1 Δεκ 2012

"Ἀκύρωσε καὶ σκίσε τὶς διεστραμμένες συμφωνίες. Κάθε συμβόλαιο ἄδικης συναλλαγῆς σκὶσ΄τό." (Ἠσαΐας)


Τοῦ Μόσχου Ἐμμανουὴλ Λαγκουβάρδου
Πῶς ἀπελευθερώνεται ἕνας κόσμος ἀπὸ τὴν καταπίεση μίας ἐλίτ; Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας λένε πὼς ἐκεῖνοι ποὺ καταπιέζουν τοὺς ἄλλους εἶναι ἄρρωστοι.Ὁ Κύριος λέει στοὺς ἀντιμακαρισμοὺς του γὶ΄ αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους: "Ἀλίμονο σὲ σᾶς ποὺ γελᾶτε τώρα, γιατί θὰ κλάψετε".
Τὸ βιβλίο τοῦ Ἠσαΐα γράφει τὰ ἑξῆς: "Λέγει ὁ Κύριος, λύε κάθε δεσμὸν καὶ σύνδεσμον μὲ τὴν ἀδικία. Ἀκύρωσε καὶ σκίσε τὶς διεστραμμένες συμφωνίες, τις ὁποῖες σὺ διὰ βίας καὶ ἐξαναγκασμοῦ ἔχεις συνάψει μὲ τοὺς ἄλλους. Ἄφησε ἐλεύθερους τους συντριμμένους ἀπὸ τὸν πόνο καὶ καὶ τὴν συμφορὰ καὶ κάθε συμβόλαιο ἄδικης συναλλαγῆς σκίσ’ τό."
Ὁ Ἠσαΐας προειδοποιεῖ τοὺς ἄδικους: "οἱ δὲ ἄδικοι οὕτως κλυδωνισθήσονται καὶ ἀναπαύσασθαι οὐ δυνήσονται. οὐκ ἔστιν χάρις τοῖς ἀσεβέσιν", εἶπεν Κύριος ὁ Θεός". (Ἀλλὰ οἱ ἄδικοι ἔτσι ὅπως ἡ ταραγμένη θάλασσα θὰ κλυδωνίζονται. Δὲ θὰ μπορέσουν νὰ βροῦν ποτὲ ἡσυχία. Στοὺς ἀσεβεῖς δὲν ὑπάρχει χαρά, εἶπεν ὁ Κύριος ὁ Θεός.)
Τὸ ἐρώτημα τὸ ὁποῖο ἀπασχολεῖ ὅλο τὸν κόσμο εἶναι ἂν ἡ ἀπελευθέρωση ἀπὸ τὴν καταπίεση εἶναι δυνατὴ χωρὶς τὴ βία, μὲ εἰρηνικὸ τρόπο καὶ πὼς θὰ γίνει αὐτή. Οἱ Ἕλληνες ἔχουμε πικρὴ πείρα ἀπὸ αἱματοχυσίες. Ὁ τόπος μᾶς εἶναι ποτισμένος μὲ αἷμα. Τὸ ἐρώτημα αὐτὸ ἀπασχόλησε ὄχι μόνο....

 τοὺς Πατριάρχες ὅπως ὁ Νῶε, ὁ Ἀβραὰμ κ.α. ἢ τοὺς Προφῆτες, τοὺς Ἀποστόλους, τοὺς Ἁγίους, ἀλλὰ καὶ τὸν ἴδιο τὸν Κύριο. Ὁ Κύριος μάλιστα ἔκανε μία παρομοίωση, ποὺ δείχνει ὅτι ἀποκλείεται νὰ θεραπευτεῖ ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἔχει αὐτιὰ γιὰ νὰ ἀκούει καὶ δὲν ἀκούει καὶ μάτια νὰ βλέπει καὶ δὲ βλέπει. Εἶναι τόσο δύσκολο νὰ θεραπεύσει τὸν ἑαυτὸ τοῦ αὐτὸς ποὺ δὲ θέλει νὰ θεραπευτεῖ, αὐτὸς ποὺ δὲν ἔχει οὔτε μία στάλα πίστη, ὅσο δύσκολο εἶναι νὰ πεῖ σ΄ ἕνα βουνὸ νὰ πέσει στὴ θάλασσα καὶ τὸ βουνὸ νὰ τὸν ὑπακούσει. Τόσο δύσκολο εἶναι νὰ γίνουν καλὰ ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν τὴν ἀρρώστια νὰ καταπιέζουν τοὺς ἄλλους!
Μία ἄλλη εἰκόνα ποὺ δείχνει ὅτι οἱ ἄρρωστοι γιὰ τὰ χρήματα τῆς ἀδικίας (τοῦ Μαμωνᾶ) εἶναι ἀδύνατο νὰ θεραπευθοῦν ἀπὸ τὴν ἀρρώστια τοὺς αὐτή, εἶναι τὰ λόγια αὐτὰ τοῦ Κυρίου: Εἶναι εὐκολότερο νὰ περάσει ἕνα καραβόσχοινο ἀπὸ τὴν τρύπα μίας βελόνας, παρὰ νὰ μπεῖ πλούσιος στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ!
Παντοῦ ἄρρωστοι ἄνθρωποι γιὰ τὴν ἐξουσία, καταπιέζουν καὶ περιορίζουν τοὺς λαούς. Ὁ ἐλεύθερος ἄνθρωπος παραμένει εἰλικρινὴς μὲ τὸν ἑαυτό του. Αὐτὸ ἀναφέρεται στὸ βαθύτερο στρῶμα τῆς ὕπαρξής του ποὺ εἶναι ἀνώτερο ἀπὸ ὁποιοδήποτε ἐξωτερικὸ πεπρωμένο." Οἱ Ἕλληνες αὐτὴν τὴν ἐποχὴ εἶναι ὁ πιὸ συκοφαντημένος λαὸς τοῦ κόσμου.
Ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση εἶναι θεραπεία ἀπὸ παρόμοια πάθη. Ὁ ὀρθόδοξος λαός μας δὲν ἔχει τὴν ἀρρώστια νὰ ἐξουσιάζει ἄλλους. Δὲν ἔκανε ποτὲ ἐπιθετικοὺς πολέμους καὶ πάντα ἀμύνθηκε στοὺς ἀρρώστους ποὺ ἐπιβουλεύτηκαν τὴν ἐλευθερία του.
Σήμερα ὅλος ὁ κόσμος στὴν Ἑλλάδα συνδέει τὴν ἀπελευθέρωση μὲ τὴν κάθαρση. Ὁ λαὸς μᾶς εἶναι αἰσιόδοξος καὶ δὲ φοβᾶται κανένα φασισμό, γιατί γνωρίζει ὅτι ὁ φασισμὸς στὴν ἀλαζονεία τοῦ γίνεται ὁ μεγαλύτερος ἐχθρός του ἑαυτοῦ του.
Στὸ Εὐαγγέλιο ὁ Κύριος ἀποκαλύπτει τὴν ὑποκρισία τῶν Φαρισαίων, οἱ ὁποῖοι τηροῦν τοὺς ἐξωτερικοὺς τύπους ἐνῶ μέσα τοὺς εἶναι ἄρρωστοι. Ὁ Κύριος διδάσκει ὅτι ἡ ἐσωτερικὴ καθαρότητα εἶναι προϋπόθεση γιὰ τὴν ἀπελευθέρωση ἀπὸ τὴν καταπίεση. Εἶναι καθῆκον μας ἡ κάθαρση μὲ τὴν τήρηση τῶν Ἐντολῶν καὶ ὁ ἁγιασμός μας στὴν Ἐκκλησία.
Στὸ Εὐαγγέλιο διαβάζουμε τὰ ἑξῆς: "Τῷ καιρῶ ἐκείνω προσελθόντες τῷ Ἰησοῦ Φαρισαῖοι, εἶπον αὐτῶ.Διατὶ οἱ μαθηταὶ Ἰωάννου νηστεύουσι πυκνὰ καὶ δεήσεις ποιοῦνται, ὁμοίως καὶ οἱ τῶν Φαρισαίων, οἱ δὲ σοὶ ἐσθίουσι καὶ πίνουσιν; Ὁ δὲ εἶπε πρὸς αὐτούς. Μὴ δύνασθε τοὺς υἱοὺς τοῦ νυμφῶνος , ἐν ὢ ὁ νυμφίος μὲτ΄αὐτῶν ἐστι, ποιῆσαι νηστεύειν; Ἐλεύσονται δὲ ἡμέραι καὶ ὅταν ἀπαρθῆ ἂπ΄ αὐτῶν ὁ νυμφίος, τότε νηστεύσουσιν ἐν ἐκείναις ταῖς ἡμέραις."
(Τότε Φαρισαῖοι προσελθόντες στὸν Ἰησοῦ τοῦ εἶπαν. Γιατί οἱ μαθητὲς τοῦ Ἰωάννη νηστεύουν συχνὰ καὶ κάνουν καὶ προσευχές,τὸ ἴδιο κι οἱ μαθητὲς τῶν Φαρισαίων, ἐνῶ οἱ δικοί σου τρῶνε καὶ πίνουν. Ὁ Ἰησοῦς τοὺς ἀπάντησε: "Μπορεῖτε νὰ κάνετε τοὺς φίλους του γαμπροῦ νὰ νηστεύουν ὅσον καιρὸ εἶναι μαζί τους ὁ γαμπρός; Θάρθουν ὅμως μέρες ποὺ θὰ τοὺς πάρουν ἀπὸ κοντὰ τοὺς τὸ γαμπρὸ καὶ τότε θὰ νηστέψουν τὶς μέρες ἐκεῖνες.")
Παντοῦ ἄρρωστοι ἄνθρωποι καταπιέζουν τοὺς λαοὺς μέχρις ἑνὸς ὁρίου. Φαίνεται σὰν νὰ μὴν ὑπάρχει τρόπος διαφυγῆς. Ἀλλὰ τότε ἔρχεται βοήθεια ἀπὸ ψηλά. Ἑπομένως εἶναι σημαντικὸ γιὰ τὸ ἄτομο νὰ ἀντιμετωπίσει τὰ ἐμπόδια στὴν ἀόρατη περιοχὴ μὲ προσευχὴ καὶ μὲ ὑπομονή. Σιγὰ σιγὰ τὰ πράγματα παίρνουν μία στροφὴ πρὸς τὸ καλύτερο. Μέχρι ναρθεῖ αὐτὴ ἡ ὥρα πρέπει νὰ στραφεῖ στὸ Θεὸ -σταθερὸς στὴν ἐσωτερική του γαλήνη- καὶ νὰ προσευχηθεῖ γιὰ τὸ γενικὸ καλό.
moschoblog

1 σχόλιο:

  1. Σούπερ το κείμενο.

    Ένας λογισμός: Για να καταπιέσει κάποιος έναν ολόκληρο λαό, έχει καταπιέσει νωρίτερα τους συναδέλφους του, τους αδελφούς του, την οικογένειά του και τον ίδιο του τον εαυτό, προκειμένου να "καταφέρει" να ξεφύγει από αυτό που αντιλαμβάνεται ως βούρκο, τη μάζα, το λαό. (Αν δεν το αντιλαμβάνεται αρνητικά, δεν θα το καταπίεζε). Για να ορθοποδήσει από την ανοησία που τον κυριεύει, πρέπει να απαρνηθεί τον εαυτό του, και να ακολουθήσει Τον Παντοκράτορα.

    Δεύτερος λογισμός: Δεν υπάρχει μεγαλύτερο αντιεξουσιαστικό αλλά και ιδανικό σύστημα από αυτά που προσφέρονται από το Χριστιανισμό. Αρκεί να τον εφαρμόσουμε και να μην τον φέρνουμε στα ατομικά μας μέτρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.