Κόλαφος γιὰ τοὺς ἄθεους καὶ γιὰ τοὺς ὀπαδοὺς τοῦ βίαιου ξεριζώματος τῆς μνήμης καὶ τῆς ταυτότητας ἀπὸ τοὺς λαοὺς τῆς Εὐρώπης ἦταν ἡ τελεσίδικη ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ), ποὺ ἐκδόθηκε στὶς 18 Μαρτίου. Ὁ Ἐσταυρωμένος καὶ οἱ εἰκόνες ἐλεύθερα μποροῦν νὰ ἀναρτῶνται στοὺς τοίχους τῶν σχολείων, τῶν δικαστηρίων καὶ τῶν ἄλλων δημόσιων κτιρίων. Τὸ Δικαστήριο συνεδρίασε σὲ δεύτερο βαθμὸ καὶ ὑπὸ εὐρεία σύνθεση γιὰ νὰ ἐξετάσει τὴν προσφυγὴ τῆς κᾶς Λάουτσι κατὰ τοῦ Ἰταλικοῦ κράτους. Σ’ αὐτὴν ἡ ἐν λόγω κυρία, μητέρα δύο μαθητῶν, ὑποστήριξε ὅτι ἡ Ἰταλία μὲ τὴν ἀνάρτηση τοῦ Ἐσταυρωμένου στὶς αἴθουσες τῶν σχολείων τῆς παραβιάζει τὴν Εὐρωπαϊκὴ Συνθήκη Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου(ΕΣΔΑ). Σὲ πρῶτο βαθμὸ τὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο εἶχε κάνει δεκτὴ τὴν προσφυγὴ τῆς κυρίας Λάουτσι. Κατόπιν ἡ Ἰταλία ἐφεσίβαλε τὴν ἀπόφαση καὶ παράλληλα ἰσχυρὲς ἦταν οἱ ἀντιδράσεις τῆς πλειονοψηφίας τῶν 47 χωρῶν μελῶν τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης κατὰ τῆς ἐν λόγω ἀπόφασης.
Τὸ ΕΔΑΔ, μὲ τὴν σὲ δεύτερο βαθμὸ ἀπόφασή του, ἀμετάκλητα ἀποφάσισε ὅτι γιὰ τὸν Ἐσταυρωμένο, ὡς θρησκευτικὸ σύμβολο, “δὲν ὑπάρχουν στοιχεῖα ποὺ νὰ πιστοποιοῦν πὼς ἡ ἀνάρτησή του στοὺς τοίχους τῶν αἰθουσῶν τῶν σχολείων θὰ μποροῦσε νὰ ἀσκήσει μίαν ἐνδεχόμενη ἐπιρροὴ ἐπὶ τῶν μαθητῶν ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι δὲν ἔχουν ἀκόμη κατασταλαγμένες φιλοσοφικὲς ἢ θρησκευτικὲς πεποιθήσεις”. Ἐπίσης στὴν ἴδια ἀπόφαση, ποὺ πλέον ἀποτελεῖ καὶ νομολογία, τὸ ΕΔΑΔ ἀναφέρει ὅτι ἡ Ἰταλία μὲ τὴν ἀνάρτηση τῶν Ἐσταυρωμένων στὰ δημόσια σχολεῖα κινήθηκε ἐντὸς τῶν ὁρίων τοῦ κλίματος ποὺ...
ὑπάρχει στὴ χώρα καὶ μέσα στὸ πλαίσιο τῆς ὑποχρέωσής της νὰ σέβεται τὸ δικαίωμα τῶν γονέων νὰ ἐξασφαλίζουν στὰ παιδιὰ τοὺς μίαν ἐκπαίδευση ποὺ νὰ συμφωνεῖ μὲ τὶς φιλοσοφικὲς καὶ θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.Ὅπως ἦταν φυσικὸ ἡ ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Δικαστηρίου ἔγινε μὲ μεγάλη ἱκανοποίηση δεκτὴ ἀπὸ τὴν Ἰταλικὴ Κυβέρνηση. Ὁ Ὑπουργὸς τῶν Ἐξωτερικῶν κ. Φράνκο Φρατίνι δήλωσε σχετικά: ” Σήμερα νίκησε τὸ λαϊκὸ αἴσθημα τῆς Εὐρώπης, διότι, πρὸ πάντων, ἡ συγκεκριμένη ἀπόφαση μπορεῖ νὰ ἑρμηνευθεῖ ὡς ἡ φωνὴ τῶν εὐρωπαίων πολιτῶν, ποὺ ὑπερασπίζονται τὶς ἴδιες τους τὶς ἀξίες καὶ τὴν ταυτότητα τους”. Ἀπὸ τὴν πλευρὰ τοῦ ὁ διευθυντὴς τοῦ γραφείου Τύπου τοῦ Βατικανοῦ π. Φεντερίκο Λομπάρντι ἐξέφρασε τὴν ἱκανοποίησή του γιὰ τὴν ” ἱστορικὴ ἀποφαση”, ὅπως τὴν χαρακτήρισε καὶ πρόσθεσε ὅτι αὐτὴ θὰ βοηθήσει νὰ ἀποκατασταθεῖ πρὸς τὸ ἐν λόγω Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο ἡ ἐμπιστοσύνη τῶν Εὐρωπαίων ἐκείνων πολιτῶν ποὺ πιστεύουν στὸν καθοριστικὸ ρόλο ποὺ ἔχουν οἱ χριστιανικὲς ἀξίες στὴν ἱστορία τους καὶ στὸν εὐρωπαϊκὸ πολιτισμό.
Στὸ Δευτεροβάθμιο Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο τῶν Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου παρέστη καὶ παρενέβη ὁ καθηγητὴς τοῦ Δικαίου τοῦ Πανεπιστημίου τῆς Νέας Ὑόρκης Ζόζεφ Βάϊλερ, ὡς ἐκπρόσωπος τῶν χωρῶν Ἀρμενίας, Βουλγαρίας, Κύπρου, Ἑλλάδας, Λιθουανίας, Μάλτας, Ρωσίας καὶ Ἁγίου Μαρίνου, ποὺ μαζὶ μὲ τὴν Ἰταλία τάχθηκαν ἐναντίον τῆς πρωτόδικης ἀπόφασης. Ὁ κ. Βάϊλερ ὑποστήριξε ὅτι τὸ ΕΔΑΔ ὀφείλει στὶς ἀποφάσεις του νὰ λαμβάνει ὑπόψη τοῦ τὶς παραδόσεις καὶ τὴν ἱστορία τοῦ κάθε λαοῦ. Καὶ ἔφερε ὡς παράδειγμα τὸ Ἡνωμένο Βασίλειο, στὸ ὁποῖο ὁ ἀνώτατος ἄρχων εἶναι καὶ ἀρχηγὸς τῆς Ἐκκλησίας, στὸ ὁποῖο οἱ θρησκευτικοὶ ἡγέτες εἶναι καὶ μέλη τοῦ Κοινοβουλίου, στοῦ ὁποίου τὴ σημαία κυριαρχεῖ ὁ Σταυρὸς καὶ ποὺ ὁ Ἐθνικός του Ὕμνος εἶναι μία προσευχὴ ὁ Θεὸς νὰ σώζει τὸν βασιλιὰ ἢ τὴ βασίλισσα. Ἐπίσης γιὰ λόγους ἱστορικοὺς στὰ περισσότερα Συντάγματα τῶν Εὐρωπαϊκῶν χωρῶν ὑπάρχουν ἀναφορὲς στὸ Θεό, χωρὶς νὰ ἀμφισβητεῖται ἡ δημοκρατικότητά τους. Τέτοιες χῶρες εἶναι ἡ Ἑλλάδα, ἡ Δανία, ἡ Σουηδία, ἡ Ἰταλία, καὶ ἡ Πολωνία. Ὁ καθηγητὴς στὴν παρέμβαση τοῦ ἐξέφρασε ἐπίσης τὴν ἄποψη ὅτι στὴν ἀπόφαση τοῦ Πρωτοβάθμιου δικαστηρίου καὶ κάτω ἀπὸ τὴν ἀναφορὰ στὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα κρύβεται ἡ ἀποδοχὴ τοῦ ἀμερικανικοῦ προτύπου καὶ μία τάση ἐξαμερικανισμοῦ τῆς Εὐρώπης. Ἀναλύοντας τὴν ἄποψη τοῦ αὐτὴ ὁ κ. Βάϊλερ σημείωσε πὼς οἱ δικαστὲς θέλησαν νὰ προωθήσουν μία ὁμογενοποίηση τῶν διάφορων παραδόσεων τῶν εὐρωπαϊκῶν χωρῶν καθιερώνοντας τὸν ” ἄδειο καὶ λευκὸ τοῖχο” καί, σκεπτόμενοι ἀφαιρετικά, νὰ δημιουργήσουν ἕνα καὶ μοναδικὸ κανόνα γιὰ ὅλους τους εὐρωπαίους, καταργώντας τὶς ἐπιμέρους ἐθνικὲς ταυτότητες, καὶ ἐπιβάλλοντας ἕνα αὐστηρό, ἀμερικάνικου στίλ, διαχωρισμὸ Ἐκκλησίας καὶ Κράτους. Ὁ Ἀμερικανὸς καθηγητὴς κατέληξε πὼς ὅπως ἡ Γαλλία μὲ τὸν Ἐσταυρωμένο στὸ τοῖχο δὲν θὰ εἶναι ἡ Γαλλία, ἔτσι καὶ ἡ Ἰταλία χωρὶς τὸν Ἐσταυρωμένο δὲν θὰ εἶναι ἡ Ἰταλία, ἡ Ἑλλάδα χωρὶς τὴν εἰκόνα δὲν θὰ εἶναι ἡ Ἑλλάδα καὶ ἡ Ἀγγλία χωρὶς τὸν ὕμνο “Ὁ Θεὸς σώζει τὴ Βασίλισσα” δὲν θὰ εἶναι ἡ Ἀγγλία. Αὐτὴ ἡ ἐπιχειρηματολογία φαίνεται ὅτι ἔπεισε τοὺς Δικαστὲς καὶ πῆραν τὴν ἀπόφασή τους, ποὺ δείχνει σεβασμὸ στὶς παραδόσεις καὶ στὶς ταυτότητες τῶν εὐρωπαϊκῶν λαῶν.-
Σχόλιο ἐπὶ τοῦ γεγονότος:
Τὸ 2009 τὰ διεθνῆ καὶ τὰ ἑλληνικὰ ΜΜΕ ἔδωσαν εὐρύτατη δημοσιότητα στὴν, σὲ πρῶτο βαθμό, ἀπόφαση τοῦ ΕΔΑΔ, ὅτι ἡ ἀνάρτηση τοῦ Ἐσταυρωμένου Ἰησοῦ Χριστοῦ στοὺς τοίχους τῶν αἰθουσῶν τῶν δημόσιων σχολείων τῆς Ἰταλίας παραβίαζε τὴν Εὐρωπαϊκὴ Συνθήκη Δικαιωμάτων τοῦ Ἀνθρώπου (ΕΣΔΑ). Τότε μάλιστα στὴν Ἑλλάδα οἱ ἄθεοι εἶχαν ξεσπαθώσει καὶ εἶχαν ἀρχίσει νὰ ζητοῦν νὰ κατέβουν οἱ εἰκόνες ἀπὸ σχολεῖα, δικαστήρια κ.λ.π. Τώρα ποὺ τὸ ἴδιο δικαστήριο, σὲ δεύτερο βαθμὸ καὶ μὲ πολὺ εὐρύτερη σύνθεση ( 17 δικαστὲς ἔναντι 7 στὸ Πρωτοβάθμιο), ἀποφάνθηκε ὅτι ὁ Ἐσταυρωμένος στὰ σχολεῖα δὲν παραβιάζει τὴν ΕΣΔΑ τὸ γεγονὸς πέρασε στὰ ψιλὰ τῶν ΜΜΕ…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου