23 Δεκ 2010

H ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ

H ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ

εραρχία τς κκλησίας τς λλαδος, ποία συνλθε στν τακτικ Συνεδρία της π 5ης – 8ης κτωβρίου τ.., ασθάνεται τν νάγκη ν πευθυνθε στ πλήρωμά της, στ λα το θεο, λλ κα σ κάθε καλοπροαίρετο νθρωπο, γι ν μιλήσει μ τ γλώσσα τς ληθείας κα τς γάπης.
Ο μέρες πο ζομε εναι δύσκολες κα κρίσιμες. Περνμε ς χώρα μι δειν οκονομικ κρίση πο δημιουργε στος πολλος νασφάλεια κα φόβο. Δν γνωρίζουμε τί εναι ατ πο μς ρχεται τν πόμενη μέρα. χώρα μας φαίνεται ν μν εναι πλέον λεύθερη λλ ν διοικεται π τς οσίας π τος δανειστές μας. Γνωρίζουμε τι πολλο περιμένετε π τν ποιμαίνουσα κκλησία ν μιλήσει κα ν τοποθετηθε πάνω στ γεγονότα πο παρακολουθομε.
Εναι λήθεια τι ατ πο συμβαίνει στν πατρίδα μας εναι πρωτόγνωρο κα συνταρακτικό. Μαζ μ τν πνευματική, κοινωνικ κα οκονομικ κρίση συμβαδίζει κα πάσης φύσεως νατροπή. Πρόκειται γι προσπάθεια κρίζωσης κα κθεμελίωσης πολλν παραδεδομένων, τ ποα ς τώρα θεωρονταν ατονόητα γι τ ζω το τόπου μας. π κοινωνικς πλευρς πιχειρεται μι νατροπ δεδομένων κα ....

δικαιωμάτων κα μάλιστα μ να πρωτοφανς πιχείρημα. Τ παιτον τ μέτρα ατ ο δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδ τι εμαστε μι χώρα π κατοχν κα κτελομε ντολς τν κυριάρχων – δανειστν μας. Τ ρώτημα, τ ποο γεννται, εναι ἐὰν ο παιτήσεις τους φορον μόνον σ οκονομικ κα σφαλιστικ θέματα φορον κα στν πνευματικ κα πολιτιστικ φυσιογνωμία τς Πατρίδος μας.
Μπροστ
στν κατάσταση ατ κάθε λογικς νθρωπος διερωτται: Γιατί δν πήραμε νωρίτερα λα ατα τ δύσκολα μέτρα, πο σήμερα χαρακτηρίζονται ναγκαα. λες ατς τς παθογένειες τς κοινωνίας κα τς οκονομίας πο σήμερα πιχειρομε μ βίαιο τρόπο ν λλάξουμε, γιατί δν τς λλάξαμε στν ρα τους; Γιατί πρεπε ν φθάσουμε ς δ; Τ πρόσωπα στν πολιτικ σκην το τόπου μας εναι, δ κα δεκαετίες, τ δια. Πς τότε πολόγιζαν τ πολιτικ κόστος, γνωρίζοντας τι δηγον τν χώρα στν καταστροφ κα σήμερα ασθάνονται σφαλες, γιατί νεργον ς ντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικς νατροπς γι τς ποες λλοτε θ ναστατωνόταν λη λλάδα κα σήμερα πιβάλλονται χωρς σχεδν ντιδράσεις.
οκονομική μας κρίση μ πολ πλ λόγια φείλεται στ διαφορ μεταξ παραγωγς κα κατανάλωσης. Στν ργ ρυθμ τς παραγωγς πο πιτυγχάνουμε πέναντι στ ψηλ βιοτικ πίπεδο πο μάθαμε ν ζομε. ταν σα καταναλώνουμε εναι πολ περισσότερα π σα παράγουμε, τότε τ οκονομικ σοζύγιο γέρνει πρς τν πλευρ τν ξόδων. χώρα μας γι ν ντεπεξέλθει, ναγκάζεται ν δανείζεται μ τν λπίδα τι τ διαταραγμένο σοζύγιο θ νακάμψει. ταν ατ δν γίνεται κα ο δανειστς παιτον τν πιστροφ τν δανεισθέντων σν τόκ, τότε φθάνουμε στν κρίση κα στν χρεωκοπία. οκονομικ κρίση, ποία ταλαιπωρε κα δυναστεύει τν χώρα μας εναι κορυφ το παγόβουνου. Εναι συνέπεια κα καρπς μις λλης κρίσης, τς πνευματικς.
δη δυσαναλογία μεταξ παραγωγς κα κατανάλωσης συνιστ χι μόνον οκονομικ μέγεθος, λλα πρωτίστως πνευματικ γεγονός. Σημεο πνευματικς κρίσης, τ ποον φορ τόσο στν γεσία, σο κα στν λαό. Μι γεσία πο δν μπόρεσε ν σταθε πεύθυνα πέναντι στ λαό, πο δν μπόρεσε δν θελε ν μιλήσει τ γλώσσα τς ληθείας, πο προέβαλε λαθεμένα πρότυπα, πο καλλιέργησε τς πελατειακς σχέσεις, μόνο κα μόνο γιατί εχε ς στόχο τν κατοχ κα τ νομ τς ξουσίας. Μι γεσία πο στν πράξη ποδεικνύεται τι οσιαστικ πονόμευσε τ πραγματικ συμφέροντα τς χώρας κα το λαο.
Κι
π τν λλη πλευρά, νας λαός, μες, πο λειτουργήσαμε νεύθυνα. Παραδοθήκαμε στν εμάρεια, στν εκολο πλουτισμ κα στν καλοπέραση, πιδοθήκαμε στ εκολο κέρδος κα στν ξαπάτηση. Δν προβληματισθήκαμε γι τν λήθεια τν πραγμάτων.  αθαίρετη παίτηση δικαιωμάτων π συντεχνίες κα κοινωνικς μάδες μ πλήρη διαφορία γι τν κοινωνικ συνοχ συνετέλεσαν κατ να μεγάλο μέρος στν σημεριν κατάσταση.
οσία τς Πνευματικς Κρίσης εναι πουσία νοήματος ζως κα γκλωβισμς το νθρώπου στ εθύγραμμο παρόν, δηλαδ γκλωβισμός του στ γωκρατούμενο νστικτο. να παρν χωρς μέλλον, χωρς ραμα. να παρν καταδικασμένο στ νιαρ κα μονότονο. μετατροπ τς ζως σ να χρονικ διάστημα νάμεσα σ δύο μερομηνίες, ατές, τς γέννησης κα τς ταφς, μ γνωστο τ μεταξύ τους διαστημα. Σ μι τέτοια προοπτικ τ σκοπο συναγωνίζεται τ παράλογο κα τν γωνα τν κερδίζει πάντα τ τραγικό. ταν πευθύνεσαι σ νέους νθρωπους κα τος ρωτς: «γιατί παιδί μου παίρνεις ναρκωτικά;» κα σο παντον: «πέστε μου σες γιατ ν μν πάρω; Δν λπίζω τίποτα, δν περιμένω τίποτα, μόνη μου χαρ εναι ταν τρυπάω τν νεση κα ταξιδεύω»· ταν πισημαίνεις σ να νέο νθρωπο τι παίρνοντας ναρκωτικ θ πεθάνει κα κενος σο παντ μ να τραγικ χαμόγελο: «σες δν καταλαβαίνετε τι γ παίρνω ναρκωτικά, γι ν ζήσω», τότε ντιλαμβάνεσαι πόσο πίστευτα ληθιν κα πόσο τραγικ πίκαιρα εναι τ παραπάνω λόγια. ντ λοιπν γι νόημα ζως κυνηγήσαμε τν εμάρεια, τν καλοπέραση, τν οκονομικ σχύ.ταν μως δν πάρχει λλο ραμα ζως πέρα π τν κατανάλωση, ταν οκονομικ δύναμη κα πιδείξή της γίνεται μόνος τρόπος κοινωνικς καταξίωσης, τότε διαφθορ εναι μόνος δρόμος ζως, διότι διαφορετικά, ν δν εσαι διεφθαρμένος, εσαι νόητος. τσι σκέφθηκαν κα πραξαν πολλοί, τσι φθάσαμε στ διαφθορ κα τς ξουσίας, λλ κα μέρους το λαο μας. Τ ρώτημα – δίλημμα το Ντοστογιέφσκι «λευθερία ετυχία;» τ ζομε πλέον σ λη του τν τραγικότητα. Διαλέξαμε μι πλαστ εμάρεια κα χάσαμε τν λευθερία το προσώπου μας, χάσαμε τν λευθερία τς χώρας μας. Σήμερα νθρωπος δικαίως σως τρέμει μήπως μειωθε τ εσόδημά του, λλα δν νησυχε τ διο γι τ λλειμμα παιδείας πο φορ στ παιδιά του κα δν γωνι γι τ παιδι πο σβήνουν μέσα στς ποικίλες ξαρτήσεις, δν γωνι γι τν ετελισμ το νθρωπίνου προσώπου. Ατ λοιπν εναι οσία τς ληθινς κρίσης κα πηγ τς οκονομικς κρίσης τν ποία τόσο νελέητα κμεταλλεύονται ο σύγχρονοι «μποροι τν θνν».
Στ
ν Σύνοδο τς εραρχίας μες, ο πνευματικοί σας πατέρες, κάναμε τν ατοκριτική μας, θελήσαμε ν ναμετρηθομε μ τς εθύνες μας κα ν ναζητήσουμε μ τόλμη τ μερίδιο τς νδεχόμενης δικς μας παιτιότητας στν παροσα κρίση. Ξέρουμε τι κάποιες φορς σς πικράναμε, σς σκανδαλίσαμε σως. Δν ντιδράσαμε μεσα κα καίρια σ συμπεριφορς πο σς πλήγωσαν. Ο μποροι τς κατεδάφισης τς σχέσης το λαο μ τν ποιμαίνουσα κκλησία του κμεταλλεύτηκαν στ πακρο κα πραγματικ κατασκευασμένα σκάνδαλα κα προσπάθησαν ν διαρρήξουν τν μπιστοσύνη σας στν κκλησία.
Θέλουμε ν
σς πομε τι  κκλησία χει τ ντίδοτο τς κατανάλωσης ς τρόπο ζως κα ατ εναι σκηση. Κα ἐὰν κατανάλωση εναι τ τέλος, γιατί ζω δν χει νόημα, σκηση εναι δρόμος, γιατί δηγε σ ζω μ νόημα. σκηση δν εναι στέρηση τς πόλαυσης, λλ μπλουτισμς τς ζως μ νόημα. Εναι προπόνηση το θλητ πο δηγε στν γώνα κα στ μετάλλιο κα ατ τ μετάλλιο εναι ζω πο νικ τν θάνατο, ζω πο πλουτίζεται μ τν γαπη. σκηση εναι τότε δς λευθερίας, ναντίον τς δουλείας το περιττο. Εναι ατ δουλεία πο σήμερα μς ετελίζει.
Μ
ς προβληματίζει κατάσταση τς Παδείας μας, γιατί τ σημεριν κπαιδευτικ σύστημα ντιμετωπίζει τν μαθητ χι ς πρόσωπο λλα σν λεκτρονικ πολογιστ κα τ μόνο πο κάνει εναι ν «τν φορτώνει» μ λη διαφορώντας γι τν λη του προσωπικότητα κα γι ατ τ παιδιά μας δικαιολογημένα ντιδρον. Γιατ γωνιομε γι τ νέο Λύκειο πο τοιμάζεται. Πιστεύουμε τι ντως τ σχολικ βιβλία γράφονται μ τν εθύνη τς Πολιτείας, λλ τ περιεχόμενό τους φορ κα στν τελευταο λληνα πολίτη, πο περιμένει π τν κκλησία του ν μεταφέρει μ δύναμη τ δική του ταπειν φωνή.
Α
σθανόμαστε τι λοι ο νοριακοί μας ναο πρέπει ν γίνουν χροι φιλόξενοι γι τος νέους μας, πως εναι δη ρκετο π ατούς, στος ποίους πολλ νέα παιδι καταφεύγουν ζητώντας νόημα κα λπίδα.
Ξέρουμε
τι ζηττε π μς, τος Ποιμένες σας, μι κκλησία μ ρωισμό, μ νερο, μ λόγο προφητικό, μ σύγχρονο νεανικ λόγο, χι κκοσμικευμένη, λλ γιαζόμενη κα γιάζουσα, μι κκλησία λευθέρα κα ποιμαίνουσα μετ δυνάμεως. Μι κκλησία πο δν θ φοβται ν μυνθε στ πονηρ σύστημα ατο το κόσμου, στω κι ν ντίσταση σημαίνει διωγμ κα μαρτύριο.
κκλησία εναι μόνος ργανισμς πο μπορε ν σταθε μεσα δίπλα στν νθρωπο κα ν τν στηρίξει. κκλησία μως εμαστε λοι μας κα ατ εναι δύ- ναμή μας κα δύναμή της. Τν νότητα μεταξ τν ποιμένων κα το λαο χουν στόχο ο μποροι τν λαν γι ατ προσπαθον ν τν ναρκοθετήσουν. Ξέρουν τι μα θ «πατάξουν» τν ποιμένα, εκολα θ σκορπίσουν τ πρόβατα κα θ τ ποτάξουν. Διδαχθετε π τν στορία τι που Θες πολεμήθηκε, τελικς στόχος ταν νθρωπος κα ετελισμός του. νανθρώπιση το Θεο εναι μεγαλύτερη καταξίωση το νθρωπίνου προσώπου. κκλησία δν ντιμάχεται τν Πολιτεία, λλ κείνους πο κμεταλλευόμενοι τν Πολιτεία κα κρυμμένοι πίσω π τν ξουσία πιχειρον ν σς στερήσουν τν λπίδα. Ν θυμάσθε τι γι πολλος οκονομολόγους παροσα κρίση εναι κατασκευασμένη, εναι μι κρίσηργαλεο πο ποβλέπει στν παγκόσμιο λεγχο π δυνάμεις πο δν εναι φιλάνθρωπες.
κκλησία το Χριστο χει λόγο γι τν σημεριν κρίσιμη κατάσταση, διότι δν παψε ν ποτελε σάρκα το κόσμου, μέρος τς στορίας. Δν μπορε ν νέχεται κανενς εδους δικία, λλα φείλει ν δείχνει τοιμότητα γι μαρτυρία κα μαρτύριο. Γνωρίζουμε τι ο νθρωποι δίπλα μας πεινον, βρίσκονται σ νδεια, σφυκτιον οκονομικά, πελπισία πολλς φορς κυριεύει τν καρδιά τους. Τ γνωρίζουμε γιατί πρτος σταθμός τους στν ναζήτηση λπίδας εναι Νας τς περιοχς τους, νορία τους. Στόχος κα γώνας μας εναι κάθε νορία ν γίνει τ κέντρο π που λη ποιμαντικ δραστηριότητα τς τοπικς κκλησίας θ γκαλιάσει λη τν τοπικ κοινωνία.
πόφασή μας εναι ν δημιουργήσουμε να παρατηρητήριο κοινωνικν προβλημάτων προκειμένου ν παρακολουθήσουμε π κοντ κα ν ντιμετωπίσουμε μ τρόπο μεθοδικ τ προβλήματα πο δημιουργε παροσα κρίση. Στόχος μας εναι ν ναπτύξουμε τ προνοιακ ργο τς κάθε νορίας, στε ν μν πάρχει οτε νας νθρωπος πο ν μν χει να πιάτο φαγητό. Γνωρίζετε κα σες τι στ σημεο ατ κκλησία πιτελε τεράστιο ργο. Τ γνωρίζετε, γιατί πολλο π σς ατη τν προσπάθεια τς νορίας σας τν στηρίζετε θελοντικ κα τν νισχύετε οκονομικά. Σς καλομε ν πλαισιώσετε καθένας κα καθεμι τν νορία σας, γι ν ντιμετωπίσουμε π κοινο τς δύσκολες ατς ρες.
λας μας πέρασε κα λλοτε κα φτώχεια κα πείνα, λλ ντεξε κα νίκησε γιατί τότε εχε ράματα. λοι μαζ μπορομε ν βοηθήσουμε τν να κα νας τος πολλούς. Θες δν μς δωσε πνεμα δειλίας, λλ δυνάμεως κα γάπης. Μ ατ τ πνεμα, συσπειρωμένοι γύρω π τν μεγάλη μας οκογένεια, τν κκλησία, πισημαίνοντας τ λάθη μας, ναζητώντας νόημα ζως στν γάπη, θ βγομε π ατ τν δύσκολη ρα.

Η ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.