4 Μαρ 2011

Μήπως είναι καιρός να πάρει η Ιεραρχία το καρυοφύλι;

 
Το Σπύρου Μπαζίνα
Στ πλαίσιο τς γενικευμένης πίθεσης κατ θεσμν κα ξιν στν λλάδα, χουν νταθε τν τελευταο καιρ ο προκλήσεις κατ τς κκλησίας (κληρικν κα λαϊκν).
Κάθε μέλος τς κκλησίας (κληρικς λαϊκς) χει τ δικαίωμα λλ κα τν ποχρέωση ν περασπίσει τ σια κα τ ερά του κα ν ξεκαθαρίσει μερικ πράγματα.
Πρτα-πρτα, τ δημόσιο χρέος, τ λλείμματα, κακοδιοίκηση κα διαφθορ δν δηγον ναγκαία σ δυναμία πληρωμν, πτώχευση ποταγ σ ξένους ργανισμούς.
ν ταν διαφορετικά, πολλ Κράτη, πολ μεγαλύτερα π τν λλάδα θ ταν σ ατ τν θέση. δ πο εμαστε μς φερε σημεριν κυβέρνηση γιατί δν μποροσε ν σηκώσει τ βάρος μίας πολιτικς ντίθετης μ ατ γι τν ποία ξελέγη (ατ βέβαια δν παλλάσσει τς προηγούμενες κυβερνήσεις π τς εθύνες τους γι τ γεγονς τι μ τν φρονα πολιτικ τος καταχρέωσαν τν χώρα κα τ κόμματά τους).
τσι, παροσα κυβερνητικ πολιτικ στερεται δημοκρατικς νομιμοποίησης φο δν χει γκριθε π τν λα σ βουλευτικς κλογές. Πέραν ατο, συνταγματικότητα ατς τς πολιτικς μένει ν κριθε π τ Στ στ ποο προσέφυγαν γκυροι φορες πως ΔΣΑ κα τ ΤΕΕ.
ρκε ν σημειωθε δ τι γκυροι συνταγματολόγοι πο πρόσκεινται στ κυβερνν κόμμα, πως Κάθ. Γιργος Κασσιμάτης, ποκαλον τν κυβέρνηση, de facto (τος πράγμασι), δήλ. παράνομη κα πραξικοπηματικ κυβέρνηση.
Τώρα ρχεται ατ μφίβολης δημοκρατικς νομιμοποίησης κα συνταγματικότητας κυβέρνηση κα παιτε φόρους π τν κκλησία ς ΝΠΔΔ.
κκλησία μως πληρώνει φόρο εσοδήματος κα δν μπορε ν πληρώσει φόρο...
 κινήτου περιουσίας γι περιουσία πο ετε δν χει σοδα ετε εναι δεσμευμένη π τ δημόσιο.
ρχεται πίσης ατ κυβέρνηση κα πιβάλλει περιορισμ στν διορισμ ερέων σν ν σαν ο ερες δημόσιοι πάλληλοι κα σν τ δημόσιο ν μ εχε εσπράξει δη τν μοιβ τν ερέων μ τν μορφ το 96% τς περιουσίας τς κκλησίας π τν δρυση το Κράτους (τ ποο δρυσαν μέλη τς κκλησίας).
Συνεχίζοντας τν πίθεση τς κατ τς κκλησίας, ατ κυβέρνηση προσπαθε ν θέσει μπόδια στ ργο τς κκλησία μ τν κατάργηση το μαθήματος τν θρησκευτικν (νάλογα μ τν πίστη το κάθε μαθητ) ς ποχρεωτικο μαθήματος, ρνούμενη ν κπληρώσει τν συνταγματικ εθύνη της γι τν θρησκευτικ διαπαιδαγώγηση τν πολιτν.
Στ διο πνεμα εναι κα κάρτα το πολίτη μέχρι ν ξηγηθε γιατί χρειάζεται κα πς θ προστατευτον τ προσωπικ δεδομένα κα δν θ προσβληθε θρησκευτικ κα λλες λευθερίες τν πολιτν.
Κα εκαίρως καίρως γίνεται λόγος π μέλη τς κυβέρνησης κα τος ποστηρικτές τους στν κοινωνία κα τ Μ.Μ.Ε. γι τν χωρισμ τς κκλησίας π τ Κράτος, χι μ πιστροφ τς περιουσίας τς κκλησίας (πο μέλη τς κκλησίας δωσαν, χι πιστοι, λλόδοξοι λλόθρησκοι), λλ οσιαστικ μ φαίρεση κα κείνης τς περιουσίας πο χει πομείνει στν κκλησία.
Σ λη ατ τν προσπάθεια, λοι ατο ο κύκλοι πευθυνόμενοι στν κκλησία (συνήθως παξιωτικ μ τν μορφ το νθυπατικο dictum «δν δικαιοσαι δι ν μιλες») ννοον τν εραρχία.
Εναι κα ατ νδειξη ετε γνοιας σχετικ μ τν ρθόδοξη κκλησιολογία ετε πλ ντ-κκλησιαστικο πνεύματος ετε κα τν δύο.
γνοον ντελς τι μ τν συμπεριφορ τος ατ πέναντι στν κκλησία προσβάλλουν κα προκαλον τ λαϊκ μέλη τς κκλησίας, δήλ. τν μεγάλη πλειοψηφία το λαο.
γνοον πίσης ντελς τι κα εραρχία δν μπορε ν μένει διάφορη γι τ συμβαίνοντα στ σμα τς κκλησίας λλ κα τς κοινωνίας γενικότερα (μ ξαίρεση βέβαια τ κομματικ τ ποα κομματιάζουν τν κοινωνία)!
Τέλος, κυβέρνηση κα κόμματα χουν γκλωβίσει τ μέλη τς κκλησίας σ ξενόφερτες κα ποτυχημένες δεολογίες κα προγράμματα.
Τόσο φιλελευθερισμς σο κα σοσιαλισμς εναι μορφς το λισμο, ξένες πρς τν κοινοτικ κα κοινοβιακ παράδοση το λληνισμο κα τς ρθοδοξίας.
φιλελευθερισμός, κοινωνικς χι, πο βάση χει τ κέρδος κα τν συσσώρευση πλούτου σ λίγα χέρια, μπορε ν χει σχέση μ τν προτεσταντισμ λλ εναι ξένος πρς τν παράδοση το λαο μας.
λλ κα σοσιαλισμς πο πιβάλλεται π μία πεφωτισμένη μειοψηφία στ νομα κάποιων λιστικν θεωριν δν χει καμία σχέση μ τν κοινωνικ λληλεγγύη στ νομα το κοινο Πατέρα κα τν δελφικ γάπη πο πηγάζει π τν γάπη στν κοιν Πατέρα.
Κα βέβαια ρθοδοξία πο εναι τ λον δν μπορε ν κπροσωπε ν κπροσωπεται π να κόμμα, δηλαδ να κομμάτι τς κοινωνίας.
κοινοτικ παράδοση βάλλεται μ τν πιχειρούμενη ξαφάνιση το χωριο μέσα π μία ντ-γροτικ κα ντ-ργατικ πολιτικ κα τν κατάργηση τν κοινοτικν ρχόντων (προέδρου, δάσκαλου, παπ).
κοινοβιακ παράδοση βάλλεται μ τν σκευωρία κατ τς ερς Μονς Βατοπαιδίου κα λλες νάλογες νέργειες δίως κατ το γιορείτικου μοναχισμο.
Γιατί τί λλο π σκευωρία εναι μ ποδοχ τς πιστροφς λων τν νταλλαγέντων κινήτων π τν πουργ τν Οκονομικν κα παραπομπ το περιουσιακο της Βιστωνίδας στ δικαστήρια γι ν μ κλείσει πόθεση κα ν συνεχισθον ο διώξεις κατ μοναχν;
σοι δ παραμένουν πιστο στν παράδοση το λαο μς ποκαλονται λληνοκεντρικο κα θνικιστές. Κα π ποιούς; π ατος πο χουν πιε τ γάλα το θνικισμο π τν δύση!
Κα κατηγορον ποιούς; Ατος πο ς λληνες χουν ναφορ σ να πολιτισμ κα πνεμα οκουμενικό, νοικτ στν κόσμο, κα ς ρθόδοξοι Χριστιανο πεχθάνονται τν θνοφυλετισμ σν αρεση! χουν χάσει πλέον ο ννοιες τν σημασία τους.
Στν προτροπ ν πάρει τ καρυοφύλλι, φο τ πετραχήλι δν φτάνει ατ τν ποχή, ρχιεπίσκοπος σ πρόσφατη συνέντευξη το επε «ν τ πάρω ν μου τ ζητήσει Σύνοδος», λλ ναρωτήθηκε ν τ καρυοφύλλι ταιριάζει στν σημεριν ποχ πο χουμε Κράτος κα θεσμος δικούς μας.
ν ψει τν νωτέρω, θ θελα ν κφράσω τν μφιβολία μου ν τ Κράτος ατ εναι δικό μας. Τ ’21 μετ π 400 κα περισσότερα χρόνια σκλαβις μασταν κόμη λληνες κα Χριστιανο γι ν γωνιστομε «γι το Χριστο τν πίστη τν γία κα τς πατρίδος τν λευθερία».
Μετ π 200 χρόνια σύγχρονου «λληνικο» Κράτους, τί εμαστε; Γι ποι δανικ γωνιζόμαστε; Κα μ τ Μνημόνιο χουμε πλέον Κράτος νεξάρτητο;
Ν τ π διαφορετικά. σημεριν ποχ εναι πι δύσκολη π τν θωμανικ ποχ (το Βυζάντιου μετ τ Βυζάντιο κατ τν Γιόργκα).
Ο Τορκοι μς παιρναν κατ περιόδους τ κεφάλι. Ο δυτικοί μας παίρνουν τν ψυχή. Γι ατ ο νθενωτικο προτίμησαν τος Τούρκους π τος δυτικούς. Κα στορία τος δικαίωσε.
Μήπως εναι λοιπν καιρς ν πάρει εραρχία τ καρυοφύλλι κα ν γηθε το γώνα γι τν περάσπιση τ πίστης κα τς πατρίδας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.