17 Ιουν 2011

Ἡ ὑπόθεση Βατοπαιδίου εἶναι ἡ ἀρχή της ἀντὶ-ἐκκλησιαστικής πολιτικῆς

99.jpgΤο Σπύρου Μπαζίνα
Θ θελα ν τονίσω σύντομα δύο σημεα. Τ πρτο εναι τι πόθεση τς Μονς Βατοπαιδίου δν εναι θέμα δευτερεον πο φορ μόνο τ Βατοπαίδι κα τος φίλους του, λλ μς φορ λους. Κα τ δεύτερο εναι τι πόθεση ατ εναι ρχ ( συνέχεια), κα χι τ τέλος, μίας συγκεκριμένης ντ-κκλησιαστικς πολιτικς.
Τ τι πόθεση τς Μονς Βατοπαιδίου δν φορ μόνο τ Βατοπαίδι κα τος φίλους του, λλ λο τ γιον ρος κα τν ρθοδοξία, εναι πλέον γνωστό. κατασυκοφάντηση μίας μεγάλης κα στορικς γιορείτικης Μονς πονομεύει στν συνείδηση το κόσμου λο τ γιον ρος κα τν κκλησία. παρουσίαση τς περάσπισης τν δικαίων μίας Μονς, πο εναι καθκον τν Μοναχν, ς νήθικης πράξης (διας παξίας μ τν χρηματισμ δημοσίων λειτουργν π τν Siemens) φαιρε π τ κοινόβια τ δικαίωμα ν πιζήσουν ς κοινόβια. προσπάθεια ν ετελισθον ο παλαιότατοι τίτλοι διοκτησίας σείει τ θεμέλια της λικς παρξης λων τν...
Πατριαρχείων. Ατ τ ποτέλεσμα προέκυψε νεξάρτητα π τς προθέσεις τν ποικίλων πικριτν το Βατοπαιδίου (νάμεσα στος ποίους σαν, θελά τους, κα πολλο καλόπιστοι). Δν κάνω δηλαδ κριτικ προθέσεων συνομωσιολογία, λλ κρίνω κ το ποτελέσματος (φο μπροστ στ ντ-κκλησιαστικ κλίμα πο δημιουργήθηκε λα τ λλα σχετικ μ τν πρακτικ νομικ πλευρ τς πόθεσης ρθαν στ περιθώριο).
Ετε τ πεδίωξαν εθέως πλ τ ποδέχτηκαν, ετε χι, ο πικριτς το Βατοπαιδίου ξυπηρέτησαν τ σχέδια τν παδν τς θεωρίας γι τν σύγκρουση τν πολιτισμν το Σάμιουελ Χάντιγκτον (πο πιδιώκουν ν θέσουν τν ρθοδοξία στ περιθώριο ς χθρικ δύναμη πρς τν δύση κα τν παγκοσμιοποίηση) κα το “διαφωτισμο” (πο διώκει τν ρθοδοξία φο τν ξισώσει μ τν σκοταδισμ το δυτικο μεσαίωνα).
Τ τι πόθεση το Βατοπαιδίου δν ταν τ τέλος ατς της ντ-κκλησιαστικς πολιτικς εναι ατονόητο φο «νς κακο γενομένου χίλια πονται» (στορικά, κκλησιαστικ κρίση φέρνει τν θνικ κρίση, κα μία κρίση φέρνει τν λλη μέσα σ να φαλο κύκλο). Φαίνεται μως σαφς κα π τν προσπάθεια τς σημερινς κυβέρνησης (πο χει κα διεθν ατια κα προεκτάσεις πο χουν ν κάνουν μ τ μνημόνιο, κα χι μόνο) ν φαιρέσει π τν κκλησία (κα τ γιον ρος) κενα τ λικ μέσα πο παιτονται στε κκλησία ν πιτελέσει τ ργο της, μ τ ελογοφανς πιχείρημα τι κα κκλησία πρέπει ν συνεισφέρει γι ν ξεπεραστε κρίση. χει τ θράσος δηλαδ τ σαθρ πολιτικ σύστημα ν ποδεικνύει στν κκλησία τ ργο πο κάνει π τν δρυση τς (κατ τ «λα παππού μου ν σο δείξω τ μπελοχώραφά σου»)! Κα ποκρύπτει τι, ν τ Δημόσιο φαιρέσει κα τ τελευταία λικ μέσα πο πέμειναν στν κκλησία, ατ τ μέσα θ χρησιμοποιηθον γι ν νακουφιστε χειμαζόμενος λας τόσο σο κα τ λλα τ ποία κκλησία χει δη δώσει στ Δημόσιο! Τεχνηέντως δ ποσιωπται κίνδυνος τι ατ τ μέσα θ χαθον στν βωμ το μνημονίου, ποτελον δηλαδ νέο χαράτσι στν φτωχό, στν πολύτεκνο, στν χαμηλόμισθο κα στν χαμηλοσυνταξιοχο πο στηρίζεται στν κκλησία.
σχυρίζονται μερικο τι τ μέσα ατ νήκουν στν λαό. Συμφων, μ μία διάφορα μως. νήκουν στν λα πο εναι μέλος τς κκλησίας. Ατ τ μέσα δόθηκαν στν κκλησία π μέλη της, χι π λλόδοξους λλόθρησκους (ν κα χρησιμοποιονται π τν κκλησία πρ λων, χωρς διακρίσεις). Σ ατν τν λα νήκουν πο τ μπιστεύεται κόμη στν εραρχία, κα χι στν πολιτικ γεσία.
σχυρίζονται κάποιοι λλοι τι πρέπει ν περικοπον ο μισθο τν κληρικν, πως κα τν λλων δημοσίων πάλληλων κα λειτουργν, κόμη κα ν χωριστε κκλησία π τ Κράτος. Κα πάλι συμφων. Μ μία διαφορ κα πάλι. Ν περικοπον ο μισθο ν χωριστε κκλησία π τ Κράτος, μως φο πιστραφε πρτα στν κκλησία περιουσία πο δόθηκε στ Δημόσιο γι ν ναλάβει ατ τν μισθοδοσία γι ν στηθε τ Κράτος (πραγματικότητα πο θελά τους πέκρυψαν ο εράρχες κενοι πο δήλωσαν τι πιστρέφουν τν μισθό τους στ Δημόσιο, ν φειλαν ν τν πιστρέψουν στν κκλησία).
Εναι συνειδητ προσπάθεια τς κυβέρνησης λων ατν πο γείρουν ατος τος σχυρισμος ( ταν συνειδητ νέργεια τν σταυρωτν του Κυρίου); Δν εναι κε τ θέμα. Δν γίνεται δίκη προθέσεων (κα τ «φες ατος, ο γρ οδασι τί ποιούσι» εναι δεδομένο). Τ ποτέλεσμα μετρ. κυβέρνηση κάνει πολλ πο τς πιβάλλονται. Κα ο συνειδητο παδο το Χάντιγκτον το διαφωτισμο εναι μία μικρ μειοψηφία, μειοψηφία μως δυναμικ πο σαφς πηρεάζει τς ξελίξεις. ζημι πο γίνεται, συνειδητ συνείδητα (μ τ χαμόγελα κα μ τ «σες κα μ τ σς») μετρ.
ν γνώσει λων τν νωτέρω, μ τν προσήκοντα σεβασμό, θ θελα ν κφράσω τν εχ σεπτ εραρχία ν λάβει μεσα (ν δν χει δη λάβει) λα κενα τ μέτρα πο παιτονται στε ν προστατευτον τ λικ μέσα τς κκλησίας. Διαφορετικ φοβομαι θ χει μεγάλη εθύνη κα θ εναι πόλογη ναντί του κυρίου ατς τς περιουσίας, δηλαδ το Θεο κα το λαο το Θεο. συζήτηση σ πιτροπς εναι καλ (ν κα πάρχει κίνδυνός του ν εναι προσχηματική, στάχτη στ μάτια, ς γίνεται συνήθως, μέρος τς τακτικς του «γέλα μ ν σ γελ, ν περνομε τν καιρό»). μως, παράλληλα ς λάβουμε κα τ παραίτητα μέτρα (κατ τ «κα τοτο ποιεν κακενο μ φιέναι») γι ν μ βρεθομε σύντομα πρ τετελεσμένων γεγονότων. Ατ σημαίνει τι πρέπει ν ληφθον μεσα λα κενα τ σφαλιστικ μέτρα πο παιτονται, συμπεριλαμβανόμενης κα τς μεταφορς τν ποθεματικν τν κκλησιαστικν ΝΠΔΔ κα τν ναν σ λλα νομικ πρόσωπα στε ν μ «δεσμευτον» π τ Δημόσιο κα χαθον φο μετατραπον σ μόλογά του Δημοσίου, λλ κα τς προσφυγς στ λληνικ κα ερωπαϊκ δικαστήρια, λλ κα σ διεθνες ργανισμος κα φίλες ρθόδοξες δυνάμεις τουλάχιστον σον φορ τ Μοναστήρια τους στ γιον ρος. Σήμερα (ν χι χθές), χι αριο. Ο καιρο ο μενετοί.
Βέβαια, φο κάνουμε τ καθ’ μς, παραμένουμε κλόνητοι στν πίστη μας τι σο διάφοροι περίεργοι κύκλοι (ο ποοι, οτως λλως, «οκ οδασι τί ποιούσι») σταυρώνουν τν κκλησία, τόσο κκλησία δοξάζεται, φο Σταυρς εναι δόξα κα τ ήττητον τρόπαιον τς κκλησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.