21 Οκτ 2010

Ἐπιστολὴ Κοσμήτορα Μιχαὴλ Τρίτου πρὸς τὴν Ὑπουργὸ Παιδείας γιὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν

πιστολ πρς τν πουργ Παιδείας, δι βίου μάθησης κα Θρησκευμάτων κ. ννα Διαμαντοπούλου, πέστειλε Κοσμήτορας τς Θεολογικς Σχολς Θεσσαλονίκης κ. Μιχάλης Τρίτος σον φορ τ μάθημα τν Θρησκευτικν. Τ Πρακτορεο κκλησιαστικν Εδήσεων «Romfea.gr» δημοσιεύει παρακάτω ποκλειστικ τν πιστολή:

Κυρία πουργέ,
π δημοσιεύματα το Τύπου πληροφορηθήκαμε τ σχέδιο γι τ νέο ναλυτικ πρόγραμμα τς Β΄ κα Γ΄ Λυκείου, που μ λύπη διαπιστώσαμε τι τ μάθημα τν θρησκευτικν ντάσσεται στν κατηγορία τν πιλεγομένων μαθημάτων κα μάλιστα τελευταο στν μάδα τν Κοινωνικν πιστημν......
Ατ κτιμομε τι σημαίνει πλήρη περιφρόνηση το μαθήματος κα οσιαστικ κατάργησή του.

μως τ μάθημα τν θρησκευτικν χρήζει καλυτέρας ντιμετωπίσεως, γιατί εναι μάθημα νθρωπιστικό, θοπλαστικ κα φρονηματιστικ κα στοχεύει στν θικ θωράκιση τς προσωπικότητας το μαθητ.

διδασκαλία του ς ποχρεωτικο μαθήματος πιβάλλεται:

Πρώτον π τ σχύον Σύνταγμα, τ ποο στ ρθρο 16, πάρ. 2 τάσσει ς σκοπ τς Παιδείας τν νάπτυξη τς θνικς κα θρησκευτικς συνειδήσεως τν μαθητν.

Δεύτερον π τ στοιχεο τς θρησκευτικς μοιογένειας το λληνικο λαο, πο κατ 95% εναι ρθόδοξοι χριστιανο κα πιθυμον ν προσφέρουν κα στ παιδι τος τ διαχρονικ καταξιωμένη λληνορθόδοξη Παράδοση.

Τρίτον π λόγους καθαρ παιδαγωγικούς, φο τ μάθημα τν θρησκευτικν νταποκρίνεται στ παιδαγωγικ κα πιστημονικ ατημα τς γωγς το λου [πως λλωστε τονίζεται κα στ Ν. 1566/85, που γίνεται λόγος γι τν λόπλευρη ψυχοσωματικ νάπτυξη τς προσωπικότητας το μαθητ], κανοποιε θεμελιώδεις προδιαθέσεις τς νθρωπίνης πάρξεως, ρίχνει πλούσιο φς στ αχμηρ παρξιακ κα μεταφυσικ ρωτήματα τν μαθητν, δημιουργε νώτερα ντολογικ βιώματα, προσφέρει σύστημα ξιν, ξαλείφει τς ξανδραποδιστικς κα νθρωποποιητικς παρενέργειες το τεχνικο πολιτισμο, δημιουργε προγεφυρώματα γι τν πανασύνδεση τν διανθρωπίνων σχέσεων κα φέρνει τν μαθητ σ παφ μ τ μακραίωνη πολιτιστικ παράδοση το Γένους.

Τέταρτον π τ γεγονς τι Χριστιανισμός, πο ποτελε τ κύριο περιεχόμενο το μαθήματος, εναι να στορικ – πολιτιστικ μέγεθος γεγαντιαίων διαστάσεων, πο ταμε τν παγκόσμια στορία, διέπλασε τν ρχαο, βυζαντιν κα νεώτερο λληνισμ κα πετέλεσε τ βάση γι τ δημιουργία το ερωπαϊκο πολιτισμο.

Συνεπς Χριστιανισμς ς τέτοιο μέγεθος δν μπορε ν παραθεωρηθε π τ λληνικ σχολεο.

λλωστε κα σύγχρονοι μεγάλοι φιλόσοφοι προερχόμενοι π τ χρο το λισμο, πως Bloch, Garaudy, Gardawski, Kolakowski κ.α. θεωρον τι χωρς τ συμβολ το Χριστιανισμο εναι δύνατη βελτίωση κα ναγέννηση το κόσμου.

πομένως, λόγοι στορικοί, θνικοί, παιδαγωγικο κα πολιτιστικο καθιστον πιβεβλημένη τν παρουσία τν θρησκευτικν ς ποχρεωτικο μαθήματος στ λληνικ σχολεο.

Κυρία πουργέ,

Σ μία ποχ νακατατάξεων κα συγχύσεως δεν, που βία γινε σημαία, γκληματικότητα πλώνεται παντο κα νθρωπος γκλωβίζεται σ πάνθρωπα πλαίσια, νέα λληνικ γενι χει πόλυτη νάγκη π τ θοπλαστικ μάθημα τν θρησκευτικν.

πως τ μάθημα τς Φυσικς γωγς εναι ποχρεωτικό, γιατί ναφέρεται στ σωματικ εεξία, κατ παρόμοιο τρόπο κα τ μάθημα τν θρησκευτικν πρέπει ν εναι ποχρεωτικό, γιατί ναφέρεται στν καλλιέργεια τς ψυχς, ποία κατ τν γερμαν φιλόσοφο Johannes Hessen εναι ψυχ το πολιτισμο.

Παρακαλομε θερμ γι τ δραστικ παρέμβασή Σας.
Μ τιμ
Ο ΚΟΣΜΗΤΩΡ
Καθηγητς ΜΙΧΑΗΛ Γ. ΤΡΙΤΟΣ
πηγή: romfea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.