22 Δεκ 2012

Ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα Κυριακῆς πρὸ τῆς Χριστοῦ Γεννήσεως

βραίους ΙΑ΄ 9-10, 32-40
Γράφει Aρχ. ωλ Κωνστάνταρος, εροκρυξ Ι. Μ. Δρ. Πωγωνιανής & Κονίτσης
Τς μεγάλες Βιβλικς μορφς τς Παλαις Διαθήκης μς προβάλλει τ ποστολικ νάγνωσμα τς Κυριακς πρν π τ Χριστούγεννα. Παρελαύνουν μπροστ μας ο μεγάλοι Πατριάρχες, ο Βασιλες το σραλ κα τ προφητικ ναστήματα. Ο κλεκτς ατς μορφς ταν ,τι πολυτιμότερο εχε ν παρουσιάσει ποχή τους. Κα παρουσίαση ατ γίνεται διότι ο νθρωποι ατοί, παρ τ σα πέστησαν, πέδειξαν θαυμαστ πίστη κα μεγάλο ρωισμό. Κα μολογουμένως, πρτος π΄ λους πο γινε παράδειγμα μοναδικς πίστεως σ΄ λες τς γενεές, δν εναι λλος π τν Πατριάρχη βραάμ.
πιβάλλεται ν μελετηθε π κάθε πιστ προσωπικότητα ατ πο φησε τ γ του κα τ συγγένειά του κα πορεύτηκε στ γνωστο, κριβς διότι τ στήθη το φλογίζονταν π τν πίστη το Θεο.
Σ κάθε σταθμ τς ζως του, ποδείκνυε ατ τ πραγματικότητα. «Πίστει παρώκησεν βραμ ες τν γν τς παγγελίας ς λλοτρίαν». Και χάρη στν πίστη του ατ βραμ μεινε ς ξένος στ γ πο το ποσχέθηκε Θες κα τ θεωροσε χώρα ξένη κα χι δική του. Κα γιατί ατό; Διότι περίμενε μ πόθο νὰ...
κατοικήσει στν Οράνια Πόλη. Στν Πόλη τς ποίας τεχνίτης κα δημιουργς εναι Θεός. Ν σημειωθε δ τι βραάμ, δν γνώριζε ατ πο γνωρίζουμε μες σήμερα, μέσα στν ελογημένο χρο τς κκλησίας μας. Κα τ πλέον συγκλονιστικ γι τ σημεριν δεδομένα εναι τι χι μόνο ποδείκνυε πίστη κράδαντη, λλ ς καρπ πίστεως φερε κα τν νάλογη συμπεριφορά, ζώντας ς νέστιος κα μέσα σ σκηνές. Μάθημα σπουδαιότατο κα τοτο γι τος πιστούς της κάθε ποχς, κα φυσικ γι μς σήμερα. χι φυσικ ν ζομε σ σκηνς (λίγοι κα λάχιστοι εναι σ κάθε ποχ ατο πο ρνονται τν κόσμο κα τ το κόσμου, κα βιώνουν ς νσαρκοι γγελοι, ν οκ στιν ξιος κόσμος....), λλ ν ζομε μ τν προσδοκία τς λλης ζως! Ν κατορθώνουμε μ τν Χάρη το Θεο βεβαίως, ν ξεκολλμε π τν «λξη τς γς» κα τν «δυπάθεια τς σκωληκόβρωτης σαρκός», κα ν νέρχεται νος μας στ πνευματικ κα πουράνια, τ ποα εναι τ μόνα ληθινά, τ ποα κα μ πόθο καρδις προσδοκομε.
            Ατ τν περιφρόνηση στ το κόσμου κα τν ρωϊκ γώνα γι ν κρατήσουν νόθευτη τν πίστη τος τν δειξαν κα τόσες λλες μορφς πο ναφέρονται τόσο στ ποστολικό, πο μελετομε, σο κα σ? ατ τ Εαγγελικ νάγνωσμα τς Κυριακς ατς. Ἐὰν προσέξουμε τ ναγνώσματα πο λληλοσυμπληρώνουν τ νόματα κα τ τς πίστεως κατορθώματα, θ δομε τι νάμεσα στ νόματα τς γενεαλογίας το ησο ναφέρονται κα κάποια πρόσωπα, τ ποα δν εχαν κα τόσο καλ διαγωγή... σοι μάλιστα πιζητον ν βρον κάτι γι ν χτυπήσουν τ λόγο το Θεο, πισημαίνουν τ γεγονς ς ρνητικ (ποδεικνύοντας ταυτοχρόνως τ πόσο πιπόλαια γνωρίζουν τ Γραφή). λλ ατ τ γεγονς χει τόσο σπουδαία σημασία γι τν καθένα μας, κριβς διότι ν πνευματικ ννοία, ησος γεννιέται στν στάβλο τς ψυχς μας, παρ τν συσσώρευση τν μαρτιν μας κα παραβλέποντας ατς μαζ κα μ ποιαδήποτε ρνητικ κληρονομικότητα φέρουμε. 
            μμανουλ πο γεννιέται π τν Παρθένο κα Θεοτόκο, δν μένει στ γκλήματα τν προγόνων μας στ προσωπικ μς σφάλματα, λάθη μαρτήματα, ποια κι ν εναι ατά, σο κα ν θέλει ν τ τραγικοποιήσει χθρς γι ν μς ρίξει στν πογοήτευση κα τέλος στν πόγνωση. νοίγει τ δρόμο Ατς πο εναι  «δός, λήθεια κα Ζω» ξεπερν τ λάθη μας κα τελικς δωρίζει τν εσπλαγχνία του, τν γάπη του κα στράφτει στν παρξή μας τ Θεανδρικ το πρόσωπο!
            λλ’ ς σταθομε κα πάλι στν πόστολο τν θνν. Μεγάλη συγκίνηση διαπερν τν παρξη το πιστο ταν κούει τν ποστολικ λόγο, ν ναφέρει μ ερ παλμ τι ο το Θεο νθρωποι τς Παλαις Διαθήκης, ατο πο τος ποκαλύφθηκε σαρκος Λόγος, ατο πο γνώρισαν τν Μεγάλης Βουλς γγελον, λοι ατο πο βίωναν τν γάπη το Θεο, χι ς φαντασία ς να πλ συναίσθημα, λλ καρδιακ κα παρξιακά, τι σ δύσκολες περιστάσεις ξ ατίας ατς τς πίστεως «φραξαν στόματα λεόντων, σβεσαν δύναμιν πυρός», γλύτωσαν τ σφαγή, λαβαν δύναμη κα θεραπεύθηκαν π σθένειες, ναδείχθηκαν κανο στν πόλεμο, τρεψαν σ φυγ χθρικ στρατεύματα. λλοι δοκίμασαν μπαιγμος κα μαστιγώσεις, δεσμ κα φυλακές. λιθοβολήθηκαν, πριονίσθηκαν, δοκίμασαν πειρασμούς, πέθαναν μ μαχαίρι. Περιφέρονταν δ κι κε φορώντας μηλωτές, στερούμενοι, θλιβόμενοι. Περιπλανονταν στς ρήμους κα τ βουν στ σπήλαια κα στς πς τς γής. Κα τ ποκορύφωμα τς κπλήξεως κα τς συγκινήσεώς μας εναι ταν κομε τι ατς ο μεγάλες μορφές, ατο ο δίκαιοι νθρωποι, καθς κα λοι ο γιοί της κκλησίας μας, «οκ κομίσαντο τν παγγελίαν»! Δν πήλαυσαν κόμα πολύτως τν κπλήρωση τς πόσχεσης τς οράνιας κληρονομις.
            Γιατί; Διότι γάπη το Θεο προέβλεψε κάτι καλύτερο γι μς. Τί εναι ατό; Τ ν λάβουμε τελικς λοι μαζ σ τέλειο βαθμ τ σωτηρία μας. Φοβερ κα τρομερό, δελφοί μου, λοι ατο ο δίκαιοι κα γιοι ναμένουν κι μς γι ν πολαύσουμε λοι μαζ τν νέσπερη κα τέλειωτη Βασιλεία τν Ορανν.Προσδοκον κα ατοί, πως προσδοκομε κα μες «νάστασιν νεκρν κα ζων το μέλλοντος αἰῶνος»!
            Πόσα, λήθεια, χάνουμε μες ο πιστοί, ταν δαπανομε τν πολύτιμο χρόνο μας σ τόσες λλες σχολίες κα δν νοίγουμε τν γία Γραφή, γι ν γνωρίσουμε τ πρότυπα ατ τς ληθινς πίστεώς μας!
            Ο νθρωποι ατοί, ν ζοσαν νάμεσα σ εδωλολατρικος λαούς, δν χασαν τν πίστη τους. μεγαλύτερη γάπη τος ταν νας κα μοναδικς Θεός. Στ βάθη τς πάρξεώς τους δν πρχε παρ λαχτάρα τς πραγματοποιήσεως το Πρωτευαγγελίου πο δωσε διος Θες στος πρωτόπλαστους μέσα στ παράδεισο, ταν μέσα σ? κείνη τν τραγικότητα πο συγκλόνισε γ κα ορανούς, δωσε τν πόσχεση τι«κα χθραν θήσω ν μέσον σου κα ν μέσον της γυναικς κα ν μέσον του σπέρματός σου κα ν μέσον του σπέρματος ατς? ατός σου τηρήσει κεφαλήν, κα σ τηρήσεις ατο πτέρναν» (Γένεσις γ/ 15). Δηλαδή χθρα θ βάλω νάμεσα σ σένα (διάβολε) κα στν γυναίκα, κα νάμεσα στ σπέρμα σου κα στ σπέρμα ατς. κενος θ σο συντρίψει τ κεφάλι, κα σ θ το πληγώσεις τ φτέρνα.
Ναί, λοι ο νθρωποι, λα τ θνη, λη προσδοκία το κόσμου σ? λα τ μήκη κα τ πλάτη τς γς ατν τν πόηχο τς λπίδας πο δωσε διος Θες κουγαν, κούουν κα θ κονε στ βάθη τς συνειδήσεώς τους. Τ θέμα μως εναι ἐὰν ντως φήνουμε ν κουσθε μέσα στν καρδιά μας λυτρωτικ φων κι ν πράγματι τρέφουμε τν λπίδα πο οκοδομεται πάνω στ θεμέλιό της πίστεως κα λοκληρώνεται μ τν ν Χριστ γάπη. Ἐὰν κομε τν φων τς Βίβλου, πο στ πρτο τμμα της, στν Παλαι δήλ. Διαθήκη, φωνάζει: «ρχεται-ρχεται Λυτρωτς» κα ν ποδεχόμεθα τν θριαμβευτικ φων το ορανο πο τώρα μέσα στν Καιν Διαθήκη, ντός της κκλησίας, στ Σμα το Χριστο διασαλπίζει: «λθε-λθε Λυτρωτής».Δετε προσκυνήσωμεν κα προσπέσωμεν Χριστ τ βασιλε κα Θε μν!
            Αδελφοί μο, πως επαμε κα στν ρχή, τν Κυριακ ατ κκλησία μς ορτάζει τν μνήμην «πάντων τν π? αἰῶνος Θε εαρεστησάντων π δμ χρις ωσφ το μνήστορος κα τς περαγίας Θεοτόκου, μοίως κα τν προφητν κα προφητίδων, ξαιρέτως δ το προφήτου Δανιλ κα τν γίων τριν Παίδων». μες, τώρα, δόξα τ Θε, βρισκόμαστε σ πλεονεκτικ θέση, διότι γεννηθήκαμε, βαπτισθήκαμε, μεγαλώσαμε κα ζομε μέσα στ Σμα τς κκλησίας!
            ς πανηγυρίσουμε, λοιπόν, τώρα, μαζ μ’ λους ατος τος προγόνους κα φίλους του Λυτρωτ.
            ς σπεύσουμε ν Τν προσκυνήσουμε σ λίγες μέρες στ σπήλαιο τς Βηθλεέμ, μέσω το ερο μυστηρίου τς Θείας Εχαριστίας. Κι κόμα ς καθρεφτίσουμε τ δική μας, ρηχ ν πολλος πίστη, στ μεγάλη κα θριαμβευτικ πίστη τν γίων του Θεο. π μς ξαρτται ἐὰν θ’ φήσουμε τν ησο ν γεννηθε στν καρδιά μας. π μς ξαρτται ἐὰν θ γίνει μία ζωνταν φάτνη κι να ζωνταν γιον Ποτήριον λη παρξή μας.
Γένοιτο. Αμήν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.