2 Οκτ 2013

"Τὰ παιδιὰ μαθαίνουν ἀπὸ τὸ παράδειγμα τῶν μεγαλυτέρων, πὼς ἄνδρες καὶ γυναῖκες μποροῦν νὰ βρίσκονται μαζὶ χωρὶς κόμπλεξ καὶ φλέρτ"


Ἀπὸ τὸ βιβλίο "Σκέψεις γιὰ τὰ παιδιὰ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία σήμερα" τῆς Μαγδαληνῆς μοναχῆς τῆς Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου, Ἔσσεξ Ἀγγλίας 
Ὁ καλύτερος τρόπος γιὰ νὰ μάθει τὸ παιδὶ τὴ χριστιανικὴ σεμνότητα καὶ ἁγνότητα εἶναι νὰ συμπεριφέρεται φυσικὰ καὶ ἀδελφικὰ πρὸς τὰ ἀγόρια καὶ τὰ κορίτσια. Ἂν καὶ οἱ δραστηριότητες τῶν παιδιῶν μας δὲν εἶναι ὅλες κοινὲς καὶ γιὰ τὰ δύο φύλα (οἱ ξεχωριστὲς δραστηριότητες εἶναι ἐπίσης ἀπαραίτητες), ἀγόρια καὶ κορίτσια συναντῶνται μὲ φυσικὸ τόπο στὸ σχολεῖο , στὸ σπίτι, μὲ τοὺς φίκους τοὺς ἀδελφοὺς καὶ τὶς ἀδελφές τους, τὰ ξαδέλφια κ.λ.π. Ἐκτὸς ἀπὸ τὶς συγκεντρώσεις ποὺ ὀργανώνονται εἰδικὰ γιὰ τοὺς νέους, εἶναι δυνατὸν νὰ ὑπάρχουν καὶ εὐκαιρίες  συνάντησης ὅλων τῶν ἡλικιῶν. Βέβαια οἱ νέοι σχηματίζουν συνήθως τὴ δική τους ὁμάδα, ἀλλὰ βρίσκονται μεταξὺ ἀνθρώπων ἄλλων γενεῶν. Τὰ παιδιὰ μαθαίνουν μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο  ἀπὸ τὸ παράδειγμα τῶν μεγαλυτέρων, πὼς ἄνδρες καὶ γυναῖκες μποροῦν νὰ βρίσκονται μαζὶ χωρὶς κόμπλεξ καὶ φλέρτ. Τὰ ὀρθόδοξα σπίτια θὰ πρέπει νὰ εἶναι κοινωνικὰ κέντρα σὲ πολλὲς εὐκαιρίες. 
Οἱ γονεῖς φοβοῦνται μήπως τὰ παιδιὰ τοὺς πέσουν στὴν ἁμαρτία πρὶν ἀπὸ τὸ γάμο. Σὲ πολλὲς περιπτώσεις ἀντὶ νὰ τὰ ὁπλίζουν μὲ συμβουλές, ἀπαγορεύουν ἀκόμα καὶ νὰ συναντηθοῦν μὲ τὸ ἄλλο φύλο ἢ νὰ πᾶνε σὲ συναναστροφές, ὅπου μποροῦν νὰ δοῦν νεαροὺς καὶ νεαρὲς ποὺ ἤδη ἔχουν ἐρωτικὸ σύντροφο. Τὸ κακὸ εἶναι ὅτι ἕνας τέτοιος περιορισμὸς συχνὰ δημιουργεῖ περισσότερα προβλήματα ἀπὸ ὅσα λύνει. Ὅταν δοθοῦν οἱ κατάλληλες προειδοποιήσεις καὶ τοποθετηθοῦν κατάλληλα ὅρια, παρατηρεῖται συχνὰ ἕνα παιδὶ τὸ ὁποῖο ζεῖ μὲ τὰ ἡνία λίγο  χαλαρὰ, νὰ αἰσθάνεται εὐγνωμοσύνη πρὸς τὸ Θεό, καὶ νὰ μὴν θέλει νὰ διαψεύσει τὴν ἐμπιστοσύνη ποὺ....
τοῦ ἔχουν δείξει οἱ γονεῖς του. (Τουλάχιστον θὰ σκεφτεῖ ὅτι, ἂν δὲν σεβαστεῖ τὰ ὅρια ποὺ τοῦ ἔθεσαν, οἱ γονεῖς τοῦ μπορεῖ νὰ μὴν τοῦ δώσουν δεύτερη εὐκαιρία…). Ἂν ἐμπιστευόμαστε τὸ νέο, θὰ γίνει ὑπεύθυνος. Ἕνα παιδὶ στὸ ὁποῖο δείχνουν κάποια ἐμπιστοσύνη δέχεται εὐκολότερα τὶς συμβουλὲς τοῦ γονέα του, παρὰ κάποιο ἄλλο στὸ ποῖο δὲν τοῦ ἐπιτρέπουν νὰ διακινδυνεύσει τὸ παραμικρό. Νὰ ἕνα τυπικὸ σχόλιο μίας νέας: «Ἡ μητέρα μου νομίζει ὅτι ἂν μιλήσω μὲ ἕνα ἀγόρι, κινδυνεύω νὰ βρεθῶ στὸ τέλος μπλεγμένη». Οἱ ἀρνητικὲς ἐμπειρίες ποὺ μπορεῖ νὰ ἀντιμετωπίσει ἕνας ἔφηβος εἶναι δυνατὸν νὰ γίνουν ἀντικείμενο συζητήσεως καὶ νὰ τοῦ γίνουν μάθημα γιὰ ὅλη του τὴ ζωή.
Ἀκόμα καὶ ὅταν ἡ κοινωνία μας δὲν στρέφεται ἐναντίον τοῦ γάμου, οἱ περισσότεροι ἄνθρωποι νομίζουν ὅτι πρέπει νὰ ἔχει κανεὶς ἐρωτικοὺς συντρόφους ἀπὸ νεαρὴ ἡλικία , καὶ τελικὰ νὰ διαλέξει ἕναν ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς συντρόφους γιὰ νὰ παντρευτεῖ. Ὅταν μιλᾶμε σὲ νέους καὶ προσπαθοῦμε νὰ τοὺς ἀποτρέψουμε ἀπὸ τὴ σύναψη σοβαροῦ δεσμοῦ μὲ κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο, μέχρις ὅτου θὰ εἶναι ἕτοιμοι νὰ σκεφτοῦν τὸ γάμο, πρέπει νὰ τοὺς δείχνουμε συμπάθεια, ἐπειδὴ ἕνα παιδὶ δώδεκα ἐτῶν καὶ πάνω, ποὺ δὲν βγαίνει ραντεβού, θεωρεῖται «ἀφύσικο» ἀπὸ τοὺς συνομιλήκους του. Ἄκουσα κάποια ὀρθόδοξα παιδιὰ νὰ λένε ὅτι ὑποκρίνονταν» μὲ τὸν ἕνα ἢ τὸν ἄλλο τρόπο μπροστὰ στοὺς φίλους τους ὅτι ἔχουν ἐρωτικὸ σύντροφο. Δὲν τὰ κατηγόρησα γιὰ αὐτὴ τὴν «ἀπάτη» ἐπειδὴ οἱ νέοι μπορεῖ νὰ εἶναι πολὺ σκληροὶ ἀπέναντι σὲ αὐτοὺς ποὺ δὲν ἀκολουθοῦν τὸ ρεῦμα.

Ὅταν μιλᾶμε στοὺς νέους γιὰ τὴ σχέση μεταξὺ τῶν δύο φύλων, δὲν πρέπει νὰ τοὺς δίνουμε τὴν ἰδέα ὅτι ὁρισμένα συναισθήματα καὶ ἐπιθυμίες ποὺ ἀρχίζουν νὰ νιώθουν εἶναι κὰθ΄ ἑαυτὰ ἁμαρτωλά. Πρέπει νὰ καταλάβουμε ὅτι αὐτοῦ του εἴδους τὰ συναισθήματα εἶναι φυσικὰ καὶ δόθηκαν στὴ φύση μας ἀπὸ τὸ Θεό, γιὰ νὰ μᾶς ἑνώσουν μὲ ἕνα πρόσωπο τοῦ ἄλλου φύλου σὲ μία κοινὴ ζωὴ . Πρέπει νὰ προσευχόμαστε γιὰ τὸ θέμα τῶν αἰσθημάτων μας πρὸς κάποιο πρόσωπο καὶ νὰ μιλᾶμε στὸν πνευματικό μας πατέρα, προσπαθώντας νὰ κάνουμε τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἐπειδὴ μόνο αὐτὸ μας φέρνει ἀληθινὴ χαρά. Μποροῦμε νὰ συμβουλέψουμε τὰ παιδιὰ νὰ μὴν βάζουν τοὺς ἄλλους σὲ πειρασμὸ ἐξαιτίας; Τῶν δικῶν τοὺς αἰσθημάτων. Μποροῦμε ἐπίσης νὰ ἐξηγήσουμε ὅτι οἱ Πατέρες μᾶς ἐφιστοῦν τὴν προσοχὴ ὅσον ἀφορᾶ τὸν «ἔρωτα», ἐπειδὴ αὐτοῦ του εἴδους τὰ συναισθήματα μποροῦν νὰ κυριαρχήσουν πάνω μας εὐκολότερα ἀπὸ ἄλλες φυσικὲς ἐπιθυμίες, ὅπως ἡ ὄρεξη γιὰ φαγητό.

Τὸ χειρότερο ποὺ μποροῦμε νὰ κάνουμε ὅταν προκύψει θέμα συναντήσεων μεταξὺ ἀγοριοῦ καὶ κοριτσιοῦ εἶναι νὰ σοκαριστοῦμε ἢ νὰ ἀρνηθοῦμε ἀκόμα καὶ νὰ τὸ συζητήσουμε. Εἶναι εὐκολότερο νὰ συζητήσουμε γιὰ τὸ θέμα αὐτό, πρὶν τὸ παιδὶ ἀκόμα αἰσθανθεῖ ἕλξη γιὰ κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο. Ἐπίσης εἶναι εὐκολότερο ὅταν δὲν ἔχει ἀπαγορευτεῖ ἐντελῶς στὸ παιδὶ κάθε ἐπικοινωνία μὲ τὸ ἄλλο φύλο. Πρέπει ἀκόμα νὰ ἔχουμε ὓπ΄ ὄψην πὼς οἱ ὀρθόδοξοι ἔφηβοι μπορεῖ νὰ ἔχουν καλοὺς φίλους , οἱ ὁποῖοι ἂν καὶ πηγαίνουν στὴν ἐκκλησία, ἔχουν φίλο ἢ φιλενάδα ἀπὸ πολύ νεαρὴ ἡλικία. Αὐτοὶ συχνὰ εἶναι μεγαλύτερος  πειρασμὸς ἀπὸ τὴν πλήρη χαλάρωση τῶν ἠθῶν.

Τὸ παράδειγμα μιλάει περισσότερο ἀπὸ τὰ λόγια. Πολλὰ παιδιὰ ἔρχονται τακτικὰ στὸ μοναστήρι μας καθὼς μεγάλωσαν. Ξέρουμε ὅτι πολλὰ κράτησαν τὰ χριστιανικὰ ἰδανικὰ τῆς ἁγνότητας, ἐπειδὴ βλέποντας καὶ μόνο μερικοὺς ἀνθρώπους ἐμπνεύστηκαν νὰ ἀντισταθοῦν στὴν τάση χαλάρωσης τῶν ἠθῶν ποὺ τοὺς περικύκλωνε σὲ ὅλα σχεδὸν τὰ περιβάλλοντα ποὺ σύχναζαν. Μερικὰ ἀπὸ αὐτὰ οὔτε καν μᾶς ἄκουσαν νὰ θίγουμε αὐτὸ τὸ θέμα ἄμεσα.

Γιὰ τοὺς Χριστιανοὺς ἡ πιὸ ὑπέροχη διδασκαλία γιὰ τὸ σῶμα εἶναι αὐτὴ τοῦ Απ. Παύλου: ὅτι τὸ σῶμα εἶναι ναὸς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἡ ἄποψή μας γιὰ τὴν ἁγνότητα συνδέεται ἄμεσα μὲ αὐτὴ τὴν ἀντίληψη. Ἡ ἐνοίκηση τῶν προσώπων τῆς Ἁγίας Τριάδας μέσα μᾶς εἶναι μία ἀποκλειστικὴ χριστιανικὴ διδασκαλία καὶ ὀφείλουμε νὰ ἔχουμε κατὰ νοῦν αὐτὴ τὴ θεολογικὴ προοπτική, ὅταν συζητᾶμε γιὰ τὸ σῶμα , ἰδιαιτέρως μὲ νέους.

Στὴν περίπτωση ποὺ ἕνα ἀνύπανδρο ζευγάρι ζεῖ μὲ τρόπο ποὺ κάνει ἀναγκαία τὴ στέρηση τῆς Θείας Κοινωνίας, δὲν πρέπει ἐξαιτίας αὐτοῦ νὰ ἀποθαρρύνονται νὰ ἔρχονται στὴν ἐκκλησία, νὰ προσεύχονται  νὰ συμβουλεύονται ἕνα πνευματικὸ πατέρα Πολὺ συχνὰ οἱ γονεῖς θέλοντας νὰ κρύψουν ἕνα οἰκογενειακὸ ¨σκάνδαλο¨ κόβουν τελείως ἃ παιδιά τους ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία μὲ τὴν στάση τους. Μ΄ αὐτὸ τὸν τρόπο δὲν ἀφήνουν ἀνοικτὸ τὸ δρόμο γιὰ μετάνοια. Ἀκόμα δὲν πρέπει νὰ περιμένουμε ὅτι ἕνας ἱερέας θὰ προσπαθήσει ἀμέσως νὰ λύσει τὸ ἠθικὸ πρόβλημα ἑνὸς ζευγαριοῦ ποὺ συζεῖ- ἴσως θεωρήσει σοφότερο νὰ στερεώσει πρῶτα τὴν ἀγάπη καὶ τὴν πίστη. (Γενικὰ τὰ ἀρνητικὰ σχόλια ποὺ κάνουμε , π.χ. γιὰ τὴν πορνεία, θὰ ἔπρεπε μνᾶ εἶναι λιγότερα ἀπὸ τὰ ἄλλα λόγια γιὰ τὴν πίστη μας).

Ὅταν προειδοποιοῦμε τὰ παιδιά μας νὰ μὴν ἔχουν ὁλοκληρωμένες σχέσεις μὲ κάποιον ἔξω ἀπὸ τὸ γάμο, πρέπει νὰ τὰ βοηθᾶμε νὰ καταλάβουν ὅτι ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν μία τέτοια ἐμπειρία  (κυρίως μὲ περισσότερο ἀπὸ ἕναν συντρόφους), εἶναι πιθανὸν νὰ μὴν μποροῦν νὰ διατηρήσουν μία ἀληθινὴ καὶ μακροχρόνια σχέση ἀγάπης: «Καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκαν μίαν». Εἶναι λοιπὸν μία καταστρεπτικὴ ἐμπειρία νά γνωρίζει κανεὶς περισσότερους ἀπὸ ἕναν συντρόφους ἢ νὰ γνωρίζει κάποιον ἔξω ἀπὸ ἕναν εὐλογημένο γάμο. Τὸ εἶδος τῆς σχέσης ποὺ ὁδηγεῖ σὲ πορνεία δὲν εἶναι τὸ ἴδιο μὲ ἐκεῖνο τὸ ὁποῖο ὁδηγεῖ  σὲ μία εὐτυχισμένη συμβίωση. Ὑπάρχει ἀκόμα ἕνα μειονέκτημα, ὅταν γνωρίζεις κάποιον μόνο μὲ  τὸ νὰ βγαίνεις ἔξω μαζί του: περιμένεις ὁ γάμος νὰ εἶναι σὰν ἕνα μεγάλο ραντεβού. Ἡ φιλία εἶναι πιὸ ἀσφαλὴς προετοιμασία ἀπὸ τὸ γάμο ἀπὸ τὰ ραντεβού.

Ἀπὸ τὸ βιβλίο: Σκέψεις γιὰ τὰ παιδιὰ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία σήμερα, Σ.114-118, τῆς  Μαγδαληνῆς, Ἱερὰ Μονὴ Τιμίου Προδρόμου, Ἔσσεξ Ἀγγλίας (ἡ Μαγδαληνὴ ὑπῆρξε πνευματικὸ παιδὶ τοῦ Γ. Σωφρονίου καὶ τὰ λεγόμενά της βασίζονται στὶς διδαχὲς τοῦ Γέροντα).
antexoume

29 σχόλια:

  1. Μα εμείς στα κατηχητικά διαδαχτήκαμε ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που λέει η μοναχή Μαγαδαληνή και ο γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ. Απαγορεύονταν κάθε επαφή έστω και οπτική με το άλλο φύλο με αποτέλεσμα να γεμίσουν πολλά παιδιά συμπλέγματα και να έχουμε πολλά ναυάγια.
    Μήπως τελικά δεν διδαχθήκαμε ορθόδοξη θεολογία αλλά κάτι άλλο ξένο προς την παράδοσή μας;;;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ποιος σου είπε αδερφέ ανώνυμε ότι στα κατηχητικά λάβαμε ορθόδοξη κατήχηση των Αγίων Πατέρων; Απλά κάποιες γνώσεις μας μετέδιδαν και μας μετέφεραν έναν στείρο χριστιανισμό με μια εντελώς νομικίστικη μέθοδο. Όποιος τηρούσε τις προϋποθέσεις ήταν το καλό παιδί.
      Απλά αν θέλουμε να μάθουμε ορθοδοξία στην κρυστάλλινη μορφή της ας ανατρέξουμε ΑΠ' ΕΥΘΕΙΑΣ στους πατέρες χωρίς να κοιτούμε τις ερμηνείες που έδωσαν στα λόγια τους διάφοροι θρησκευτικοί κύκλοι.

      Διαγραφή
    2. Ὁ Γέροντας Πορφύριος στὸ σοβαρό, ἀλλὰ καὶ λεπτὸ θέμα τῶν σχέσεων τῶν δύο φύλων, ἦταν πατερικὰ διακριτικός. Δὲν μποροῦσε κανεὶς νὰ τοῦ προσδώσει τὸ συμβατικὸ χαρακτηριστικό τοῦ αὐστηροῦ ἢ τοῦ ἐπιεικῆ, διότι ἁπλὰ ἦταν σωστός. Βρισκόταν ἔξω καὶ πάνω, τόσο ἀπὸ τὴ δαιμονολογία τῆς σεξοκεντρικῆς ἠθικῆς τῶν «αὐστηρῶν», ὅσο καὶ ἀπὸ τὸν ἀγγελισμὸ τοῦ ἐρωτικοῦ ἐξαγνισμοῦ τῶν «ἐπιεικῶν». Ἀκολουθοῦσε τὸν ἴσιο δρόμο τοῦ Χριστοῦ, ὅπως προκύπτει ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τὴν ὀρθόδοξη πατερικὴ παράδοση. Ἐπισκεπτόνταν τὸ κελὶ του ψυχὲς καταπτοημένες ἀπὸ τὰ φόβητρα τῶν «διστακτικῶν» συντηρητικῶν, ἀλλὰ καὶ ψυχὲς τσακισμένες ἀπὸ τὶς ἐμπειρίες τῶν «τολμηρῶν» νεωτεριστῶν. Ὅλες τὶς περιέβαλλε μὲ τὴν ἴδια ἀγάπη καὶ γιὰ ὅλες εἶχε κατάλληλο φάρμακο. Σεβόμενος τὴν ἰδιαιτερότητα κάθε ψυχῆς, τῆς ἄνοιγε τὸ δρόμο τῆς αὐτογνωσίας, τῆς μετανοίας, τῆς καθάρσεως καί, στὴ συνέχεια, τῆς ἤρεμης καὶ ἑκούσιας ἐπιλογῆς μεταξύ τῆς συζυγικῆς ἀγάπης τοῦ εὐλογημένου γάμου ἢ τοῦ θείου ἔρωτος τῆς ἐν Χριστῷ παρθενίας καὶ ἀφιερώσεως.

      Διαγραφή
  2. Ασφαλέστατα και δεν είχαμε διδαχθεί Ορθόδοξη Πατερική Θεολογία εις τα διάφορα κατηχητικά του των περασμένων 2 με 3 δεκαετιών!Ότι ξέρανε λέγανε αδελφέ ανώνυμε!Μας διδάξανε έναν στείρο ηθικισμό πράγμα που ναυάγησε εξ ολοκλήρου εις την ενηλικίωση μας!ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ!Παρόλα αυτά,είχαμε εμπειρίες,μας εμποδίζει κανείς να διδαχθούμε και να κατηχηθούμε έν έτη 2013;Όχι κάθε άλλο,έχουμε όλα τα εργαλεία σήμερα....Ασφαλέστατα και κατηχηθήκαμε λάθος,μέχρι και στις Θεολογικές σχολές τα αναφέρουν χρόνια τα παιδαγωγικά εγχειρίδια με αναλυτικό και λεπτομεριακό τρόπο!Όλοι μας σχεδόν ξέρουμε ότι το προτεσταντικό πνεύμα των οργανόσεων ήταν κακόδοξο,ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ οι οργανώσεις έχουν πλέον αποκτήσει Πατερικότατο πνεύμα ειδικά μετά την έκδοση των Παλαμικών συγραμμάτων.....άρα μελετάμε και ερευνάμε χωρίς να γκρινιάζουμε εσσαεί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από πού κι ως πού οι οργανώσεις δεν είχαν πατερικό πνεύμα; Σε τι συνίσταται το πατερικό πνεύμα δηλαδή; Στην απρόσεκτη συναναστροφή των δύο φύλων που οδηγεί σε ηθικά ναυάγια όπως μαρτυρεί η πείρα των πνευματικών;Κι από πού κι ως πού τα όσα λέει μια μοναχή αποτελούν θέσφατα;

      Διαγραφή
    2. Κι όμως, χάρη στις αδελφότητες σώθηκε το γνήσιο ορθόδοξο φρόνημα. Θα γνωρίζετε ασφαλώς ότι την εποχή που εμφανίστηκαν γίνονταν ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ στις μητροπόλεις και τις ενορίες μας. Από το να κηρύττει μέσα στο ναό, παρουσία του Μητροπολίτη, ο μισιονάριος μέχρι να ζητά ο Μητροπολίτης από τον καρδινάλιο να του στείλει "μοναχούς" (παπικούς εννοείται) για να εξομολογήσουν τους ορθοδόξους την περίοδο της Σαρακοστής.
      ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ, που λυπήθηκε το λαό Του και μας χάρισε ανθρώπους όπως ο π. Ευσέβιος και όσοι συνεχίζουν το έργο του.

      Διαγραφή
    3. Γέροντας Παΐσιος: "Οι αδελφότητες πρέπει να γίνουν ΠΑΤΕΡΙΚΕΣ"
      Άρα πατερικές δεν ήταν. Τώρα γίνεται μια καλή αλλά δύσκολη προσπάθεια. Ευχόμαστε να επιτύχει

      Διαγραφή
    4. Συχγαίρω τον κ. Παναγιώτη Νούνη για την ορθότητα της τοποθέτησής του!

      Διαγραφή
    5. "Ευτυχώς που υπάρχουν οι αδελφότητες και υπάρχουν στην Ελλάδα πνευματικοί άνθρωποι"
      μακαριστός π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.

      Διαγραφή
    6. Τι λέτε μωρέ που κράτησαν πατερική παράδοση οι αδερφότητες ή οτί νουθέτησαν καλά τα παιδιά. (καλά προφανώς "αφιερωμένος" είσαι που τα λες) τα γέμισαν κόμπλεξ από τα ίδια κόμπλεξ και απωθημένα που είχαν οι περισσότεροι κατηχητές τους. καμία σχέση με την ορθόδοξη διδασκαλία. κόμπλεξ, μισαλλοδοξία, ελιτισμός και η παρουσίαση ενός Θεού τιμωρού με μαστίγιο και κορόιδου βεβαια γιατι "υποχρεούται" να μας ανταμειψει για την σκληρή πουριτανική εγκρατεια μας. Ας εχουμε τρία σπίτια και ξοχικά και "ας ζουμε κατα το θελημα του θεού" και δεν πειράζει. που συνάδει αυτός ο βολευτικός παρτάκικος "χριστιανισμός" με το "σηκωσε το σταυρό σου και περιπατει" δεν έχω καμία ιδέα. πατερικό πνευμα λέει στις αδερφότητες, χα ας γελάσω...

      Διαγραφή
    7. Σε ποια μονή του Τιμίου Προδρόμου ανήκει η μοναχή Μαγδαληνή;
      Στο μικτό μοναστήρι του Έσσεξ;

      Διαγραφή
  3. Άντε πάλι τα απωθημένα με τις αδελφότητες και την "ηθικολογία" που (υποτίθεται ότι) έκανε τα παιδιά "κομπλεξικά".
    Πάντως, εμένα μου φαίνεται ότι δεν υπάρχουν πιο κομπλεξικοί από όσους παντού και πάντοτε διατυμπανίζουν αυτάρεσκα ότι οι ίδιοι είναι "ελεύθεροι" και χωρίς τα "ταμπού" των "κατηχητικών".

    Το τραγελαφικό είναι ότι θέσεις ελευθεριάζουσες που ελέγχονται ως νεονικολαΐτικες εμφανίζονται ως το αποκορύφωμα της ...ορθόδοξης θεολογίας!!!

    (ο καθείς βγάζει τα προσωπικά του απωθημένα ερμηνεύοντας κατά το δοκούν τα πάντα -να γελάς ή να κλαίς;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διάβασε π. Θεόκλητο Διονυσιάτη, Μεταλληνό, π. Ιωάννη Ρωμανίδη και πολλούς άλλους μέγιστους θεολόγους της εποχής μας. Δες τι λένε για το αρρωστημένο πνεύμα των οργανώσεων.
      Επισκέψου το Άγιον Όρος και ρώτα τους Γεροντάδες να σου πουν τη γνώμη τους.

      Διαγραφή
    2. Πρόσεχε το αρρωστημένο πνεύμα της κατάκρισης και της γεροντολαγνείας (υπάρχουν και "γέροντες" που συνιστούσαν ψήφο στο μνημόνιο, ξέρεις...) που απέχει από το εκκλησιαστικό φρόνημα όσο η νύχτα με τη μέρα.
      Και κάτι άλλο: δεν είσαι ο μόνος που πας στο όρος και συνδέεσαι με Αγιορείτες. Όσοι πάμε, ξέρουμε ότι 9,9 στις 10 χειροτονίες εδώ και κάποια χρόνια στο Όρος είναι μοναχών που προέρχονται από τις αδελφότητες...

      Διαγραφή
    3. Ε όχι και ο π. Ρωμανίδης, που πολέμησε τη αγιότητα του αγίου Αυγουστίνου, τεκμήριο Ορθοδοξίας! 'Οσο για τους άλλους δύο εξέφρασαν καθαρά προσωπικές απόψεις!

      Διαγραφή
    4. Ποιος σου έδωσε το δικαίωμα να το χρησιμοποιείς το όνομα του Αγίου Όρους;
      Από πότε οι 'γεροντάδες" που αόριστα επικαλείσαι είναι η φωνή του Αγίου Όρους;
      Ποιος είναι αυτός που δικαιούται να εκφράζει την άποψη του Όρους, πέρα από τα θεσμοθετημένα όργανα Ιεράς Κοινότητος;
      Λίγη σοβαρότης δε βλάπτει...

      Διαγραφή
  4. Δηλαδή να μην καταδικάζουμε την πορνεία, και να ενθαρρύνουμε το πνεύμα ελευθεριότητος που διέλυσε την οικογένεια και απειλεί να διαλύσει την ίδια την κοινωνία, για να δικαιωθούν οι απόψεις του οποιουδήποτε. Αν η "φιλία" είναι η πιο ασφαλής προετοιμασία για το γάμο, γιατί οι παραδόσεις του Γένους μας (αυτές που έβγαλαν αγίους και μάρτυρες) δείχνουν άλλο δρόμο; Γιατί λ.χ. εφόσον είναι προϋπόθεση η "φιλία" η Εκκλησία θέσπισε τη μνηστεία, που κατά τις παραδόσεις μας δεν πρέπει να κρατάει και πολύ; Ποια εκκλησιαστική εμπειρία (εμπειρία και όχι ιδεοληπτική θεωρία) έχει να κομίσει ως τεκμήριο η γράφουσα για που να αποδεικνύει τα λεγόμενά της;
    Το αν είναι παιδί του οποιουδήποτε γέροντος και αν βασίζονται όσα γράφει στις διδαχές του δε λέει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ. Και να τα είπε κάποτε, σε συγκεκριμένη περίσταση έτσι ο γέροντας, δε σημαίνει ότι ισχύουν ως γενικός κανόνας παντού και πάντα (σύνηθες λάθος όσων επικαλούνται συχνά διδαχές γερόντων...)

    Αυτή είναι ορθόδοξη θεολογία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι λες ανθρωπε μου έχεις παραφρονήσει εντελώς? Δυστυχώς αυτοί που έχουν και ένα καποιο IQ όταν πέσουν σαυτά τα βαλτόνερα δύσκολα βγαίνουν από μέσα και δημιουργούν του κόσμου τα πολυπλοκα σχήματα για να μην διαταραχθεί η ευκολία τους από τον αναπαυτικό ιδεόκοσμο που έχουν φτιάξει/τους έχει επιβληθει και μετά το καναν κτήμα τους. Να σου θυμήσω το ορθοδοξότερο είναι: ουκ ενι αρσεν και θηλυ, και όχι να περνάνε δίπλα και να αλλάζουν πεζοδρόμια ή να κοιτάνε ταβάνια. αυτό είναι αρρωστημένο. φιλία που λέει μπορεί να μην γίνουν κολλητάρια αλλά να καλλιεργείται ένας αδερικός σεβασμός, ο οποίο πρώτα έρχεται σαν παράδειγμα από τους μεγαλύτερους.

      Διαγραφή
    2. εσύ με το όνομα mojossd έχεις παραφρονήσεις εντελώς .
      έχεις σκοτάδι απο την Εκκλησιαστική παράδοση και κατακρίνεις τις Οργανώσεις χωρίς να φταίνε!
      παρερμηνεύεις το χωρίο του αποστόλου Παύλου "ουκ ενι αρσεν..."
      ΝΤΡΟΠΗ!

      Διαγραφή
  5. Εξαιρετικές επισημάνσεις από τον κ. Παναγιώτη Νούνη. Επιτέλους να εκφράζονται και μερικές αλήθειες. Γιατί όταν κάποιος επισημαίνει θεμελιώδη θεολογικά σφάλματα στις οργανώσεις αμέσως χαρακτηρίζεται νεονικολαΐτης, νεωτεριστής, νεορθόδοξος κτλ.
    Όσο δεν καταδικάζουμε ΕΞΙΣΟΥ τον νεονικολαϊτισμό από την μια και την δαιμονολογία της σεξοκεντρικής ηθικής από την άλλη δεν πρόκειται να αντιληφθούμε την ορθόδοξη θέση πάνω στο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://www.diakonima.gr/2013/10/02/%cf%83%cf%85%ce%b6%ce%bf%cf%8d%ce%bc%ce%b5-%ce%b8%ce%ad%ce%bb%ce%b5%ce%b9-%ce%b7-%ce%ba%ce%bf%cf%80%ce%ad%ce%bb%ce%b1-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%ce%b8%ce%ad%ce%bb%cf%89-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%ce%b3/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν είναι η πρώτη φορά που κάποιοι κατά τρόπο αήθη επιτίθενται στις ιεραποστολικές αδελφότητες και τις διαβάλλουν σαν "πιετιστικές", "αντιπατερικές" κ.τ.ό. Το αποκορύφωμα της εναντίον τους επιθέσεως σημειώθηκε το 1988 στην εκπομπή της πάλαι ποτέ ΕΡΤ "ΤΡΕΙΣ ΣΤΟΝΑ ΑΕΡΑ", όταν οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι μητροπολίτης Δωδώνης, μετά Ζακύνθου, μετά πρώην Ζακύνθου, μετά πρωτοσύγκελος Ζακύνθου, και μετά ξανά Δωδώνης Χρυσόστομος Συνετός και ο "θεολόγος-κοινωνιολόγος" Γεώργιος Μουστάκης, με τη βοήθεια του γνωστού δημοσιογράφου του ΑΝΤΕΝΝΑ, και την καταλυτική συνδρομή ενός κεκεοιμημένου δημοσιογράφου που επιδόθηκε σε κρεσέντο λασπολογίας, και τον οποίο μετά ταύτα επισκέφθηκαν στο Νοσοκομείο που νοσηλευόταν οι δεινώς υβρισθέντες αείμνηστος Ευστάθιος Μπάστας και Νικόλαος Βασιλειάδης,κατασυκοφάντησαν τις αδελφότητες ξεσηκώνοντας κατά πάντα δίκαιες αντιδράσεις απ την πλευρά μητροπολιτών ,ορθώς σκεπτομένων ιερομονάχων, επίλεκτων μελών της νεοελληνικής κοινωνίας και άλλων προσώπων και συλλογικοτήτων.
    Η αδελφότητα της ΖΩΗΣ εξέδωσε τότε μια ανακοίνωση, απόσπασμα της οποίας παραθέτουμε: "Ο Ορθόδοξος Ελληνικός λαός γνωρίζει τόσο τους ως άνω δύο κατηγόρους μας, όσο και την αδελφότητα ΖΩΗ. Και εν πάση περιπτώσει όποιος θα ήθελε να πληροφορηθή περί αυτής, δεν έχει παρά να ανατρέξη στα ογδόντα χρόνια της διακονίας της μέσα στην Εκκλησία του Χριστού και να απευθυνθή στις χιλιάδες των συνεργατών της, επίλεκτα μέλη της Ελληνικής κοινωνίας, που την τιμούν, την εμπιστεύονται και την ακολουθούν με ενθουσιασμό στο αναγεννητικό έργο της. Φυσικά δεν περιμέναμε πιστοποιητικά Ορθοδοξίας από τοιούτους επικριτάς. Τόμος ολόκληρος θα μπορούσε, να σχηματισθή, αν είχαμε ανάγκη από εύσημα και πιστοποιητικά: Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι, Επίσκοποι, Θεολογικές προσωπικότητες και άλλοι επιστήμονες κύρους, Έλληνες και ξένοι, έχουν μιλήσει για την Ορθοδοξία της ΖΩΗΣ και το έργο της. Ο πιστός Ορθόδοξος λαός το έχει αγκαλιάσει με την αγάπη του και το περιβάλλει αδιάκοπα με τη στοργή του. Αυτό μας αρκεί".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ντροπή σε όσους έχουν κόμπλεξ με τις ορθόδοξες οργανώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εξαίρετο το κείμενο τῆς Μαγδαληνῆς μοναχῆς τῆς Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου, Ἔσσεξ Ἀγγλίας. Λίγα σχόλια ακόμα:
    O π. Θεόκλητος Διονυσιάτης δεν εγραψε μόνο για το αρρωστημένο πνεύμα των οργανώσεων. Έγραψε βιβλίο για το Νεονικολα-ι-τισμό. Και ξέρετε καλά σε ποιόν μέγιστο θεολόγο της εποχής μας αναφερόταν. Σ' αυτόν που τάσσεται υπέρ του πολιτικού γάμου !!! και όχι μόνον. Να προτιμούμε την εποικοδομητική κριτική από την προσβλητική επίθεση.
    Εσείς που ασκείτε αρνητική κριτική στις οργανώσεις- όχι άδικα κάποιες φορές- γράψτε μας τη γνώμη σας για τη συνέντευξη του γνωστού και μη εξαιρετέου μητροπολίτη για τις προγαμιαίες σχέσεις σε κοσμικό περιοδικό πριν 15 περίπου χρόνια. Πόσες συνειδήσεις , αλλά και σώματα πιστών νέων αναστάτωσε. Που ήσασταν τότε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για μένα απαντήσεις προς κάθε κατέυθυνση δίνει ο γέροντας Πορφύριος όπως ανέφερε και ένας φίλος πιο πάνω: Ως ορθόδοξοι πρέπει να καταδικάζουμε ΕΞΙΣΟΥ και τον νεονικολαϊτισμό και την δαιμονολογία της σεξοκεντρικής ηθικής. Όσο καταδικάζουμε μόνο τη μία από τις δύο κακοδοξίες υπάρχει πρόβλημα.

      Διαγραφή
    2. Το ξαναγράφω, γιατί φαίνεται ότι δεν το προσέξατε:

      ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΟΡΟΣ ΙΕΡΕΙΣ...

      Διαγραφή
  10. αυτά τα λόγια ανώνυμε 12,30 πμ που αναφέρεις δεν είναι του γέροντα Πορφύριου, είναι εικασίες αναπόδεικτες του Μοναστηριού που έκδοσε το βιβλίο. Το ΕΞΙΣΟΥ ειναι ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟ!
    Δεν ακούσαμε ποτέ τον Γέροντα Πορφύριο να λέει κάτι για όσα λενε αυτοί που το εκδίδουν δηθεν για "δαιμονολογια της σεξοκεντρικής ηθικής"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και για να μην παρεξηγηθώ αγαπητοί αδελφοί και πατέρες,μεγάλωσα ως σαν "Χαρούμενος Αγωνιστής" στην οργάνωση ο Σωτήρ(ωφελήθηκα σε πολλά,άσχετα αν δεν είμουνα και τόσο χαρούμενος....),κατέληξα σε οικοτροφείο οργανωσιακό ως φοιτητής σε μεγάλη ηλικία...όλοι οι κατηχητές μου απο το δημοτικό,γυμνάσιο και λύκειο ήταν της αδελφότητας ο Σωτήρ,τους οφείλω το έυ ζειν...αλλά την αλήθεια θα την πώ...διότι σε κάποια φάση της ζωής μου έριξα μαύρη πέτρα σε όλα όσα εδιδάχθηκα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.