23 Σεπ 2013

Ἡ ἀντίδραση στίς μοναχικές κλήσεις

Γράφει Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης
Ἀληθινός νυμφίος τῆς ψυχῆς τοῦ κάθε Χριστιανοῦ ἐγγάμου καί ἀγάμου εἶναι ὁ Κύριος καί ὄχι ὁ/ἡ σύζυγός του/της.  Ὁ ἁγιασμένος πολυχαρισματοῦχος Γέροντας Πορφύριος ἔλεγε ὅτι γιά κάθε ἄνθρωπο εἶναι: «Νυμφίος ὁ Χριστός, νύμφη ἡ καθε μία ψυχή». Δέν εἶναι ἀδύνατη ἡ σωτηρία στούς ἐγγάμους. Εἶναι ὅμως ἀληθινά πολύ πιό δύσκολο νά σωθεῖ κανείς ἔτσι, ἔχοντας δηλ. γυναῖκα καί ζώντας στόν κόσμο. Διότι ἔχει πολύ περισσότερες θλίψεις. Αὐτό λέγει ὁ Ἅγιος Παῦλος καθώς καί ὁ ἱερός Χρυσόστομος καί ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς.
Ἀπό ὅλα αὐτά συνάγεται πόσο ἄτοπη εἶναι ἡ ἀντίδραση πολλῶν «χριστιανῶν», καί μάλιστα «χριστιανῶν» γονέων, στό νά γίνουν τά παιδιά τους μοναχοί. Δυσκολεύουν τήν ζωή καί τήν σωτηρία τῶν παιδιῶν τους, πιέζοντάς τα νά ὑπανδρευθοῦν (τά κορίτσια) ἤ νά νυμφευθοῦν (τά ἀγόρια). Ἀντί νά χαροῦν, βλέποντας τά τέκνα τους νά ἐπιλέγουν τόν εὐκολώτερο γιά τήν σωτηρία δρόμο, στενοχωριοῦνται καί κόπτονται ἐπειδή τό παιδί τους «θέλει νά γίνει καλόγερος». Ξεχνοῦν ὅτι τόν δρόμο αὐτόν πρῶτος μᾶς τόν ἔδειξε ὁ Κύριος καθώς καί ὁ Πρόδρομός Του Ἅγιος Ἰωάννης. Ἐπίσης, ὅλοι οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι, μέ ἐπικεφαλῆς τόν Ἅγιο «Ἠγαπημένο» καί Παρθένο Ἰωάννη τόν Θεολόγο καί τόν Ἅγιο Ἀπόστολο Παῦλο, ἔζησαν παρθενική-μοναχική-ἀσκητική ζωή.
-Γιατί λυπᾶσαι, πιστέ χριστιανέ πατέρα; Τήν σωτηρία τοῦ παιδιοῦ σου δέν θέλεις πάνω ἀπό ὅλα; Ὁ δρόμος τῆς μοναχικῆς ἀφιερώσεως εἶναι πολύ....

πιό ἀσφαλής καί ἄπονος σέ σχέση μέ τόν δρόμο τοῦ ἐγγάμου. Βέβαια, καί δι’ αὐτοῦ –τοῦ ἐγγάμου βίου– σώζεται ὁ ἄνθρωπος, ἀλλά δυσκολώτερα. Πολύ πιό εὔκολα, ὅμως, ὅταν δέν ἔχει τίς τόσες φροντίδες πού ἔχει ὁ ἔγγαμος.
«Ἐάν εἶναι δυνατόν νά σωθεῖ», παρατηρεῖ τό χρυσοῦν στόμα τῆς Ἐκκλησίας, «ἐκεῖνος πού ἔχει πόλη καί σπίτι καί γυναῖκα, πολύ περισσότερο αὐτός πού εἶναι χωρίς αὐτά... Ἐάν, ὅπως τό λές, θά μποροῦσε νά σωθεῖ (ὁ ἄνθρωπος, τό παιδί σου) κατοικώντας στήν πόλη, πολύ περισσότερο τώρα, πού πῆγε στήν ἔρημο. Πῶς λοιπόν φοβᾶσαι τώρα αὐτό πού εἶναι (σχεδόν) ἀδύνατον νά συμβεῖ (δηλ. νά χαθεῖ, ἐνῶ εἶναι στό Μοναστήρι) καί δέν φοβᾶσαι ἐκεῖ ὅπου θά ἔπρεπε πολύ περισσότερο νά φοβηθεῖς (δηλ. ἄν θά ἔμενε στόν κόσμο);»
Γι’ αυτό ὁ θεοφόρος Πατήρ, ἀπευθυνόμενος στούς γονεῖς, τούς συνιστᾶ νά ὁδηγοῦν τά παιδιά τους στόν μοναχισμό. «Ὥστε, ἀφοῦ σαφῶς σᾶς ἀπεδείχθη» λέγει στούς γονεῖς, «ὅτι εἴμεθα ὑπεύθυνοι διά τά αὐτά μέ τούς μοναχούς καθήκοντα (εἴμεθα ὑποχρεωμένοι νά τηροῦμε ἀκριβῶς τίς ἴδιες ἐντολές), ἄς προτιμοῦμε τόν εὐκολώτερο δρόμο καί ἄς ὁδηγοῦμε τούς υἱούς σ’ αὐτόν, καί ἄς μή τούς καταβυθίζουμε οὔτε νά τούς ὠθοῦμε στά βάραθρα τῆς κακίας ὡσάν ἐχθροί καί ἀντίπαλοι».

21 σχόλια:

  1. Για τους αιρετικούς παρθενομάχους,
    http://niksothropoulos.wordpress.com/category/%ce%b8%ce%b5%ce%bf%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%bf%cf%83/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ας με συγχωρήσει ο πατήρ, αλλά νομίζω ότι είναι λάθος να ξεχωρίζουμε τους δύο δρόμους σε ευκολότερο και δυσκολότερο. Ο Θεός έδωσε στον κάθε άνθρωπο χαρίσματα. Για κάποιον άλλο λοιπόν, ο ευκολότερος είναι ο έγγαμος βίος, ενώ για κάποιον άλλο ο μοναχισμός. Εξάλλου, και ο ίδιος ο Κύριός μας είπε για τους αποστόλους "εγώ προσέρχομαι και ούτοι εν τω κόσμω εισι". Τρανό παράδειγμα ότι και ο έγγαμος μπορεί να αγιάσει, κυριολεκτικά, αποτελούν και τα παραδείγματα που υπάρχουν στους δύο πανέμορφους τόμους "ασκητές μέσα στον κόσμο". Κάποιον τον προίκισε με χαρίσματα για τον έγγαμο βίο και τον κόσμο, ενώ άλλους για τον μοναχισμό. Για τον μεν λοιπόν ο έγγαμος βίος είναι ευκολότερος για να σωθεί, ενώ για τον δεύτερο ο μοναχισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θα συμφωνήσω με τον αδερφό...λίγο επικίνδυνος ο αγαπητός αγιορείτης.....δεν ξέρω αν στέκουν αυτά....που λέει .Τα ίδια έλεγε και μοναχός μέσα στο καραβάκι όταν πρωτοπήγα 11 χρονών στο Αγ. Ορος ..."ότι εσείς στον κόσμο δεν θα σωθείτε ...ότι είναι δύσκολη η σωτηρία για τους εγγάμους...και άλλα παρόμοια σαν αυτά του άρθρου....μέχρι που τον "γείωσε" ένας ευφυής παντρεμένος ...υπενθυμίζοντας του (μεταξύ σοβαρού &αστείου) ...ότι εμείς οι παντρεμένοι...έχουμε και βύσμα στη βασιλεία των ουρανών τον Απ. Πέτρο,αφού αυτός έχει τα κλειδιά, και γιατί, γιατί ήταν από την τάξη των παντρεμένων...μόκο ο καλόγερος....

      Διαγραφή
    2. Κάνετε λάθος και οι δύο και ο Νεόφυτος Βασιλείου και ο ανώνυμος 7,43μμ
      κατα την Αγια Γραφή και τους Πατέρες ανώτερος και δυσκολότερος δρόμος είναι ο παρθενικός βίος.
      και παρθενικός βίος είναι και της ιεραποστολής και του μοναχισμού.

      Διαγραφή
  3. ο ληστής μπήκε με μία φράση στο παράδεισο,δεν θέλει "κόπο",θέλει "τρόπο".
    ο παράδεισος δίνεται δώρο στον άνθρωπο από τον καλό Θεό,κανένας δεν τον κερδίζει γιατί είναι άξιος.

    Νικόλαος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλαε δεν είπε κανείς ότι αποκλείονται απο τον Παράδεισο οι έγγαμοι ή οι μετανοημενοι ληστες.
      Ασχετο το παραδειγμα σου.
      Η διαφορά στα στεφάνια της δόξης αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να κανεις διαβασμένος να το απορριψει. Το λέει η Αγ.Γραφη.

      Διαγραφή
  4. Αδερφέ, σε ποια σημεία η αγία γραφή κάνει συγκρίσεις και διακρίσεις ανάμεσα στους ανθρώπους σχετικά με το αν είναι έγγαμοι ή άγγαμοι; που λέει δηλαδή ότι οι έγγαμοι που θα σωθούν θα είναι λιγότερο "λαμπροί" από του άγγαμους; είναι σα να μου λες ότι ο Αγ. Σπυρίδωνας είναι λιγότερο ένδοξος άγιος από τον Αγ. Γρηγόριο τον παλαμά... ή μήπως ο στέφανος της δόξης ενός εγγάμου μάρτυρος είναι "μικρότερος" από αυτόν ενός΄άγγαμου μάρτυρος; νομίζω ότι ο τρόπος σκέψης σου είναι επικίνδυνος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νεόφυτε Βασιλείου διάβασε την Αγία Γραφή πρώτα και μετα μίλα.
      Διάβασε με προσοχή Α' Κορ. ζ' και στους στίχους 1, 8, 31-34.
      Διάβασε και ότι οι 144.000 εκλεκτοί της Αποκάλυψης είναι ΠΑΡΘΕΝΟΙ.

      Τώρα για τους μάρτυρες, οι παρθένοι παίρνουν το στέφανο του παρθενου και τον στέφανο του μάρτυρα και λέγονται παρθενομάρτυρες. Οι μάρτυρες έγγαμοι δεν λαμβάνουν τον στεφάνι της παρθενίας.

      Διάβασε και ιερό Χρυσόστομο και τους Πατέρες για την παρθενία να δεις πόσο την θαυμάζουν.

      Φιλόθεος

      Διαγραφή
  5. Την Πάναγνη, Παναγία μας, ποιος την έφερε στον κόσμο; μήπως ένα έγγαμο ζευγάρι; το οποίο μάλιστα η εκκλησία μας το έχει πολύ πολύ υψηλά! ή τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο του Κυρίου μας, ποιος τον έφερε στον κόσμο; Μήπως πάλι ένα έγγαμο ζευγάρι; οι οποίοι επίσης είναι ενδοξότατοι Άγιοι; δεν υπάρχει λοιπόν ποθενά στην Αγία Γραφή λόγος που να υποβιβάζει τους εγγάμους έναντι των αγγάμων. Τα στεφάνια δίνονται ανάλογα με τον αγώνα του καθενός και της αγάπης του για τον Χριστό. Αυτό είναι το κριτήριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. κ. Νεόφυτε Βασιλείου τόσο οι γονείς της Πάναγνης Παναγίας όσο και οι γονείς του αγίου Ιωάννη του Προδρόμου ήταν στείρες οι γυναίκες και όλοι τους οι γονείς , οι άγιοι Ιωακείμ και Άννης γονείς της Παναγίας και οι Ελισάβετ και Ζαχαρίας γονείς του Προδρόμου ήταν ηλικιωμένοι όταν συνέλαβαν τα αγνά πρόσωπα των αγίου Προδρόμου και της Πάναγνης Παναγίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι λογικό απο όλους ότι ο παρθενικός βίος, ο βίος της Παναγίας της αγνότερης όλων των ανθρώπων, ο βίος που ακολούθησε και ο Θεάνθρωπος Χριστός είναι και ανώτερος και δυσκολότερος. Τί να αποδείξει κανείς; Τα φανερά σε όλους;

    Δεν κατακρίνουμε τον γάμο αλλά όχι και να θέλουμε να έχουμε την ίδια αξία με τον βαρύ σταυρό της παρθενίας. Το στεφάνι της παρθενίας το λαμβάνουν μόνο οι παρθένοι.

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Απ'ότι βλέπω, 1) είτε δεν απαντάς στα επιχειρήματά μου (βλ. Άγιο Σπυρίδ.), είτε απαντάς με βλάσφημα υπονοούμενα, όπως αυτά για τους γονείς της Παναγίας και του Προδρόμου(ότι δηλ. δεν συνέλαβαν την Παναγία με τον φυσικό τρόπο, αφού ήταν στείρα). Οι άγιοι πατέρες της εκκλησίας μας δια μέσω των οικουμενικών συνόδων καταδίκασαν ως αίρεση αυτούς που βδελύσσονται την σαρκική επαφή δύο νόμιμων συζύγων. Άρα και όλους αυτούς που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο, ως αιρετικούς. 2) Η επιλεκτική χρήση της Αγίας Γραφής, επίσης, είναι χαρακτηριστικό των αιρετικών. Αν διαβάσεις όλους τους λόγους του Αποστόλου Παύλου για τον γάμο, τότε θα καταλάβεις...( ειδικά το απόσπασμα που διαβάζεται στο Μέγα μυστήριον του γάμου). 3) Ο Ιερός Χρυσόστομος, αναφέρεται εκτεταμένως με λόγους του στο μυστήριο του γάμου και στην μεγάλη σωστική σημασία του. 4) Ο ίδιος ο Κύριός μας ευλόγησε τον γάμο με το θαύμα στον γάμο στην Κανα και μάλιστα ήταν το πρώτο θαύμα του(διάβασε πατέρες να δεις το γιατί). Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και ο Μέγας Βασίλειος προήλθαν από αγίες οικογένειες, αφού, στην κυριολεξία, αγίασαν όλα τα μέλη των οικογενειών τους. Πρόσεξε με την Αποκάλυψη και τους 144.000, γιατί τους επικαλούνται, παρερμηνεύοντας, οι χιλιαστές! Τέλος, να πω για άλλη μία και τελευταία φορά ότι ο μοναχικός βίος είναι τιμή και δόξα για την πίστη μας και τη ζωή ενός χριστιανού. Ο μοναχικός βίος είναι ο άγγαμος βίος που ευλόγησε η Αγία Εκκλησία του Χριστού και όχι κάποιοι που αυτοεπικαλούνται "αφιερωμένοι" και ζουν στον κόσμο με τις ανέσεις τους. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει στην ιερά παράδοση της εκκλησίας μας και δεν το επικροτεί κανένας άγιος. Αυτά με αγάπη από μέρους μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απαντώ σε όλα τα επιχειρήματα σου Νεόφυτε Βασιλείου αλλά εσύ δεν ξέρεις να τα βλέπεις σωστά. Τα βλέπεις με εμπάθεια και διαστρέφεις το νόημα τους. Σου απαντώ αντίστοιχα με την δική σου αρίθμηση.
      1) Σου απάντησα με όσα σου είπα αλλά δυστυχώς έχεις τυφλοπάνι.
      Πουθενά δεν υπήρχαν βλάσφημα υπονοούμενα, παρα μόνο στον στρεβλό τρόπο που τα βλέπεις εσύ.
      Δεν είπα πουθενά ότι η γονείς της Παναγίας και του Προδρόμου δεν συνέλαβαν με φυσικό τρόπο. Μάθε να διαβάζεις καλύτερα και χωρίς εμπάθεια.
      Δεν είπα πουθενά ότι πρέπει να σιχαινόμαστε τον γάμο και την σαρκική επαφή νόμιμων συζύγων.

      2)Δεν είναι επιλεκτική η χρήση της Αγίας ΓΡΑΦΉΣ που κάνω αλλά υπογράμμιση των σημείων που ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΙΣ ΚΑΙ ΑΓΝΟΕΙΣ.
      Έχω διαβάσει τους λόγους του Αποστόλου Παύλου όλους και πουθενά δεν είπε ότι ο γάμος είναι καλύτερο απο την παρθενία ή ότι είναι το ίδιο. Τα σημεία που ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΠΛΕΟΝ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΙΣ δείχνουν ξεκάθαρα ποιό είναι ΑΝΩΤΕΡΟ.
      3) Κανείς δεν αρνήθηκε ότι ο ι.Χρυσόστομος αναφέρθηκε στο Μέγα μυστήριο του γάμου και στη σωστική σημασία του. Δεν συζητάμε αυτό και ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΤΙ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ.
      4)Το ότι ο Κύριος ευλόγησε τον γάμο σημαίνει ότι ο Γάμος είναι καλό και δεν είναι αμαρτία. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΑΝΩΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΘΕΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΑΦ'ΟΤΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ, ΕΠΑΨΑΝ ΚΑΘΕ ΣΑΡΚΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.
      5)Με όσα είπε δεν αρνήθηκα ότι υπάρχουν και άγιες οικογένειες και άγιοι έγγαμοι και γι αυτο το παραδειγμα με τον αγιο Γρηγόριο Παλαμά και τον Μ.Βασίλειο είναι ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ.

      Τα περι Χιλιαστών που αναφέρεις είναι ΑΣΧΕΤΑ. Άλλα λένε οι χιλιαστές.

      Ο παρθενικός βίος επαινείται πολύ απο τους Πατέρες της Εκκλησίας χωρίς να κάνουν διάκριση αν είναι μέσα στον κόσμο ή εκτός του κόσμου. Ίσα-ίσα όταν τηρείται παρθενία μέσα στον κόσμο είναι δυσκολότερο απο ό,τι όταν έχεις αποσυρθεί στο ήσυχο μέρος του Μοναχισμού. ΕΙΣΑΙ ΑΣΧΕΤΟΣ και κάνεις τον δάσκαλο! Μέσα στην Εκκλησία και μέσα στον κόσμο πάντα υπήρχαν ΠΑΡΘΕΝΟΙ τους οποίους σέβονταν οι ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και τους επαινούσαν.
      Αυτά που γράφεις ότι δεν υπάρχει στην ιερά παράδοση και δεν επικροτει κανένας άγιος ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΣΟΥ.
      Μάθε πρώτα και μετά να γράφεις και να συμβουλεύεις.
      Αυτά με αγάπη απο μέρους μου.

      Φιλόθεος

      Διαγραφή
    2. Σου έγραψα αλλά απο το τυφλοπάνι που έχεις δεν το είδες και άρχισες να γράφεις ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΑ, τα 2) 3) και 4) και τα υπόλοιπα. Το ξαναγράφω.

      "Δεν κατακρίνουμε τον γάμο αλλά όχι και να θέλουμε να έχουμε την ίδια αξία με τον βαρύ σταυρό της παρθενίας. Το στεφάνι της παρθενίας το λαμβάνουν μόνο οι παρθένοι. "
      Ανώνυμος27 Σεπτεμβρίου 2013 - 2:34 π.μ.


      Η εξίσωση μόνο ως αποτέλεσμα αδικίας και θράσους και ΑΓΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ μπορώ να την καταλάβω.

      Φιλόθεος

      Διαγραφή
    3. Διάβασε κανένα λόγο περι παρθενίας κάποιου Πατέρα της Εκκλησίας να δεις ότι η σύγκριση με το Γάμο είναι καταλυτική και δείχνει ότι οι απόψεις του Νεόφυτου Βασιλείου και όσων εξισώσουν Γάμο και Παρθενία είναι ΕΚΤΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.

      Φιλόθεος

      Διαγραφή
    4. Δεν έχουμε κάτι με τον Νεόφυτο Βασιλείου αλλά με τις σκάρτες απόψεις του. Δεν μπορεί η παρθενία να εξισώνεται με τον εύκολο δρόμο του Γάμου. ΈΛΕΟΣ! ΚΑΙ ΑΠΟ ΛΟΓΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΔΕΝ ΣΤΕΚΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΥΤΟ.

      Διαγραφή
    5. Για τον άγιο Σπυρίδωνα. Δεν είναι το ζήτημα αν όλοι οι άγαμοι είναι ανώτεροι απο όλους τους εγγάμους. Κανείς δεν είπε κάτι τέτοιο. Αν ο έγγαμος πράττει πολλές αρετές και ο άγαμος κάνει πολλές αμαρτίες άλλες ή αργεί στο καλό τότε φυσικά αγιάζει ο έγγαμος και κολάζεται ο άγαμος. Αν όμως πράττουν τις ίδιες αρετές, ο παρθένος έχει και το μεγάλο στεφάνι της παρθενίας.

      Φιλόθεος

      Διαγραφή
  9. Η παρθενία είναι ανώτερη απο την εγκράτεια των συζύγων μέσα στον Γάμο. Εγκράτεια είναι αρετή και σημαίνει την εγκράτεια στην πορνεία και την μοιχεία αλλά και τις νόμιμες σχέσεις σε περιόδους νηστείας αλλά δεν είναι ίσο με την παρθενία.

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  10. Δεν θέλω να στενοχωρηθεί ο σχολιαστής με το όνομα (πραγματικό ή πλαστό δεν ξέρω) Νεόφυτος Βασιλείου, ό,τι το τον αδίκησε σε όσα έγραψα, ας το λογίσει σαν διαγραμμένο και να κοιτάξει το νόημα των λόγων.
    Ακόμα στο σχόλιο 27-10-2013 8.27μμ αναφέρομαι γενικά σε όσους εξισώνουν τα ανεξίσωτα Γάμο και Παρθενία. Μόνο η πρώτη παράγραφος του σχολίου αναφέρεται Νεόφυτο. Για τον Νεόφυτο έχω την εντύπωση απο ΑΓΝΟΙΑ της Γραφής και των Πατέρων έχει αυτές τις σκάρτες απόψεις. Αυτά με αγάπη και καλή διάθεση.

    Φιλόθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 2 σχόλια. Παρθενία στον Ορθόδοξο Χριστιανισμό, θεωρείται η αποχή από την σεξουαλική επαφή και όχι όπως την εννοούμε οι κοσμικοι. Δεύτερον, ο Θεός θα μας κρίνει με βάση το μέγεθος της αγάπης μας για εκείνον και τον συνάνθρωπο. Επομένως, σημασία έχει τι αγώνα δίνουμε. Απλά ο μοναχισμός σε βοηθάει πολύ περισσότερο, στο να φτάσεις στην Θέωση. Και φυσικά είναι πολύ σπουδαία η ολοκληρωτική αφοσίωση στον Θεό. Όμως, όλα εξαρτώνται από την καθαρότητα της ψυχής μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.