12 Ιαν 2012

Τὸ σώβρακο τοῦ Ἀη-Βασίλη, ἄλλως, νεοταξικὲς μαγαρισιὲς

«Θ βγον πράγματα π τ σχολεα πο νος σας δν φαντάζεται»
γιος Κοσμς Ατωλς
λεγε γέροντας Παϊσιος γιορείτης, σιακς μνήμης θλητς το Χριστο. «Σο φτιάχνω μία ξαιρετική, πεντανόστιμη μελέτα, λλ ρίχνω κα μία κουτσουλι μέσα. Τν τρς; Δν τν τρς, χει μαγαριστε λόκληρη». γία μας κκλησία, δι στόματος τν γιορειτν Πατέρων, ταν ατοκράτωρ Μιχαλ Παλαιολόγος, πιζητοσε νωση – ποταγ τς ρθοδοξίας στν παναίρεση το Παπισμο, «κανοναρχε»: « τς γιος πίστεως κα τ βραχ νατρέπων τ πν λυμαίνεται». Μία «μικρ» ποχώρηση, μία λάχιστη κηλδα, νατρέπει λη τν πίστη.
 Γιατί τ γράφω ατά;...
Χριστούγεννα ρχονται σ λίγες μέρες. Στ σχολεα τοιμαζόμαστε. γιορτή, τ κάλαντα, τ ποιήματα. Προσμένουμε, δάσκαλοι κα μαθητές, τν συγκινητικότατη γιορτολα μας. πάρχει, μως, παραφωνία, σπίλος, «κουτσουλιά»: Τ βιβλία τς «γλώσσας», ατ τ περιοδικ ποικίλης – νόητης λης, πο μς φόρτωσαν ο νεογραικύλοι. Πέρυσι γραψα γι τς πομπς κα τς παραλυσίες τν βιβλίων τς Ε’ Δημοτικο. Τν κακόψυχη μάγισσα «Φρικαντέλα» πο μισοσε τ κάλαντα κα ποκαλε «σκουπιδόπαιδα» τ παιδι πο πγαν ν τς τ ψάλλουν,  γι τς συνταγς μαγειρικς, πο προτείνει τ θλιο βιβλίο, ντ γι τν γιορτ κα γενικ λες τς νεοταξικς μαγαρισιές, πο να μόνο πργμα θέλουν ν κρύψουν π τ λληνάκια: τι τ Χριστούγεννα γιορτάζουμε τν γέννηση το Χριστο, «σήμερον» κα ες τος αἰῶνας τν αώνων. Φέτος θελα ν γράψω γι τ Χριστούγεννα, ναφερόμενος, κυρίως, σ’ ατ τ χαζοχαρούμενα δεολογήματα περ γιορτς τς ερήνης τς οκογένειας.


Κα ς γνωστόν, τ Χριστούγεννα καθιερώθηκαν σν γιορτ τς οκογένειας, μετ τν διάλυσή της στν παραζαλισμένη Δύση, ν σν γιορτ τς ερήνης οτε ς κακόγουστο στεο δν στέκει. Δν χουν τ Θε τος ο μακελλάρηδες τς οκουμένης


Τς μέρες ατές  μου φέρνει μία δασκάλα, συνάδελφος, τ βιβλίο γλώσσας τς Δ’ Δημοτικο. Διαβάζω τν 8η νότητα . Τίτλος: «Χριστς γεννται». Πρτο κείμενο: « νύχτα τς γεννήσεως», ποίημα το Δροσίνη. π κάτω εκόνα τς γέννησης, ποία εναι «λεπτομέρεια πιτραχηλίου, δώρου το Γρηγορίου Βελλ κ Μελενίκου, στν ερ Μεγίστη Μον Βατοπεδίου γίου ρους, 2 Μαρτίου 1813». ξαιρετικ λα.


Δεύτερο κείμενο: «Χριστουγεννιάτικα κάλαντα Κύπρου». Κι δ ριστη πιλογή. Στν πόμενη σελίδα (50) τ «πίπεδο πέφτει». Παραπομπ στν φ. «ΤΟ ΒΗΜΑ», να κείμενο γι τς χριστουγεννιάτικες κάρτες κα τν στορία τους στ Δύση. Τέλος πάντων, μπκαν στ ζωή μας. Παροτρύνονται ο μαθητς ν φτιάξουν κάρτες. Στ πόμενο κείμενο, «πέφτει κουτσουλιά», τ λύματα πο λυμαίνονται τν «γι πίστη». Τίτλος το κειμένου: « μπουγάδα το ϊ-Βασίλη». Προσοχ στ κουτοπόνηρα πονηρ μηνύματα το θλιουργήματος.


Διαβάζω: «Σήμερα ϊ-Βασίλης ξυπν π’ τ χαράματα. ξι μόνο μέρες μένουν ς τν παραμον τς Πρωτοχρονις κι να σωρ δουλεις τν περιμένουν». Μεταξ τν ργασιν πο «τν περιμένουν» κα μπουγάδα. Παρατήρηση πρώτη: ξι μέρες πρν π τν παραμον τς Πρωτοχρονις εναι τ Χριστούγεννα. Τότε θ κάνει τς δουλειές του κα θ βάλει μπουγάδα; Βάζει μπουγάδα. Διαβάζω π τ βιβλίο γλώσσας Δ’ Δημοτικο, τεχος β’, σελίδα 52: «Μετ π λίγο βγαίνει στν αλή, ν’ πλώσει τν μπουγάδα του. Πρτα κρεμάει τς κάλτσες του, στερα τ φανέλα του, τ μακρύ του σώβρακο, τ σκοφο του, τ πουκάμισο κα τελευταία τ σακάκι κα τ παντελόνι του». τσι κριβς: «κρεμάει ϊ-Βασίλης τ μακρύ του σώβρακο». (Τί γράφουμε! γιος ν μς συγχωρέσει). Ο φόρητες ατς σαχλότητες προφανς γράφονται γι τ περίεργο ατ ξωτικό, τ ετραφς κα γαστρίμαργο, πο διαφημίζει τ μερικάνικο… ψυκτικό. Τ κείμενο μως ναφέρεται σ παιδι βαπτισμένα, «τέκνα» τς ρθόδοξης κκλησίας, τς ποίας σέμνωμα κα καύχημα εναι ορανοφάντωρ γιος Βασίλειος κα χι σ μερικανάκια πο περιμένουν τν δωρογεμ κάλτσα το «ξέρυθρου ονόφλυγος» σαντακλάους. Εναι δυνατν ν ναφέρονται μ τέτοιες δυσφημιστικς κα βριστικς φράσεις τ σχολικ βιβλία, γι τν σκητικότατο κα φιλανθρωπότατο γιό της κκλησίας μας; Τν γιο, πο πως μαρτυρε πιστήθιος φίλος του, Γρηγόριος Θεολόγος, λόγω τς κοσμοσυρρος τν εεργετηθέντων, κατ τ «ξόδι» του, ποδοπατήθηκαν νθρωποι; Τίποτε δν σέβονται πι ο κηφνες τς κακοηθείας κα τς κολασίας; Πς τ παιδι θ μάθουν ν σέβονται σια κα ερά, ταν χλευάζονται μ τέτοιες χυδαες ετραπελίες ο γιοί της ρθοδοξίας;


γέροντας τς Καισαρείας, ατ κριβς πο γίνεται σήμερα στ σχολεο, συμβουλεύει ν ποφεύγουμε. Τν προβολ σ’ ατν τν λικία, τν «επλαστον», βλαβερν διηγήσεων κα νοσηρν προτύπων.

Γράφει ταπεινς εράρχης; «Επλαστον ον τι οσαν κα παλν τν ψυχν κα ς κηρς εεικτον, τας τν πιβαλλομένων μορφας ραδίως κτυπουμένη, πρς πσαν γαθν σκησιν εθς κα ξ ρχς νάγεσθαι χρ…». («ροι κατ πλάτος», ΕΠΕ 8, 258).


Δηλαδή, « ψυχ πρέπει ν δηγεται στν σκηση κάθε γαθο ργου π τ πρτα βήματα τς ζως το νθρώπου, ποτε εναι κόμη επλαστη κα παλ σν τ κερ κα εκολα διαμορφώνεται σύμφωνα μ τς μορφς κα τ σχήματα, πο παρουσιάζονται σ’ ατ π τος πνευματικος δηγούς της».


Κα τώρα ατν τν γιο, πο νάλωσε τ ζω το παιδαγωγώντας τν νεότητα, τν βάζουμε μες τ πολειφάδια το Γένους, ν πλένει χριστουγεννιάτικα τ σώβρακό του. Δν γέννησε ατς τόπος Παπαδιαμάντη, Κόντογλου, Καρκαβίτσα, Παπαντωνίου, ο ποοι γραψαν ριστουργήματα γι τν το Χριστο θείαν γέννησιν γι τν η- Βασίλη (πως τ θεσπέσιο κείμενο το Κόντογλου « Γιάννης Βλογημένος» τ ποο κπαραθυρώθηκε π τ βιβλία). χι. Ατο χουν τ «κουσορι» ν εναι ρθόδοξοι λληνες, διότητα πικίνδυνη, σκοταδιστική….
Κατ τ λλα «πουργεο Παιδείας κα δι βίου μάθησης». (Ατ τ πομπδες εφυολόγημα «δι βίου» - κέλυφος ρημο ννοίας – δεύτερη λέξη του, περιέχει «ἰῶτα ν» περιττό. ν τιτλοφορονταν «δι βο(ν)» μάθηση θ ταν σαφεστέρα διατύπωσις... ).


Λασπόνερα κα σέβειες στ σχολικ βιβλία, πο θολώνουν τν νο. (Στ τέλος τς νότητας, γι ν πανέλθουμε στ βιβλίο τς Δ’Δημοτικο, παρατίθεται - τί λλο - συνταγ γι τν παρασκευ βασιλόπιτας. ποια παιδευτικ ξία τν δύο πρώτων καλν κειμένων ξουδετερώνεται π τ νεοεποχήτικα πο πονται).


Κα ταν θολώνει νος κα μς βρίσκει τ κακό, παροτρύνει λύτης, ν μνημονεύουμε Διονύσιο Σολωμ κα λέξανδρο Παπαδιαμάντη. Γράφει γιος τν γραμμάτων μας: «Ν παύσει συστηματικ περιφρόνησις τς θρησκείας κ μέρους πολιτικν νδρν, πιστημόνων, λογίων, δημοσιογράφων κα λλων. λεγομένη νωτέρα τάξις ν συμμορφωθε μ τ θιμα τς χώρας… Ν γίνει προστάτις τν πατρίων, κα χι διώκτρια. Ν σπασθε κα ν γκολπωθε τς θνικς παραδόσεις. Ν μν περιφρονε ναφανδν ,τι παλαιόν, ,τι γχώριον, ,τι λληνικόν. Ν καταπολεμηθε ξενισμός, πιθηκισμός, φραγκισμός. Ν μν νοθεύονται τ θρησκευτικ κα τ οκογενειακ θιμα… Ν μν χάσκωμεν πρς τ ξένα…». Πο ν ‘βλέπε γέροντας το Γένους τ σημεριν μασκαριλίκια τς Παιδείας μας. Δν θ γραφε γι «συστηματικ περιφρόνησιν τς θρησκείας», λλ γι διωγμ κα διαπόμπευση τς πίστης.

Νατσιός Δημήτρης
δάσκαλος - Κιλκίς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.