25 Ιουν 2011

Β΄ Κυριακή τοῦ Ματθαίου

Γράφει ο Ἀρχ. Ἰωήλ Κωνστάνταρος Ἱεροκήρυκας - Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καί Κονίτσης

  (Μάτθ. Δ΄ 18-23)

Συγκινητικὴ κα ποκαλυπτικ  περιγραφ τς κλήσεως τν πρώτων μαθητν.

 Εαγγελιστς Ματθαος καταγράφει στ ερ κείμενο πο θ κουστε τν Κυριακ στ Θεία Λειτουργία, τ πς  Κύριος, ν περπατοσε κοντ στ θάλασσα τς Γαλιλαίας, συναντ κα προσκαλε κοντ το τος πρώτους μαθητές του. Τοὺς Πέτρον κα νδρέαν κα τοὺς υἱος Ζεβεδαίου, άκωβον κα ωάννην.

 ησος δη ξεκίνησε τ κοσμοσωτήριο ργο Του κα περιοδεύει λη τν περιοχ τς Γαλιλαίας, διδάσκοντας τ θεία το διδασκαλία στς συναγωγές. Στος χώρους ατος τς προσευχς κα τς μελέτης το λόγου το Θεο, κηρύττει τ χαρμόσυνο γγελμα, τι πλησίασε ὁ χρόνος τς πνευματικς Βασιλείας  ποία θ φερνε στος νθρώπους τν πολύτρωση κα τ χαρ πο διψ  νθρωπος. Κα φυσικ μαζ μ τ ζωντανό του λόγο, θεράπευε κάθε εδος σθένειας καὶ...

 διαθεσίας μεταξύ του λαο.

Πολλὰ θ μποροσε κανες ν τονίσει στὴν μορφη Εαγγελικ περικοπή, τν ποία θ πρέπει ν μελετήσουμε κα ν δομε τ βάθος κα τ ψος τς περιγραφς πο παρουσιάζει.

Θὰ σταθομε μως μόνο σ μία φράση το Ματθαίου  ποία χει ν κάνει χι μόνο μ τος πρώτους μαθητές, λλ κα μ τν κάθε να π μς. Κα  χαρακτηριστικ ατ φράση εναι: «ο δ εθέως φέντες τ δίκτυα, κολούθησαν ατ.» (Μάτθ. Δ΄ 20)  Δήλ. Ατο (ὁ Πέτρος κα  νδρέας), μέσως φησαν τ δίκτυα κα τν κολούθησαν. πως πίσης παρόμοια εναι κα  φράση πο ναφέρεται στος άκωβο κα ωάννη, «ο δ εθέως φέντες τ πλοον κα τν πατέρα ατν, κολούθησαν ατ.» (Μάτθ. Δ΄ 22) Δήλ. Ατο παρευθς ἄφησαν τ πλοο κα τν πατέρα τους κα κολούθησαν τν ησοῦ.

Δὲ γνωρίζω φίλοι μου ν μς χει περάσει π τ νο  σκέψη τι παρόμοια πρόσκληση π τν ησοχουμε λάβει κα μες ο διοι. Μ θ πετε. στε χουμε κληθε κα μες ν γίνουμε πόστολοι; Ὄχι. Δν πρόκειται περ ατς τς εδικς κλίσεως τν ποία λαβαν ο ψαράδες τς Γαλιλαίας. Ατ εναι μοναδικ κλήση, γι’ ατ κα  πόστολος Παλος γράφει στν Πρς φεσ.  πιστολ Β΄ 20: «ποικοδομηθέντες π τ θεμελίω τν ποστόλων κα προφητν, ντος κρογωνιαίου ατο ησο Χριστο» δήλ. χετε οκοδομηθε πάνω στ θεμέλιο, πο εναι ο πόστολοι κα ο Προφτες, ν κρογωνιαος λίθος εναι  διος  ησος Χριστός. Κα γι’ ατν κόμα τ λόγο, μολογομε στ Σύμβολο τς Πίστεώς μας τι  κκλησία μας, ἐκτς τν λλων εναι κα ποστολική: «Ες Μίαν, γίαν, Καθολικν κα ποστολικν κκλησίαν».

λλ ν πως επαμε δν χουμε τ μοναδικ κα νεπανάληπτη ατ κλήση, χουμε μως δεχθε τν προσωπική μας κλίση ς εεργεσία οράνια μ τ γιο Βάπτισμα, τ γιο Χρίσμα, τ ερ γενικς μυστήρια τς κκλησίας μας, που μέσω ατς τς χάριτος πο μς παρέχουν, καλούμαστε νὰ γωνιστομε στε ν κρατήσουμε κα ν αξήσουμε στ ζωή μας τς δωρες το Θεο.

Κυριαρχεῖ  λανθασμένη ντίληψη τι λοι εμαστε παιδι το Θεο. Κα εναι λανθασμένη  ντίληψη ατή, διότι λοι ο νθρωποι εναι δημιουργήματα κα πλάσματα τοῦ Θεο. Παιδι το Θεο εναι μόνο «σοι λαβον ατν κα δωκεν ατος ξουσίαν τέκνα Θεο γενέσθαι τος πιστεύουσιν ες τ νομα ατο» (ωάν. ΄ 12) Δήλ. Σ σους τν δέχθηκαν, σ’ ατος δωσε δικαίωμα ν γίνουν τέκνα το Θεο, σ’ κείνους δηλαδή, ποὺ πιστεύουν στ νομά Του.

Παιδιὰ το Θεο εναι μόνο σοι λαβαν τ χάρισμα κα πολαμβάνουν τν υοθεσία «...να τν υοθεσίαν πολάβωμεν.» (Γάλ. Δ΄ 5).

Καὶ φο τσι χουν τ πράγματα, τίθεται σοβαρ τώρα τ ρώτημα: μες πο δη χουμε δεχθε κα χουμε λάβει τν πρόσκληση, τὸ χάρισμα τῆς υοθεσίας κα τς δωρες το Παναγίου Πνεύματος, φήνουμε λα ατ πο εναι ντίθετα μ τν ησο κα τ Πανάγιον θέλημά Του;  μήπως  καρδιά μας κα  νος μς εναι κολλημένα σ πρόσωπα κα καταστάσεις πο θλίβουν τ Πνεμα τ γιον;

Στὴν παρξή μας, μορφώνουμε τν προσωπικότητα το Κυρίου ησο μ τν καθημεριν γώνα ναντίον το ποικίλου κακο πο μς περιβάλει   θέλησή μας εναι τόσο ξασθενημένη, μ ποτέλεσμα, ν γνωρίζουμε τ ρθόν, μως δν προσπαθομε ν τ φαρμόσουμε;

Εἴμαστε τοιμοι γι τν γάπη κα τ δόξα το Χριστο ν ποκόψουμε ,τιδηποτε κρατ τν ψυχή μας π ψηλ πετάγματα;  λλοίμονο, καταντομε σν τος ετος πο εναι κλεισμένοι μέσα στ κλουβιά...

 Εαγγελικ πάντως φράση «ο δ εθέως φέντες τ δίκτυα ἠκολούθησαν ατ», θ πρέπει ν μιλήσει στς καρδιές μας. Τ μόνο βέβαιο εναι τι σ καμμία πολύτως τν περιπτώσεων, δν εναι δυνατν ν συνδυάσουμε σα θέλουν ν μς κρατήσουν κα ν μς πορροφήσουν, μ σα ζητ  ησος.

Καὶ κάτι κόμα. Δν θ πάρξει ποτ κα πουθεν κοινωνικ κατάσταση  ποία ν μς μποδίζει ντικειμενικ ν ζήσουμε τ ζω το Χριστον μες πραγματικ θέλουμε κα χουμε τν διάθεση ν φαρμόσουμε στ ζωή μας τ πανάγιο κα σωστικό Του θέλημα.

πομένως δὲν χει κα τόσο σημασία σ ποι τόπο βρίσκεται κανείς, οτε πάλι ν βρίσκεται μέσα στν οκογένεια  στν λοκληρωτικ φιέρωση.

Σημασία ἔχει ν συνειδητοποιήσουμε τν οράνια κλήση μας, κα μ πνεμα νθουσιασμο γι τν λήθεια κα ταπεινώσεως λόγω τν δυναμιν μας, ν προοδεύουμε κα ν λοκληρώνουμε τν ελογημένη μς ατ κλήση, μέσω τς μυστηριακς κα γωνιστικς ζως.

μήν.            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.