17 Φεβ 2012

Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων: «Εἶναι κρίσιμο στά σχολεῖα μας νά διδάσκονται καί οἱ ἀρχές ἄλλων θρησκειῶν»


Δελτίο Τύπου Ὑπουργείου Παιδείας (17/2/2012)
Σημεα μιλίας το Γενικο Γραμματέα Θρησκευμάτων, Γιώργου Καλαντζ, στήν κδήλωση γιά τήν κοπή τς βασιλόπιτας τς δελφότητας κπαιδευτικν Κληρικν λλάδος «Κοσμς Ατωλός»
Γιά τήν καχυποψία μεταξύ Πολιτείας καί κκλησίας:
Γνωρίζω τι σέ πολλές περιπτώσεις, πρξαν οκ λίγοι πού λλα λεγαν καί λλα ννοοσαν μέ ποτέλεσμα νά πάρχει μία μόνιμη καχυποψία μεταξύ Πολιτείας καί κκλησίας.
πουργός ννα Διαμαντοπούλου, μως, νήκει σέ μία λλη γενιά πολιτικν, χει μία λλη νοοτροπία. νήκει στόν ερωπαϊκό ρθολογισμό, πού σημαίνει τι ο πολιτικές μς χουν ρχή, μέση καί τέλος. χουν συγκεκριμένη, ρητή στόχευση, μέθοδο καί χρονοδιαγράμματα.
Γιά τό μάθημα τν Θρησκευτικν:
Στό συγκεκριμένο πολιτισμικό περιβάλλον καί στή συγκεκριμένη χώρα ν κάποιος δέν διδαχθε στό σχολεο, ν κάποιος δέν μάθει -προσοχή, χι νά πιστέψει, ατό εναι δικό του θέμα- τίς βασικές ρχές τς ρθοδοξίας, τότε δέν θά καταλάβει ποτέ...
τόν πολιτισμό, τά θη, τά θιμα, τίς συνήθειες τς χώρας στήν ποία ζε. λληλοσεβασμός ρχεται μέσα πό τή γνώση. Μητέρα τς μισαλλοδοξίας, το μίσους καί τς δυσανεξίας στήν διαφορετικότητα εναι γνοια. Γιά ατό εναι κρίσιμο στά σχολεα μας νά διδάσκονται καί ο ρχές λλων θρησκειν. Τά Θρησκευτικά εναι μία σκηση νοχς, μία πόδειξη γάπης, λλά ν κενος πού διδάσκει δέν τό ντιλαμβάνεται τότε μπορον νά μετατραπον σέ μάθημα μίσους καί ρνητικν διακρίσεων.
Γιά τό ρόλο τς κκλησίας στήν κρίση:
Σέ ατή τή δύσκολη συγκυρία κκλησία μς χει νά παίξει ναν πολύ σοβαρό ρόλο, γιατί μπορε καί πρέπει νά συμβάλει στή διατήρηση τς κοινωνικς συνοχς στή χώρα μας. Τό ρθόδοξο θος, τό ποο τόσο καλλιλογομε σέ κάθε εκαιρία, λλά λίγοι τό κολουθον στή ζωή τους καί κόμα λιγότεροι τό κατανοον, δέν διδάσκει τήν μετροέπεια τήν τρυφηλότητα, οτε νά δανειζόμαστε γιά νά γοράσουμε σα δέν μπορομε. Σέ μία χώρα που μεγάλη πλειοψηφία εναι ρθόδοξοι χριστιανοί, ατά ξεχάστηκαν. Δέν θά πρέπει κκλησία νά σκεφθε γιατί συνέβη ατό; Τί δέν κανε κείνη καλά;
Γιά τή συνεργασία Πολιτείας καί κκλησίας:
κκλησία πρέπει νά μπλακε πολύ πιό νεργά στίς δομές κοινωνικς πρόνοιας. ντιτίθενται πολλά, μικρά μεγάλα, διωτικά συμφέροντα, γιατί γιά κάθε γηροκομεο, γιά κάθε παιδικό σταθμό, γιά κάθε σοβαρό κκλησιαστικό σχολεο, γιά κάθε μονάδα πεξάρτησης, γιά κάθε παρέμβαση τς κκλησίας στούς στέγους νας διώτης μία μή κυβερνητική ργάνωση θά χάσουν πολλά λεφτά.

3 σχόλια:

  1. δηλαδή που το πάνε ; να περιορισθεί ο ρόλος της εκκλησίας στην φιλανθρωπία; Επίσης
    "Τά Θρησκευτικά εἶναι μία ἄσκηση ἀνοχῆς, μία ἀπόδειξη ἀγάπης, ἀλλά ἄν ἐκεῖνος πού διδάσκει δέν τό ἀντιλαμβάνεται τότε μποροῦν νά μετατραποῦν σέ μάθημα μίσους καί ἀρνητικῶν διακρίσεων.".

    Τι εννοεί οι θεολόγοι στα σχολεία, οι ιερείς , που το πάνε τελικά;

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ. ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΕΛΙΚΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διάβαστε και αυτό: http://thriskeftika.blogspot.com/2012/02/blog-post_8174.html

      Διαγραφή
    2. ευχαριστώ πολύ,κατάλαβα. νέας κοπής κι ο γ.γ.του Υπουργ.Παιδείας.
      ΤΕΛΙΚΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ.
      Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ.

      Διαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.