8 Ιουλ 2011

Ὁ μύθος τοῦ μὴ κατηχητικοῦ καὶ ἄρα ὑποχρεωτικοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν

το ωάννη Τάτση, Θεολόγου
Βασικ πιχείρημα σων σχεδίασαν κα προωθον τν λλαγ το χαρακτήρα το ρθόδοξου χριστιανικο μαθήματος τν Θρησκευτικν εναι τι μ τν ποβολ το κατηχητικο χαρακτήρα του κα τ «νοιγμά» του στς λλες μολογίες κα θρησκεες θ ξασφαλίσουν τ διατήρηση τς ποχρεωτικότητάς του. Τ πιχείρημα προβλήθηκε κυρίως π νεωτεριστς θεολόγους κα χι τόσο π πολιτικς λλες δυνάμεις, ο ποες ζητον μν θρησκειολογικ ντ ρθοδόξου μαθήματος χι μως ς προϋπόθεση γι τ διατήρηση τς ποχρεωτικότητάς του λλ μλλον ς να κόμη βμα στ δρόμο πρς τν πλήρη κατάργησή του...
  Κάποιοι στόσο Θεολόγοι πο κ τς θέσεώς τους λαμβάνουν ποφάσεις γι τ περιεχόμενο το μαθήματος μαζ μ τν μάδα το νεοσυσταθέντος θεολογικο συνδέσμου ΚΑΙΡΟΣ ποφάσισαν ν «ναβαθμίσουν τ θρησκευτικ κπαίδευση», ν γκαταλείψουν τν μολογιακό, κατηχητικό, ρθόδοξο χριστιανικ χαρακτήρα το μαθήματος κα ν φτιάξουν να μάθημα Θρησκευτικν πο θ βασίζεται στν νοιχτότητα, τν νεκτικότητα πρς τς λλες θρησκεες κα μολογίες, τ διαχριστιανικ κα διαθρησκειακ διάλογο, να μάθημα στν οσία το θρησκειολογικό. σοι πιμένουμε στ διατήρηση το ρθόδοξου χριστιανικο πατερικο μαθήματος τν Θρησκευτικν κατηγορηθήκαμε γιατί μ τ στάση μας κα τν «διαλλαξία» μς δηγούσαμε τ μάθημα στν κατάργησή του. ς μονόδρομο γι τ διάσωση τς ποχρεωτικότητας τν...
Θρησκευτικν μφάνισαν ο παραπάνω Θεολόγοι τν λλαγ το περιεχομένου του κα τν πλήρη γκατάλειψη το κατηχητικο «μονοφωνικο» χαρακτήρα του.

Μέσα στ κλίμα ατ τν ντιπαραθέσεων τν Θεολόγων ρθε κυβερνητικ πόφαση γι τ Νέο Λύκειο. Μ τν πόφαση ατ τ μάθημα τν Θρησκευτικν ποβαθμίζεται ποικιλοτρόπως. Τοτο μως δν συμβαίνει λόγω τς πιμονς μας στ διατήρηση το ρθόδοξου χαρακτήρα του. Εναι σαφς τι ποβάθμισή του χει ν κάνει μ τν σταδιακ λοποίηση νς μακροπρόθεσμου σχεδίου πο προβλέπει τν πλήρη κατάργησή του κα προωθεται μέσω πολιτικν προσώπων πο κτελον ντολς λλων. Ο σχετικς μ τ θρησκευτικ μάθημα ρυθμίσεις το Νέου Λυκείου, μολονότι λίαν ρνητικές, πέδειξαν στόσο τι λλαγ στ χαρακτήρα το μαθήματος οδόλως ξασφαλίζει τ διατήρηση τς ποχρεωτικότητάς του. Συνέβη μάλιστα κριβς τ ντίθετο! Στν ΄ τάξη το Νέου Λυκείου πο τ μάθημα παραμένει ρθόδοξο χριστιανικ κα περιέχει κτεν ναφορ στν «ρθόδοξη Πίστη κα Λατρεία» διατηρήθηκε τόσο ποχρεωτικς χαρακτήρας το σο κα ο δύο ρες διδασκαλίας του. ντίθετα στ Β΄ τάξη πο τ μάθημα εχε κυρίως θρησκειολογικ χαρακτήρα, μ ναφορ στ ξένα θρησκεύματα κα παρόλο πο τίτλος το μαθήματος λλαξε κα γινε «Θρησκεία κα Κόσμος» τ μάθημα χασε τ μία ρα διδασκαλίας του. Τέλος στν Γ΄ τάξη ριζικ λλαγ το χαρακτήρα το μαθήματος (π «Θέματα Χριστιανικς θικς» μετατράπηκε σ «Θρησκεία κα Κόσμος») χι μόνο δν βοήθησε στ διατήρηση το ποχρεωτικο του χαρακτήρα λλ ντιθέτως συνοδεύτηκε π τ μετατροπή του σ πιλεγόμενο ντς νς πλαισίου πο στν πράξη σηματοδοτε τν ριστικ κατάργησή του στν τάξη ατή. 

Τί χουν λήθεια τώρα ν μς παντήσουν ο συνάδελφοι Θεολόγοι πο εχαν συνδέσει μεσα τν διατήρηση τς ποχρεωτικότητας το μαθήματος μ τν λλαγ το περιεχομένου του; 

Τ στιγμ πο σ λες τς ερωπαϊκς χρες τ θρησκευτικ μάθημα εναι μολογιακό, τν ρα πο λη Ερώπη πλέον παραδέχεται τ θάνατο το πολύμορφου τέρατος τς πολυπολιτισμικότητας μέσως μετ τ γέννησή του, μερικο Θεολόγοι στν λλάδα συνεχίζουν ν ξυφαίνουν τ «θεολογία τς πολυπολιτισμικότητας» τ «θεολογία τς τερότητας». Τ πράγματα μως μιλον μόνα τους. δική μας παράδοση στηρίζεται στ ζω κα τ διδασκαλία τν Πατέρων μας, θεολογία μας κα τ θρησκευτικό μας μάθημα εναι πατερικ κα χριστιανικ κα τοτο εχε ντιληφθε κα συνταγματικς νομοθέτης ταν γραφε τς σχετικς διατάξεις γι τν καλλιέργεια τς θρησκευτικς συνείδησης τν μαθητν μας. ν κάποιοι σημερινο πολιτικο πιθυμον διακας τν πλήρη ξοβελισμ κάθε χριστιανικο στοιχείου π τν παιδεία μας, γιατί ατ τν ντολ χουν λάβει π τ φεντικά τους, εναι τουλάχιστον τραγελαφικ στν προσπάθειά μας ν τος πείσουμε ν μν τ κάνουν, ν προχωρομε μόνοι μας σ λλοίωση το περιεχομένου τς θεολογίας μας κα το θρησκευτικο μαθήματος. πιδίωξή μας πρέπει ν εναι διατήρηση κα τς ποχρεωτικότητας κα το ρθόδοξου χριστιανικο χαρακτήρα τν Θρησκευτικν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.