18 Ιαν 2011

Γιατί μὲ βάπτισαν χωρὶς νὰ μὲ ρωτήσουν?

—Γιατί δὲν ἀποφασίζουμε μόνοι μας, ἂν θέλουμε νὰ βαπτιστοῦμε καὶ νὰ γίνουμε Χριστιανοί;
—Γιατί μᾶς βαπτίζουν νήπια καταστρατηγώντας τὴν ἐλευθερία μας;
Ἐρωτήματα ποὺ ἀκούγονται συχνὰ καὶ μᾶς προκαλοῦν, μὲ τὴ σειρά μας, νὰ ρωτήσουμε:
—Όταν τὸ νήπιο εἶναι ἄρρωστο καὶ χρειάζεται γιατρό, μήπως πρέπει πρῶτα νὰ τὸ ρωτήσουμε γιὰ νὰ τὸν φωνάξουμε;
—Μήπως τὸ φάρμακο ποῦ τοῦ δίνουμε τοῦ στερεῖ τὴν ἐλευθερία νὰ ἐπιλέξει ἂν θὰ γιατρευτεῖ;—Ζητάμε προηγουμένως τὴ συγκατάθεσή του, ὅταν τὸ ἐμβολιάσουμε;
— Καταστρέψαμε  τὴν ἐλευθερία του, ὅταν τοῦ δίνουμε φαγητὸ ἢ τὸ ντύνουμε;
—Το ρωτᾶμε ποιὰ γλώσσα ἐπιθυμεῖ νὰ μιλάει;
—Το ρωτᾶμε ἂν θέλει νὰ πάει στὸ σχολεῖο;

Τὴ σωματικὴ ὑγεία τοῦ παιδιοῦ τὴ φροντίζουμε, χωρὶς νὰ τὸ ρωτήσουμε. Τὴν πνευματικὴ ὑγεία του δὲν θὰ τὴν ἀποκαταστήσουμε στὴν πρωταρχική της ὡραιότητα; Εἶναι μικρότερης σημασίας ἡ πνευματική του ὑγεία;
Ὅπως σὲ ὅλους τους τομεῖς τῆς ζωῆς οἱ γονεῖς προσφέρουν στὰ παιδιά τους ὅτι καλύτερο μποροῦν ἀπὸ κάθε ἄποψη, ἔτσι εἶναι φυσικό, γιὰ τοὺς γονεῖς ποὺ εἶναι πιστοὶ οἱ ἴδιοι νὰ νιώθουν τὴν ἀνάγκη τὸ παιδί τους νὰ γίνει σύντομα μέλος τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ. Νὰ γεμίσει ἀπὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ἔστω καὶ ἂν ἡ ὥρα τῆς Βάπτισης δὲν εἶναι συνειδητὴ γι’ αὐτό. Μὲ τὸ βάπτισμα τὸ παιδὶ «ἐγκεντρίζεται» (μπολιάζεται) κατὰ κάποιον τρόπο, ἐνσωματώνεται μυστικὰ στὸ ἄχραντο σῶμα τοῦ Χριστοῦ, γίνεται ἐπίσημα μέλος τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἔχει τὸ....

 δικαίωμα συμμετοχῆς καὶ στὰ ὑπόλοιπα μυστήρια. Τὴ σωτηρία καὶ ὑπέροχη σφραγίδα τοῦ Ἅγιου Πνεύματος, ποὺ παίρνει μὲ τὸ Βάπτισμα, τὴ γνωρίζουν οἱ ἄγγελοι καὶ τὴν τρέμουν οἱ δαίμονες.  Ὥστε ἔτσι, οἱ δαίμονες φεύγουν τρέχοντας ἀπὸ τὸν βαπτισμένο καὶ οἱ ἄγγελοι τὸν φρουροῦν σὰν γνώριμο καὶ παιδὶ τοῦ Θεοῦ. Τὸ βάπτισμα τὸ κάνουμε στὰ νήπια γιὰ νὰ τὰ προφυλάξουμε ἀπὸ ἕναν μέγιστο κίνδυνο γιὰ νὰ περιφρουρήσουμε τὴν ἐλευθερία τους ἀπὸ τὶς μεθοδεῖες τοῦ διαβόλου.
Ὁ νηπιοβαπτισμὸς ἑπομένως δὲν ἐμποδίζει, ἀλλὰ ἐξασφαλίζει καὶ διασφαλίζει τὴν οὐσιαστικὴ ἐλευθερία.Τὸ λουτρὸ τοῦ Βαπτίσματος, σὲ συνδυασμὸ πρὸς τὸ Ἅγιο Χρίσμα, ἐνεργεῖ μία νέα γέννηση, σὲ συνδυασμὸ πρὸς τὸ Ἅγιο Χρίσμα, ἐνεργεῖ μία νέα γέννηση. Ἔτσι ἔχουμε μία νέα δημιουργία, νέα γέννηση πνευματικῆς ὕπαρξης τελείως νέας καὶ χαριτωμένης. Δὲν δίνονται ἁπλῶς κάποια χαρίσματα στὸν πιστό, ἀλλὰ ὅλο τὸ πλήρωμα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐκχύνεται σ’ αὐτόν, μορφώνει μέσα τοῦ τὴ μορφὴ τοῦ Χριστοῦ καὶ τὸν κάνει παιδὶ τοῦ Θεοῦ Πατέρα.
Γιατί λοιπὸν πρέπει νὰ ἀρνούμαστε στὰ παιδιὰ τὸ ΔΙΚΑΙΩΜΑ  νὰ ἔχουν ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς ζωῆς τοὺς τὴ ζωοποιὸ Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὡς μέρος τῆς ὕπαρξής τους; Ἂν καθὼς μεγαλώνουν ἀποφασίσουν ὅτι δὲν θέλουν πιὰ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, ἂς τὸ ἀρνηθοῦν, ὅπως κάνει καθένας ποὺ ἀρνεῖται τὸν Θεό. Καὶ ὁ Θεὸς αὐτὴν τὴν κίνηση τὴν σέβεται καὶ ἀφήνει αὐτὸν ποὺ Τὸν ἀρνεῖται.
Ἡ Βάπτισή μας καὶ γενικὰ ἡ σχέση μας μὲ τὸν Θεὸ δὲν μᾶς δεσμεύει. Μήπως ἄλλωστε ζοῦμε – ἂν δὲν τὸ ἐπιλέξουμε καὶ ἐπιδιώξουμε ὅπως ταιριάζει σὲ βαπτισμένους Χριστιανούς; Ἑπομένως οὕτως ἢ ἄλλως διαλέγουμε. Ἂν κανεὶς θέλει νὰ ἀλλάξει πίστη, δὲν δεσμεύεται ἀπὸ τὸ βάπτισμα. Τὸ βάπτισμα σώζει τελικὰ ὅσους μὲ τὸν καθημερινό τους ἀγώνα ἐνεργοποιοῦν τὴ χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μένει ἀνενέργητη στὴν ψυχή του. Ὅπως δηλαδὴ τὸ μολύβι ποὺ γράφουμε ἢ τὸ βέλος γιὰ νὰ κινηθοῦν χρειάζονται τὸ ἀνθρώπινο χέρι, ἔτσι καὶ ἡ αἵρεση τῶν ἀνθρώπων ποὺ πιστεύουν. Τὸ γεγονὸς τῆς ταύτισης τοῦ βαπτίσματος μὲ τὴν ἀναγέννηση, δὲν σημαίνει πὼς τὸ βάπτισμα μᾶς ἀπαλλάσσει ἀπὸ τὸν προσωπικὸ ἀγώνα γιὰ τὴ διατήρηση καὶ τὴν καρποφορία τοῦ πνευματικοῦ δώρου.
Τὰ λόγια του ἁγίου Κυρίλλου, Ἀρχιεπισκόπου Ἱεροσολύμων, τὸν 4ο αἰώνα, «πρὸς τοὺς φωτιζόμενους» μποροῦν νὰ λειτουργήσουν ἀφυπνιστικὰ καὶ στὴν ἐποχή μας:«Δὲν παίρνεις λοιπὸν ὅπλο φθαρτό, ἀλλὰ πνευματικό. Φυτεύεσαι στὸ νοητὸ Παράδεισο. Παίρνεις καινούργιο ὄνομα ποὺ δὲν τὸ εἶχες πρίν. Πρὶν ἀπὸ τὸ βάπτισμα ἤσουνα κατηχούμενος, ἐνῶ τώρα θὰ ὀνομαστεῖς πιστός.
  Ἀπὸ τὴν ἁμαρτία μετατίθεσαι, περνᾶς στὴ δικαιοσύνη, ἀπὸ τὸ μολυσμὸ στὴν καθαρότητα… Αὐτὸ ὅμως δὲν φτάνει… Ἔργο τοῦ Θεοῦ εἶναι τὸ φύτεμα καὶ τὸ πότισμα, καὶ δικό σου ἡ καρποφορία. Ἔργο τοῦ Θεοῦ εἶναι νὰ σοὺ δώσει τὴ χάρη Του, ἐνῶ δικό σου νὰ τὴ δεχτεῖς καὶ νὰ τὴ διατηρήσεις.
Μὴν καταφρονεῖς τὴ Χάρη, ἐπειδή σου δίνεται δωρεάν, ἀλλὰ δέξου τὴ καὶ συντήρησε τὴν, λειτουργώντας τὴν μέσα στὴν ὕπαρξή σου μὲ πραγματικὴ εὐλάβεια».
xfd.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.