
Ὁ ἑλληνικὸς νόμος λέει ὄτι ενα παιδὶ ποὺ δὲν ἔχει πάει σὲ
δημόσιο νηπιαγωγεῖο, δὲν μπορεῖ νὰ ἐγγραφεῖ στὸ δημοτικὸ (εἴτε δημόσιο, εἴτε
μειονοτικό). Το ἀποτέλεσμα εἶναι νὰ ἀντιμετωπίζουν τώρα (καὶ δικαίως)
πρόβλημα ὅσοι μουσουλμάνοι τῆς Θράκης (εἴτε τουρκόφρονες οἱ ἴδιοι, εἴτε
παρασυρμένοι ἀπὸ τοὺς τουρκόφρονες ταγούς τους), ἔστειλαν τὰ παιδιά τους στὰ
παράνομα νηπιαγωγεῖα, ποὺ συντηρεῖ (μὲ χρῆμα ξέρετε ἀπὸ ποῦ…) ὁ
περιβόητος «Σύλλογος Ἐπιστημόνων Μειονότητας Δυτικῆς Θράκης». Σὲ σχέση μὲ
τὸ παραπάνω ζήτημα καὶ τὶς πιέσεις ποὺ ἀσκοῦν οἱ τουρκόψυχοι ὥστε νὰ μὴν ἰσχύσει
ὁ νόμος, ἔχουν ἀκουστεῖ καὶ γραφτεῖ πολλὰ τὶς τελευταῖες μέρες. Ὅσοι ἀπὸ ἐσᾶς
παρακολουθεῖτε τὸν τοπικὸ τύπο, θὰ ἔχετε ἤδη ἐνημερωθεῖ καὶ γιὰ τὶς προκλητικὲς
ἀνακοινώσεις ἐναντίον τῆς νομοθεσίας ποὺ ἔχουν σπεύσει νὰ ἐκδώσουν διάφορες
μειονοτικὲς/μειοδοτικὲς ὀργανώσεις τουρκοφρόνων (ἀνεξαρτήτως…μητρικῆς γλώσσας),
ὅπως π.χ. κάποια…νεοφανῆς«Τουρκικὴ Μειονοτικὴ Κίνηση γιὰ τὰ Ἀνθρώπινα καὶ
Μειονοτικὰ Δικαιώματα» καὶ (φυσικὰ) ἠ...
ΔΗΜΑΡ.
τρικὴ
γλώσσα τῶν παιδιῶν θὰ συνέβαλαν οὐσιαστικὰ στὴ προσχολικὴ ἐκπαίδευση τῶν παιδιῶν
τῆς μειονότητας.
Η
ἀπουσία δίγλωσσης προσχολικῆς ἐκπαίδευσης γιὰ τὰ παιδιὰ τῆς μειονότητας
δημιουργεῖ σοβαρὰ προβλήματα. Ἤδη ἀπὸ τὴν περσινὴ χρονιὰ ὑπῆρξαν γονεῖς ποὺ δὲν
ἔστειλαν τὰ παιδιά τους στὸ νηπιαγωγεῖο μὲ συνέπεια νὰ δημιουργοῦνται ζητήματα
γιὰ τὴν ἐγγραφή τους καὶ στὸ δημοτικὸ σχολεῖο. Τὸ πρόβλημα – κυρίως στὴν περιοχὴ
τοῦ Ἐχίνου – εἶναι μεγαλύτερο σήμερα. 22 παιδιὰ τῆς μειονότητας κινδυνεύουν νὰ
μείνουν ἐκτὸς δημοτικοῦ σχολείου. Η πολιτεία δὲν μπορεῖ πλέον νὰ κλείνει τὰ
μάτια. Ὀφείλει νὰ λύσει τὸ ζήτημα στελεχώνοντας τὰ νηπιαγωγεῖα τῆς περιοχῆς ὥστε
νὰ εἶναι δίγλωσσα…».

«Μὲ προβλήματα ἄρχισε ἡ ἐκπαιδευτικὴ χρονιὰ στὴν Ἑλλάδα. Κάποιοι ἐκ τῶν Τούρκων
ποὺ ζοῦνε στὴν Ἑλληνικὴ Δυτικὴ Θράκη δὲν μπόρεσαν νὰ γράψουν τὰ παιδιά τους στὸ
δημοτικό. Σύμφωνα μὲ τὸν νόμο ποὺ βγῆκε περσι στην Ἑλλάδα, προβλέπεται πὼς
γιὰ νὰ μπορέσουν νὰ γράψουν τὰ παιδιά τους στὰ σχολεῖα θὰ πρέπει νωρίτερα νὰ ἔχουν
φοιτήσει τὰ παιδιὰ τοὺς μία χρονιὰ προσχολικά. Ὁ νόμος τέθηκε σὲ ἐφαρμογὴ
φέτος. Δεκάδες Τοῦρκοι Δυτικοθρακιῶτες γονεῖς ποὺ δὲν μπόρεσαν νὰ στείλουν τὰ
παιδιά τους νὰ φοιτήσουν πρὸ τοῦ σχολείου, δὲν μπόρεσαν τώρα νὰ τὰ γράψουν στὸ
δημοτικό.
Οἱ ἄνθρωποι τῆς μειονότητας ζητᾶνε ἡ προσχολικὴ ἐκπαίδευση νὰ εἶναι ὅπως καὶ στὰ
μειονοτικὰ σχολεῖα σὲ Τουρκικὰ-Ἑλληνικά. Ἐνῶ τὸ κράτος προβλέπει πὼς ἡ
προσχολικὴ ἐκπαίδευση θὰ εἶναι μόνο στὰ ἑλληνικά. Μὲ αὐτὸ τὸν τρόπο βλάπτεται τὸ
στάτους τῶν σχολείων τῆς μειονότητας ποὺ ἐκπαιδεύουν σὲ Τουρκικὰ-Ἑλληνικὰ καὶ εἰσάγεται
σὲ μία νέα περίοδο.

Σχολιάζοντας περαιτέρω τὸ θέμα, ἐμεῖς θέλουμε νὰ τονίσουμε ὅτι στὴν προκείμενη
περίπτωση τὸ διακύβευμα εἶναι πραγματικὰ τεράστιο. Θυμίζουμε ὅτι ἡ ἐγγραφὴ
παιδιοῦ σὲ δημοτικό, χωρὶς νὰ ἔχει πρῶτα φοιτήσει σὲ (νόμιμο) νηπιαγωγεῖο,
δικαιολογεῖται μόνο ἂν τὸ παιδὶ ἦταν στὸ ἐξωτερικό, ἦταν ἄρρωστο ἢ δὲν ὑπῆρχε
νηπιαγωγεῖο στὴν περιοχὴ διαμονῆς του. Ἐδῶ λοιπὸν τώρα βλέπουμε ὅτι οἱ ἴδιοι
γονεῖς ποὺ τὰ εἶχαν στείλει τὰ παιδιά τους στὰ παράνομα νηπιαγωγεῖα τῶν
τουρκοπρακτόρων τοῦ Προξενείου, ζητοῦν πλέον καὶ τὰ ρέστα. Δηλαδὴ νὰ μὴν ἰσχύσει
ὁ νόμος. Νὰ παραβιαστεῖ ἡ ἑλληνικὴ νομοθεσία, ἐπειδὴ αὐτοὶ μὲ τὸ «ἔτσι θέλω» ἀπαιτοῦν
δίγλωσσα νηπιαγωγεῖα, σὲ μία προσπάθεια νὰ ἐξαπλώσουν τὸν ἐκτουρκισμὸ σὲ ὅλες τὶς
ἡλικίες καὶ ὅλες τὶς βαθμίδες τῆς ἐκπαίδευσης (ὑπενθυμίζουμε ἄλλωστε ὅτι ἤδη
κάποιοι ζητοῦν καὶ δίγλωσσα γυμνάσια καὶ λύκεια – ἐ, αὐτὸ θὰ εἶναι φυσικὰ τὸ
προφανὲς ἑπόμενο βῆμα, ὅσο κάποιοι ξεσαλώνουν καὶ κάποιοι ἄλλοι ψοφοδεεῖς
μονίμως ὑποχωροῦν).
Σὲ αὐτὸ τὸ σημεῖο μάλιστα εἶναι χρήσιμο νὰ σᾶς ὑπενθυμίσουμε καὶ τί οὐρλίαζε (σὲ
μία ἀπὸ τὶς συνήθεις κρίσεις τοὺς) πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν τὸ γνωστὸ ἀνθελληνικὸ
φασιστόμουτροΤζεγκιζ Ὀμέρ στην ξανθιώτικη «Μιλλὲτ» (βλ. τὴ
σχετικὴ ἀνάρτηση τοὺ «Προξενεῖο-Στὸπ»τῆς 5ης Σεπτεμβρίου): «Μὲ τὴν ἔναρξη
τῆς νέας ἐκπαιδευτικῆς χρονιᾶς νὰ προειδοποιήσουμε τοὺς ἀνθρώπους μας… Ὅποιο
καὶ ἂν εἶναι τὸ τίμημα, νὰ μὴ στείλουν τα παιδιά τους στὰ ἑλληνικὰ νηπιαγωγεῖα,
ἀλλὰ στὰ νηπιαγωγεῖα ποὺ λειτουργοῦν στὰ πλαίσια τοῦ Συλλόγου Ἐπιστημόνων
Μειονότητας Δυτικῆς Θράκης. Να μὴν παραδειγματίζονται ἀπὸ τὰ κακὰ
παραδείγματα καὶ ἀπὸ τὶς κενὲς ἀπειλὲς τῆς διοίκησης. Νὰ μὴν ἐπηρεαστεῖ κανεὶς ἀπὸ
τὴν ψεύτικη προπαγάνδα. Ἡ διοίκηση μὲ ἀβάσιμες κυρώσεις ἐπιχειρεῖ νὰ ἐκφοβίσει
τὴ μειονότητα μὲ τρόπο ποὺ παραβιάζει πλήρως τὸ σύνταγμα καὶ τὰ ἀνθρώπινα
δικαιώματα. Γίνεται προσπάθεια ψυχολογικοῦ ἐκφοβισμοῦ τῆς μειονότητας. Κάποιοι ἡγέτες
φερόμενοι ὑποχωρητικὰ σὲ αὐτὸ τὸ θέμα, κατευθύνουν λάθος τὸν κόσμο. Δὲν
χρειάζεται νὰ ἀνησυχεῖ ὁ κόσμος μας. Δεν πρόκειται νὰ τοὺς συμβεῖ τίποτε, ἂν
δὲν στείλουν τὰ παιδιά τους σὲ ἑλληνικὰ νηπιαγωγεῖα. Τὸ κράτος δὲν μπορεῖ νὰ
κάνει τίποτε σὲ αὐτοὺς ποὺ δὲν θὰ τὰ στείλουν. Νὰ μὴν ἐξαπατῶνται σὲ αὐτὸ τὸ
θέμα ἀπὸ τοὺς ψεῦτες. Να σταθοῦνε ὄρθιοι. Νὰ μὴν παίρνουν παράδειγμα ἀπὸ αὐτοὺς
ποὺ πρόδωσαν τὴν μειονοτικὴ ἐκπαίδευση, τὸν πιὸ σημαντικὸ πυλώνα τοῦ ἀγώνα τῆς
μειονότητας. Τὸ ἀντίθετο, οἱ ἴδιοι νὰ ἀποτελέσουν παράδειγμα γιὰ ἐκείνους».
Νὰ ὑπενθυμίσουμε ὅμως ἀκόμη καὶ τὸ ὅτι σὲ συνεχεῖς παρεμβάσεις ἐπὶ τοῦ θέματος
αὐτοῦ προβαίνουν ἐσχάτως καὶ ἄλλοι γνωστοὶ τουρκόφρονες, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ ὁ ἴδιος
ὀΤοῦρκος πρόξενος στὴν Κομοτηνὴ Ἰλχᾶν Σενέρ, ὅπως π.χ. τὸ ἔπραξε πρὸ ἐλαχίστων
ἡμερῶν σὲ ὁμιλία του στὸ χωριὸ Εὔλαλο (δημοσιεύθηκε στὴν τουρκοφυλλάδα
«Μπιρλὶκ» στὶς 8/9/2012), ὅπου μεταξὺ ἄλλων εἶπε καὶ τὰ ἑξῆς: «Στὸν ἀγώνα
γιὰ τὴ μειονότητα δὲν θὰ λέτε «Ἐγὼ ἔκανα» ἀλλὰ «Ἐμεῖς κάναμε». Πρέπει νὰ δώσετε
σημασία στὴν ἐκπαίδευση καὶ πρέπει νὰ θέτετε πάντα τὸ αἴτημά σας γιὰ δίγλωσσα –
τουρκικὰ-ἑλληνικὰ – νηπιαγωγεῖα».
Ἐ, μετὰ καὶ ἀπὸ αὐτό, τί ἔτι χρείαν ἔχετε δηλαδὴ μαρτύρων; Ὅποιος ἔχει μάτια
βλέπει τί γίνεται και πόσο σημαντικὸ εἶναι νὰ μὴν ἐγγραφοῦν στὸ δημοτικὸ τὰ
συγκεκριμένα παιδιά. Νὰ τηρηθεῖ δηλαδὴ ἡ νομιμότητα καὶ νὰ μὴν καταγραφεῖ στὸ
παθητικό μας ἄλλο ἕνα δεδικασμένο προκλητικῆς ἀσυδοσίας, ποὺ θὰ τὸ
βρίσκουμε πλέον συνεχῶς μπροστά μας καὶ θὰ ἀνοίξει τοὺς ἀσκοὺς τοῦ Αἰόλου καὶ
γιὰ ἄλλες ἀκόμη θρασύτερες ἀπαιτήσεις. Νὰ γιατί ἐπιμένουμε νὰ λέμε πὼς στὴν
προκείμενη περιπτωση καλεῖται πράγματι νὰ δώσει ἐξετάσεις ἀξιοπιστίας ἡ ἑλληνικὴ
πολιτεία, ἀλλὰ καὶ ὅλοι οἱ ἔχοντες ἐμπλοκὴ στὸ ζήτημα. Όλοι ἀνεξαιρέτως: ἀπὸ
τοὺς ὑπευθύνους του Ὑπουργείου καὶ τοὺς προϊσταμένους πρωτοβάθμιας ἐκπαίδευσης ἕως
τὸν τελευταῖο δάσκαλο τῆς Θράκης…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου