(Θὰ μποροῦσε νὰ ὀνομαστῇ ἔτσι, ἄν δὲν συμμετεῖχαν ἐνεργῶς οἱ ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας. Πρὶν καμμιὰ ἐξηνταριὰ χρόνια, ἴσως εἶχαν θέσι τέτοιοι χαρακτηρισμοί. Τώρα πλέον στὸ γκρέμισμα συμμετέχουν οἱ ἐντὸς καὶ οἱ ἐκτός. Οἱ ἐντὸς κατεδαφιστές θέτουν ὑπὸ τὴν αἰγίδα τους τοὺς ἔξωθεν δολίως ἐπιτιθεμένους, ὥστε νὰ περιορίζεται ἡ ἀντίδρασις τοῦ λαοῦ, ποὺ εἶναι καὶ ὁ τελικός στόχος).
Διανύουμε τὴ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ καὶ πλησιάζουμε τὴν Μεγάλη Ἐβδομάδα τῶν Παθῶν καὶ τὴν Ἀνάστασι τοῦ Κυρίου. Γιατὶ οἱ ἅγιοι Πατέρες ἔχουν θεσπίσει…
κατὰ τὴν διάρκεια ὅλης αὐτῆς τῆς περιόδου, ὅσα γίνονται ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῶν ἐκκλησιῶν; Κλιμακωτὴ νηστεία, ἀκολουθίες, ἑορταζόμενοι ἅγιοι καὶ εὐαγγελικὰ γεγονότα; Ὅλοι γνωρίζουν ὅτι ὅλα στοχεύουν στὴν προετοιμασία τοῦ ἀνθρώπου γιὰ νὰ συμμετάσχῃ, ὅσο μπορεῖ, καὶ νὰ βιώσῃ, ὅσο μπορεῖ, κάτι ἀπὸ τὸ γεγονὸς τῆς Ἀναστάσεως. Γι΄ αὐτὸ τὰ θέσπισαν οἱ ἅγιοι Πατέρες. Τὸ πόσοι τελικῶς καταλαβαίνουμε κάτι, καὶ ἄν τελικῶς βιώνουμε κάτι, εἶναι ἄλλο ζήτημα. Δὲν ἔχει νὰ κάνῃ μὲ τὰ ὅσα καλῶς διέταξαν οἱ ἅγιοι Πατέρες, ἀλλὰ μὲ τὴ δική μας κακομοιριά καὶ ἀνεπάρκεια καὶ ὁλιγοπιστία καὶ θολούρα. Εἰδικώτερα στὴν σημερινὴ ἐποχή, ποὺ ὁ διάβολος ἔχει σηκώσει κεφάλι καὶ ἐλέγχει ἄρχοντες, καὶ νομοθετεῖ καὶ ἐξαχρειώνει τὸν λαὸ, καὶ διαστρέφει καὶ διαβάλει, γιὰ νὰ δικαιολογῇ καὶ τὴν προσωνυμία του.Πάντως ὅσοι χάριτι Θεοῦ, εὐμοίρησαν νὰ ζήσουν -στὸ μέτρο ποὺ μποροῦσαν καὶ συμμετείχαν ἐμπράκτως- κάτι ἀπὸ ὅσα λειτουργικῶς διαδραματίζονται αὐτὴ τὴν περίοδο, γνωρίζουν ὅτι ὅλα προετοιμάζουν καὶ ὁδηγοῦν τὸν ἄνθρωπο στὴν ἀτμόσφαιρα καὶ τὴν προετοιμασία γιὰ τὴν Ἐβδομάδα τῶν Παθῶν καὶ τὴν Ἀνάστασι. Αὐτὸ ποὺ χρειάζεται εἶναι ὅσο τὸ δυνατὸν ἀπομάκρυνσις ἀπὸ ὅλα τὰ καθημερινὰ, καὶ τὰ «καλὰ»καὶ τὰ «κακά», συμμετοχὴ στὰ τελούμενα ἐντὸς καὶ ἐκτὸς τῶν ναῶν, καὶ ἐκζήτησις τῆς βοηθείας τῶν ἀγίων, μπᾶς καὶ ξεστραβωθοῦμε καὶ ξεκολλήσουμε λιγάκι ἀπὸ τὰ χάλια μας.
Ὑπάρχουν ὅμως κάποιοι, ποὺ φαίνεται ὅτι δὲν συμφωνοῦν μὲ ὅλα αὐτά. Θεωροῦν ὅτι ὅλα τὰ παραπάνω, ὅσα ἔχουν καθιερωθῇ αἰῶνες τώρα, δὲν εἶναι ἀρκετὰ γιὰ νὰ ὁδηγήσουν τὸν ἄνθρωπο σ᾿ αὐτὴ τὴν πορεία. Καὶ ἐπεμβαίνουν καὶ προσπαθοῦν νὰπροσφέρουν αὐτοὶ στοὺς ἀνθρώπους τὴν δυνατότητα τῆς κατανύξεως καὶ τῆς προετοιμασίας γιὰ τὴν Μεγάλη Ἐβδομάδα. Ὅσο καὶ ἄν εἶναι παράξενο, μὴν παραξενεύεστε. Αὐτὸ ἀκριβῶς (θέλουν νὰ) κάνουν μὲ τὴν ἀποκαλουμένη «Λατρευτικὴ Ἐβδομάδα»:
«Από τις 4 έως τις 12 Απριλίου 2025, η «Λατρευτική Εβδομάδα», που από φέτος αποκτά διεθνή χαρακτήρα, προσφέρει στο κοινό μια ατμόσφαιρα κατάνυξης και προετοιμασίας για τη Μεγάλη Εβδομάδα, με ένα πρόγραμμα υψηλής θρησκευτικής, καλλιτεχνικής και συμβολικής αξίας». Λατρευτική Εβδομάδα 2025 στη Θεσσαλονίκη: Πρόγραμμα Εκδηλώσεων [1]
Ἐπειδὴ ἡ νηστεία καὶ ὅλες οἱ ἀκολουθίες, τὰ μεγάλα Ἀπόδειπνα, οἱ προηγιασμένες, οἱ Χαιρετισμοί, ὁΜεγάλος Κανόνας τοῦ ἁγίου Ἀνδρέου Κρήτης, οἱ Κυριακὲς, τῆς Ὀρθοδοξίας, τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, τῆς Σταυροπροσκυνήσεως, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, τῆς ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας δὲν φτάνουν , ἔρχονται οἱ καλοὶ αὐτοὶ ἄνθρωποι νὰ προσφέρουν «στο κοινό μια ατμόσφαιρα κατάνυξης και προετοιμασίας για τη Μεγάλη Εβδομάδα, με ένα πρόγραμμα υψηλής θρησκευτικής, καλλιτεχνικής και συμβολικής αξίας». Στὸ κοινὸ τὰ προσφέρουν αὐτά. Αὐτοὶ δὲν εἶναι κοινό. Εἶναι οἱ πολιτισμένοι καὶ διαχειριστὲς τοῦ πολιτισμοῦ καὶ προσφέρουν στὸ κοινό. Προσφέρεις πάντα αὐτὸ ποὺ ἔχεις. Τί προσφέρουν αὐτοί; «Ἀτμόσφαιρα κατάνυξης». Τί λέτε, ρέ μεγάλοι; Προσφέρετε ἀτμόσφαιρα κατάνυξης; Πού τὴν ἔχετε κρυμένη; Πῶς τὴν συντηρεῖτε; Πῶς τὴν μεταφέρετε, αὐτὴν τὴν κατάνυξι;
Μὲ τὸ πρόγραμμά τους ἐπιτυγχάνουν καὶ προσφέρουν ἀτμόσφαιρα κατάνυξης. Καὶ καλοῦν τὸ κοινό, τὸ κενὸ κατανύξεως, νὰ προσέλθῃ στὶς προγραμματισμένες ἐκδηλώσεις ἵνα πληρωθῇ καὶ προετοιμαστῇ γιὰ τὴν Μεγάλη Ἐβδομάδα. Εἶναι δὲ ἀπολύτως σίγουροι γιὰ τὴν ἀξία τοῦ προγράμματός τους:
«... ένα πρόγραμμα υψηλής θρησκευτικής, καλλιτεχνικής και συμβολικής αξίας».
Ὑψηλῆς θρησκευτικῆς ἀξίας!!! Προφανῶς ὑψηλωτέρας ἀξίας ἀπὸ ὅλα τὰ ἄλλα ἐκκλησιαστικὰ-θρησκευτικά δρώμενα ποὺ ἀναφέραμε παραπάνω. Ἄν ἦταν ἴσης ἤμικροτέρας ἀξίας δὲν χρειαζόταν τόση φασαρία. Ἐπαρκοῦσαν τὰ ὑπάρχοντα. Αὐτὰ ποὺ προσφέρουν αὐτοὶ εἶναι «ὑψηλῆς θρησκευτικῆς ἀξίας» σὲ ἀντιδιαστολὴ μὲ τὴν χαμηλὴ ἀξία ποὺ προσεφέρετο μέχρι σήμερα!!! (Γιὰ τὴν ἐπίσης ὑψηλὴ καλλιτεχνικὴ καὶ συμβολικὴ ἀξία τοῦ προγράμματος δὲν μποροῦμε νὰ μιλήσουμε καθότι ἀπὸ ὅσα εἴδαμε καὶ μὲ τὰἐκθέματα τῆς Ἐθνικῆς Πινακοθήκης ὑπάρχει καλλιτεχνικὴ ἀσυλία καὶ ἀπαγόρευσις κάθε κρίσεως καὶ ἀντιδράσεως.)
Σὲ τί συνίστανται οἱ ἐκδηλώσεις;
«Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν ψαλμούς, ρέκβιεμ, Gospel συναυλία, χορωδίες, θεατρικά αναλόγια και ορχήστρες σε Ιερούς Ναούς και μνημεία ΟΥΝΕΣΚΟ της πόλης».(ὅ.π.)
Τοὺς ψαλμοὺς τοὺς ἀκούει κανεὶς καὶ στὶς ἐκκλησίες καὶ μάλιστα στὴν κατάλληλη θέσι τους μέσα στὶς ἀκολουθίες. Ἄρα κάτι διαφορετικὸ θὰ κομίζουν οἱ ὁργανωτές γιὰ νὰ ἔχει καὶ ὑψηλὴ θρησκευτικὴ ἀξία, μεγαλύτερη ἀπὸ αὐτὴν ποὺ γνωρίζουμε. Τὸ νέο ποὺ κομίζεται -καὶ πιστεύουν οἱ ὀργανωτὲς ὅτι θὰ προσφέρει τὴν ἐπιζητουμένη κατάνυξι- εἶναι προφανῶς τὰ ὑπόλοιπα: «ρέκβιεμ, Gospel συναυλία, χορωδίες, θεατρικά αναλόγια και ορχήστρες»
Ἄν τὰ πιάσουμε ἕνα-ἕνα θὰ διανύσουμε μεγάλο πέλαγος. Ἄς δοῦμε κάτι ἀπὸ αὐτά:
«Ρέκβιεμ» του Σίμου Παπάνα: Το έργο βασίζεται στην ιστορική παράδοση του είδους Ρέκβιεμ, χρησιμοποιώντας επακριβώς τους παραδοσιακούς λατινικούς στίχους, όμως με μικρές ανακατατάξεις και μουσικά εκφραστικά μέσα, επιχειρεί να πραγματευτεί ανθρωποκεντρικά την αγωνία, τον φόβο, τη θλίψη, την οργή, την ταπείνωση, την απέλπιδα επιθυμία για γνώση και τα υπόλοιπα συναισθήματα που συνοδεύουν την αναπόφευκτη αλήθεια του επερχόμενου θανάτου.» (ὅ.π.)
Ὅπως λέει ὁ κ. Παπάνας, βλέπετε ὅ,τι τὸ Ρἐκβιεμ αὐτὸ πραγματεύεται ἀνθρωποκεντρικά τὴν ἀγωνία, τὸν φόβο, τὴν θλίψι, τὴν ὀργή, τὴν ἀπέλπιδα ἐπιθυμία γιὰ γνώσι ποὺ συνοδεύουν τὴν ἀναπόφευκτη ἀλήθεια τοῦ ἐπερχομένου θανάτου. Πιστεύουν οἱ ὀργανωτὲς ὅτι ἡἀνθρωποκεντρικὴ προσέγγισις ὅλων αὐτῶν ἔχει ὑψηλὴ θρησκευτικὴ ἀξία καὶ θὰ ὁδηγήσῃ τοὺς ἀκροατὲς σὲ κατάνυξι καὶ προετοιμασία, πράγμα ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ κάνῃ ἡ βίωσις τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς!!! Πιστεύουν ὅτι μιὰ Συμφωνικὴ Ὀρχήστρα (τοῦ Δήμου Θεσσαλονίκης) ἕνας τενόρος, μία σοπράνο, ἕνας βαθύφωνος καὶ ἡ μεικτὴ χορωδία Κυρίλλου καὶ Μεθοδίου μὲ ἕναν ἀρχιμουσικὸ καὶ μιὰ διευθύντρια χορωδίας θὰ δημιουργήσουν κατάνυξι!!!
Καὶ ὅλοι αὐτοὶ κάνουν αὐτὰ, ὁ κάθε ἕνας γιὰ τοὺς δικούς του λόγους, καὶ θεωροῦν οἱ διοργανωτὲς -καὶ μποροῦν νὰ ἰσχυρίζονται- ὅτι προσφέρουν ἀτμόσφαιρα κατάνυξης καὶ προετοιμασίας, ἀλλὰ ὁ Δεσπότης τῆς πόλεως ἐκεῖ δὲν καταλαβαίνει τί γίνεται; Πῶς βάζειὅλα αὐτὰ ὑπὸ τὴν αἰγίδα του; Δὲν καταλαβαίνει ὅτι ἔτσι ὑποτιμᾶται καὶ ὑπονομεύεται ἡ οὐσία τῆς ἐκκλησιαστικῆς λατρείας καὶ τῆς παραδόσεώς μας;Δὲν ἔχει ἀντιληφθῇ ὅτι ὅλη ἡ προσπάθεια τοῦ ἀνθρώπου εἶναι νὰ πετάξῃ κάθε ἀνθρωποκεντρικὴνοοτροπία, κάθε εἴδωλο, κάθε πλάνη, ἀπὸ τὸν ἀνθρώπινο νοῦ, μπᾶς καὶ βρεθῇ λίγος χῶρος νὰ μπῆ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ καὶ πάρουμε χαμπάρι τί μᾶς συμβαίνει; Προκαλεῖται κατάνυξις μὲ ὅλα αὐτά; Συναισθηματισμοί, αἰσθητικὴ ἱκανοποίησις περὶ τῶν ὑψηλῶν καὶ ὡραίων τῆς τέχνης, ἀλλὰ καὶ φυσίωσις καὶ παραπλάνησις καὶ ἀπομάκρυνσις ἀπὸ τὴν βίωσι τῶν Θείων παθῶν.
Κατάνυξις δὲν εἶναι τὸ νὰ ναρκώνεται ἤ νὰ ἐνθουσιάζεται κανεὶς καὶ νὰ χάσκῃ καὶ νὰ ἀνατριχιάζῃ καὶ νὰ αἰσθάνεται εὐχαρίστησι καὶ συναισθηματικὴ συγκίνησι. Αὐτὰ, καὶ πολλὰ ἄλλα σημαντικά, ὄντως μποροῦν τὰ προσφέρουν οἱ τέχνες. Ἄν αὐτὸ ἐννοοῦν οἱ κύριοι τῆς Διευθύνσεως Πολιτισμοῦ καὶ Τουρισμοῦ τοῦ Δήμου Θεσσαλονίκης, δὲν εἶναι παράξενο, ἄν ἀναλογιστοῦμε τί εἶδους πρόσωπα ἔχουν κατακλύσει τὰ ἐν Ἑλλάδι ἄντρα τοῦ Πολιτισμοῦ. Ὁ Δεσπότης ὅμως; Δικαιολογεῖται;
Κατάνυξις σημαίνει χτύπημα γερὸ, πληγή, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μὴ βλέπει κανεὶς καὶ νὰ μὴν ἀκούει τίποτα.
«Το δὲ πνεῦμα τῆς κατανύξεως, καταπλήξεως καὶ κατατρώσεως. Τὸ γὰρ νύττειν, τιτρώσκειν ἐστὶ καὶ πλήττειν, κατὰ τὸ, « Ἔνυξαν τὴν πλευρὰν τοῦ Χριστοῦ τῇ λόγχῃ». Ἐπεὶ οὖν πλῆξαι ἐστὶ τὸ νύξαι, τὸ κατατρωθῆναι καὶ κατανυγῆναι εἰκότως εἴρηται. Εἶτα ἑρμηνεύων αὐτὸς τὸ κατένυξεν, ὅτι κατέπληξεν ἐστὶν, ἔφη· «Ὀφθαλμοὺς τοῦ μὴ βλέπειν, καὶ ὦτα τοῦ μὴ ἀκούειν.» Τοῦτο γὰρ συμβαίνειν εἴωθε τοῖς καταπληττομένοις». ΑΓΙΟΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΠΗΛΟΥΣΙΩΤΗΣ PG78.1168
Ὅταν τρωθῇ ἡ ψυχὴ καὶ πληγωθῇ ἀπὸ τὸ μέγεθος τῶν ἀμαρτιῶν της καὶ ἀπὸ τὸ μέγεθος τῆς θυσίας τοῦ Θεοῦκαὶ ἀποκτήσει Θεῖον ἔρωτα τότε μποροῦμε νὰ μιλοῦμε γιὰ κατάνυξι.
«Εἰ δὲ καὶ ἐπὶ καλοῦ γίνεται ἡ κατάνυξις, θαυμαζέτω μηδείς· κἀκεῖ γὰρ τὸ τρωθῆναι τοῖς καλοῖς ἑρμηνεύει· ὡς καὶ ἡ τὸν θεῖον ἔρωτα ἐρῶσα ψυχὴ ἐβόα· «Ὅτι τετρωμένη ἀγάπης ἐγώ». ΑΓΙΟΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΠΗΛΟΥΣΙΩΤΗΣ PG78.1168
Αὐτὰ λένε οἱ ἅγιοι δηλαδὴ, ὅπως ὁ ἅγιος Ἰσίδωρος ποὺ παραθέτω. Δὲν τὰ ξέρει ὁ Δέσποτας; Τέτοιες καταστάσεις δημιουργοῦν οἱ συναυλίες καὶ τὰ Γκόσπελ καὶ οἱ ὀρχῆστρες καὶ οἱ ἐκθέσεις φωτογραφίας; Ἀλλὰ καὶ αὐτὰ ἄν δὲν τὰ ξέρει, δὲν καταλαβαίνει πόσο ὑποτιμῶνται οἱ ἅγιοι τῆς Θεσσαλονίκης μὲ ὅλα αὐτά;
«Η Λατρευτική Εβδομάδα φωτίζει τη Θεσσαλονίκη του Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, του Νικολάου Καβάσιλα, του Συμεών και του Ευστάθιου· μια πόλη με πολυεπίπεδη πνευματική και πολιτισμική ταυτότητα». (ὅ.π.)
Τὴν Θεσσαλονίκη τῶν ἁγίων Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, Νικολάου τοῦ Καβάσιλα Συμεῶν καὶ Εὐσταθίου τὴν φωτίζει ἡ λατρευτικὴ ἐβδομάδα μὲ τὴν συμμετοχὴ τῶν αἱρετικῶν Παπιστῶν μὲ τὰ «Αμβροσιανά, Παλαιορωμαϊκά, Μπενεβεντινά, Βησιγοτθικά, Γρηγοριανά Μέλη και Πρώιμη Πολυφωνία» ;
Σοβαρολογοῦμε τώρα;
Καὶ βάζει ὑπὸ τὴν αἰγίδα του ἐκδηλώσεις, ὅπου ὁ Δῆμος Θεσσαλονίκης:
«απευθυνόμενος τόσο στο τοπικό κοινό όσο και στους επισκέπτες μέσω του προσκυνηματικού τουρισμού, προσεγγίζει την ιερότητα των ημερών αυτών μέσα από διαδρομές πολλές, ιδιαίτερες και πρωτόφαντες για τα τοπικά πολιτιστικά δρώμενα, και προσφέρει σε όλους την ευκαιρία να νοιώσουν το παναθρώπινο των πασχαλινών μηνυμάτων, την μεγαλοπρέπεια της ποικιλίας της ανθρώπινης έκφρασης κάθε μορφής και τη δύναμη της τέχνης ως όχημα προσευχής». (ὅ.π.)
Αὐτὲς οἱ ἰδιαίτερες καὶ πρωτόφαντες διαδρομὲς ἐντυπωσίασαν καὶ τὸν ἀρχιερέα τῆς Θεσσαλονίκης; Τὸ ὅτι δίδεται σὲ ὅλους ἡ εὐκαιρία νὰ νοιώσουν τὸ πανανθρώπινο τῶν πασχαλινῶν μηνυμάτων τὸν ἐνθουσίασε καὶ ἡ μεγαλοπρέπεια τῆς ποικιλίας τῆς ἀνθρωπινης ἔκφρασης κάθε μορφῆς τὸν κατέπληξε; Ἤ ἡ δύναμι τῆς τέχνης ὡς ὄχημα πορσευχῆς τὸν ἔπεισε νὰ ἀφιππεύσῃ τῆς φτωχῆς μας παραδόσεως καὶ νὰἐπιβιβαστῇ στὸ φανταχτερὸ ἄρμα τοῦ νεοεποχήτικου καρναβαλιοῦ;
Δὲν καταλαβαίνει περὶ τίνος πρόκειται; Δὲν βλέπει ὅτι πρόκειται περὶ νεοεποχήτικων ἐκδηλώσεων ποὺ μόνο στόχο ἔχουν ἔχουν νὰ ἀμβλύνουν τὸ ὀρθόδοξο φρόνημα τοῦ λαοῦ, νὰ ἀπομακρύνουν ἀπὸ τὴν γνήσια παράδοσι τῶν Πατέρων καὶ νὰ ὁδηγήσουν στὸν πανθρησκειακὸ συμφυρμό; Φυσικὰ καὶ τὰκαταλαβαίνει. Ἀλλὰ μήπως αὐτὸ δὲν εἶναι καὶ ὁ δικός του στόχος, ὅπως δείχνουν τὰ ἔργα του; Μήπως δὲν περιφρονεῖ (καὶ κατὰ περίπτωσι δὲν διώκει) ὅσους μὲ ὁποιονδήποτε τρόπο κρατοῦν καὶ τιμοῦν τὴν ὀρθόδοξη πίστι στὴν πόλι τῆς Θεσσαλονίκης ὅπου ἀρχιερατεῦει;
Γεώργιος Κ. Τζανάκης. Ἀκρωτήρι Χανίων. 12 Ἀπριλίου 2025.
Υ.Γ. Ἄξιον ἀπορίας εἶναι πῶς βρίσκονται ἄνθρωποι ποὺ ἐπίσης ἀσχολοῦνται μὲ τὸν πολιτισμό, ὅπως λένε, ἔχουν ὅμως καὶ τὴν πεποίθησι ὅτι εἶναι καὶ πιστοὶ ὀρθόδοξοι χριστιανοί, καὶ ἐνῷ κάνουν δημοσίως μιὰ «εὐγενικὴ» ἀλλὰ ἀναιμικὴ καὶ ἐπιδεχόμενη πολλὲς ἐρμηνεῖες κριτικὴ, ζητοῦν νὰ συμετάσχουν τοῦ χρόνου ὡς συνδιοργανωτὲς μὲ τὸν Δῆμο Θεσσαλονίκης καὶ τὴν Μητρόπολι στὴν Λατρευτικὴ αὐτή Ἐβδομάδα!!! [2] Ὁ Δῆμος ὡς κατευθυνόμενο κέντρο ἐξουσιαστικῆς ἐπιβολῆς εἶναι ἀναμενόμενο νὰ προβαίνῃ σὲ τέτοιες μεθοδεύσεις. Ὁ ἐπίσκοπος ὡς οἰκουμενιστὴς ἐπόμενο εἶναι νὰ τὶς θέτῃ ὑπὸ τὴν αἰγίδα του. Αὐτοὶ τί ρόλο παίζουν; Εἶναι ἀπὸ τὴν ἴδια κλίκα ποὺ συκοφαντεῖ καὶ διώκει τὸν βουλευτὴ Νικόλαο Παπαδόπουλο, τὸν μόνο ποὺ ἀντέδρασε στὰ αἴσχη τῆς Ἐθνικῆς Πινακοθήκης; Μήπως πρέπει νὰ ξαναδοῦν τί συμβαίνει σ᾿ αὐτὸ τὸ κόμμα καὶ νὰ ἀπομακρύνουν, ὅσο εἶναι καιρὸς, καμπόσους «πολιτισμένους» καὶ χαμαιλεόντιους τύπους ποὺ δημοσιοποιοῦν τὶς σοφίες τους καὶ προκαλοῦν σύγχισι καὶ ἀπογοήτευσι;
[1] Λατρευτική Εβδομάδα 2025 στη Θεσσαλονίκη: Πρόγραμμα Εκδηλώσεων
https://www.thessalonikiguide.gr/event/latreftiki-evdomada-programma-ekdiloseon/
[2] Θεματική Ομάδα Πολιτισμού ΝΙΚΗΣ: Ανοικτή επιστολή προς την Ιερά Μητρόπολη Θεσσαλονίκης
https://nikh.gr/anoikti-epistoli-pros-tin-iera-mitropoli-thessalonikis/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου