25 Μαΐ 2011

Οἱ Μορμόνοι

ΜΟΡΜΟΝΟΙ Η «ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ»
 (Church of Jesus Christ of Latterday Saints), «Ο γιοί της στερης μέρας»
Εσαγωγικς παρατηρήσεις
παραχριστιανικ μάδα τν Μορμόνων (ατοαποκαλούμενοι μ τος παραπάνω τίτλους) χει χαρακτηρισθε ς «μεταλλεο πλανν». π τν παρακάτω μελέτη- κθεση τν διδασκαλιν τος δικαιολογεται ατς χαρακτηρισμός. λήθεια εναι πς κάποιος ελαβς μπορε ν σοκαριστε π τ μέγεθος κα τν ηδία τν βλασφημιν. μως τ δημοσιεύουμε διότι ο Μορμόνοι δραστηριοποιονται κα στν χώρα μας κα μπορε καθένας ν βρεθε νώπιόν του προσηλυτισμο τους. πίσης εναι τραγικ τ τι πολλς π τς βλασφημίες πο ποστηρίζουν «θεοι κύκλοι» χουν παλαιότερα φευρεθε π ατοαποκαλούμενους «χριστιανούς».
 ***
αρεση τν Μορμόνων « κκλησία το ησο Χριστο τν τελευταίων μερν», πιβίωσε στν περίοδο το μεγάλου θρησκευτικο ναβρασμο το δεκάτου νάτου αώνα στν μερική. Τ νομα τς αρέσεως φείλεται σ κάποιο «προφήτη», νύπαρκτο στορικ πρόσωπο, τν Μόρμον, ποος ποτίθεται τι ζησε τν τέταρτο αώνα στν μερική.
Τ δόγμα το Μορμονισμο στηρίζεται στ μυθώδη διδασκαλία το ωσφ Σμθ (Joseph Smith), πού, κατ τος Μορμόνους, θεωρεται προφήτης. Σμίθ, τρίτος γις μίας γεωργικς οκογένειας, γεννήθηκε στς 23 Δεκεμβρίου 1805 στ Sharon τς πολιτείας Βερμντ τν Η.Π.Α. πειτα γκαταστάθηκε οκογενειακς στν πολιτεία τς...
Ν. όρκης, στν πόλη Μάντσεστερ. Σύμφωνα μ μαρτυρίες το Σμίθ, στν περιοχ το γύρω στ 1820 νταγωνίζονταν μεταξύ τους ποικίλες προτεσταντικς μάδες. διος νηκε στος πρεσβυτεριανος κι ργότερα ντάχτηκε στος μεθοδιστές. οκογένεια το Σμθ εχε διχασθε σ Καλβινιστς κα Μεθοδιστές, ν διος, σύμφωνα μ μολογία του, δυσκολευόταν ν ποφασίσει ποι μάδα εχε δίκαιο. Σμίθ, πολ φιλόδοξο τομο, ζητάει π τν Θε ν τν φωτίσει γι ν γνωρίσει τν λήθεια. ποσύρθηκε στ δάσος κα μ ραμα πο το ποκάλυψε Θες (Πατρ κα Υἱὸς) πληροφορήθηκε π τν διο τ Θε τι λες ο πάρχουσες «κκλησίες» εχαν διαστρέψει τ διδασκαλία τς ρχικς κκλησίας. Μέχρι τ σημεο ατ κα Σμθ κολουθε προτεσταντικς πόψεις γι μαρτία τν κκλησιν.
Γι τ Σμθ ρχίζει μία μεγάλη ποστολ γι τν ποία πρεπε ν εναι τοιμος. Μετ τρία χρόνια, στς 21 Σεπτεμβρίου 1823, το παρουσιάστηκε νας γγελος, Μορόνι, πο το μίλησε γι να θαμμένο σ' να λόφο Cumorah, κοντ στ σπίτι του, στ Μάντσεστερ, στν πολιτεία τς Ν. όρκης, ρχαο βιβλίο, γραμμένο σ χρυσς πλάκες. Τ βιβλίο ατ εχε γραφε π τος ρχαίους κατοίκους τς μερικς, τος πρόγονους τν νδιάνων, κα ταν περίληψη τς στορίας τους, τς καταγωγς τους κα το πολιτισμο τους. Τ βιβλίο συμπεριελάμβανε τν καταγραφ τν θείων νόμων κα διαθηκν μ τ λαό. γγελος επε πίσης τι θαμμένο μαζ μ τ βιβλίο ταν να εδικ ργανο π δύο διαφανες λίθους δεμένους σ' να σημένιο σκελετό, τ λεγόμενο Οριμ κα Θουμμμ μ τ ποο Σμθ θ μποροσε ν μεταφράσει τ βιβλίο στ γγλικά. μύθος λέγει κόμα τι χρειάστηκαν ν περάσουν κόμα τέσσερα χρόνια, ταν Μορόνι τ 1827 δειξε στ Σμθ πο εχαν θαφτε ο κρυμμένες πλάκες. μετάφραση γινε π τ 1827 ς τ 1830. Μετ τ μετάφραση μφανίστηκε κα πάλι γγελος Μορόνι πο πρε πίσω τς χρυσς πλάκες, τς ποες δν εδε ξαν κανένας.
τελικ μετάφραση τυπώθηκε τ 1830 στν Palmyra τς Νέας όρκης κα λο τ ργο εναι γνωστ ς τ Βιβλίο το Μόρμον. π τ βιβλίο ατο ο παδο το Σμθ νομάστηκαν Μορμόνοι. τσι Σμθ δρυσε πίσημα τν «κκλησία το ησο Χριστο τν γίων της στερης μέρας» στς 6 πριλίου 1830.
Γρήγορα Σμθ πόκτησε παδούς, λλ πολ γρήγορα περιφρονήθηκαν ξαιτίας τν κλειστν κοινοτήτων, τς μ ποδοχς παραδοσιακν ρχν το Χριστιανισμο κα ργότερα τς πολυγαμίας. Ο Μορμόνοι ναγκάστηκαν ν γκαταλείψουν τ Νέα όρκη κα κατέφυγαν στν πολιτεία χάιο. πειτα στ Missouri κα τελικ γκαταστάθηκαν μαδικ στν πολιτεία Illinois, που κτισαν τ δική τους πόλη, τ Ναβο (Nauvoo). Διωγμος πέστησαν κα πάλι λόγω τς πολυγαμίας τ 1843. Σμθ κα δελφός του σκοτώθηκαν π να ξαγριωμένο χλο.
Τν ωσφ Σμθ τν διαδέχτηκε Μπρίγκχαμ Γιογκ (Brigham Yougn 1805-1977). Μ τ νέα γεσία ο Μορμόνοι φυγαν π τν πολιτεία Illinois κα φθασαν κε πο γινε καινούργια πολιτεία Οτάχη (Utah). π τ 1847 γκαταστάθηκαν κε μόνιμα, κα μέχρι σήμερα τ Σλτ Λαίηκ Σίτυ (Salt Lake City), εναι τ κέντρο τν Μορμόνων, πο εναι πολυάριθμοι.
Τ Βιβλίο το Μόρμον
Πηγ τς διδασκαλίας τν Μορμόνων εναι χι γία Γραφ τουλάχιστον χι γία Γραφ μόνο σο κυρίως κα κατ' ξοχν τ Βιβλίο το Μόρμον. Πιστεύουν τι τ βιβλίο το Μόρμον ποτελε συμπληρωματικ ποκάλυψη τς γίας Γραφς, ν στν πράξη ντικαθιστ τν γία Γραφή. Ατ ποτελε τ βάση τν κακοδοξιν τους κα λων τν τελετν τους. Εναι να γκδες ργο μ 239 κεφάλαια. 54 γι πολέμους, 21 γι στορίες, 55 γι προφητεες, 71 γι δόγματα, 17 γι εραποστόλους κα 21 γι τν ποστολ το Μεσσία.
Ο Μορμόνοι πιστεύουν τι ατ τ «γιο» κείμενο εναι γραμμένο π τος προφτες το Θεο, πο ζοσαν στν ρχαία Παλαιστίνη κα πειτα στν ρχαία μερική. Τ βιβλίο εναι μυθιστορηματικ χωρς χνος πραγματικν γεγονότων. Σ' ατ ναφέρεται ποτιθέμενη μετανάστευση τν πρτο αώνα στν μερικ τν δέκα φυλν το σραήλ, πο διακρίθηκαν σ δύο μάδες τος Νεφίτες κα τος Λαμίτες. Περιέχει τν στορία το λαο πο ζοσε στν μερικ αἰῶνες πρν π τν φιξη κε του Χριστόφορου Κολόμβου. στορία ατ σχολεται μ τν καταγωγ τν ντοπίων μερικανν κα φηγεται τρες μεταναστεύσεις π τν Παλαιστίνη στ «νέο κόσμο» τς μερικς.
πρώτη μετανάστευση γινε λίγο μετ τ σύγχυση τν γλωσσν στν Πύργο τς Βαβέλ. δεύτερη γινε τ 600 π.Χ. π βασιλέα Σεδεκία, κα τελικ γινε μία τρίτη μετανάστευση μ γέτη τν Μολεκ. Ο δύο λαοί, το Λέχι κα το Μολεκ, νώθηκαν σ να κράτος. Στ βιβλίο το Μόρμον ο νθρωποι το λαο ατο λέγονται Νεφίτες, κατάγονται π τ σραλ κα εναι κλεκτοί του Θεο. Τ βιβλίο το Μόρμον περιγράφει τν στορία τν πολέμων, τν βασιλιάδων, τν διαφόρων κινήσεων, κα τς θρησκείας τους, πο ταν θρησκεία το σραήλ, Νόμος το Μωυσέως. χουμε μία συνέχεια σχέσεων νόμων κα διαθηκν πο δν περιλαμβάνονται στν κανόνα τς Παλαις Διαθήκης.
νδιαφέρον παρουσιάζει διήγηση τς παρακμς το πολιτισμο τν Νεφιτν. να φαλο φυλετικ παρακλάδι, τν Λαμανιτν π τ ποο κατάγονται ο ρυθρόδερμοι, ο σημερινο νδιάνοι τς μερικανικς πείρου, πολεμάει εναντιον τν Νεφιτν κα τος καθυποτάσσει. Στ διάρκεια το πολέμου, τελευταος προφήτης τν Νεφιτν, Μόρμον, μάζεψε τ τεκμήρια το πολιτισμο κα γραψε τν στορία τους στς χρυσς πλάκες πο ναφέραμε. τσι γινε τ βιβλίο το Μόρμον. Τελικ λοι ο Νεφίτες σκοτώθηκαν π τος Λαμανίτες (νδιάνους) κτς π γι το Μόρμον, τν Μορμόνι, ποος ργότερα θ παρουσιαζόταν στν ωσφ Σμθ ς γγελος τς ποκαλύψεως. ταν Μορμόνι πο θαψε τ χρυσ στορία στ λόφο τς Νέας όρκης τ 421 μ.Χ.
Σμθ νόμασε τ 1827 τν κίνησή του «Latter day Saints». πόκτησε πολλος παδος λλ κα πολλος χθρούς.
Διάδοχός του Σμθ πρξε φίλος του Μπρίγκαμ Γιγκ (1801-1877). Ατς δήγησε τος παδούς του σ περιπέτειες στ Δύση, στ βραχώδη ρη, μπροστ στ Μεγάλη λμυρ Λίμνη. κε δρυσε τν πόλη Γιούτα κα τ χαρακτήρισε ς «Γ τς παγγελίας» κα «Νέα ερουσαλήμ». Τ καθεστς πο δρύθηκε ταν διότυπο θεοκρατικό. πολλαπλασιασμς τν Μορμόνων ταν ταχύς. Τ 1898 ταν 254 χιλιάδες. Σήμερα στν πρωτεύουσα Σλτ Λέικ Σίτυ εναι τ κέντρο τς Μορμονικς αρέσεως. κε χει κτισθε τεράστιος «Νας» μεταξ τν τν 1853-1893. αρεση διασπάστηκε σ μία μετριοπαθ μάδα, τν «ναδιοργανούμενη κκλησία τν γίων τν τελευταίων μερν». Ατ ργανώθηκε πίσημα τ 1860 στ μπο (λλινόις).
προπαγάνδα τν Μορμόνων σ' λο τν κόσμο εναι τεράστια. Φανατικο εραπόστολοι στ Σλτ Λέικ Σίτυ μαθαίνουν ξένες γλσσες κα ποστέλλονται ν διαδώσουν τς κακοδοξίες τους.
Ο Μορμόνοι πιστεύουν τι τ Βιβλίο το Μόρμον εναι θεόπνευστο κα τι περιέχει τ συνέχεια τς διδασκαλίας, προφητείας κα ποκαλύψεως το Θεο, πο λείπει π τν γία Γραφή. Πρόκειται μως γι να κράμα διαφόρων δοξασιν πο προέρχονται π ουδαϊκές, χριστιανικές, ρχαες αγυπτιακς κα νατολικς διδασκαλίες κα π διάφορους μύθους. Σήμερα θεωρεται τι τ βιβλίο το Μόρμον γράφτηκε π να Πρεσβυτεριανό, τν Σολομώντα Σπώλντιγκ (Solomon Spaulding). Κατ τ θεωρία το ο θαγενες μερικανο κατάγονται π τος βραίους. Τ ρχικ χειρόγραφό του Σπώλντιγκ δ δημοσιεύτηκε ποτέ, λλ περιλθε στ χέρια το Βαπτιστ Σύνδεϋ Ρίγντον (Sydney Rigdon), ποος προσκολλήθηκε στν Σμθ κα το τ δωσε. πειτα στ χειρόγραφα δόθηκε βιβλικ περιεχόμενο κα δημοσιεύθηκε τ 1830 μ τν τίτλο «Τ Βιβλίο το Μόρμον».
κτος π τ βιβλίο το Μόρμον, ο Μορμόνοι χουν κα λλες θρησκευτικς γραφές, πως «Δόγματα κα Διαθκες», κα τ «Μαργαριτάρι τς Μεγάλης Τιμς». Πρόκειται γι συλλογς ποφθεγμάτων, διδασκαλιν κα ποκαλύψεων το ωσφ Σμίθ.
Δογματικ Διδασκαλία
Ο Μορμόνοι χουν διαμορφώσει να περίπλοκο σύστημα διδασκαλιν πο μόνο καταχρηστικ μπορε ν νομασθε «χριστιανικό». Ο διοι θεωρον τος αυτούς τους ς «ποκαταστημένους χριστιανος» κα τι δν νήκουν στς προτεσταντικς παραφυάδες.
Σμθ πρξε δρυτς- ο ναπτύξαντες μως περαιτέρω τν αρεση εναι ο «διάσημοι θεολόγοι» τος ρεσον Πλττ κα Πάρλεϋ Πάττ. τελευταος γραψε πλθος συγγραμμάτων, π τ ποία φαίνεται συγκρητισμς κα ντονα πολυθεϊστικς χαρακτήρας τς αρέσεως.
Ο Μορμόνοι θεωρον τν ησο Χριστ ς μέλος τς γίας Τριάδος, λλ βέβαια περ γίας Τριάδος διδασκαλία τος διαφέρει ριζικ π τ χριστιανική. « Πατρ χει σμα π σάρκα κα στ ασθητά, πως εναι ατ το νθρώπου-πίσης Υἱὸς τ διο· λλ τ γιο Πνεμα δν χει σμα π σάρκα κα στ. ν δν εναι τσι, τ γιο Πνεμα δ θ μποροσε ν κατοικε μέσα μς» (Δόγματα κα Διαθκες 130,22).
Θεός, κατ τ μορμονικ διδασκαλία, εναι Θες μόνο το γνωστο ατο κόσμου πο ντιλαμβανόμαστε κα μες. Μορμόνος πιστεύει πς μπορε ν γίνει κα διος θεός. Μετ τν πίγεια ζω θ το δοθε δικός του κόσμος ν κατοικήσει, πως ατς κόσμος νήκει στ δικό μας Θεό. Τέτοιος εναι παράδεισος γι τν Μορμόνο. καθένας θ χει τν εκαιρία ν γίνει θες το δικο του κόσμου, το δικο του πλανήτη. κε θ συνεχίζονται ο γήινες πολαύσεις, δήλ. ργασία, τ πλούτη, τ σξ κα λες ο νθρώπινες δυνατότητες. κε περιμένει ν δε στν παράδεισο τν οκογένειά του κα τος φίλους του.
Τν ησο Χριστ τν δέχονται ς μονογεν Υἱὸ το Θεο Πατρός, κα σωτήρα το κόσμου. θάνατός του κα νάσταση χουν δευτερεύοντα ρόλο. Τ Εαγγέλιο το Χριστο εναι να σύστημα θικς διδασκαλίας. κόμα πιστεύουν πς μετ τ σταυρικ θυσία κα τ θάνατό του, τ πνεμα το φυγε π τ σμα γι τρες μέρες κα κήρυξε στ φυλακισμένα πνεύματα στν δη, γι ν μετανοήσουν.
ωσφ Σμθ διδάσκει κόμα τι Χριστς μφανίστηκε ξαν κατ διαφόρους καιρος κα σ διάφορα μέρη τς βορείου κα νοτίου μερικς. κε κήρυττε, θεράπευε, κανε θαύματα κα πιπλέον δίδασκε νέες κα παραγωγικότερες μεθόδους τς γεωπονίας κα τν μηχανικν πιδεξιοτήτων. δρυσε κυβέρνηση τς σότητας κα τς ερήνης στν μερικανικ πειρο. Τελειώνοντας τν ποστολή του στν μερικ φυγε μ τν πόσχεση τι θ ξανάρθει. Ο Μορμόνοι μιλον γι τν μφάνιση το Μεγάλου Λευκο Θεο, το Θεο το Φωτς κα λλων θεν κα περιμένουν τν πιστροφή του στ γ, γι ν στηρίξουν τς δοξασίες τους. κόμα ταυτίζουν τς φυλς τν νκας, Μάγια κα τζέκων τς κεντρικς κα νοτίου μερικς μ τος Νεφίτες το Βιβλίου το Μόρμον. Θεωρον τι νάπτυξη τν μεγάλων πολιτισμν φείλεται στν μφάνιση το Χριστο κε κα στν φαρμογ το Εαγγελίου.
Ο Μορμόνοι πιστεύουν τι Χριστς θ πιστρέψει στ γ θ γκατασταθε στς ΗΠΑ κα θ βασιλεύσει γι χίλια χρόνια, χοντας πρωτεύουσα στ Independence, Missouri, ΗΠΑ.
Μιλον γι προΰπαρξη λων τν νθρωπίνων ψυχν. πίσης πιστεύουν στ μελλοντικ σωτηρία λων κα στν ποκατάσταση τν πάντων. Προϋπόθεση γι ν γίνει κάποιος μέλος εναι:
1.    Πίστη στν ησο Χριστ κα στ εαγγέλιό του.
2.    Μετάνοια γι τς προσωπικς μαρτίες.
3.    Βάπτιση δι καταδύσεως γι φεση μαρτιν.
4.    Χειροθεσία γι ν λάβουν τ δρο το γίου Πνεύματος.
Ο Μορμόνοι δ θεωρον τν νθρωπο πεύθυνο γι τ προπατορικ μάρτημα. καθένας εναι πεύθυνος μόνο γι τς προσωπικές του μαρτίες.
Ο Μορμόνοι καλλιέργησαν τν ρχ τς πολυγαμίας τς πολυγονίας, γι τν κατάκτηση τς γής. Σήμερα, πολυγαμία τν μελν τς μορμονικς κκλησίας, ταν σπάνια σκεται, γίνεται κρυφά, παράνομα κα χωρς τ συγκατάθεση τς κκλησίας.
Ο Μορμόνοι ταν μιλον γι ερωσύνη μιλον γι ερωσύνη νδρν κόμα κα μικρν παιδιν πο μπορον ν κηρύττουν π τν μβωνα. ερωσύνη διαιρεται σ δύο μέρη· σ' ατν το Μελχισεδκ κα στν ερωσύνη το αρν. νώτερη ερωσύνη το Μελχισεδκ περιλαμβάνει τν προεστώτα, πο παίρνει ποκαλύψεις πευθείας π τ Θεό. Κάθε δήλωση το χει ση σχ μ τ λόγο το Θεο, τος δώδεκα ποστόλους, τος ρχιερες, τος βδομήκοντα μαθητές, τος πρεσβύτερους κα  τος πατριάρχες. Ατο διευθύνουν τ πνευματικά, λικ (οκονομικ) κα ργανωσιακ ργα τς κκλησίας. κατώτερη ερωσύνη, το αρν, περιλαμβάνει τος πισκόπους, τος ερες, τος διδασκάλους κα τος διακόνους, κα σχολεται μόνο μ τς κοσμικς-κοινωνιολογικς ποθέσεις τς κκλησίας. Σμθ δήλωσε τι ο νέγροι ταν καταραμένοι π τ Θε κα γι' ατ δν μπορον ν συμμετέχουν πλήρως στ θρησκεία τους. Νέα μως ποκάλυψη το Θεο στς 9 ουνίου 1978 στν πρώην πρόεδρο Σπένσερ Κίμπαλ (Spencer Kimball), λέγει τι νέγρος μπορε ν γίνει μέλος τς κκλησίας μ λα τ δικαιώματα, κόμα κα τς ερωσύνης. Γι τς γυνακες δν χουν ποκαλύψεις ν πρέπει ν μπον στν ερωσύνη, στόσο μως μπορον ν μπον στν παράδεισο. σο γι τ μυστήρια, χρίσμα κα θ. Εχαριστία, τ τελον χι σν μυστήρια, λλ σν σύμβολα ναμνήσεως. ξομολόγηση δν πάρχει.
«Μορμονικ κκλησία» μφανίζεται ς μία κκλησία τν συνεχν ποκαλύψεων. ποκαλύψεις κα δόγματα λλάζουν συνεχς, νάλογα μ τ κάστοτε συμφέροντα. ωσφ Σμθ εχε συνολικ 112 ποκαλύψεις, π τς ποιες 88 ταν σχετικς μ οκονομικ θέματα. Τος διακρίνει πιθυμία γι φθαρτ πλούτη το κόσμου ατο. Τονίζουν τι βασιλεία το Χριστο ποτελεται π κίνητες περιουσίες, γέλες, κοπάδια, ργυρο, χρυσ κλπ. Μ πέντε κατομμύρια πιστος εναι μία π τς πι πλούσιες κκλησίες. χουν δικό τους πανεπιστήμιο, ταιρεες σφαλείας, μεγάλα καταστήματα, τηλεοπτικος κα ραδιοφωνικος σταθμούς, ορανοξύστες μ γραφεα πο νοικιάζονται, ξενοδοχεα, κατοντάδες χιλιάδες στρέμματα κλεκτν γροκτημάτων κα πολλ λλα κοσμικ περιουσιακ στοιχεα.
Ο Μορμόνοι ναπτύσσουν τεράστιο εραποστολικ ργο κα καθημεριν αξάνουν. βίος τος μφανίζεται καθαρς κα ποδειγματικός. τσι χουν μορμονικ παρακλάδια σ’ λη τν μερική, κα σ' λλες χρες. Στν λλάδα χουν μικρ μόνο διάδοση.
Ο Μορμόνοι θεωρον αυτος ς μόνους γνησίους χριστιανος κα τν «κκλησία» τους ς τν πι γνήσια. Τος μ νήκοντες σ' ατούς, θεωρον πίστους.
Χριστιανικ στοιχεα εναι: ναγνώριση τς Βίβλου, πίστη στν Πατέρα, τν Υἱὸ κα τ Πνεμα. στόσο δν πρόκειται γι τ χριστιανικ διδασκαλία περ νς Θεο κα τρες ποστάσεις πρόσωπα, λλ γι τρες διαφορετικος θεούς. Πιστεύουν στν ξιλαστήριο θάνατο το Χριστο κα τν πάνοδό του (σχατολογικ προσδοκία). Μέσα γι τν πόκτηση τς θείας χάριτος εναι πίστη, μετάνοια, βάπτιση, Μυστικς Δεπνος, πίθεση τν χειρν, μ τ ποία, πιστεύουν ο Μορμόνοι, τι μεταδίδονται τ χαρίσματα κα τ δρα το γίου Πνεύματος.
πρωταρχικς Θες δημιούργησε μέγα πλθος τερόφυλων πνευμάτων, πειδ σύμφωνα μ τν αώνια τάξη το κόσμου σεξουαλισμς εναι προϋπόθεση κάθε πάρξεως κα κάθε θικς ζως. π τν νωση ατν τν πανάρχαιων θεοτήτων γεννήθηκαν πολυάριθμα πνεύματα πο κατοικον σήμερα τ Σύμπαν κα συνεχς αξάνονται.
Δημιουργοί της γς εναι πολλο θεοί, ο ποιοι παρέδωσαν ατ στ δικαιοσύνη το Θεο τς Βίβλου. Θες ατς εναι να ν μ πνεμα κα σμα, χει δήλ. νθρώπινη μορφή, μ χέρια κα πόδια. Θες ατς τρώγει κα πίνει. γαπάει κα μισε κα μιλάει στος νθρώπους. χει πολλς γυνακες, τ Χριστ μως τν γέννησε μ τ Μαρία. Χριστς λοιπν εναι καρπς φυσιολογικς σεξουαλικς νώσεως το Θεο μ τ Μαρία. διος Χριστς ταν γγαμος κα μάλιστα πολύγαμος. Σύζυγοι το ταν Μαρία Μαγδαλην κα Μάρθα.
Χριστς θ πανέλθει κα πάλι στ γ κα συγκεκριμένα στ μεγάλο να τν Μορμόνων στ Γιούτα. Μ τν πάνοδό του θ κρίνει τος θνικος κα τος πιστους ν τος Μορμόνους θ τος πιβραβεύσει. Χριστς θ δρύσει τ χιλιετ βασιλεία του στν μερικ καθιστώντας ρχοντες τος Μορμόνους. Νέα ερουσαλμ θ οκοδομηθε στ Τζάνσον (Μισσόρι).
Ο νθρωποι εναι καρπο θείων ρώτων. Ο Μορμόνοι διδάσκουν τι ο νθρωποι γεννήθηκαν π κάποιον θεϊκ ρωτα. Παραμένουν ς κατώτερα πνεύματα γι χιλιάδες κα κατομμύρια χρόνια. ταν γίνονται νθρωποι εσέρχονται στ να το σαρκικο σώματος. σοι δεχθον τ διδασκαλία τν Μορμόνων κα γεννον πολλ παιδι θ γίνουν θεοί. ς θεο μίας συγκεκριμένης περιοχς θ λατρεύονται π τος κατοίκους ς μοναδικο κοσμικο ρχοντες. αρεση καθιέρωσε τν πολυγαμία.
σοι πεθαίνουν χωρς πίστη στ διδασκαλία τν Μορμόνων τ πνεύματα τος εσέρχονται στ σμα ρυθρόδερμων, μαύρων ζώων γι ν ξαγνισθον. Στ τέλος τς χιλιετος βασιλείας θ γίνει νάσταση τν νεκρν, ο ποοι θ κατοικον αώνια στ γ ς θάνατοι.
«κκλησιαστικ ργάνωση» τν Μορμόνων εναι ερατικ κα ταυτίζεται μ τν πολιτικ ξουσία (θεοκρατία). ρχηγς τς αρέσεως εναι κυβερνήτης τς κοινότητας. κλρος ποτελεται π κλελεγμένους προεστούς, ο ποοι φέρουν βιβλικ νόματα (πόστολοι, προφτες, πίσκοποι, πρεσβύτεροι, διάκονοι).
διαίτερη ξία χει τ Βάπτισμα πο γίνεται μ καταδύσεις, τελετ το Μυστικο Δείπνου κα χειροτονία χειροθεσία κληρικν.
ερ Βιβλία τν Μορμόνων εναι: Η Π. Διαθήκη, Κ. Διαθήκη, τ Βιβλίο το Μόρμον, τ Βιβλίο τν Διδασκαλιν κα πιταγν, κα τ κριβ Μαργαριτάρι.
Βίος τν Μορμόνων εναι λιτός. πέχουν κρεοφαγίας κα ποτν. Ο διοι χαρακτηρίζονται π κρατο φανατισμό.
θεοκρατικ πολιτεία τν Μορμόνων μφανίστηκε στς ΗΠΑ, τ 1860 μ τ νομα Οτάχη. μοσπονδιακή τους πολιτεία δ διαθέτει σήμερα τν καθαρ μορμονικ τς χαρακτήρα. Σ πολλς ξωφρενικς συνήθειες τν Μορμόνων περίσχυσαν ο μοσπονδιακο νόμοι (πολυγαμία), ν ο λλεπάλληλες μεταναστεύσεις φεραν στν Οτάχη πολυάριθμους παδος λλων δογμάτων θρησκειν.

Παρατηρήσεις
ντιτριαδικ κα πολυθεϊστικ ατ ργάνωση τν Μορμόνων χαρακτηρίστηκε ς πρωτότυπη αρεση τς Βορείου μερικς, διάζουσα «κομμουνιστικ» θεοκρατικ αρεση.Τ ρώτημα εναι ἐὰν πρόκειται γι αρεση γι μία τ νέα θρησκεία, να «θρησκευτικ» φουνταμενταλιστικ κίνημα μ κάποια κατ' νομα χριστιανικ διδασκαλία.
Στ Μορμονικ αρεση στ μορμονικ λατρευτικ κα «θρησκευτικ» μάδα μελετητς ατής βρισκει πολλ στοιχεα νδουιστικά, βουδιστικά, ουδαϊκά, κα πλατωνικ κ.α.Σαφς πρόκειται γι μία μορφ Νεοσυγκρητισμο. Τ πάρχοντα πολυθεϊστικ στοιχεα, πως και τα πανθεϊστικ κα θεοσοφιστικά, δν μς πιτρέπουν ν θεωρήσουμε τν Μορμονισμ ς χριστιανικ αρεση. Ο Μορμόνοι εναι ξίσου πικίνδυνοι κα περισσότερο π τος Μάρτυρες το εχωβά.
Δυστυχς κα τ φονταμενταλιστικ ατ «θρησκευτικ» μόρφωμα τν Μορμόνων βρκε εσοδο στν λλάδα, στν θήνα κα τ Θεσσαλονίκη. Στν θήνα στεγάζονται σ πολυτελς «εκτήριο» οκοδόμημα στ λίσια. Ο παδοί τους, λλοδαπο μερικάνοι «εραπόστολοι», περιφέρονται στος δρόμους τς πρωτευούσης προπαγανδίζοντες.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ» ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ Μ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.