16 Ιουλ 2013

Νομοθετικὴ προστασία στὴν «ἱερὴ Κυριακή»!

Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Χολέβας, Πολιτικὸς Ἐπιστήμων
«Σάββατο νὰ 'ναι, μάστορη, κι ἂς εἲν’ σαράντα ὧρες» λέει μία λαϊκὴ παροιμία ἐκφράζοντας τὴ χαρὰ τοῦ ἐργαζομένου γιὰ τὴν ἀνάπαυση τῆς Κυριακῆς ποὺ ἀκολουθεῖ μετὰ τὸ Σάββατο. Αὐτὴν τὴν παράδοση τοῦ λαοῦ μας, βασισμένη στὴ χριστιανική μας κληρονομιά, ἔρχεται νὰ ἀνατρέψει ἡ ἀπόφαση τοῦ ὑπουργοῦ Ἀνάπτυξης Κ. Χατζηδάκη μὲ τὴν ὁποία ὁρισμένα καταστήματα θὰ λειτουργοῦν ἑπτὰ Κυριακὲς τὸν χρόνο καὶ ὁρισμένα ἄλλα θὰ λειτουργοῦν ὅλες τὶς Κυριακές. Ὁ ὑπουργὸς ἐπικαλεῖται μελέτη τοῦ ΟΟΣΑ (Ὀργανισμὸς Οἰκονομικῆς Συνεργασίας καὶ Ἀνάπτυξης), ἡ ὁποία προβλέπει αὔξηση τῶν θέσεων ἐργασίας μὲ τὴν κατάργηση τῆς Κυριακῆς ἀργίας.
Ἀντιθέτως, ἡ Γενικὴ Συνομοσπονδία Ἐμπόρων καὶ Βιοτεχνῶν Ἑλλάδος διαμαρτύρεται διότι θὰ ἀναγκαστοῦν πολλοὶ μικροὶ ἔμποροι καὶ μικροὶ καταστηματάρχες νὰ προσλάβουν προσωπικὸ μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ ἀνταγωνιστοῦν τὶς μεγάλες ἐμπορικὲς ἁλυσίδες, οἱ ὁποῖες θὰ λειτουργοῦν τὴν Κυριακή.
 Επιθυμώ νὰ ἐκφράσω τὴν ἀνησυχία μου γιὰ τὸν κίνδυνο καταπίεσης τοῦ θρησκευτικοῦ συναισθήματος πολλῶν ἐργαζομένων, οἱ ὁποῖοι ἔχουν.... χριστιανικὴ συνείδηση καὶ ἀρνοῦνται νὰ ἐργαστοῦν τὴν Κυριακή. Πρέπει ὁπωσδήποτε νὰ κατοχυρωθεῖ στὸ νομοθέτημα τὸ δικαίωμα τοῦ ὑπαλλήλου νὰ ἀρνηθεῖ κάθε πρόταση ἢ πίεση τοῦ ἐργοδότη νὰ ἐργάζεται καὶ τὴν Κυριακή. Ἂν κάποιοι ἐργοδότες ἢ ἐργαζόμενοι ἀδιαφοροῦν γιὰ τὴ χριστιανική μας κληρονομιά, αὐτὸ εἶναι δικαίωμά τους. Ὑπάρχουν ὅμως πολλοὶ συνέλληνες ποὺ ἀκολουθοῦν τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ θέλουν νὰ ἀφιερώσουν τὴν Κυριακὴ στὸν Κύριο, μὲ ἐκκλησιασμὸ καὶ μὲ ἀφοσίωση στὴν οἰκογένεια. Αὐτοὶ πρέπει νὰ προστατευθοῦν νομοθετικῶς. Νὰ προβλέπεται ρητὰ ὅτι δὲν δικαιοῦται ὁ ἐργοδότης νὰ ἀπολύσει ἐργαζόμενο ὁ ὁποῖος προβάλλει λόγους θρησκευτικῆς συνείδησης καὶ θέλει νὰ τηρήσει τὴν Κυριακὴ ἀργία.
 Ο ἑλληνικὸς λαὸς εἶναι βαθιὰ συνδεδεμένος μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καὶ παράδοση ἀλλὰ καὶ τὸ Σύνταγμα ἀναγνωρίζει ὡς ἐπικρατοῦσα τὴν ὀρθόδοξη πίστη, στοιχεῖο ποὺ δὲν πρέπει νὰ παραβλέπουν οἱ νομοθετοῦντες. Γιὰ τὸν χριστιανὸ οἱ Δέκα Ἐντολὲς εἶναι ξεκάθαρες: Θὰ ἐργάζεσαι ἔξι ἡμέρες καὶ τὴν ἕβδομη θὰ τὴν ἀφιερώνεις στὸν Κύριο καὶ Θεό σου. Πρὶν ἀπὸ ἀκριβῶς 1.700 χρόνια ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος καθιέρωσε τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς μαζὶ μὲ τὸ διάταγμα τῆς ἀνεξιθρησκίας (Μεδιόλανα, 313 μ.Χ.). Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς δίδασκε στοὺς ὑπόδουλους Ἕλληνες νὰ τηροῦν τὴν ἀργία τῆς Κυριακῆς καὶ μάλιστα ἔλεγε ὅτι τὸ κέρδος ποὺ γίνεται τὴν Κυριακὴ δὲν εἶναι εὐλογημένο! Ἀκόμη καὶ σὲ χῶρες μὲ μουσουλμανικὴ πλειοψηφία, ὅπως ἡ Αἴγυπτος, ἡ Ἰορδανία καὶ ἡ Συρία, οἱ πολίτες ποὺ ἀνήκουν σὲ χριστιανικὲς μειονότητες δικαιοῦνται νὰ μὴν ἐργάζονται τὴν Κυριακή.
 Η γλώσσα συνήθως ἐκφράζει πολιτιστικὲς καὶ θρησκευτικὲς ἀντιλήψεις. Στὰ ἑλληνικὰ Κυριακὴ σημαίνει ἡμέρα ἀφιερωμένη στὸν Κύριο. Τὸ ἴδιο συμβαίνει καὶ στὶς λατινογενεῖς γλῶσσες τῆς νότιας Εὐρώπης. Τὸ γαλλικὸ Dimanche, τὸ ἰταλικὸ Domenica κ.λπ. προέρχονται ἀπὸ τὴ λατινικὴ λέξη Dominus, ποὺ σημαίνει Κύριος. Ἀντιθέτως, στὶς βορειοευρωπαϊκὲς γλῶσσες ἡ Κυριακὴ λέγεται ἡμέρα τοῦ Ἡλίου, καταδεικνύοντας πόσο ἰσχυρὰ εἶναι τὰ κατάλοιπα τῆς ἡλιολατρείας καὶ εἰδωλολατρίας. Θυμίζω: Sunday στὰ ἀγγλικά, Sontag στὰ γερμανικά. Οἱ βόρειοι λαοὶ δὲν ἔχουν μεγάλη διάθεση νὰ ἀφιερώσουν τὴν Κυριακὴ στὸν Χριστὸ καὶ αὐτὴ τὴ θρησκευτικὴ ἀδιαφορία τοὺς θέλουν νὰ μεταφέρουν στὴν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα μέσω τῆς τρόικας.
 Η Πολιτεία, λοιπόν, ὀφείλει νὰ προστατεύσει τὴν ὀρθόδοξη χριστιανικὴ κληρονομιὰ τοῦ λαοῦ μας. Εἰδάλλως, θὰ ἔχουμε φαινόμενα χριστιανῶν ἀντιρρησιῶν συνείδησης, οἱ ὁποῖοι μποροῦν νὰ φέρουν τὴν ἔνστασή τους ἐνώπιον ἑλληνικῶν ἢ καὶ εὐρωπαϊκῶν δικαστηρίων. Ἡ ἑλληνικὴ ἔννομη τάξη προστατεύει τὸν Μάρτυρα τοῦ Ἰεχωβὰ ὡς ἀντιρρησία συνείδησης καὶ τοῦ παρέχει τὸ δικαίωμα ἄοπλης θητείας. Ἂς προστατεύσει καὶ τὰ δικαιώματα τῆς ὀρθόδοξης χριστιανικῆς πλειονότητας. Οἱ ἱδρυτὲς τοῦ κράτους, οἱ ἀγωνιστὲς τοῦ 1821, ὁραματίστηκαν μία χριστιανικὴ Ἑλλάδα, ὅπως φαίνεται καὶ ἀπὸ τὰ κείμενα τῶν πρώτων Ἐθνοσυνελεύσεων.
 Δημοκρατία,16/07/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.