27 Μαΐ 2011

Τὰ βλεπόμενα πρόσκαιρα (Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου)

  κκλησία ναμφίβολα βασανίζεται, ο ρχηγο της παύονται.
Λύκοι ρπακτικο πιτέθηκαν στν ποίμνη κα σκόρπισαν τ ποίμνιο. Ο δυνάμεις ατού του κόσμου ξεσηκώθηκαν κατ το θυσιαστηρίου κα πέβαλαν τ σφετερισμ κα τ σχίσμα.Τί σημαίνει ατό;Δν συνέβη ποτ τίποτε παρόμοιο στν κόσμο; Σν ν μ μεγάλωσε κκλησία το Χρίστου νάμεσα σ ταξίες!Κι διος Χριστς σν ν μν περικυκλώθηκε π σκάνδαλα π τ λίκνο μέχρι τ θάνατό του!” ν εναι τσι, γιατί ν παραπονιόμαστε; Τί εναι τ δικά μας παθήματα, ταν Υἱὸς το Θεο κα ο πόστολοι Το μς μετέφεραν τν λήθεια μέσα σ διωγμος κα βάσανα;  ς ξετάσουμε τ σκέψη σου, ταν φήνεται ν ταράσσεται π τς ταξίες πο μς νοχλον. “Οταν τ γαπητά σου πρόσωπα ποφέρουν, ποφέρεις κι σύ, κα κλας γι τόσες δυστυχίες, στς ποιες δν διακρίνεις ϋτε τ σκοπ ϋτε τ πιθαν τέλος. Σκοτεινές κα ζοφερς δέες σ πολιορκον, σύννεφο λύπης σ καλύπτει. Πέφτεις στν ποθάρρυνση, διότι δν καταλαβαίνεις τίποτε π’ λα σα συμβαίνουν. Α, δν θέλω ν σο καλύψω τ κακ πο σ τρομάζει. Δν θέλω οτε ν τ ρνηθ, οτε ν τ λαχιστοποιήσω, θέλω ντίθετα ν τ ντικρίζεις πως εναι, δηλαδ πι τρομερό, πι βαθ π’ ,τι σου φαίνεται. Ναί, περιπλανιόμαστε στος κόλπους μίας τέλειωτης φουρτουνιασμένης θάλασσας. Τ πλοο, μς μεταφέρει, κλυδωνίζεται χωρς...

 κατεύθυνση, παραδομένο στ θέληση τν...μανιασμένων κεάνιων κυμάτων. Ο μισοί του νατες βρίσκονται στ θάλασσα κα τ πτώματα τος πιπλέουν μπροστ στ μάτια μας στν πιφάνεια το νερο. Σχίστηκαν τ πανιά, σπασαν τ κατάρτια. Τ κουπι γκαταλείφθηκαν, τ πηδάλιο σπασε κα ο πλοηγοί, καθισμένοι στ θέση τους, δν μπορον παρ μ τ χέρια τους ν συσφίγγουν τ γόνατά τους, νήμποροι ν καταστρώσουν κάποιο σχέδιο κα μ χοντας πι δύναμη παρ μόνο γι ν θρηνον. Σκοτειν νύχτα τος καλύπτει κα κινδυνεύουν ν σκοντάψουν σ φαλο. Τ ατιά τους δν συλλαμβάνουν πλέον παρ τν κκωφαντικ θόρυβο τν κυμάτων. δια θάλασσα νασηκώνει π τν πυθμένα τς παίσια τέρατα κα τ ρίχνει πάνω στ πλοο. φρίκη τν πιβατν εναι μεγάλη… Μάταια προσπαθ μ τ συσσώρευση τν εκόνων ατν ν κφράσω τ πλθος τν κακν πο μς καταθλίβουν. Πραγματικά, ποι νθρώπινη γλώσσα θ μποροσε ν τ περιγράψε; Κι στόσο γώ, πο περισσότερο π ποιονδήποτε λλο θ πρεπε ν μουν ταραγμένος, δν χάνω τν λπίδα. Σηκώνω τ μάτια μου ψηλ πρς τν ψιστο κυβερνήτη το σύμπαντος, πο δν το εναι ναγκαία εφυΐα, γι ν καθησυχάσει τν τρικυμία…Δν πρέπει, λοιπόν, ν ποθαρρυνόμαστε, λλ ντίθετα ν χουμε πανι στ νο μς ατ τν λήθεια: Δν πάρχει παρ μία δυστυχία, πο πρέπει ν φοβόμαστε στν κόσμο, τν μαρτία κα τς δυναμίες τς ψυχς, πο δηγον στν μαρτία.λα τ πόλοιπα δν εναι παρ μύθος. πιβουλς κα χθρότητες, πάτες κα συκοφαντίες, δικίες κi καταδύσεις, δημεύσεις, ξορίες, ξίφη κονισμένα, θάλασσες ταραγμένες, πόλεμος λης της οκουμένης, λα ατα δν ΐναι τίποτε κα δν μπορον ν ταράξουν ψυχ πο γρυπν. π. Παλος μας τ διδάσκει μ’ αια τ λόγια: «τ βλεπόμενα πρόσκαιρα» (Β’ Κόρ. 4,18). Γιατί, λοιπόν, ν φοβόμαστε σν ν εναι ληθινς συμφορς γεγονότα πο χρόνος παρασύρει πως ’ν ποτάμι ἰὰ νερά του; «λλά», θ μο πε κανείς, «εναι σκληρ καϊ βαρ φορτίο χθρότητα». ναμφίβολα.στόσο, ς τ δομε π μία λλη πλευρ κα θ μάθουμε ν τν καταφρονομε.Ο προσβολές, ο περιφρονήσεις, ο σαρκασμοί, πο προέρχονται π τος χθρούς μας, τί εναι; Τ μαλλ π να φθαρμένο πανωφόρι, πο τ τρνε τ σκουλήκια κα τ λειώνει χρόνος. «ντούτοις», προσθέτει κάποιος, «μέσα σ’ ατες τς δοκιμασίες πο πιβάλλονται στν κόσμο,πολλο χάνονται κα πολλο σκανδαλίζονται».σφαλς, κι ατ συμβαίνει ρκετς φορές. Στ συνέχεια μως, μετ τς καταστροφές, τος θανάτους, τ σκάνδαλα, ξαναπροβάλλει τάξη, βασιλεύει ρεμία κα λήθεια ξαναβρίσκει τ δρόμο της. Α! θέλετε ν εστε πι συνετο π τν Θεό! Βολιδοσκοπετε τς ποφάσεις τς θείας πρόνοιας! ποκλιθετε καλύτερα στος νόμους πο θέτει. Μ κρίνετε, μ γογγύζετε. Ν παναλαμβάνετε μόνο μ τν διο πόστολο: «Βαθι σχέδια το Θεο, ποις θ μποροσε ν διεισδύσει σ ατά;» (Ρώμ. 11, 33) .”Ας ποθέσουμε τι κάποιος νθρωπος δν εδε ποτ τν λιο ν’ νατέλλει κα ν δύει. Δν θ σκανδαλιζόταν, ν βλεπε τ στρο τς μέρας ν ξαφανίζεται π τ στερέωμα κα τ νύχτα ν καταλαμβάνει τ γ πίσιευε τι Θες τν γκατέλειψε. Κι κενος πο δν εδε παρ τν νοιξη, δν θ σκανδαλιζόταν βλέποντας ν φτάνει χειμώνας, θάνατος ατς τς φύσης; θ νόμιζε σως τι Θες παρνήθηκε τ ργο του κι γκαταλείπει τν κόσμο πο δημιούργησε. Κι ατς πο βλέπει ν σπέρνουν τ σπόρο πάνω στ γ κα τν διο τ σπόρο ν σαπίζει κάτω π τ γ κα τν πάχνη, δν σκανδαλίζεται κα δν ναρωτιέται γιατί ν χάνεται ατς σπόρος; λλ’ ργότερα θ τν δε ν ξαναζωντανεύει σ χρυσοκίτρινα στάχυα. λλος θ δε τν λιο ν’ νατέλλει ξαν στν ρίζοντα κα τν νοιξη ν διαδέχεται πάλι τ χειμώνα. Ατο ο νθρωποι θ μετανοήσουν τότε γι τν τύφλωσή τους κα θ ποκλιθον μ σεβασμ μπρς στν τάξη, πο ρισε θεία πρόνοια. κριβς τ διο συμβαίνει κα μ τ θικ πράγματα κα τ γεγονότα τς ζως.ρκε ν τ παρατηρήσουμε, γι ν’ ναγνωρίσουμε σ λίγο μ πόνο τι μφιβολία πο μς κατέλαβε δν ταν παρ βλασφημία…
“*ποσπάσματα π τiς πιστολς το γίου ωάννου το Χρυσοστόμου στ διακόνισσα λυμπιάδα, κατ τ δεύτερη κα ριστικ ξορία του.
·π τ βιβλίο «γιοςΙωαννης Χρυσόστομος:Μεγαλομάρτυρας μετ τος διωγμος»το S.D.Amedee Thierry, κδ. «Χριστιανικλπίς», Θσ/νίκη 2003

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.