λέει ο Κανών στα σημεία που διατύπωσα τουλάχιστον!
Επίσης, τόσον ο Αγ. Νικόδημος, όσο και άλλοι ερμηνευτές μας λένε ότι δεν χρειάζεται να γίνει Σύνοδος για να προχωρήσουν οι πρεσβύτεροι κλπ σε εκκοπή Μνημοσύνου όπως ΗΔΗ σου έγραψα. Άρα ούτε απόσχιση έχουμε ούτε τίποτα. Μην κρυβόμαστε πίσω από το μικρό μας δαχτυλάκι... όταν κάποιος κηρύττει κατ'επανάληψη αίρεση ή προβαίνει σε αιρετικές ενέργειες δεν μιλάμε για προσωπικό θέλημα του εκκόπτοντος*.
Κανονικό Δίκαιο δεν γνωρίζω, ο κ. Κυριαζόπουλος όμως που σε παρέπεμψα είναι Καθηγητής Πανεπιστημίου Κανον. Δικαίου. Άλλωστε, παραβάλλοντας και τις ερμηνείες των Κανονολόγων και τα παραδείγματα των Αγίων (βλ. την ίδια μελέτη του κ. Κυριαζόπουλου) τα πράγματα είναι σαφή. Επίσης εκτός του Κανόνος νο. 15 της Πρωτοδευτέρας, υπάρχει και ο 31ος Αποστολικός που και γι'αυτόν μιλούν οι Κανονολόγοι και ο κ. Κυριαζόπουλος στο εν λόγω κείμενό του.
Όσον αφορά την παναίρεση (κατά τον Αγ. Ιουστίνο Πόποβιτς) του Οικουμενισμού, έχεις δίκιο... δεν υπάρχει Σύνοδος που να την καταδικάζει. Όμως ο Κανών 15 της ΑΒ λέει: "Οἱ γὰρ δι᾿ αἱρεσίν τινα, παρὰ τῶν ἁγίων Συνόδων ἢ Πατέρων κατεγνωσμένην...". Ο Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς δεν σου κάνει για "Πατέρας"; Ο Αγ. Ειρηναίος που αναφέρει ο Κυριαζόπουλος και ο Αγ. Ι. Θεολόγος με τον Απόστολο Παύλο είναι ανεπαρκείς;
Και κάτι ακόμα. Υπάρχουν Αποστολικοί Κανόνες που καταδικάζουν τις συμπροσευχές ή ακόμη και την παρουσία αιρετικών μέσα σε Ορθόδοξους ναούς επί ποινή καθαίρεσης του επιτρέποντος Κληρικού! Βλέπεις να καθαιρείται κανένας; Άλλωστε δεν θα βρεις και πολλούς οικουμενιστές να λένε ότι είναι "οικουμενιστές"... Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι τέτοιοι ή ότι ο οικουμενισμός ΔΕΝ υπάρχει; Και σε κάθε περίπτωση, τόσον ο Κυριαζόπουλος όσο και άλλοι μελετητές αποφαίνονται ότι με τη Σύνοδο της Κρήτης οι υπογράφοντες κηρύττουν τουλάχιστον μία αίρεση!
.....................................................
*Σχετικά με το προσωπικό θέλημα, μπορεί π.χ. ο Πνευματικός του π. Θ. Ζήση να του επέτρεψε ή ακόμη και να τον προέτρεψε να αποτειχιστεί.
Αδελφέ μου η άγνοια σου στα περί του Κανονικού Δικαίου μάλλον σε καθιστά αναρμόδιο πρόσωπο στο να κρίνεις με διάθεση αυθεντίας επί του θέματος. Προσωπικά είμαι διδάκτορας στον Εκκλησιαστικό Δίκαιο της Νομικής Σχολής των Αθηνών. Και οφείλω να σε ενημερώσω πως ο κ.Κυριαζόπουλος αποτελεί μία τραγική μειοψηφία στην επιστημονική κοινότητα τόσο της Νομικής όσο και της Θεολογικής με τις απόψεις του, τις σχεδόν τρελές, που διατυπώνει. Επιπλέον σου απάντησα κι εγώ ήδη γιατί χρειάζεται σύνοδος για να "αποσχισθεί" κάποιος.
ΔιαγραφήΓια να μην κουράζουμε και τους διαχειριστές του blog όμως θα ήθελα να σου πω πολύ αδελφικά πως αν πραγματικά πιστεύεις όσα λες δεν πρέπει να πηγαίνεις σε καμία ακολουθία του χωριού σου αλλά ούτε και στο διπλανό ούτε και στο παραδιπλανό. Αλλά και ούτε και στην διπλανή Μητρόπολη. Επίσης δεν μπορείς να κοινωνήσεις παρά μόνον στην κοντινότερη εκκλησία που δεν έλαβε μέρος, η οποία είναι ίσως η Εκκλησία της Ρωσίας ή Εκκλησία της Αντιόχειας, η οποία είναι και εμπόλεμη περιοχή.
Οπότε πρόσεχε γιατί εύκολα λέμε κάποια πράγματα χωρίς να καταλαβαίνουμε εν πολλοίς τι λέμε! Διάβασε και άλλες απόψεις περί του θέματος και να μην είσαι βιαστικός...
Υ.Γ και όλων η ευχή και η προσευχή υπέρ των αδελφών εισακούεται από τον Θεό γιατί εύχεται όχι υπέρ του εαυτού του αλλά υπέρ άλλου δείχνοντας το φιλότιμο και την αγάπη του, όπως λέει και ο Άγιος Παίσιος...
Αδελφέ εν Χριστώ κ. Καθηγητά, ποιός σε έκρινε και μάλιστα με διάθεση αυθεντίας; Ο Άγιος Νικόδημος είπε κάποια απλά πράγματα για τον Κανόνα 15 και μαζί του συμφωνούν και σύγχρονοι αναλυτές... εσύ δεν τα αποδέχεσαι. Τι θες να πω, ότι έχεις δίκιο; Σε έκρινα ως πρόσωπο ή ως γνώστη του αντικειμένου σου; Τα συγκεκριμένα θέματα εξετάζω! Ο κ. Κυριαζόπουλος είναι όντως μειοψηφία αλλά αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα... το ίδιο ήταν και ο Αγ. Μάξιμος ο Ομολογητής... και πάντως δεν μελετάω μόνον αυτόν όπως ήδη έπρεπε να έχεις καταλάβει από τα γραφόμενά μου. Υπάρχουν δόξα Τω Θεώ και άλλοι αναλυτές που καταπιάνονται με το θέμα από Θεολογικής σκοπιάς.
ΔιαγραφήΕν τω μεταξύ δεν διαβάζεις αυτά που σου γράφω, ή τα διαβάζεις εν μέρει... σκέψου πολύ απλά ότι μου λες να μην είμαι βιαστικός ενώ ήδη σου είπα ότι συμφωνώ πως δεν χρειάζονται βιαστικές ενέργειες! Άλλωστε δεν έχω αποτειχιστεί προσωπικά, αν κι έχει παρέλθει πλέον του έτους από την αιρετική σύνοδο της Κρήτης. Από πού τεκμαίρεται ότι βιάζομαι;
Παρεμπιπτόντως και η Εκκλησία της Βουλγαρίας δεν πήγε στη Σύνοδο. Αρκετά κοντά είναι κι αυτή και δεν είναι εμπόλεμη. Και πάντως πιστεύοντας αυτά που γράφω αλλά συμφωνώντας παράλληλα με τις απόψεις του π. Θεοδ. Ζήση, εάν αποτειχιζόμουν δεν θα έκοβα -κατ'οικονομίαν- την Κοινωνία μου με όλους όσοι μνημονεύουν και θα μπορούσα να Κοινωνώ σε Μητροπόλεις κοντύτερα στη δική μου.
Κι επειδή όντως κουράσαμε τους διαχειριστές (τους οποίους ευχαριστώ πάρα πολύ!) σε χαιρετώ και σου εύχομαι τα καλύτερα, τόσο σε συτή τη ζωή όσο και στη μέλλουσα!
ΥΓ)Ποιός σου είπε ότι μένω σε χωριό; επαρχία είναι και οι μικρές πόλεις που δεν έχουν Χριστιανικά βιβλιοπωλεία!
Το καλύτερο άρθρο του Παναγιώτη Τελεβάντου είναι το παρακάτω που συμφωνεί με τις περισσότερες απόψεις του π. Δανιήλ Αεράκη και καταδικάζει την αδικαιολόγητη διακοπή μνημοσύνου του ορθόδοξου μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητου και άλλων ορθόδοξων μητροπολιτών.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://panayiotistelevantos.blogspot.gr/2017/09/blog-post_96.html
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ π. ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΜΕ ΟΡΘΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
Τη συμφωνία την είδατε... τη διαφωνία όχι;
ΑπάντησηΔιαγραφήἩ Ἐκκλησία εἶναι ΜΙΑ,ΑΓΙΑ,ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακρυά ἀπό πλάνες !!
Οὔτε τά ἡμερολόγια,οὔτε τά λάθη καί οἱ ἀστοχίες κάποιων ἱερέων,οὔτε δικές μας ἐρμηνεῖες καί ἐκδοχές !! ΑΚΛΟΝΗΤΟΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ,ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΗ,ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ,ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ !!
Καλλιόπη
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΟΙ ΚΑΚΟΔΟΞΕΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ:
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Ὅτι «ὅλες οἱ θρησκεῖες εἶναι ὁδοὶ σωτηρίας»3. 2. Ὅτι τὸ Κοράνιο (καὶ οἱ Γραφὲς τῶν ἄλλων θρησκειῶν) εἶναι «ἴσο μὲ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ ἱερὸ ὅπως αὐτή4» καὶ ὅτι οἱ Μουσουλμάνοι μποροῦν νὰ πᾶνε στὸν παράδεισο χωρὶς νὰ πιστεύουν στὸν Χριστό5. 3. Ὅτι πολλὲς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ εἶναι προσωρινές6. 4. Ὅτι εἶναι «εὐλογημένη» ἡ Συναγωγὴ τῶν Ἑβραίων, ποὺ ἀπεκήρυξε ὁ ὑπ᾽ αὐτῶν σταυρωθεὶς Κύριος7. 5. Ὅτι ἡ βασικὴ ἀρχὴ τῆς Μασονίας, δηλαδὴ ἡ ἄποψη ὅτι: «ἕκαστος νὰ λατρεύῃ τὸν Ἕνα Θεὸν ὡς [=ὅπως] προτιμᾷ…». «Ὁ Θεὸς εὐαρεστεῖται εἰς τὴν εἰρηνικὴν συμβίωσιν τῶν ἀνθρώπων καὶ μάλιστα, αὐτῶν οἱ ὁποῖοι Τὸν λατρεύουν ἀνεξαρτήτως τῶν διαφορῶν, αἱ ὁποῖαι ὑπάρχουν εἰς τὴν πίστιν μεταξὺ τῶν τριῶν μεγάλων μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν8»,εἶναι ἀποδεκτή. 6. Ὅτι οἱ Ἱ. Κανόνες εἶναι: «Τείχη τοῦ αἴσχους9». 7. Ὅτι ἡ Ρωμαϊκὴ «ἐκκλησία» εἶναι κανονική, τὰ μυστήριά της ἔγκυρα10 καὶ ὁ Πάπας κανονικὸς κι ο Ιερώνυμος στην ίδια κλίκα…. Ἐπίσκοπος. Ὅτι ὁ Πάπας γιὰ ἐσᾶς εἶναι: «προφητικὸς ἀρχηγὸς ὄχι μόνο τῶν χριστιανῶν, ἀλλὰ καὶ ὅλου τοῦ κόσμου» καὶ «πρότυπον» καὶ «ἀδαπάνητος θησαυρὸς καὶ ὁδοδείκτης11». 8. Ὅτι οἱ συλλειτουργίες καὶ συμπροσευχὲς μὲ τοὺς αἱρετικοὺς εἶναι «ἀγάπη». Κάτι ποὺ, ὄχι μόνο δὲν δίδαξε ἡ Ὀρθοδοξία, ἀλλὰ ἔπραξε τὸ ἀντίθετο μὲ στρατιὲς μαρτύρων. 9. Ὅτι οἱ καταδικασμένοι, ἀπὸ τὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, Μονοφυσίτες εἶναι «Ὀρθόδοξοι». 10. Ὅτι οἱ χειροτονίες τῶν Ἀγγλικανῶν εἶναι ἔγκυρες.12 11. Ὅτι ἡ Οὐνία εἶναι ἀποδεκτή. 12. Ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι μία, ἀνάμεσα στὶς 348 «ἐκκλησίες» – μέλη τοῦ Π.Σ.Ε – οἱ ὁποῖες διευθύνονται ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα.13 13. Ὅτι: «Οἱ κληροδοτήσαντες εἰς ἡμᾶς τὴν διάσπασιν (τὸ Σχίσμα) προπάτορες ἡμῶν ὑπῆρξαν ἀτυχῆ θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως καὶ εὑρίσκονται ἤδη εἰς χεῖρας τοῦ δικαιοκρίτου Θεοῦ!!!14 ***** Σημειώσεις: (Από 3 έως 14 αντιστοιχούν στα παραπάνω) 3. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 603, σελ. 15 καὶ «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 494, σελ. 23, Γενεύη 1994. «Ἐπίσκεψις» 511/30-11-1994 καὶ Ὀρθόδοξος Τύπος» 11-9-2009, «Ἀδέσμευτος Τύπος» (Μήτση) 21/9/2004, «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀριθ. 523, σ. 12, Γενεύη 1995. 4. Ἀντιφώνηση πρὸς τὸν πρόεδρο τοῦ Ἰρὰν Mohamend Khatami στὶς 13-1-2002. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 606, σ. 2 . «Ὀρθ. Τύπος», 15/3/2002. 5. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 563, σ. 21.5. ww.romfea.gr/index.php?option =com_ content&task=view&id=3117&Itemid=2, Ἐκκλ. Πρακτορεῖο Εἰδήσεων http://www.amen.gr 20/1/2013. 6. «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», 21/9/2003. 7. Νέα Ὑόρκη, 28η Ὀκτ. 2009. Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης παραλαμβάνει τὸ βραβεῖο «Μακκαβαίων», μὲ τὸ ὁποῖο τὸν «τίμησε» ἡ Ἑβραϊκὴ Συναγωγὴ τῆς πόλης. 8. Ὁμιλία στὸ Μπαχρέϊν, στὶς 25−9−2000. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 588, σελ. 16 καὶ ἀπὸ μήνυμα ποὺ ἔστειλε στοὺς Μουσουλμάνους ὅλου τοῦ κόσμου μὲ τὴν εὐκαιρία τοῦ Ραμαζανίου. Ρεπορτὰζ τοῦ Νίκου Παπαδημητρίου στὸ “Flash” στὶς 16.12.2001. 9. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 423, 15/7/1989, σ, 6-7. 10. Πορίσματα Διορθόδοξου Συνεδρίου γιὰ τὸν Οἰκουμενισμό, Θεσσαλονίκη 2004, περ. «Θεοδρομία», τεῦχ. 4ο. 11. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ», ἀρ. 647, σελ. 2-3 30/4/2005. «Καθολική» 22/7/2003, ἐπίσημη ἐφημερίδα τῶν ΡΚαθολικῶν στὴν Ἑλλάδα. 12. Στεφανίδου Β., Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία, σ. 711. 13. «Ὁμιλία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου ἐπ’ εὐκαιρίᾳ τῆς 60ῆς ἐπετείου ἀπὸ τῆς ἱδρύσεως τοῦ Π.Σ.Ε.», Θεοδρομία 1 (Ἰαν.–Μάρτιος 2008) σ. 145. 14. «ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ» 15-6-1989, «Ἐκκλ. Ἀλήθεια» 16.12.1998 καὶ ἐφημερίδα «Νέοι Ἄνθρωποι» 26-2-1999. ΠΗΓΗ: http://asimpiestos.blogspot.com/2017/04/blog-post_55.html