Γράφει ὁ Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Τουρκολόγος
Ἐνῶ στήν Τουρκία σπάει ὅλα τά ρεκόρ εἰσιτηρίων ἡ κινηματογραφική ἐπιτυχία, «Φατίχ 1453», ἡ ὁποία ὅμως ἔχει κατηγορηθεῖ ἀκόμα καί ἀπό Τούρκους ἱστορικούς γιά μεγάλες ἱστορικές ἀνακρίβειες, ἄνοιξε γιά ἄλλη μία φορά σέ δημόσια συζήτηση τό ζήτημα τοῦ τάφου τοῦ Μωάμεθ τοῦ Πορθητῆ καί ὅλων τῶν πιθανῶν μυστηρίων πού κρύβονται ἐκεῖ καί τά ὁποία γιά πολλούς ἀποτελοῦν μεγάλο ταμπού γιά τήν ἴδια τήν ὕπαρξη τῆς Τουρκίας.
Σέ μία σημαντική συνέντευξή του στήν τουρκική ἐφημερίδα Χουριέτ, στίς 15 Ἀπριλίου 2012, ὁ Τοῦρκος συγγραφέας, Ahmet Umit, παρουσιάζοντας τό νέο του βιβλίο μέ τόν τίτλο, «Νά σκοτώσεις τόν Σουλτάνο», ἕνα ἱστορικό μυθιστόρημα πού ἀναφέρεται στήν ζωή τοῦ Μωάμεθ τοῦ Πορθητῆ, δηλώνει ὅτι ὑπάρχει ἀνάγκη νά ἀνοιχτεῖ ἐπιτέλους ὁ τάφος του γιά νά ἐρευνηθεῖ τί ἀκριβῶς ἔγινε μέ τόν θάνατό του. Σύμφωνα μέ τόν συγγραφέα τοῦ ἔργου, «Σκοτώνοντας τόν Σουλτάνο», ὁ Μωάμεθ ὁ Πορθητής κατά πάσα πιθανότητα δέν πέθανε μέ φυσιολογικό τρόπο, ἀλλά δηλητηριάστηκε. Τό γεγονός αὐτό γιά τόν Ahmet Umit ἔχει πολύ μεγάλη σημασία γιατί ἄν ἀποδειχτεῖ ὅτι ἔγινε ἔτσι, τότε, ὅπως ὑποστήριξε ὁ Τοῦρκος συγγραφέας, θά καταρρεύσει ἕνα μεγάλο ταμπού γιά τήν ἴδια τήν ὕπαρξη τῆς Τουρκίας. Μάλιστα ὁ Ahmet Umit χαρακτήρισε «ἱστορικό λεκέ» τόν δηλητηριασμό τοῦ Φατίχ καί δέν δίστασε νά ζητήσει ἀκόμα καί ἱστολογική ἐξέταση γιά νά ἐξακριβωθεῖ ἡ πραγματική αἰτία θανάτου του.
Νά σημειωθεῖ ὅτι ὁ τάφος τοῦ Μωάμεθ τοῦ Πορθητῆ κρατεῖται ἑρμητικά κλειστός καθώς στό παρελθόν εἶχαν κυκλοφορήσει ἔντονες φῆμες ὅτι ἄν ἀνοιχτεῖ θά ἀποκαλυφτεῖ ὅτι ὁ Φατίχ, τουλάχιστον στό τέλος τῆς ζωῆς του, εἶχε ἀσπαστεῖ τήν Ὀρθοδοξία καί ἴσως....
γι’ αὐτόν τόν λόγο τόν εἶχαν δηλητηριάσει. Ὁ πρῶτος πού μίλησε ἀποκαλυπτικά γιά τό θέμα αὐτό ἦταν ἕνας μεγάλος Τοῦρκος πολιτικός καί ποιητής, ὁ Γιαχία Κεμάλ Μπεγιατλί καί τό γεγονός αὐτό ἀναφέρει ὁ Τοῦρκος συγγραφέας, Ρεσάτ Ἐκρέμ Κότσου στό βιβλίο του, «Ὀθωμανοί ἡγεμόνες»,. Ἡ ἀπαγορευμένη αὐτή μαρτυρία εἶναι ἄκρως ἀποκαλυπτική γιά τήν πραγματική θρησκευτική ταυτότητα τοῦ μεγάλου Φατίχ τῶν Ὀθωμανῶν, τοῦ Μωάμεθ τοῦ Πορθητῆ. Γράφει λοιπόν τό βιβλίο: «Τήν ἐποχή τοῦ Ἀμπντούλ Χαμίτ τοῦ Β΄, στίς ἀρχές τοῦ εἰκοστοῦ αἰώνα, εἶχε σπάσει ἕνας μεγάλος ἀγωγός νεροῦ στή συνοικία τοῦ μεγάλου τεμένους τοῦ Πορθητοῦ, τό Φατίχ. Τό Φατίχ εἶχε οἰκοδομηθεῖ μεταξύ τῶν ἐτῶν 1463 καί 1470, πάνω στά ἐρείπια τῆς κατεδαφισμένης ἀπό τούς Ὀθωμανούς ἐκκλησίας τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, κάτω ἀπό τήν ὁποία βρίσκονται θαμμένοι πολλοί βυζαντινοί βασιλεῖς. Στήν ἐκκλησία αὐτή ὁ Γεννάδιος εἶχε ἐγκαταστήσει τό Πατριαρχεῖο κατόπιν ἄδειας τοῦ Μωάμεθ μετά τήν ἅλωση. Τό 1454 ὁ Πατριάρχης ἐγκατέλειψε οἰκιοθελῶς τήν ἐκκλησία, ἐπειδή μέσα σέ αὐτή εἶχε βρεθεῖ τό πτῶμα ἑνός Τούρκου καί φοβήθηκε μήπως κατηγορηθοῦν οἱ Ἕλληνες γιά τό ἔγκλημα. Τήν κατασκευή τοῦ τζαμιοῦ εἶχε ἀναλάβει ὁ Ἕλληνας ἀρχιτέκτονας, Χριστόδουλος, πού φρόντισε ὅμως νά διατηρήσει τά θεμέλια της κατεδαφισμένης ἐκκλησίας. Κατά τήν ἐπισκευή ὅμως τοῦ χαλασμένου ἀγωγοῦ, ὁ Ἀμπντούλ Χαμίτ ἔδωσε ἐντολή νά ἀνοιχτεῖ ὁ τάφος τοῦ Μωάμεθ πού βρίσκονταν δίπλα στό τζαμί, γιά νά διαπιστωθοῦν τυχόν ζημιές καί νά ἐπισκευαστοῦν. Ὁ τάφος λοιπόν ἀνοίχτηκε καί σέ βάθος τριῶν μέτρων βρέθηκε μία σιδερένια καταπακτή ἀπό ὅπου μία πέτρινη σκάλα ὁδηγοῦσε στήν ὑπόγεια αἴθουσα τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησίας. Ἐκεῖ βρέθηκε ὁ μαρμάρινος τάφος πού βρίσκονταν τό ταριχευμένο πτῶμα τοῦ Μωάμεθ, ὁλόιδιο μέ τό πορτρέτο πού εἶχε φιλοτεχνήσει ὁ Ἰταλός ζωγράφος Μπελίνι, πέντε μῆνες πρίν ἀπό τόν θάνατο τοῦ Πορθητῆ. Τό γεγονός αὐτό καί μόνο γιά πολλούς ἀποτελεῖ τή μεγαλύτερη ἀπόδειξη ὅτι ὁ Μωάμεθ θέλησε νά ταφεῖ σάν χριστιανός καί βυζαντινός βασιλιάς, ἐν μέσω τῶν ἄλλων βυζαντινῶν αὐτοκρατόρων».
Ὁ σουλτάνος Ἀμπντούλ Χαμίτ, πού γιά λόγους πολιτικούς τήν ἐποχή ἐκείνη εἶχε ἐγκαταλείψει τό μπεκτασισμό, (δηλαδή τό αἱρετικό Ἰσλάμ), τόν ὁποῖο ἀκολουθοῦσε καί ἀσπάστηκε τόν σουνιτισμό, δηλαδή τό ὀρθόδοξο Ἰσλάμ, κυριεύτηκε ἀπό πανικό καί ἔδωσε ἐντολή νά σφραγιστεῖ ἀμέσως ὁ τάφος τοῦ Μωάμεθ. Τά παραπάνω συνέβησαν πρίν ἀπό τό 1908 καί ἔκτοτε ὁ τάφος τοῦ Μωάμεθ δέν ξανανοιξε. Γι’ αὐτό καί σήμερα εἶναι ἀδύνατο νά ἀποδειχτεῖ αὐτή ἡ μαρτυρία τοῦ Μπεγιατλί. Ἀποτελεῖ ὅμως μαρτυρία ἐπιφανοῦς Τούρκου, ἡ ὁποία δέν ἐξυπηρετεῖ κάποιες σκοπιμότητες καί δέν εἶχε λόγους νά παρουσιάζει τόν Μωάμεθ Χριστιανό. Σήμερα τό μέρος ἐκεῖνο εἶναι ἀπαγορευμένο καί δέν ἐπιτρέπεται σέ κανένα, εἴτε ἀρχαιολόγο εἴτε θρησκευτικό ἀρχηγό νά τό πλησιάσει, ἐπιτείνοντας ἔτσι τό μυστήριο γιά τούς βυζαντινούς βασιλικούς τάφους ἀλλά καί γιά τούς τάφους τῶν σουλτάνων τῆς Ὀθωμανικῆς αὐτοκρατορίας.
Εἶναι γεγονός ὅτι παρόμοιες μέ αὐτήν μαρτυρίες ἔχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς στήν Τουρκία, ἀλλά χωρίς νά δοθοῦν γιά εὐνόητους λόγους μεγάλη ἔκταση. Χαρακτηριστικό ὅμως εἶναι ὅτι στίς 19 Δεκεμβρίου 1996, τό ἑβδομαδιαῖο περιοδικό, μεγάλης κυκλοφορίας, στήν Τουρκία, «Ἀκτουέλ», τοῦ συγκροτήματος τῆς γνωστῆς ἐφημερίδας, «Σαμπάχ», εἶχε κυκλοφορήσει μέ τόν ἑξῆς ἐντυπωσιακό τίτλο: «Ὁ Πορθητής ἦταν Χριστιανός;» καί ἀπό κάτω εἶχε τόν ὑπότιτλο: «Οἱ ἱστορικοί δέν μπόρεσαν μέχρι σήμερα νά λύσουν αὐτό τό μυστήριο, 540 χρόνια ἀπό τόν θάνατο τοῦ μεγάλου Φατίχ».
Πάντως η μητέρα του η Μάρω ήταν Χριστιανή . Ήταν εκείνη που πήγε στην Ι.Μ. Αγίου Παύλου του Αγίου Όρους τα Τίμια Δώρα των Μάγων . Γι'αυτό και τίποτε δεν αποκλείεται ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ήταν μητέρα του η Μάρα ή Μάρω. Ήταν μητριά του, δεύτερη σύζυγος του σουλτάνου Μουράτ του 2ου. Μητέρα του Φατίχ Σουλτάν Μεχμέτ (του Πορθητή) ήταν η Χουμά Χατούν από το Ντεβρεκανί. Σύμφωνα με τον Τούρκο ιστορικό Ιλμπέρ Ορταϊλί ήταν σλαβικής καταγωγής εξισλαμισμένη.
ΔιαγραφήΩς προς την ιστορική εποχή του Μωάμεθ του Β΄του Πορθητή, να αναφέρω ότι ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ήταν καθολικός ως προς το Χριστιανικό Δόγμα και όχι Ορθόδοξος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλοί λένε ότι αν οι τελευταίοι Παλαιολόγοι πράγματι απέκρουαν επιτυχώς τους Οθωμανούς και δημιουργούσαν ένα εύλογο κράτος γύρω από το Αιγαίο, από την Κωνσταντινούπολη και τη Θράκη μέχρι την Πελοπόννησο και την Κρήτη, τότε οι σημερινοί Έλληνες θα ήταν όλοι καθολικοί ως προς το Δόγμα και θα είχαμε ίσως και μερικό εξιταλισμό όπως οι Έλληνες Ορθόδοξοι της Κάτω Ιταλίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι μισοί υπερασπιστές της Βασιλεύουσας ήταν δυτικοί καθολικοί και δη Γενουάτες και Βενετσιάνοι.
Η παραϊστορία την οποία όμως προσωπικά αμφισβητώ ορίζει ότι ο Μωάμεθ ήταν κρυφοχριστιανός λόγω της Χριστιανής μητέρας του και ότι υπήρχε μια κάποια συνεννόηση με τους ανθενωτικούς.
Η δυναστεία των Παλαιολόγων θεωρείται για τους Έλληνες ελευθεροτέκτονες, κοινώς μασόνους, η μόνη συμπαθής Βυζαντινή δυναστεία καθώς προσκύνησε στον Πάπα και τους δυτικούς θεσμούς, ενώ μετά την Άλωση πολλοί συγγενείς του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου κατέφυγαν στη Δύση και μάλιστα υπήρξε και συγγενής του που έγινε μέλος των πρωτο-Μασόνων Ιωαννιτών Ιπποτών της Μάλτας.
Πραφράζοντας γνωστό σύγγραμμα ιστορικού στελέχους της Αριστεράς με τίτλο "Ευτυχώς ηττηθήκαμε", θα έλεγα ότι αν η Πόλη δεν είχε αλωθεί ο καθολικισμός θα είχε εδραιωθεί τουλάχιστον στη Νότια Βαλκανική και όλοι οι Έλληνες θα είχαμε την τύχη των Ελλήνων της Σύρου, όπου αν και Έλληνες στην καταγωγή είναι ωστόσο Καθολικοί στο Δόγμα.(Σε αντιδιαστολή με τους Καθολικούς της Τήνου που είναι Ιταλικής καταγωγής).
Για ένα στρατηγικό αναλυτή και ιστορικό οι Παλαιολόγοι όπως και οι Άγγελοι αυτοκράτορες ήταν αποτυχημένοι αυτοκράτορες, ωστόσο η κατεστημένη νεοελληνική φιλοδυτική άρχουσα τάξη του τόπου μας φρόντισε να εξυψώσει αυτούς που πρόδωσαν την Ορθοδοξία και απέτυχαν οικτρά στο πεδίο της μάχης.
Στη νεότερη Ελληνική ιστορία, μετεπαναστατικά, οι Δυτικοί φρόντισαν ο Οθωμανός Σουλτάνος να αντικατασταθεί άμεσα με Δυτικούς δυνάστες, αρχικά με ένα Βαυαρό πρίγκηπα και εν συνεχεία με ένα Δανό βασιλέα.
Παράλληλα φρόντισαν ποτέ ο νέος Ελληνισμός να μην προσεγγίσει τα σύνορα του Βυζαντίου και της Μακεδονικής δυναστείας των Ελληνιστικών χρόνων.
Έτσι η Μικρά Ασία, ο Πόντος ,το μεγαλύτερο μέρος της Θράκης, τα νησιά της Προποντίδας, η Ανατολική Ρωμυλία, η Αντιόχεια και η Αλεξάνδρεια,η Βάρνα και η Κριμμέα, η Βόρειος Ήπειρος, η Πελαγονία, η Κύπρος και η Καππαδοκία έμειναν εκτός του εθνικού κορμού και ο Ελληνισμός έσβησε σταδιακά στα παραπάνω εδάφη.
Έτσι οι Έλληνες αυτοπαγιδεύτηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία τους στη νότια Βαλκανική και η Δύση εξασφάλισε το μονοπώλιο στα Ελληνικά ζητήματα.
Αφού εκδιώχθηκε η βασιλεία από την Ελλάδα, ο θεσμός της ΕΟΚ και αργότερα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήρθαν ως δικλείδες ασφαλείας να επιβεβαιώσουν την πρόσδεση του Ελληνικού έθνους και πάλι στη Δύση.
Σήμερα εν έτει 2012 ,μετά από 2 αιώνες σχεδόν, οι ιδέες του Δυτικού Πολιτισμού αμφισβητούνται στην Ελλάδα μέσα από την αμφισβήτηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του καπιταλιστικού συστήματος.
Γι'αυτό και οι Έλληνες εγκαταλείπουν τις παραδοσιακές επιλογές του Συστήματος και στρέφονται σε κόμματα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, η Χρυσή Αυγή και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες που είναι η ιστορική συνέχεια των ανθενωτικών του 1453.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι τώρα πρέπει να ακολουθήσουμε τους σύγχρονους ανθενωτικούς διαφορετικά η Δύση θα μας καταπιεί αυτή τη φορά για πάντα μέσα από το νέο θεσμό των Ηνωμένων Πολιτειών της Ευρώπης που στο βάθος της Κρίσης θα αποτελέσει τη Σωτηρία των χρεοκοπημένων του Νότου.
Το ευρωομόλογο για το οποίο όλοι μιλάνε είναι προπομπός των ανερχόμενων Ηνωμένων Πολιτειών της Ευρώπης που θα εξασφαλίσουν την απόλυτη οικονομική ένωση των κρατών μελών και μια πρωτοφανή πολιτική ενοποίηση.
Άλλωστε και οι φωτισμένες προφητείες των Πατέρων της Εκκλησίας μας χαρακτηρίζουν την φιλοδυτική περίοδο παρακμής του Ελληνισμού μετά το 1832 και την ύποπτη δολοφονία του Καποδίστρια ως "Ψευτορωμαίικο".
Είδομεν...
Απλώς να επισημάνω ότι στην Κύπρο ο Ελληνισμός δεν έσβησε. Φυσικά δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι ακμάζει, αφού πολιτισμικά τουλάχιστον, αποτελεί μειονότητα, αλλά σίγουρα αντιστέκεται. Αυτό είναι που ονόμασε ο Στρατηγός Μακρυγιάννης ως 'μαγιά'.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΔιαγραφήΠου έχετε διαβάσει ότι ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ήταν Παπικός;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι είναι αυτά που γράφετε μερικοί;;;
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος ήταν Ορθόδοξος. Αυτό είναι δεδομένο.
Το ότι ήταν λίγοι δυτικοί στην Πόλη, ήταν για βοήθεια, γιατί οι άλλοι μας πούλησαν.
Με όλη την αγάπη μου, προσέχετε τι γράφετε μερικοί.