27 Αυγ 2011

Ἡ σταύρωση τοῦ ἱερέα Γεωργίου Σκρέκα τήν Μ. Παρασκευή τοῦ 1947 ἀπό τούς συμμορίτες-κομμουνιστές!


Γεγονότα πού πιμελς κρύβονται...να φρικδες γκλημα! ερέας Γεώργιος Σκρέπας σταυρώθηκε νήμερα Μεγάλης Παρασκευς το 1947 πό τούς κομμουνιστές τν χρόνων κείνων.
 Όταν στή χώρα μς ξέσπασε ξενοκίνητη κομμουνιστική νταρσία, ς βασικοί στόχοι ξολόθρευσης τν θεων φονιάδων, πιλέχθηκαν ο ερες.ρκετοί πό ατούς, ντιλαμβανόμενοι τόν θανάσιμο κίνδυνο φυγαν πό τά χωριά τους καί κατέβηκαν στίς πόλεις, που πρχε περισσότερη σφάλεια. Πολλοί μως, μή πιστεύοντας τι κάποιος "λληνας" θά μποροσε νά τούς βλάψει, καί φο κανέναν δέν πείραζαν παρά μόνον πιτελοσαν τά θρησκευτικά τους καθήκοντα, μειναν.πό ατούς, κατοντάδες δολοφονήθηκαν μέ φρικτό τρόπο, πως πί Νέρωνα καί Διοκλητιανού. Μάλιστα ρκετοί σταυρώθηκαν.μως κανενός τό μαρτύριο δέν μοιάζει τόσο μέ τό Θεο Δράμα, σο το ερέα Γιώργου Σκρέκα. Την 27η Μαρτίου 1947, ερέας Γιργος Σκρέκας, φημέριος του χωριο Μεγάρχης Τρικάλων, πληροφορήθηκε τι ο αμοκομμουνιστές Μεγάρχης καμαν συμβούλιο στό ποο ποφασίστηκε νά τόν πογυμνώσουν πό κάθε περιουσιακό στοιχεο. ντως, τή νύχτα τς 27ης πρός 28η Μαρτίου μετέβηκαν ο λησταντάρτες στό σπίτι του καί το φαίρεσαν τά πάντα. Μή ρκούμενοι μως σέ ατά, φο δείασαν τούς στάβλους πό τά ζα καί νάγκασαν τόν πατέρα καί τόν θεο το ερέα νά πνε τά ζα στό χωριό Πρόδρομος μαζί μέ δύο λησταντάρτες, κλεισαν τόν ερέα μέσα στόν στάβλο καί ρχισαν νά τόν δέρνουν γρια, ζητώντας του κι λλα χρήματα. Η γυναίκα του, κούγοντας τίς φωνές καί τίς κραυγές το νδρα της, τρεξε στόν θανάσιο τσιο, κομμουνιστή πό τά σπουδαιότερα στελέχη το ΚΚΕ, καθώς καί σέ λλα μέλη τς "ατοάμυνας" Μεγάρχης. Μέ δάκρυα τούς κλιπαροσε νά λευθερώσουν τόν...


 σύζυγό της καί νά πάψουν νά τόν χτυπον. Δυστυχς, ν λόγω ούδας καί ο λλοι δέν θέλησαν νά κούσουν τά παρακάλια της καί δέν καναν τίποτα γιά τόν συλληφθέντα.

Τήν δια νύχτα παρέλαβαν τόν ερέα Γιργο Σκρέκα αμόφυρτο, μίγυμνο καί ξυπόλητο καί τόν δήγησαν στό χωριό Γοργογύριο. μελλοθάνατος ζήτησε νά δε τόν κε ερέα. Μέ δάκρυα στά μάτια επε στόν ερέα πού ρθε νά τόν παρηγορήσει: " Θεός γνωρίζει τί θ'πογίνω. ν μέ τό μαρτύριο μέ καλε δίπλα Του, ς εναι ελογημένο τό νομά Του, ς γίνει τό θέλημά Του".

Κατόπιν τόν παρέλαβαν φιπποι λησταντάρτες καί τόν συραν πεζό μέχρι τό χωριό Τύρνα. Δέν σταμάτησαν κε, λλά τόν μετέφεραν σέ θλια κατάσταση πρτα στό Ξυλοπάροικο καί μετά στό Νεραϊδοχώρι. κε τόν βασάνιζαν πό τίς 29-3, Σάββατο το Λαζάρου, μέχρι τήν Μ.Παρασκευή.Γυνακες συμμορίτισες το λεγαν "γιατί δέν προσεύχεσαι στό Χριστό νά ρθει νά σέ σώσει;", ο δέ δήμιοι πιό μά "σύ πού πιστεύεις στό Χριστό, θά σέ σταυρώσουμε σάν κενον τήν δια μέρα".

Ατό πού γινε πρίν 2 χιλιετηρίδες στόν Γολγοθά, παναλήφθηκε στήν Πίνδο.

Μεγάλη Παρασκευή, καί ο συμμορίτες συραν τόν βασανισμένο ερέα στόν Σταυρικό θάνατο.
Τόν σταύρωσαν πάνω σέ να λατο πού εχε τό σχμα σταυρο.

Το τρύπησαν τή δεξιά πλευρά μέ ξιφολόγχη καί νοιξαν πληγές στό μέτωπό του μέ περόνια.
ταν ξεψύχησε, ρριξαν τό γυμνό σμα του σέ μία χαράδρα καί τό σκέπασαν μέ πέτρες καί κλαδιά, γιά νά κρύψουν τό γκλημά τους.

ταν πελευθερώθηκε τό Νεραϊδοχώρι πό τόν λληνικό στρατό, ξιωματικός Νικόλαος Χόνδρος ναζήτησε καί βρκε τό λείψανο το Μάρτυρα.

Τό μετέφερε στά Τρίκαλα, που γινε πάνδημη κηδεία.
Τό φέρετρο το συνόδευαν 60 ερες, ψάλλοντας "γώ γάρ τά στίγματα το Κυρίου ν τ σώματί μου βαστάζω".

ερέας Γεώργιος Σκρέκας, στά πλαίσια τς "συμφιλίωσης" δέν νακηρύχθηκε γιος πό τήν κκλησία, μέχρι σήμερα.

Μακάρι πό κε ψηλά πού βρίσκεται νά μς βοηθάει καί νά μς προστατεύει πό τόν Σαταν καί τούς παδούς του. Τά παραπάνω συγκλονιστικά γεγονότα πιβεβαιώνει καί Μακαριστός Μητροπολίτης Φλώρινας Αγουστίνος Καντιώτης:

ταν μουν εροκήρυκας —σς μιλ μέ παραδείγματα πο ντλ πό μία στορία πενήντα τν, μισο αώνος—, φθασα σ  να χωριό τν Γρεβενν. Βρίσκω τόν ερέα θλιμμένο, πονεμένο, κλαμένο. —Τί χεις; —Τό χωριό μου δέν πιστεύει πιά στό Χριστό. —Μήν πογοητεύεσαι, λέω, χε θάρρος· κάτω πό τή στάχτη πάρχει σπίθα κρυμμένη. —Θέλεις νά δής; μο λέει· λα. Μέ πάει στό νεκροταφεο. κε τά παιδιά το Μάρξ καί το Λένιν, πο κυριαρχοσαν τότε, εχαν ξερριζώσει λους τους σταυρούς πό τούς τάφους καί στή θέσι τούς εχαν βάλει σφυροδρέπανα καί γροθιές! Μισοσαν τό σταυρό. Καί μόνο σέ μιά περίπτωσι τόν «θυμήθηκαν».
ν σταύρωσις ς τρόπος θανατικς καταδίκης χει πρό πολλο καταργηθ, πί τν μερν μας τήν ξαναχρησιμοποίησαν· σταύρωσαν νθρωπο! ΄ταν νας ερεύς το  ψίστου ελαβής, πιστός καί πολύτεκνος, π. Γεώργιος Σκρέκας φημέριος του χωριο Μεγάρχη – Τρικάλων. θεοι καί πιστοι τόν ρπαξαν πό τήν γία τράπεζα πο ερουργοσε, τόν δήγησαν σάν κακο ρνίο ξω πό τό χωριό, κ  κε τόν σταύρωσαν πάνω σ  να δέντρο· καί ταν Μεγάλη Παρασκευή, το τους 1947".


5 σχόλια:

  1. Υπάρχει το έγγραφ-αναφορά του τότε Τρίκκης Γαβριήλ που περιγράφει στην Ιερά Σύνοδο το μαρτύριο του ιερέως π.Γεβργίου Σκρέκα και αρκετών ακόμα ιερών της μητρόπολής του που έπεσαν θύματα των κομμουνιστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΚΡΕΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΕΟΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΠΗΓΕΣ
    (πηγη:http://koukfamily.blogspot.gr/2011/04/1947.html)
    Πολλά γράφονται για τον ιερέα Γεώργιο Σκρέκα από τη Μεγάρχη Τρικάλων και το θάνατό του στο Νεραϊδοχώρι το 1947.
    Αφορμή για να γράψω αυτό ήταν μια ερώτηση από ένα φίλο μου, αν γνωρίζω κάτι για το θέμα, καθώς κατάγομαι από το Νεραϊδοχώρι Τρικάλων. Η ιστορία του παπασκρέκα ήταν από τις πρώτες που άκουσα στο χωριό, στα παιδικά μου χρόνια από πολλούς συγχωριανούς,(οι περισσότεροι μακαρίτες) όλων των πολιτικών χώρων. Έχω και μαγνητοφωνημένη μαρτυρία από τον άνθρωπου που πήρε την πρωτοβουλία και τον μάζεψε για να τον θάψει. Όλοι λένε το ίδιο. Και είναι άτομα που έζησαν τα γεγονότα.
    Το 1947 ήταν η χειρότερη χρονιά για το Νεραϊδοχώρι Τρικάλων καθώς εκεί είχε την έδρα του το αρχηγείο του ΕΑΜ. Όλοι οι κάτοικοι, με τη βία ή όχι, βοηθούσαν τους κομμουνιστές. Αυτό κατέληξε σε βιαιότητες και εκτελέσεις, τόσο από τους κομμουνιστές , όσο και από τις ομάδες (δεξιών) και το στρατό.
    Το Σάββατο του Λαζάρου ή την Κυριακή των Βαΐων, οι κομμουνιστές έφεραν άλλο έναν αιχμάλωτο στο χωριό. Ήταν ο ιερέας Γεώργιος Σκρέκας από τη Μεγάρχη Τρικάλων. Αυτός είχε διαφορές ιδεολογικές και προσωπικές, με τον ιερέα Ίτσιο (παπαίτσιο). Ήταν γνωστή η από χρόνια διαμάχη τους. Ο παπασκρέκας υπέστη ξυλοδαρμό από τους κομμουνιστές μέχρι θανάτου. Αυτό έγινε τη Μ. Δευτέρα. Στη συνέχεια πέταξαν το άψυχο σώμα, μέσα σε ένα ρέμα, κοντά στο εξωκκλήσι του Αγ. Παντελεήμονα, ακριβώς πάνω από το χωριό. Οι χωριανοί έζησαν όλα τα δρώμενα, όμως λόγω της κατάστασης δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα.
    Τη Μ. Παρασκευή, δύο ικανοί άνδρες από το χωριό, ανέλαβαν την πρωτοβουλία να περισυλλέξουν το άψυχο σώμα και να το κηδεύσουν, ώστε να μη μείνει άταφο τις ημέρες του Πάσχα. Πήγαν, πήραν το σώμα, το οποίο βρίσκονταν σε ελαφρά αποσύνθεση, (λόγω του ψύχους και του κρύου νερού από το ρέμα δεν είχε προχωρήσει η σήψη), και αφού το έπλυναν σε μία βρύση(Ταμπάκου) στην πλατεία του χωριού, διακόνεψαν ρούχα από τον κόσμο, και ένα ράσο από τον παπά του χωριού και αφού έντυσαν το νεκρό, τον κήδεψαν με όλες τις τιμές και τον έθαψαν στο νεκροταφείο.
    Δύο ώρες περίπου, μετά την ταφή, μετέβηκαν στο Νεραϊδοχώρι οι συγγενείς του παπασκρέκα, και τον ξέθαψαν (άκουσον , άκουσον). Τον πήγαν στα Τρίκαλα στο νοσοκομείο και μετά τον ξανακήδεψαν, δίνοντας στην τελετή πολιτικό χαρακτήρα. Μαζεύτηκε πολύς κόσμος.
    Μετά από χρόνια ήρθε στα Τρίκαλα δεσπότης ο Διονύσιος. Εκείνος έγραψε ότι τον παπασκρέκα τον σταύρωσαν τη Μ. Παρασκευή του 1947 στον πλάτανο στην πλατεία του Νεραϊδοχωρίου. Στην πλατεία του χωριού, υπήρχαν και υπάρχουν τρία πλατάνια τα οποία φυτεύτηκαν το 1930. Ο δεσπότης είδε τον ένα πλάτανο μεγάλο και έγραψε την ιστορία του μετά το 1960. Ο Αυγουστίνος που κήρυττε σταυρικό θάνατο του παπασκρέκα, πού ήταν το 1947; Στο Νεραϊδοχώρι; Ασφαλώς όχι. Είδε κανείς σημάδια σταύρωσης στο άψυχο σώμα του νεκρού; Στην κηδεία του στο Νεραϊδοχώρι κανείς. Όποιος θέλει ας ρωτήσει τους γέροντες που ζουν ακόμη. Στα Τρίκαλα μετά το νοσοκομείο δεν γνωρίζω τι έγινε.
    Όσα γράφηκαν, γράφηκαν από πολιτικά μπλεγμένα άτομα, την περίοδο του ψυχρού πολέμου για ευνόητους λόγους. Ο παπασκρέκας όπως και ο παπαίτσιος, ήταν άτομα που ασχολούνταν με τα πολιτικά, ιδεολογικά αντίπαλα, και μάλωναν γι’ αυτό. Οι συγγενείς του παπασκρέκα εκμεταλλεύτηκαν στο μέγιστο το θάνατό του. Δεν πρέπει να συμβαίνουν τέτοια πράγματα στους κόλπους των ιερέων και να ευχόμαστε να μη ζήσουμε ποτέ τέτοιες βαναυσότητες.
    Κάποια στιγμή είχαν ανεγείρει και μπρούτζινη προτομή του παπασκρέκα στην πλατεία, μπροστά από το Ι.Ν του Αγ. Στεφάνου στα Τρίκαλα. Μετά από αρκετές βαρβαρότητες στην προτομή, κάποια στιγμή, γύρω στο 1984 την έκλεψαν. Σήμερα χάλασαν και τη βάση, για τη διαμόρφωση της πλατείας και δεν υπάρχει τίποτα. Στα Τρίκαλα δεν μιλάει κανείς για σταυρικό θάνατο του παπασκρέκα.
    Ένας Νεραϊδοχωρίτης που θέλει να
    αποκαταστήσει την αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να ντρέπεσαι ....

      Διαγραφή
    2. Ένας Νεραϊδοχωρίτης που θέλει να
      αποκαταστήσει την αλήθεια.
      ===========================================


      ΑΠΛΑ ΕΝΑΣ ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΕΛΕΕΙΝΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ φαρμακη
      του βρωμερου χρηστου τζιατζια .....ΕΙΣΑΙ



      με ψεματα και μισες αληθειες ....ζειτε




      οι προγονοι σας, του ειχαν κοψει και τα γεννητικα οργανα του παπα-Σκρεκα

      και τα ειχαν τοποθετησει στο στομα του


      Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΠΟΥ ΒΡΗΚΕ ΤΟΝ ΝΕΚΡΟ , ο οποιος ζουσε και δουλευε το 1992 , στην Αναβυσσο

      Διαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.