20 Απρ 2011

"Αὐτὰ ποὺ εἶπε ὁ Χριστὸς τὰ εἶπαν κι ἄλλοι..."

ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΧΡΙΔΟΣ
τ πο επε Χριστς τ επαν κι λλοι..."
δέποτε οτως λάλησεν νθρωπος, ς οτος νθρωπος (ω. 7, 46).
Ατ εναι μαρτυρία σων κουσαν προσωπικ κα νοίωσαν τος λόγους το Χριστο. Γιατί, κενος μιλοσε ς ξουσίαν χων κα μέσα π τος λόγους Το ξερχόταν δύναμη πο μεταδιδόταν στος νθρώπους.
Ο αρετικο πικριτς το Εαγγελίου σχολονται πάρα πολ μ τν ποκαλούμενη «συγκριτικ θεολογία» κα τν στορία τν λλων θρησκειν κα τν φιλοσοφιν. πικρίνοντας λοιπν τ διδαχ το Χριστο, σχυρίζονται τι, χουν βρε κα σ λλους θρησκευτικος διδασκάλους κα φιλοσόφους τ δια λόγια πο χρησιμοποίησε κα ησος. Μ βάση τοτο, πιθυμον ν κατεβάσουν τ Χριστ π τ ψος Του στν κοιλάδα το κλαυθμο καὶ....

τς μαντικς, φαρμόζοντας τν «προσαρμογ» κα τν «ξομοίωση».
* Σωστά μιλον ταν λένε τι κουσαν κα π λλα στόματα δια λόγια σν κενα πο επε Σωτήρας. Μόνο πο δν διαβλέπουν τν σύγκριτη διαφορ στν δράση ατν τν λόγων. Κα λλοι πολλο επαν σ μία νεκρ κοπέλα: γέρθητι, μως νεκρ δν ναστήθηκε. Κα ταν ησος επε τοτα τ λόγια, τ κοράσιο ζωντάνεψε κα ναστήθηκε. Χιλιάδες Φαρισαοι θ μποροσαν ν πον στν κατόνταρχον τς Καπερναούμ: γενηθήτω σο ς θέλεις, κα μως ρρωστος δολος το κατοντάρχου δν θ θεραπευόταν. ταν μως Υἱὸς το Θεο επε ατ τ λόγια, δολος θεραπεύτηκε τν δια στιγμή. Πόσοι κα πόσοι θαλασσινο δν κραξαν στ θαλασσοταραχή: πεφίμωσο, μ καταιγίδα δν παυσε. ταν τ επε μως κενος, γινε ρεμία μεγάλη. Χιλιάδες στόματα μποροσαν ν πον στν τυφλ τ ναβλεψον κα στν παραλυτικ τ γειρε κα παγε, ν φωνάξουν στ δαιμόνια ξέλθετε κα ν προστάξουν τν λεπρό: καθαρίσθητι κα στ καρπο δέντρο: ξηράνθητι.
* Ορίστε, λα τοτα εναι λόγια πλ τ ποα ναρίθμητοι νθρωποι λέγουν σ παρόμοιες περιστάσεις. Θ μποροσαν ν τ πον, Πλάτων κα ριστοτέλης, Βούδας κα Κουμφούκιος κα λοι ο εδωλολάτρες φιλόσοφοι μ δίχως καμι πίδραση ποτέλεσμα. ταν μως, τοτα τ δια λόγια κούστηκαν π τ Στόμα το Χρίστου, δν μειναν δίχως πίδραση ποτέλεσμα γιατί μαζ μ τ λόγια βγαινε κα δύναμη π Ατόν. Κα καταιγίδα κόπασε κα ο τυφλο νέβλεψαν κα ο παράλυτοι ρθοποδοσαν κα ο χωλο χοροπηδοσαν κα ο δαίμονες φευγαν π τος νθρώπους κα ο λεπρο καθαρίζονταν κα καρπη συκι παραχρμα ξηράνθη. Ε, τούτη τ διαφορ δν μπορον ν διακρίνουν ο αρετικο συγκρητιστές, προσαρμοστς κα ξομοιωτές. ν πιστεύετε στ Θεό, τούτη διαφορ εναι σν τ διαφορ μεταξ ζως κα θανάτου.
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ
ΕΠΣΚΟΠΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ 1956
ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"
ΤΗΛ. 2310 212659

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.