13 Νοε 2010

Κυριακὴ Λουκᾶ (Ἰ΄ 25-37)

H΄ Κυριακ Λουκ
(΄ 25-37)
Η ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΣΑΜΑΡΕΙΤΗ
λοι μας λίγο-πολ γνωρίζουμε τν θαυμάσια παραβολ το καλο Σαμαρείτη, τν ποία Κύριός μας ησος Χριστός, διηγήθηκε ξ φορμς τν ρωτήσεων νς Νομικο.
θεόπνευστος Εαγγελιστς Λουκς, μ τν ριστοτεχνική του γραφίδα, μς μεταφέρει μπροστ στ γεγονς κα ασθανόμαστε τι βλέπουμε τ γεγονότα πο περιγράφει, μ τ δια μς τ μάτια.
χουμε μπροστά μας, τν ταλαίπωρο κενο νθρωπο, πο καθς κατέβαινε π τν ερουσαλμ στν εριχ, πεσε πάνω στος φοβερος ληστές, μ ποτέλεσμα, φο τν λήστεψαν κα τν κακοποίησαν, ν τν φήσουν «μιθαν τυγχάνοντα».
Πόσο, λήθεια, προσβάλλεται νθρωπισμός μας, κα πόσο ποφέρει θρησκευτικ συνείδηση, ταν παρατηρομε τι ο δύο νθρωποι πο πέρασαν, ερες κα Λευίτης, «ντιπαρλθαν» φήνοντας τν... συμπατριώτη τους κα μόθρησκό τους στν ξιοθρήνητη κείνη κατάσταση!
λλ ετυχς, τρίτος πο πέρασε, ν κα λλόδοξος κα Σαμαρείτης (χθρς δηλαδή), χι μόνο δν δειξε τν δια χαρακτήριστη συμπεριφορ  μ τος δύο προηγούμενους, λλ’ πεδείχθη Σωτήρας το τραυματισμένου νθρώπου!
Σ πολλ σημεα τς παραβολς θ μπορούσαμε ν σταθομε, κα πάρα πολλς λήθειες θ μπορούσαμε ν ναπτύξουμε φίλοι μου.
μως θ μείνουμε στ πόλοιπο τμμα τς Εαγγελικς μας περικοπς, που ναδεικνύεται γάπη το Σαμαρείτη στν γνωστό του (στν χθρό του) κα στ σα κανε γι ν τν σώσει.
Φυσικά, εναι νάγκη μόνοι μας ν μελετήσουμε κα ν μβαθύνουμε στ ποκαλυπτικ λόγια του Σωτρος μς ησο.
Ν δομε τν Σαμαρείτη πο καθαρίζει κα προσδένει τς αματηρς πληγές, ν τν δομε κατόπιν ν νεβάζει τν τοιμοθάνατο στ ζωντανό του, ν τν προσέχει ν μ πέσει π τν φαίμαξη κα τν ξάντληση, κα στ συνέχεια ν τν ποθέτει στ πανδοχεο κα ν καθιστ πεύθυνο τν πανδοχέα γι τν θεραπεία το χθρο του. Τέλος ν τν θαυμάσουμε ταν τονίζει τν συγκλονιστικ φράση «πιμελήθητι ατο κα ,τι ν προσδαπανήσης, γ ν τ πανέρχεσθαι μ ποδώσω σο» (Λουκ α΄ 35). Δήλ. Περιποιήσου τν γι ν γίνει καλά. Κα ,τι ξοδέψεις παραπάνω, γώ, ταν πιστρέφω στν πατρίδα μου κα περάσω πάλι π δ, θ σο τ ξοφλήσω.  
πωσδήποτε παραβολ θέλει ν τονίσει τν γάπη πο πρέπει ν χουμε μεταξ μας ο νθρωποι. ν νας Σαμαρείτης δειξε τέτοια συμπεριφορά, ποι λήθεια, συμπεριφορά, θ πρέπει ν δείχνουμε ο χριστιανοί, χι μόνο μεταξύ μας, λλ κα σ’ ατος πο μς θεωρον χθρούς;
Τονίζουμε τι νδεχομένως, λλοι σως ν μς θεωρον χθρούς. Κα τοτο διότι, ν νας πιστς σχυρίζεται τι διος χει χθρούς, τι δηλαδ μισε κάποιους νθρώπους, γι διαφόρους λόγους, ατός, ξεκάθαρα δν μπορε  ν χει σχέση μ τν Χριστό. πλούστερα; νας τέτοιος τύπος, παρ τν σως καλ ξωτερική του συμπεριφορά, δν εναι καν χριστιανός.
λλ στν λόγο το Θεο, πάρχει κα βαθύτερη θεολογικ σημασία. Κατ’ατήν, νθρωπος εναι λη νθρωπότητα. Ληστς εναι ο δαίμονες. Φοβερς πληγς εναι ο μαρτίες πο πραγματικ καταρρακώνουν κα τελικς θανατώνουν τν νθρωπο. Ο πρτοι διαβάτες εναι ο νθρωποι πο σοδήποτε μεγάλοι κα ν φαίνονται δν χουν τν δύναμη ν σώσουν τν δυστυχισμένο νθρωπο π τ πάθη κα τς μαρτίες. Κα φυσικά, Σαμαρείτης εναι Ατς διος Κύριος ησος Χριστς πο ρθε γι ν σώσει τν νθρωπο.
Πανδοχεο, δν εναι παρ κκλησία πο δέχεται λη τν νθρωπότητα γι ν τν θεραπεύσει. Κα πως σ να πανδοχεο πάρχει τ προσωπικό, τσι κα στ πανδοχεο-πνευματικ ατ νοσοκομεο, πάρχουν ο κληρικο πο χουν ντολ π τν διο τν Χριστ ν προσφέρουν στν νθρωπότητα κάθε βοήθεια ποία συντελε στν σωτηρία τους.
Σ μς τώρα δν μένει παρ ν κούσουμε τν Σωτήρα μας κα ν παραμένουμε μέσα στ πανδοχεο, στν κκλησία, γι ν βρομε τν θεραπεία πο ποθομε, φο δν πάρχει ατοκάθαρσις κα προσωπικ ατοθεραπεία κα κόμα, δν πάρχει στν δρόμο μας κα λλο πανδοχεο!
Γι τοτο κα χει λεχθε π τος Πατέρες τς κκλησίας μας, τι θαυμάσια ατ Εαγγελικ παραβολή, δείχνει χι μόνο τν δρόμο πο δηγε τν νθρωπο (τ σύνολο τν νθρώπων), στν κοινωνικ ετυχία, λλ κα τν μόνη σφαλ δ  πο δηγε τν νθρωπο στν ορανό.
Ν δώσει, δελφοί μου, Σωτήρας κα Λυτρωτς μς ησος, ν ννοομε τς θεες το λήθειες κα ταυτοχρόνως ν κτιμομε λοένα κα περισσότερο τν μοναδικ ξία το Πανδοχείου του, πο πως τονίσαμε, δν εναι λλο π τν Μίαν, γίαν, Καθολικν κα ποστολικν κκλησίαν Του.
μήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.