Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Χολέβας-Πολιτικὸς Ἐπιστήμων
Ἐπιτέλους ἂς ἀκούσουμε καὶ ἂς διαβάσουμε κάτι αἰσιόδοξο. Φτάνει πιὰ μὲ τὶς δυσάρεστες οἰκονομικὲς εἰδήσεις, μᾶς ἔχουν ψυχοπλακώσει. Αὐτὰ καὶ ἄλλα παρόμοια ἀκούει, ἀγαπητοὶ ἀναγνῶστες, ὁ καθένας μας ὅπου κι ἂν κινεῖται, μὲ ὅποιους κι ἂν συζητεῖ. Προσωπικὰ πιστεύω ὅτι δύο εἶναι οἱ κύριες δυνάμεις ποὺ μποροῦν νὰ ἀπομακρύνουν τὴν ἐθνικὴ κατάθλιψη καὶ νὰ δώσουν ἐλπίδα στὸν λαό μας...
Πρῶτον ἡ πίστη στὸν Θεὸ καὶ στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Δεύτερον ἡ μελέτη τῆς διαχρονικῆς πορείας τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Ὁμήρου μέχρι σήμερα καὶ ἡ ἀναζήτηση προτύπων καὶ παραδειγμάτων ἀπὸ τὶς μεγάλες προσωπικότητες ποὺ χάραξαν τὴν πορεία μας. Γιὰ μία τέτοια προσωπικότητα θὰ σᾶς μιλήσω σήμερα. Μία προσωπικότητα ποὺ συνεχίζει νὰ δίνει ἀκόμη καὶ σήμερα μάχες ὑπὲρ τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Ἀναφέρομαι στὸν Μέγα Ἀλέξανδρο.
Τὴν ὥρα ποὺ ὁρισμένα εὐρωπαϊκὰ μέσα ἐνημερώσεως μᾶς λοιδοροῦν, οἱ ἡγέτες τῆς Εὐρώπης μᾶς ταπεινώνουν καὶ τὰ λάθη μερικῶν Ἑλλήνων πολιτικῶν μᾶς θλίβουν καὶ μᾶς συνθλίβουν, ὁ Μακεδὼν βασιλεὺς καὶ στρατηλάτης προβάλλει στὴ Γαλλία τὸ μεγαλεῖο του Ἑλληνισμοῦ καὶ τονώνει τὴν ἐθνική μας ὑπερηφάνεια. Πρὸ ὀλίγων ἡμερῶν εἶχα τὴν εὐκαιρία νὰ παρακολουθήσω μία ἐκδήλωση τοῦ Συνδέσμου Γυναικὼν Μακεδονίας –Θεσσαλονίκης μὲ θέμα: Ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος στὸ Λοῦβρο. Μοῦ ἔκανε ἐντύπωση ἡ γλαφυρὴ καὶ κατατοπιστικὴ ὁμιλία τῆς κ. Πολυξένης Ἀδὰμ-Βελένη, Διευθύντριας τοῦ Ἀρχαιολογικοῦ Μουσείου Θεσσαλονίκης. Μᾶς παρουσίασε τὴ φιλοσοφία καὶ τὴ χωροταξία, βάσει τῆς ὁποίας στήθηκε μία...
μεγάλη ἔκθεση γιὰ τὴν ἀρχαία Μακεδονία στὸ φημισμένο Μουσεῖο τοῦ Λούβρου, στὸ Παρίσι. Ἀπὸ τὰ τέλη Ὀκτωβρίου μέχρι τὶς 16 Ἰανουαρίου ἡ μεγάλη κεντρικὴ αἴθουσα τοῦ φημισμένου μουσείου θὰ εἶναι ἀφιερωμένη στὴν ἑλληνικότατη Μακεδονία τῶν ἀρχαίων, τῶν ἑλληνιστικῶν καὶ τῶν ρωμαϊκῶν χρόνων μὲ ἐπίκεντρο βεβαίως τὴ μορφὴ τοῦ Ἀλεξάνδρου. Ἔτσι χιλιάδες ἐπισκέπτες ἀπὸ ὅλον τὸν κόσμο θὰ μάθουν καὶ θὰ δοῦν κάτι θετικὸ γιὰ τὴν Ἑλλάδα, θὰ καταλάβουν ὅτι αὐτὸς ὁ τόπος γέννησε μεγάλες ἱστορικὲς μορφές, ἔστω κι ἂν σήμερα ταλαιπωρεῖται καὶ διασύρεται ἀπὸ τὰ λάθη τῶν νεωτέρων Ἑλλήνων.
μεγάλη ἔκθεση γιὰ τὴν ἀρχαία Μακεδονία στὸ φημισμένο Μουσεῖο τοῦ Λούβρου, στὸ Παρίσι. Ἀπὸ τὰ τέλη Ὀκτωβρίου μέχρι τὶς 16 Ἰανουαρίου ἡ μεγάλη κεντρικὴ αἴθουσα τοῦ φημισμένου μουσείου θὰ εἶναι ἀφιερωμένη στὴν ἑλληνικότατη Μακεδονία τῶν ἀρχαίων, τῶν ἑλληνιστικῶν καὶ τῶν ρωμαϊκῶν χρόνων μὲ ἐπίκεντρο βεβαίως τὴ μορφὴ τοῦ Ἀλεξάνδρου. Ἔτσι χιλιάδες ἐπισκέπτες ἀπὸ ὅλον τὸν κόσμο θὰ μάθουν καὶ θὰ δοῦν κάτι θετικὸ γιὰ τὴν Ἑλλάδα, θὰ καταλάβουν ὅτι αὐτὸς ὁ τόπος γέννησε μεγάλες ἱστορικὲς μορφές, ἔστω κι ἂν σήμερα ταλαιπωρεῖται καὶ διασύρεται ἀπὸ τὰ λάθη τῶν νεωτέρων Ἑλλήνων.
Οἱ συλλογὲς ποὺ ἐκτίθενται στὸ Λοῦβρο προέρχονται ἀφ’ ἑνὸς μὲν ἀπὸ Μουσεῖα τῆς Βορείου Ἑλλάδος, ἀφ’ ἑτέρου δὲ ἀπὸ μακεδονικὰ εὐρήματα ποὺ ἀνέσκαψαν Γάλλοι ἀρχαιολόγοι σὲ παλαιότερες ἐποχὲς καὶ τὰ εἶχαν μεταφέρει στὴν πατρίδα τους. Ὅπως μᾶς ἐξήγησε ἡ κ. Βελένη ἡ πρώτη γαλλικὴ ἀρχαιολογικὴ ἀποστολὴ στὴ Μακεδονία ἔγινε γύρω στὸ 1860 μὲ τὸν Λεὸν Ἐζέ. Ἡ δεύτερη ἀνασκαφικὴ προσπάθεια τῶν Γάλλων ἔγινε τὸ 1916, ὅταν ὁ Διχασμός μας κατὰ τὸν Ἃ΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ἔφερε ἀγγλικὰ καὶ γαλλικὰ στρατεύματα στὴ Θεσσαλονίκη γιὰ νὰ μετάσχουν στὸ Βαλκανικὸ Μέτωπο μαζὶ μὲ Ἕλληνες καὶ Σέρβους καὶ ἐναντίον Γερμανῶν καὶ Βουλγάρων. Μάλιστα τότε ἡ κυβέρνηση Βενιζέλου, ποὺ εἶχε ἀποσχισθεῖ ἀπὸ τὴν βασιλικὴ κυβέρνηση τῶν Ἀθηνῶν, ἔδωσε τὴν ἄδεια νὰ γίνουν αὐτὲς οἱ ἀνασκαφὲς μὲ τὴ συμφωνία ὅτι τὰ εὐρήματα τῶν μακεδονικῶν τάφων (τοῦμπες) θὰ μοιράζονται στὰ τρία. Τὸ ἕνα τρίτο θὰ μένει στὴν Ἑλλάδα, τὸ ἄλλο ἕνα τρίτο θὰ πηγαίνει στὴ Γαλλία καὶ τὸ τελευταῖο ἕνα τρίτο στὴν Βρετανία. Τώρα γιὰ πρώτη φορὰ εὐρήματα καὶ κτερίσματα ἀπὸ τὸν ἴδιο τάφο ἑνώθηκαν καὶ συναντήθηκαν. Δηλαδὴ τὰ εὑρισκόμενα στὴν Ἑλλάδα ταξίδεψαν προσωρινὰ καὶ ἑνώθηκαν μὲ ὅσα εἶχαν μεταφερθεῖ μετὰ τὸ 1918 στὴ Γαλλία.
Εἶναι σημαντικὸ νὰ τονισθεῖ ὅτι τὴν ἴδια περίοδο ἐκτίθενται σὲ ἄλλες λιγότερο κεντρικὲς αἴθουσες τοῦ Λούβρου καὶ ἀρχαιολογικὰ εὐρήματα ἀπὸ τὴν Κίνα. Ὅμως τὴν κινεζικὴ ἔκθεση τὴν χρηματοδότησαν μόνοι τους οἱ Κινέζοι, ἐνῶ τὴν ἔκθεση γιὰ τὸν Ἀλέξανδρο τὴν χρηματοδότησε ἐξ ὁλοκλήρου τὸ γαλλικὸ μουσεῖο χωρὶς νὰ χρειασθεῖ ἡ ἑλληνικὴ οἰκονομικὴ ἐνίσχυση. Ἀξιοσημείωτο εἶναι ὅτι οἱ μεγάλες ἐπεξηγηματικὲς ἐπιγραφὲς μέσα στὴν αἴθουσα εἶναι γραμμένες στὴ γαλλική, ἀγγλικὴ καὶ ἑλληνικὴ γλώσσα! Φυσικὰ μέσα ἀπὸ τὰ ἐκθέματα καὶ τὶς ἑλληνικότατες ἐπιγραφὲς τῶν μνημείων διατρανώνεται διεθνῶς καὶ πανηγυρικῶς ἡ ἑλληνικὴ ταυτότητα τῶν Ἀρχαίων Μακεδόνων κάτι ποὺ δὲν θὰ ἀρέσει στοὺς γείτονές μας τοὺς σκοπιανούς. Ἀλλὰ καιρὸς εἶναι, νὰ παύσουμε νὰ μοιρολογοῦμε ἠττοπαθῶς γιὰ τὰ ἀγάλματα τοῦ Ἀλεξάνδρου ποὺ ἀνεγείρονται στὴν ΠΓΔΜ καὶ νὰ ἀσχοληθοῦμε περισσότερο μὲ τὸν Ἀλέξανδρο, τὸν Φίλιππο καὶ τὸ μεγαλεῖο της Ἀρχαίας Μακεδονίας. Ἀλήθεια πόσα ἑλληνόπουλα γνωρίζουν ὅτι στὸ μεγαλύτερο γαλλικὸ μουσεῖο τὸ κύριο θέμα ποὺ προβάλλεται καὶ συζητεῖται εἶναι «Τὸ Βασίλειο τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου», ὅπως μεταφράζεται ἀκριβῶς ὁ τίτλος τῆς ἔκθεσης (LE ROYAUME D’ ALEXANDRE LE GRAND);
Ἀπὸ τὰ πολλὰ καὶ ἐνδιαφέροντα ποὺ μᾶς ἐξήγησε μὲ ὀπτικοακουστικὰ μέσα ἡ κ. Ἀδὰμ-Βελένη συγκράτησα τὸ μίσος τῶν Ρωμαίων κατακτητῶν τοῦ 2ου π.Χ. αἰῶνος κατὰ τῆς Πέλλας. Ἡ πρωτεύουσα τοῦ Ἀλεξάνδρου ἐνοχλοῦσε τοὺς Ρωμαίους, διότι θύμιζε τὴν μεγάλη ἑλληνικὴ αὐτοκρατορία ποὺ ἔφθασε ὡς τὴν Ἰνδία. Τὴν κατέσκαψαν, τὴν λεηλάτησαν καὶ ἐπὶ 90 ἡμέρες τελοῦσαν στὴ Ρώμη τὴν τελετὴ τοῦ θριάμβου ἐπιδεικνύοντας τὰ λάφυρα ἀπὸ τὴν κατακτημένη μακεδονικὴ πρωτεύουσα! Ἴσως σὲ τέτοιες κακίες καὶ ἐκδηλώσεις ἀνθελληνικοῦ φθόνου νὰ βρίσκεται ἡ ἐξήγηση γιὰ τὴ διάθεση τῶν δυτικοευρωπαίων νὰ μᾶς ταπεινώνουν. Πιστεύω ἀκράδαντα ὅτι πρέπει νὰ παραμείνουμε στὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση καὶ στὸ ΕΥΡΩ, ἀλλὰ στὸ πίσω μέρος τοῦ μυαλοῦ μας ἂς ἔχουμε καταγράψει καὶ τὰ αἰσθήματα ζήλιας τῆς Δύσης ἀπέναντι στὸν Ἀλέξανδρο (καὶ στὸ Βυζάντιο). Λίγη Ἱστορία δὲν βλάπτει!
πηγή: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ τῆς 6.12.2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου