11 Φεβ 2011

Ὡραῖοι συλλογισμοὶ γιὰ τὸν ἀνθρώπινο βίο

ABBA ΙΣΑΑΚ TOY ΣΥΡΟΥ
ραοι συλλογισμο γι τν νθρώπινο βίο
σες φορς νθρωπος προσεγγίζει ατν τν κόσμο μέσα π τν τρόπο ζως του, γάπη γι τ λικ πράγματα ριζώνει μέσα του. Ταράζεται συνεχς λόγω τς φροντίδας γι ατά, κα ξαιτίας τος μαλώνει μ λλους κα αχμαλωτίζεται π τς φιλίες ρισμένων νθρώπων. ταν μως διάνοιά του προκόβει στν μελέτη το μέλλοντος αώνα, μία θεωρία δίχως εκόνα κινεται κάθε στιγμ μέσα του. Μ λπίδα προσδοκ κενα πο δν βλέπει κα λησμονε τ παρόντα.
Μερικς φορς λησμονε κόμα κα τν αυτό του, καθς βυθίζεται σ ατ τ νοήματα, κα καταφρονε τος λογισμούς του γι τ ρατ πράγματα.. Μ τν διο τρόπο περιφρονε κα τος λογισμος κα τς πράξεις, ση ρα σχολεται μ ατό. γάπη, ποία πάρχει ναμεμιγμένη στν πνευματικ καθοδήγηση ρισμένων προσώπων ξαλείφεται π τν καρδιά του, κα μοναδικ κείνη φιλία, ποία δν χει νάγκη τ θέα τν προσώπων γι ν τ γαπ, γκαθίσταται στν....
ψυχή του.
θύμηση τν νθρώπινων πραγμάτων ποκαθίσταται σταδιακ π τ διάνοιά του κα νατένιση τν κρυφν πραγμάτων αξάνει μέσα του, ποκτ δύναμη κα φανίζει τος σωματικος λογισμούς, κα π 'κει κα πέρα ατς παραιτεται π τ φθαρτ τόσο, σο εναι δυνατ στ φύση. ν δν ταν θύμηση τς φύσης, ποία τν κινε κάθε φορ πο στερεται κάτι π τ ναγκαία, διάνοιά του θ ταν τν περισσότερο καιρ συγκεντρωμένη σ περίσπαστη νατένιση κείνων τν μελλόντων. Κα ξαιτίας ατν κενος φαίνεται μυαλος στ μάτια τν σοφν λόκληρου ατο του κόσμου. μνήμη το ξασθενε κα ταν ξετάζεται π τν νθρώπινη γνώση, μοιάζει μ νθρωπο πλοϊκό.
Μακάριος εναι νθρωπος πο κρίθηκε ξιος γι ατ τ πράγματα! Τ δάκρυα δν παύουν ν στάζουν π τ μάτια του, ταν στρέφεται μέσα του κα ναλογίζεται κενα μ τ ποα πλαννται ο νθρωποι, κα γιατί ατ παραχωρήθηκε ν πάρχουν, κα τι σ ατ λο τ νθρώπινο γένος προσκολλται, κα ποις κόπος κα ποι πάτη πάρχει ξαιτίας ατν. Λέγεται γι τν Παλο τι, πειδ τέτοιοι λογισμο κυρίευαν τν ψυχή του, γι τρία λόκληρα χρόνια δ μποροσε ν σταματήσει τ δάκρυα πο νάβλυζαν μέσα του. Ατ μελέτη συνενωμένη μ τ δάκρυα πικρατε στν νθρωπο ταν ασθανθε τν λπίδα τν μελλόντων κα κατόπιν στρέψει τ νο του στ πράγματα ατο του κόσμου κα στ πόσο σύντομη εναι ζω το νθρώπου συγκρινόμενη μ τν λπίδα πο βρίσκεται γι αἰῶνες στος ορανούς. ξαιτίας ατο του πένθους γίνεται σν νεκρς πέναντι σ λα τ πρόσκαιρα κα τν φροντίδα τους, κα λα τ ψυχικ κα σωματικ πάθη νεκρώνονται σ ατόν.
ς τ θυμόμαστε ατ γαπητοί μου, κι ς καταφρονήσουμε τ παρόντα σο μπορε καθένας μας, γιατί τσι θ πλησιάσουμε σιγ σιγ μ τος λογισμούς μας στ μέλλοντα γαθά. ν νθρωπος δν πιεστε στν ρχ κα ν κάπου κάπου δν περιφρονε σα βρίσκονται μπροστ στ μάτια του, τσι στε ν μπορέσει σταδιακ ν τ γκαταλείψει κα ν προχωρήσει μπροστά, καθς θ πληθύνεται μέσα του νατένιση κα μελέτη τν μελλόντων γαθν, ποτ δν θ μπορέσει ν ψωθε πάνω π τ σμα το μέσα στ ζωή του. Γιατί ν ο δοιπόροι δν προχωρον μέρα μ τ μέρα πρς τ μπρός, καλύπτοντας τ διαδρομή τους, λλ πεναντίας στέκονται σ ναν τόπο, δρόμος μπροστά τους ποτ δν πρόκειται ν λιγοστέψει κα ποτ δν πρόκειται ν φτάσουν στ τέρμα το δρόμου τους. τσι κα μες: ν δν πιέζουμε τος αυτος μς λίγο λίγο, ποτ δν πρόκειται ν ποκτήσουμε τ δύναμη γι ν πομακρυνθομε π τ σωματικά, γι ν τενίσουμε πρς τν Θεό.
δ εναι θεϊκ σοφία: πειδ εναι τόσο δύσκολο ν ξεφύγει νθρωπος π τ σωματικά, παξ κα παγιδευτε π να π ατά, φείλει ν γωνίζεται προσπαθώντας ν σταθε πάνω π ατά. Μ τν διο τρόπο νθρωπος θ μπορέσει ν λιγοστέψει τος λογισμούς του κα διάνοιά του – ξαιτίας τς λάττωσης τν φροντίδων της – θ μπορέσει ν φοσιωθε στν νατένιση κάποιου λλου πράγματος. Δν ννο μ ατ τι δν πρέπει ν φροντίζουμε γι τς νάγκες μας – γιατί ατ εναι ναγκαο – μν τυχν κα σ ντίθετη περίπτωση στερήσουμε π τν παρξή μας κα τν δια τ ζωή. Όμως δν πρέπει ν κάνουμε ατ κύριο ργο μας κα ν βάλουμε δεύτερο τ ργο το Θεο.λλ περισσότερο προσέχοντας τ ργο το Θεο, ν φήνουμε στν Θε τ φροντίδα γι τ πράγμα ατό, διότι εναι καλύτερο ν δείχνουμε τν μπιστοσύνη μας στν Θεό, παρ στν αυτό μας.
λλ κόμα κι ν νθρωπος πιχειροσε ν καταφρονήσει τ γήινα παντελς γι χάρη τν πνευματικν, γ δν θ τ θεωροσα ατ ξιόμεμπτο, καθς χουμε τόσες παροτρύνσεις π τν Γραφή, ο ποες μς διδάσκουν ν νδυναμώνουμε τν αυτό μας στν λπίδα μας. Εναι γραμμένο: « Κύριος γγύς· μηδν μεριμντε» κα Δαβδ λέει: «Πλούσιοι πτώχευσαν κα πείνασαν, oι δ κζητοντες τν Κύριον οκ λαττωθήσονται παντς γαθο». Κύριός μας πρόσταξε σ μς πίσης κα επε: «Μηδν μεριμντε, λλ' αξήσατε τν μνήμην τν μελλόντων, κα δν θέλετε στερηθ τατα τ γήινα πράγματα, τινα εναι τόσον ναγκαία λόγω τν παιτήσεων τς φύσεως».
Μακάρι Κύριος ν μς στέλνει τ χάρη του, στε γάπη Του ν πληθύνεται μέσα μας, στε μ τ συνεχ σκέψη Του ν λησμονήσουμε τν κόσμο κα τ πράγματά του, βρίσκοντας λύτρωση π τ δεσμά του! Κα ντ γι ατ τ πολλ δεσμά, μακάρι ν μς ξιώσει ν δεθομε μ τν ναν κενο δεσμό, ποος ποτ δν λύνεται π κείνους πο Τν γαπον, δηλαδ τν δεσμ τς βασιλείας τν ορανν! Μακάρι ν δεθομε μ ατν τν δεσμ κα ν κριθομε ξιοί του μυστηρίου κείνων τν γαθν, τν ποίων κπλήρωση ναπόκειται στν μέλλοντα αώνα, μ τν βοήθεια κείνων πο τ προγεύτηκαν σ ατ τν ζωή! Μακάρι κι μες ν τ ποκτήσουμε κα ν ποκτηθομε π ατό, μ τ δύναμη πο κπορεύεται π ατό, στος αἰῶνες τν αώνων. μήν. 
πόδοση στ Νέα λληνικ
Τέζας Γεωργιος 
Φιλολογος 
γιρείτικη Μαρτυρία 
Τριμηνιαία κδοσις ερς Μονς Ξηροποτάμου
Τεχος 4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.