16 Ιουλ 2011

Πατερικός ἔλεγχος τῆς καινῆς κενοφωνίας κάποιων θεολόγων

το ωάννη Τάτση, Θεολόγου
πρτος Θεολογικς Λόγος το γίου Συμεν το Νέου Θεολόγου* γράφτηκε κυρίως γι ν ντικρούσει τς ντιλήψεις θεολογικν κύκλων το Βυζαντίου πο πασχολούμενοι μ τ δόγμα τς γίας Τριάδος προσέδιδαν νωτερότητα στν Πατέρα σ σχέση μ τ πρόσωπα το Υο κα το γίου Πνεύματος. Τος σχυρισμος τος γιος Συμεν χαρακτηρίζει καρπος τς «καινς κενοφωνίας κα συνέτου θεολογίας».
Στς μέρες μς αξήθηκαν τ κρούσματα θεολόγων πο «κενεμβατούσι», κατ τν γιο Συμεών, ετυχς χι σ θέματα πο φορον στ δόγμα τς γίας Τριάδος. στόσο ο κενοφωνίες σ λλα σημαντικ θέματα εναι πολλές...Κάποιοι προτείνουν κα φαρμόζουν στν πράξη μεταφράσεις τν λειτουργικν κειμένων κα κολουθιν, λλοι χτίζουν τν μεταπατερικ θεολογία κα προκάλυπτα μιλον γι τν νάγκη πέρβασης τν γίων Πατέρων κα λλοι ναλίσκονται στν μ κάθε τρόπο προώθηση το συγκρητιστικο οκουμενισμο, συμπροσευχόμενοι, διαλεγόμενοι διακρίτως κα χωρς προϋποθέσεις, γαπντες πέρμετρά τους αρετικος τεροδόξους κα πιτιμντες σκληρά τους ρθοδόξους δελφούς τους πο διαφωνον μ τ οκουμενιστικ τος περπατήματα. λα τ παραπάνω δημιουργον σύγχυση χι μόνο μεταξ τν λαϊκν πιστν λλ πολλς φορς κα στος κύκλους τν κληρικν κα μοναχν. 
  γιος Συμεν μς δίνει μως να εκολο ργαλεο γι ν ναγνωρίζουμε τν ληθιν πνευματικ νδρα καὶ...
θεολόγο. Πρτα πρέπει ν βεβαιωθομε τι βίος κα ο πράξεις το εναι πνευματικές. πειτα ν ξετάσουμε «ἐὰν τας το Κυρίου κα τν ποστόλων κα τν γίων πατέρων διδασκαλίαις συνάδωσιν ο λόγοι ατο κα α πράξεις». ν ατ συμβαίνει τότε μπορομε ν δεχόμαστε τος λόγους του ς λόγους Χριστο. ν μως χι, τότε κόμη κα ν ναστήσει νεκρος κάνει μύρια θαύματα, πρέπει ν τν ποστρεφόμαστε κα ν τν μισομε ς δαίμονα, λέγει γιος Συμεών. Κυρίως μάλιστα ν τν βλέπουμε πρόθυμο ν γκαταλείψει τ δικό του ντιπατερικ φρόνημα, παρόλο πο κούει νουθεσίες κα ν μμένει στ δική του πεπλανημένη γνώση παρ τς ντίθετες πατερικς κα εαγγελικς διδαχές. 

λόγος το Κυρίου, τν ποστόλων κα τν Πατέρων εναι κανόνας, τ μέτρο μ τ ποο μετριονται ο πράξεις, ο λόγοι κα τ γραπτ λων μας κα βρίσκονται ρτια, λλιπ καί, Θες φυλάξοι, ντιπατερικ κα ντιευαγγελικά.

*Συμεν Νέος Θεολόγος, σειρ «Φιλοκαλία τν Νηπτικν κα σκητικν», τόμ. 19Β, Πατερικα κδόσεις «Γρηγόριος Παλαμς», Θεσσαλονίκη 1988, σέλ. 24-56.
Θρησκευτικ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.