18 Μαΐ 2011

Διδακτικὴ διήγηση γιὰ ὅσους «σκοτώνουν» τὸν πολύτιμο χρόνο τους



Ζοσε στος πρώτους αώνας νας μοναχός,  ποιος σες φορς τν ρωτοσε  γούμενός του «Πς πηγαίνει; στν γεία σου, δελφέ;». Ατς πάντοτε παραπονιόταν τι ταν κατάκοπος π τν πολλ ργασία. κούγοντας καθημερινς γούμενος τ διο παράπονο ρώτησε κάποια μερα τν Μοναχό: «Τί εδους ργασία κάμνεις κα κοπιάζεις τόσον πολύ, δελφέ;» Κα Μοναχς πάντησε: γιε γούμενε χω τόσες ργασίες κάθε μέρα κα νύκτα, στε ο δυνάμεις μου δν θ φθαναν γι' ατές, ἐὰν Θες δν μ βοηθοσε:
Πρτον, χω δύο γεράκια, τ ποια προσπαθ ν κρατ δέσμια κα ν τ ξημερώνω.
Δεύτερον, χω δύο λαγούς, τος ποίους φυλάγω γι ν μ φύγουν. Τρίτον, χω δύο βόδια, τ ποια πιβλέπω γι ν ργάζονται. Τέταρτον, χω να λύκο τν ποιον προσέχω δι ν μ βλάψει κανένα. Πέμπτον, χω να λιοντάρι, τ ποιο προσπαθ ν κατανικήσω, κα
κτον, χω να σθεν, τν ποιον πρέπει πάντοτε ν τν περιποιομαι.  γούμενος φο κουσε ατ γέλασε λίγο κα επε στν Μοναχό: Ατά. παιδί μου, δν γίνονται, διότι εναι δύνατον ν κτελε κανες τόσες ργασίες. Κα μως, σεβαστέ μου πάτερ, πάντησε Μοναχός, σο επα τν λήθεια. Κα γούμενος, ποιος νόμιζε μέχρι να βαθμ πιπόλαια κα χωρς περιεχόμενο τ λόγια του Μοναχο, επε: ξήγησέ μου, παιδί μου, τν παραβολή. Κα ὃ...
Μοναχς πάντησε:
Πρτον, τ δύο γεράκια, Πάτερ μου, εναι τ δύο μάτια μου, τ ποια πετον, πηγαίνουν π δ κα π' κε κα πρέπει ν φροντίζω γι ν μ δον κάτι, τ ποιο θ μποροσε ν μ προτρέψει σ κάποια μαρτία, πράγμα δυστυχς πο παθε προφήτης κα βασιλις Δαβίδ, βλέποντας τν γυναίκα το Οριου, τν Βηρσαβεέ.
Δεύτερον, ο δύο λαγοί, εναι τ πόδια μου, τ ποια πρέπει ν μποδίζω π τ ν τρέχουν στς δονς κα τν δρόμο τς μαρτίας διότι ες τ βάπτισμά μου, ταν ερες χριε ατ επε: «Το πορεύεσθε τ διαβήματά Σου» δηλαδ το ησο Χριστο. Φαντάζεσαι λοιπόν, Πάτερ μου, πόσους κόπους χρειάζεται ατό;
Τρίτον, τ δύο βόδια εναι τ χέρια μου, τ ποα πιβλέπω μ μεγάλη προσοχ γι ν ργάζονται. Ν ργάζονται μως τ γαθν ς τ χέρια το Κυρίου, πο πάλι στ βάπτισμά μου γι' ατ ερες επε' «Α χερες σου ποίησαν μ κα πλασαν μέ».
Τέταρτον, λύκος εναι γλώσσα μου, ποία πάντοτε χει νάγκη π χαλινάρι, γι ν μ δαγκάσει κανένα δελφόν μου, μ τν κατηγορία, πο εναι παρν πν κα πεθάνει. Κα ντιλαμβάνεσαι, πάτερ μου, ταν τ γιον Πνεμα δι το δελφόθεου ακώβου γι τν γλώσσα λέγει: «Ε τς ν λόγω ο πταιει, οτος τέλειος νήρ», κα πάλιν' « γλώσσα πρ, κόσμος τς δικίας, οτως γλώσσα καθίσταται ν τος μέλεσιν μν σπιλοσα (μολύνουσα) λον τ σμα...», κα πάλιν: «Τν γλώσσαν οδες δύναται νθρώπων δαμσαι κατάσχετον κακόν, μεστ ο  θανατηφόρου. ν ατ ελογομεν τν Θεν κα πατέρα, κα ν ατ καταρώμεθα τος νθρώπους τος καθ' μοίωσιν Θεο γεγονότος...» (ακ. γ' 2, 6 κα 8). Τί πρέπει ν κάμνω γ μ ατ τ θηρίο, τν λύκο πο χω στ στόμα μου;
λλα κα κόμη, πς γώ, πάτερ μου, ν πιτύχω ατ πο λέγει γιος ωάννης Χρυσόστομος γι τν γλώσσα, γι ν μ λέγει περισσότερα λιγότερα, λλ λα μ τ ζύγισμα ν λέγω, γι ν εμαι δίκαιος χωρς κόπου μεγάλου; Δν λέγει γιος τι: ζυγαρι ν χομεν τν γλώσσα μας στε μ μεγάλη προσοχ ν ζυγίζομε τ λόγιά μας κα ν μ λέμε περισσότερα οτε λιγότερα λλ τ σωστ μ κρίβεια. Διότι, ἐὰν ζυγίζομε μ κρίβεια κα μεγάλη προσοχ τν χρυσ κα λλα πράγματα, πρέπει, μ μεγαλύτερη προσοχ κα κρίβεια, ν προσέχομε τ λόγιά μας.
Κα κόμη, πάτερ μου, πς ν μ παλέψω μ τν λύκο ατόν, τν γλώσσα μου, πο διαβάζω τν ββ Σισώη κα λέγει' «δελφέ, χω τριάντα χρόνια που δν κάμνω πλέον δέησιν ες τν Θεν περ μαρτίας, λλ ατ μόνον λέγω ες τν προσευχήν μου Κύριε ησο Χριστ σκέπασαν μ π τς γλώσσης μου, διότι τόσους χρόνους χω σκητεύοντας κα πάλιν σκοντάπτω μ τν γλώσσαν κα μαρτάνω».
Πέμπτον, λέων, πάτερ μου, εναι καρδιά μου, κατ τς ποίας διεξάγω νύκτα κα μέρα πεισματώδη γώνα κα δυστυχς μ λκει μ μεγάλη βία σ λα σα βλάπτουν κα καταστρέφουν τν ψυχήν μου. Βλέπεις, πάτερ μου, «τι γκειται διάνοια το νθρώπου πιμελς π τ πονηρ κ νεότητος ατο» (Γέν. ' 21), κα κόμη, τι καρδία μου εναι κάθαρτος ς επεν Κύριός μου' «κ γρ τς καρδίας ξέρχονται διαλογισμο πονηροί, φόνοι, μοιχεαι, πορνεαι, κλοπαί, ψευδομαρτυρίαι, βλασφημίαι» (Μάτθ. ἰὲ' 19)' κα τι πράγματι τσι εναι κα πρέπει ν κουρασθ ν τν καθαρίσω, μο τ πιβεβαίωσε Προφήτης Δαβδ πο λέγει ες τν Κύριον: «Καρδίαν καθαρν κτίσον ν μοι Θεός, κα πνεμα εθς γκαινισον ν τος γκατοίς μου»  (Ψάλμ.  50, 12), κα  κτον, πάτερ μου, σθενής, εναι τ σμα μου, τ ποιον ποτ δν ερίσκεται στν δια κατάσταση. λλοτε θέλει τροφ κα λλοτε νηστεία. λλοτε νάπαυση κα λλοτε τυραννία. λλοτε περίθαλψη κα λλοτε χι, κα γι τν λόγο ν ατν εμαι ναγκασμένος ν χω τν προσοχή μου διαρκς γυρισμένη πρς ατό, γι ν τ περιποιομαι σο εναι δίκαιο, πειδ χρειάζεται κα ατ πως τ τσούφλι γι τ αγό.
φο κουσε ατ γούμενος π τν σοφό του Μοναχό, τν συγχάρηκε κα επε: «Ἐὰν λοι κάναμε πως σύ. τέκνον μου, δηλαδ ν ργαζόμαστε δι ν συγκρατήσομε τ πάθη μας κα νημερώσομε τν κακν - αυτό μας, γ θ γινόταν ορανς καλοι θ εμασταν ετυχισμένοι κα ερηνικοί».
Δυστυχς, γαπητοί, μες δν ργαζόμαστε γι τν αυτό μας, κα κοινωνία μς κατάντησε ζούγκλα, καίτοι στν Κυριακ προσευχ Κύριός μας προτρέπει ν λέμε: «λθετω βασιλεία σου..., ς ν οραν κα π -  τς γής».
λλα πο χρόνος γι τν ψυχή μας, τν ρετή, τν πίστη, τν Χριστό, τν σωτηρία τς ψυχς μας. Βλέπετε τν κόσμον κα τ το κόσμου νόητα κα μαρτωλ τ χουμε περισπούδαστα, μόδα, καφενεο, χαρτί, γήπεδο, ταβέρνα, διαφθορά, χορς κα γενικ τι χει σχέση μ τν σάρκα. Γι' ατ κα φθάσαμε τόσο χαμηλ κα ζομε σν ν μν γνωρίσαμε Χριστν κα εμεθα ξιοί της τύχης μας. Ατ τιμωρούμεθα π τς πιλογς κα τς μαρτίες μας. Εθε ν θελήσουμε ν δεχθομε τν θεο φωτισμό, ργαστομε, γι τν κάθαρση τν ασθήσεων : π τ πάθη, κα τν πόκτηση τν ρετν το Εαγγελίου γι ν χομε λπίδα σωτηρίας, μ τς πρεσβεες τς Παναγίας κα λων τν γίων. μήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.