Ἐπιστολὴ πρὸς τὴν Ὑπουργὸ Παιδείας, διὰ βίου μάθησης καὶ Θρησκευμάτων κ. Ἄννα Διαμαντοπούλου, ἀπέστειλε ὁ Κοσμήτορας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης κ. Μιχάλης Τρίτος ὅσον ἀφορὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Τὸ Πρακτορεῖο Ἐκκλησιαστικῶν Εἰδήσεων «Romfea.gr» δημοσιεύει παρακάτω ἀποκλειστικὰ τὴν ἐπιστολή:
Κυρία Ὑπουργέ,
Ἀπὸ δημοσιεύματα τοῦ Τύπου πληροφορηθήκαμε τὸ σχέδιο γιὰ τὸ νέο ἀναλυτικὸ πρόγραμμα τῆς Β΄ καὶ Γ΄ Λυκείου, ὅπου μὲ λύπη διαπιστώσαμε ὅτι τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ἐντάσσεται στὴν κατηγορία τῶν ἐπιλεγομένων μαθημάτων καὶ μάλιστα τελευταῖο στὴν ὁμάδα τῶν Κοινωνικῶν Ἐπιστημῶν......
Αὐτὸ ἐκτιμοῦμε ὅτι σημαίνει πλήρη περιφρόνηση τοῦ μαθήματος καὶ οὐσιαστικὴ κατάργησή του.
Ὅμως τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν χρήζει καλυτέρας ἀντιμετωπίσεως, γιατί εἶναι μάθημα ἀνθρωπιστικό, ἠθοπλαστικὸ καὶ φρονηματιστικὸ καὶ στοχεύει στὴν ἠθικὴ θωράκιση τῆς προσωπικότητας τοῦ μαθητῆ.
Ἡ διδασκαλία του ὡς ὑποχρεωτικοῦ μαθήματος ἐπιβάλλεται:
Πρώτον ἀπὸ τὸ ἰσχύον Σύνταγμα, τὸ ὁποῖο στὸ ἄρθρο 16, πάρ. 2 τάσσει ὡς σκοπὸ τῆς Παιδείας τὴν ἀνάπτυξη τῆς ἐθνικῆς καὶ θρησκευτικῆς συνειδήσεως τῶν μαθητῶν.
Δεύτερον ἀπὸ τὸ στοιχεῖο τῆς θρησκευτικῆς ὁμοιογένειας τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, ποὺ κατὰ 95% εἶναι ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ καὶ ἐπιθυμοῦν νὰ προσφέρουν καὶ στὰ παιδιὰ τοὺς τὴ διαχρονικὰ καταξιωμένη Ἑλληνορθόδοξη Παράδοση.
Τρίτον ἀπὸ λόγους καθαρὰ παιδαγωγικούς, ἀφοῦ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ἀνταποκρίνεται στὸ παιδαγωγικὸ καὶ ἐπιστημονικὸ αἴτημα τῆς ἀγωγῆς τοῦ ὅλου [ὅπως ἄλλωστε τονίζεται καὶ στὸ Ν. 1566/85, ὅπου γίνεται λόγος γιὰ τὴν ὁλόπλευρη ψυχοσωματικὴ ἀνάπτυξη τῆς προσωπικότητας τοῦ μαθητῆ], ἰκανοποιεῖ θεμελιώδεις προδιαθέσεις τῆς ἀνθρωπίνης ὑπάρξεως, ρίχνει πλούσιο φῶς στὰ αἰχμηρὰ ὑπαρξιακὰ καὶ μεταφυσικὰ ἐρωτήματα τῶν μαθητῶν, δημιουργεῖ ἀνώτερα ὀντολογικὰ βιώματα, προσφέρει σύστημα ἀξιῶν, ἑξαλείφει τὶς ἑξανδραποδιστικὲς καὶ ἀνθρωποποιητικὲς παρενέργειες τοῦ τεχνικοῦ πολιτισμοῦ, δημιουργεῖ προγεφυρώματα γιὰ τὴν ἐπανασύνδεση τῶν διανθρωπίνων σχέσεων καὶ φέρνει τὸν μαθητὴ σὲ ἐπαφὴ μὲ τὴ μακραίωνη πολιτιστικὴ παράδοση τοῦ Γένους.
Τέταρτον ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Χριστιανισμός, ποὺ ἀποτελεῖ τὸ κύριο περιεχόμενο τοῦ μαθήματος, εἶναι ἕνα ἱστορικὸ – πολιτιστικὸ μέγεθος γεγαντιαίων διαστάσεων, ποὺ ἔταμε τὴν παγκόσμια ἱστορία, διέπλασε τὸν ἀρχαῖο, βυζαντινὸ καὶ νεώτερο ἑλληνισμὸ καὶ ἀπετέλεσε τὴ βάση γιὰ τὴ δημιουργία τοῦ εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ.
Συνεπῶς ὁ Χριστιανισμὸς ὡς τέτοιο μέγεθος δὲν μπορεῖ νὰ παραθεωρηθεῖ ἀπὸ τὸ ἑλληνικὸ σχολεῖο.
Ἄλλωστε καὶ σύγχρονοι μεγάλοι φιλόσοφοι προερχόμενοι ἀπὸ τὸ χῶρο τοῦ ὑλισμοῦ, ὅπως ὁ Bloch,ὁ Garaudy, ὁ Gardawski, ὁ Kolakowski κ.α. θεωροῦν ὅτι χωρὶς τὴ συμβολὴ τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶναι ἀδύνατη ἡ βελτίωση καὶ ἡ ἀναγέννηση τοῦ κόσμου.
Ἑπομένως, λόγοι ἱστορικοί, ἐθνικοί, παιδαγωγικοὶ καὶ πολιτιστικοὶ καθιστοῦν ἐπιβεβλημένη τὴν παρουσία τῶν θρησκευτικῶν ὡς ὑποχρεωτικοῦ μαθήματος στὸ ἑλληνικὸ σχολεῖο.
Κυρία Ὑπουργέ,
Σὲ μία ἐποχὴ ἀνακατατάξεων καὶ συγχύσεως ἰδεῶν, ὅπου ἡ βία ἔγινε σημαία, ἡ ἐγκληματικότητα ἀπλώνεται παντοῦ καὶ ὁ ἄνθρωπος ἐγκλωβίζεται σὲ ἀπάνθρωπα πλαίσια, ἡ νέα ἑλληνικὴ γενιὰ ἔχει ἀπόλυτη ἀνάγκη ἀπὸ τὸ ἠθοπλαστικὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν.
Ὅπως τὸ μάθημα τῆς Φυσικῆς Ἀγωγῆς εἶναι ὑποχρεωτικό, γιατί ἀναφέρεται στὴ σωματικὴ εὐεξία, κατὰ παρόμοιο τρόπο καὶ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν πρέπει νὰ εἶναι ὑποχρεωτικό, γιατί ἀναφέρεται στὴν καλλιέργεια τῆς ψυχῆς, ὁ ὁποία κατὰ τὸν γερμανὸ φιλόσοφο Johannes Hessen εἶναι ἡ ψυχὴ τοῦ πολιτισμοῦ.
Παρακαλοῦμε θερμὰ γιὰ τὴ δραστικὴ παρέμβασή Σας.
Μὲ τιμὴ
Ο ΚΟΣΜΗΤΩΡ
Καθηγητὴς ΜΙΧΑΗΛ Γ. ΤΡΙΤΟΣ
πηγή: romfea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου