ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ
Χαλκοκονδύλη 37. 10432 ΑΘΗΝΑ
Τήλ. 2105224180-FAX. 2105224420
Ἰστοχῶρος: www.petheol.gr
e-mail: panenthe@otenet.gr καὶ enosis@petheol.gr
Ἀθήνα 14-10 2010
Ἀριθμ. Πρὼτ 243
Πρὸς
τὴν ἀξιότιμη κ. Ἄννα Διαμαντοπούλου
Ὑπουργὸ Παιδείας Διὰ Βίου Μάθησης καὶ Θρησκευμάτων
καὶ
τὴν ἀξιότιμη κ. Εὔη Χριστοφιλοπούλου
Ὑφυπουργὸ Παιδείας, Διὰ Βίου Μάθησης καὶ Θρησκευμάτων
Ἀνδρέα Παπανδρέου 37
15180 AΘHNA
Ἀξιότιμη κυρία Ὑπουργέ,
Ἀξιότιμη κυρία Ὑφυπουργέ,
Πρὶν ἀπὸ τέσσερις περίπου μῆνες ἡ Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, ὑπέβαλε στὸ Ὑπουργεῖο ἕνα Ὑπόμνημα (ἄρ. πρ. 137/11-6-2010), μὲ τὸ ὁποῖο σᾶς γνωρίζαμε μερικὰ πολὺ βασικὰ στοιχεῖα τῶν θέσεών μας γιὰ τὴ διδασκαλία τοῦ Μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν (ΜτΘ) στὰ ἑλληνικὰ σχολεῖα. Στοιχεῖα ποῦ ἀποτελοῦν οὐσιώδεις θέσεις γιὰ τὴν ὕπαρξη καὶ ἀποδοτικὴ λειτουργία τοῦ ΜτΘ στὸ πρόγραμμα διδασκαλίας καὶ κυρίως στὴν ἑλληνικὴ κοινωνία τῆς ἐποχῆς μας....
Σημειώναμε δὲ τὴν παράκληση καὶ ἐλπίδα μας «ὅτι πάντοτε θὰ ὑπάρχει ἡ δυνατότητα τῆς ἄμεσης ἐπικοινωνίας μας μαζί σας καὶ μὲ τοὺς συνεργάτες σας γιὰ περαιτέρω ἀνάπτυξη καὶ προβληματισμό». Ἡ ἐλπίδα μᾶς αὐτὴ φάνηκε νὰ δικαιώνεται μὲ τὶς ἀπαντήσεις ποῦ λάβαμε ἀπὸ ἁρμόδιες Διευθύνσεις τοῦ Ὑπουργείου καὶ τὴν διαβίβαση τοῦ Ὑπομνήματος στὸ Παιδαγωγικὸ Ἰνστιτοῦτο.
Σήμερα ὅμως, καὶ μετὰ τὴν ἀπὸ 2-10-2010 δημοσίευση Σχεδίου Προγράμματος ποῦ ἐπεξεργάζεται τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας γιὰ τὶς τρεῖς τάξεις τοῦ Λυκείου, θεωροῦμε ἐπιβεβλημένη ἐκ τῶν πραγμάτων τὴν ἀνάγκη νὰ διατυπώσουμε τὴν ἔντονη διαμαρτυρία μας, ὅλων τῶν μελῶν τῆς Πανελληνίου Ἑνώσεώς μας, πρὸς τὴν πολιτικὴ ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου μας, ἀλλὰ καὶ πρὸς ὅλους τους ἐμπλεκομένους στὸ θέμα παράγοντές του.
Διαμαρτυρία ποῦ ἀφορᾶ στὰ παρακάτω σημεῖα:
α) Στὸ ὅτι ἀγνοήθηκαν πλήρως, ἀπολύτως καὶ προκλητικῶς τὰ ὅσα ὑποστηρίξαμε στὸ Ὑπόμνημά μας αὐτὸ γιὰ τὸ ΜτΘ, ἰδιαίτατα δὲ στὴν ὑποχρεωτικότητά του σ' ὅλη τὴ Γενικὴ Ἐκπαίδευση.
β) Στὸ ὅτι, παρὰ τὶς ρητὲς ἀναφορὲς τῶν Δ/νσεων Ἃ/θμιας καὶ Β/θμιας Ἐκπαίδευσης στὶς ἀπαντήσεις τους, ποῦ ἀναφέραμε πιὸ πάνω, τὸ ΜτΘ διὰ τοῦ «Σχεδίου» ὄχι ἁπλῶς παύει νὰ εἶναι ὑποχρεωτικό, ἀλλὰ ὠθεῖται στὴν ἔσχατη δυνατότητα ἐπιλογῆς (διότι τοποθετεῖται σὲ ὁμάδα ἐπιλεγομένων ποῦ περιλαμβάνει τὰ περισσότερα μαθήματα ὅλων τῶν ὑπολοίπων ὁμάδων -7, ἔναντι 4. καὶ σὲ μία 5-. Μεταξὺ αὐτῶν καὶ μαθημάτων ποῦ εἶναι ἤδη προαπαιτούμενα, καὶ θὰ εἶναι καὶ στὸ μέλλον προαπαιτούμενα, γιὰ τὴν εἰσαγωγὴ τῶν ὑποψηφίων σὲ συγκεκριμένες σχολὲς τῶν ΑΕΙ.
γ) Στὸ ὅτι μὲ διάθεση παραχρῆμα ἐχθρικὴ ἀντιμετωπίζεται μὲ τὴν παραπάνω προτεινόμενη ρύθμιση ἕνας σημαντικὸς ἀριθμὸς καθηγητῶν θεολόγων ποὺ ὑπηρετοῦν στὰ σχολεῖα μας, ὁ' ὁποῖοι ἔτσι θὰ συναντήσουν ποικίλες ὑπηρεσιακὲς περιπέτειες.
δ) Στὸ ὅτι μὲ τὸν ἀποκλεισμὸ ὁποιασδήποτε συνεργασίας μας στὴν ἐπιτροπή, ποὺ μελέτησε τὸ θέμα τοῦ προγράμματος τοῦ Λυκείου, καὶ κατέληξε στὸ σχέδιο αὐτό, παραθεωρήθηκε, ἀγνοήθηκε ἢ θεληματικὰ ἀντιμετωπίστηκε ἀρνητικὰ τὸ αἴτημά μας καὶ ἡ προσφορά μας γιὰ συνεργασία.
Πρέπει νὰ σημειώσουμε στὸ σημεῖο αὐτὸ ὅτι ἡ ἄποψη τὴν ὁποία διατύπωσε ἡ ἀνακοίνωση τοῦ Γραφείου Τύπου τοῦ Ὑπουργείου τῆς 7 Ὀκτωβρίου 2010, μετὰ τὴν ἐκδήλωση ποικίλων ἀντιδράσεων σχετικὰ μὲ τὸ «Σχέδιο», ὅτι δηλαδὴ πρόκειται περὶ προτάσεως μίας Ἐπιτροπῆς καὶ ὅτι ὅταν τὸ Ὑπουργεῖο καταλήξει θὰ δώσει γιὰ διαβούλευση τὶς ἀπόψεις ποῦ θὰ ἔχει ἀποδεχθεῖ, μᾶς βρίσκει ἀπολύτως ἀντίθετους - ὅπως καὶ κάθε λογικὸ ἄνθρωπο - διότι ἂν δεχθοῦμε ὅτι μία Ἐπιτροπή, ἴσως καὶ μερικὲς ἄλλες, ὁδηγήσουν στὴν ἀποδοχὴ ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο ἑνὸς τελικοῦ σχεδίου, τότε ποιὸ νόημα μπορεῖ νὰ ἔχει ἡ διαβούλευση μὲ τὶς ἐνδιαφερόμενες συνδικαλιστικὲς ἢ ἄλλες ὁμάδες- ὀργανώσεις. Στὴν ἀπάντηση: «Μπορεῖ νὰ ἀλλάξουν οἱ ἀποδοχές», ἀπαντοῦμε μὲ τὸ ἐρώτημα: «Ἀλήθεια, πόσο μπορεῖ νὰ ἀλλάξουν;».
ε) Στὸ ὅτι - γιὰ νὰ μὴν ἐπιμείνουμε καὶ σὲ ἄλλα σημεῖα - κατ' οὐσίαν ἐπιχειρεῖται ἡ στέρηση τῆς διδασκαλίας στὰ παιδιά μας τῆς πίστης τῶν πατέρων τους. Ἡ διδασκαλία αὐτή, τὴν ὁποία μόνο τὸ ΜτΘ προσφέρει, εἶναι ἡ πλέον ἀπαραίτητη γιὰ τὸν σύγχρονο Ἕλληνα, ἀλλὰ καὶ γιὰ κάθε ἄνθρωπο τῆς ἐποχῆς μας (ὅπως σὲ πολλὰ εὐρωπαϊκὰ κράτη - καὶ ὄχι μόνο - ἔχει διαπιστωθεῖ) καὶ τὸ Σχολεῖο ὀφείλει νὰ τὴν παρέχει σ' ὅλους τους πολίτες. Τὸ τραγελαφικὸ σχετικὰ εἶναι ὅτι, μὲ τὴ δυνατότητα ἐπιλογῆς τοῦ μαθήματος, θὰ προσφέρεται σ' αὐτοὺς ποῦ κατὰ τεκμήριο τὴ γνωρίζουν.
Κυρία Ὑπουργέ, Κυρία Ὑφυπουργέ,
Ἡ Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων ἐπὶ τοῦ θέματος τῆς Θρησκευτικῆς Διδασκαλίας τῶν Ἑλλήνων, ὅπως εἶναι ἀπολύτως φυσικό, ἔχει ἄποψη καὶ σχεδιασμό. Περιμένει ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας νὰ ἔχει τὴ διάθεση τῆς συνεργασίας καὶ μαζί μας. Πιστεύουμε ὅτι ἡ συνεργασία καὶ μέ μας, καὶ μὲ ἄλλες ἐνδιαφερόμενες ἑνώσεις, μπορεῖ νὰ ὁδηγήσει σὲ ἐπιτυχέστερα ἀποτελέσματα ἀπ' ὅτι μία μόνο ἐπιτροπὴ μελέτης.
Ἐμεῖς πάντως περιμένουμε τὴ δική σας θετικὴ ἀπάντηση στὸ τελευταῖο τοῦτο αἴτημά μας. Καὶ ὁπωσδήποτε πρὶν ἀπ' τὴν λήψη τελικῶν ἀποφάσεων. Ἢ ὄχι τελικῶν, ποῦ ὅμως θὰ εἶναι τελικές.
Μὲ ἐξαιρετικὴ ἐκτίμηση
Γιὰ τὸ Διοικητικὸ Συμβούλιο Ὁ Πρόεδρος
Μάρκος Ὀρφανὸς
Ὁμότ. Καθηγητὴς Πανεπιστημίου
Ὁ Ἀντιπρόεδρος
Ἠλίας Φραγκόπουλος
τ. Προϊστάμενος Γραφείου Δ.Ε.
O Γέν. Γραμματέας
Ἠλίας Δ. Μπάκος
Δρ Θεολόγος-Φιλόλογος
Πηγή:Θρησκευτικὰ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου