4 Απρ 2011

Γέροντας Παΐσιος γιὰ τὰ μάγια

Γέρων Παίσιος Ἁγιορείτης
ΟΙ ΜΑΥΡΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ  

«σοι σχολονται μ μάγια λένε κα πολλ ψέματα»
- Γέροντα, ο μάγοι χουν κάποια πληροφορία;
- χουν πληροφορία π τν διάβολο, λλ λένε κα πολλ ψέματα. Κι σες ν προσέχετε κε στ ρχονταρίκι. Πρέπει ν λέγχετε τν κατάσταση. Ν βλέπετε τί νθρωποι εναι ατο πο ρχονται, γιατί μπορε ν ρθη κα κανένας πο σχολεται μ μαγικά.
Σς φαίνεται παράξενο; Σ μία γρυπνία δ ρθαν δύο τομα πο σχολονταν μ μαγικά. Πλησίαζαν τος νθρώπους κα τος λεγαν διάφορα. λεγαν κα ψέματα τι χουν σχέση κα μ τν Καντιώτη. Σ μία γυναίκα επαν: «Σο χουν κάνει μάγια. Θ 'ρθούμε στ σπίτι σου, ν τ λύσουμε μ ναν σταυρ πο χουμε».
ρχονται στν γρυπνία, μιλον κα λίγο πνευματικά, ποτέ σου λένε ο λλοι: «φο ρχονται στν γρυπνία, εναι πιστο νθρωποι», κα νοίγουν τν καρδιά τους.
Πς μπερδεύουν τν κόσμο μ τ ψέματα πο λένε! Γι ν ξεγελάση κάποιος μία κοπέλα, τς επε: « πατρ Παίσιος εδε ραμα τι θ σ παντρευτ· πάρε ν φορέσης ατό, χωρς ν ξέτασης τί εναι», κα τς δωσε κάτι πο ταν μαγικό.
λλ κείνη ετυχς δν τ φόρεσε. «Καλά, πατρ Παΐσιος μ τέτοια σχολεται!», επε κα πιάνει καὶ....

μο γράφει να γράμμα, τέσσερις σελίδες μ πυκν γράμματα, γεμάτο βρισιές. Τέτοιο βρισίδι! «Δν πειράζει, λέω, βρίσε μέ. Χαλάλι ν γίνη τ βρισίδι, φο δν ξεγελάστηκες ν φορέσης ατ τ σατανικό!».
- Σς ξερε, Γέροντα;
- χι, δν μ ξερε. Κι γ δν τος ξερα, οτε ατν οτε κενον.

«Ο δαιμονικές, μαγικς νέργειες»

- Γέροντα, τί επατε στος μαθητς πο ρθαν σήμερα κα σς επαν τι κάλεσαν τ πνεμα;
-Τί ν τος π; Τος δωσα πρτα να καλ ξεσκόνισμα! Εναι ρνηση πίστεως ατ πο καναν. π τν στιγμ πο καλον τν διάβολο κα τν δέχονται, ρνονται τν Θεό.
Γι' ατ τος επα κατ' ρχς ν μετανοήσουν, ν ξομολογηθον ελικρινά, κα στ ξς ν προσέχουν· ν κκλησιάζωνται, ν κοινωνον μ ελογία το πνευματικο τους, γι ν ξαγνισθον. χουν λαφρυντικά, πειδ εναι παιδι κα τ καναν σν παιχνίδι.
ν ταν μεγάλοι, θ πάθαιναν μεγάλο κακό· διάβολος θ ποκτοσε μεγάλη ξουσία πάνω τους· λλ κθ ατ τώρα τ τραντάζει.
- Δηλαδή, Γέροντα, τί καναν κριβς;
- Ατ πο κάνουν πολλοί... Βάζουν σ να τραπέζι να ποτήρι μ νερ κα γύρω-γύρω τοποθετον τ γράμματα το λφαβήτου Α, Β, Γ, κ.λπ. Βάζουν μετ τ δάχτυλο τος μέσα στ νερ κα καλον τ πνεμα, δηλαδ τν διάβολο.
Τ ποτήρι γυρίζει, σταματ μπροστ σ γράμματα κα σχηματίζει λέξεις. Ατ κάλεσαν τ πνεμα καί, ταν ρθε, τ ρώτησαν: «πάρχει Θεός;». «Δν πάρχει!», τος λέει.«Ποις εσαι σύ;», τ ρωτον. « σατανς!», τος λέει. «πάρχει σατανς;». «πάρχει!». Δηλαδ βλακεες χονδρές! Δν πάρχει Θες κα πάρχει σατανς! ταν τ ξαναρώτησαν, ν πάρχη Θεός, τος επε: «Ναί, πάρχει». Μία «ναί», μία «χι», ποτε προβληματίσθηκαν τ παιδιά.
τσι οκονόμησε Θεός, γι ν βοηθηθον. Μία κοπέλα π τν συντροφι τος τν χτύπησε τ ποτήρι. πέτρεψε Θες ν τν χτυπήση, γι ν συνέλθουν κα τ λλα παιδιά.
Σήμερα πολλοί, ταν θέλουν ν κάνουν κακ σ κάποιο πρόσωπο, καταφεύγουν σ μάγους πο χρησιμοποιον τν κέρινη κούκλα το βουντο[1]. Ο μάγοι τ χουν κάνει ατ παιχνίδι, χόμπι.
- Γέροντα, τί κάνουν;
- Φτιάχνουν μία κούκλα π κερ καί, ταν κάποιος τος ζητάη ν βλαφθ χθρός του π.χ. στ μάτια, καρφώνουν μία βελόνα στ μάτια τς κούκλας κα ναφέρουν τ νομα ατο πο θέλουν ν βλάψουν, κάνοντας διάφορα μαγικά.
Κα πράγματι τ τομο κενο, ν ζ μαρτωλ ζω κα δν ξομολογται, προσβάλλεται π δαιμονικ νέργεια στ μάτια. Πνε ν βγον τ μάτια του π τν πόνο! Κάνει ξετάσεις, λλ ο γιατρο δν βρίσκουν τίποτε.
Νά, κα τ μέντιουμ τί κακ κάνουν! Δν φθάνει πο παίρνουν τ χρήματα π τος νθρώπους, λλ διαλύουν κα οκογένειες. Πάει λ.χ. κάποιος στ μέντιουμ κα λέει κάποιο πρόβλημα πο χει. «Κοίταξε, το λέει κενο, μία συγγενής σου πο εναι λίγο μελαχρινή, λίγο ψηλ κ.λπ. σο χει κάνει μάγια». Ψάχνει ατς ν βρ ποι π τ σόι το χει ατ τ χαρακτηριστικά.
Κάποια θ βρ πο ν μοιάζη στω κα λίγο. «Ά, ατ εναι, λέει, πού μου κανε μάγια» κα τν πιάνει να μίσος ναντίον της. Κι κείνη φουκαριάρα ν μν ξέρη τίποτε - μπορε ν τν χη εεργετήσει κιόλας , κα ατς ν χη μία γανάκτηση ναντίον της, ν μ θέλη οτε ν τν δή!
Ξαναπάει στ μέντιουμ κι κενο το λέει: «Τώρα πρέπει ν λύσουμε τ μάγια. Κα γι ν τ λύσουμε, δσε μερικ χρήματα». «Ε, φο τ βρκε, λέει ατός, πρέπει ν τν νταμείψω»! Δώσ' το χρήματα...
Βλέπεις διάβολος τί κάνει; Βάζει σκάνδαλα. ν νας καλς νθρωπος, κόμη κι ν ξέρη κάτι συγκεκριμένο γι κάποιον, ποτ δν θ π: « τάδε σ χει βλάψει», λλ θ προσπαθήση ν τν βοηθήση. «Κοίταξε, θ το π, μ βάζης λογισμούς. Ν ξομολογηθς κα μ φοβσαι». Κα τσι βοηθάει κα τν ναν κα τν λλον. Γιατί κα ατς πο βλαψε τν λλον, ταν τν βλέπη ν το φέρεται μ καλωσύνη, προβληματίζεται μ τν καλ ννοια, κα μετανοε.
« διάβολος ποτ δν μπορε ν κάνη καλ » 
  
- Γέροντα, μπορε νας μάγος ν θεραπεύση κάποιον ρρωστο;
- Μάγος κα ν θεραπεύση ρρωστο νθρωπο! ναν πο τραντάζεται π τ δαιμόνιο, ατν μπορε ν τν κάνη καλ στέλνοντας τ δαιμόνιο σ λλον. Γιατί μάγος μ τν διάβολο εναι συνέταιροι, ποτε λέει στν διάβολο: «Βγς π ατν κα πήγαινε στν τάδε».
Βγάζει λοιπν τ δαιμόνιο π κενον κα συνήθως τ στέλνει σ κάποιον συγγεν του γνωστό του πο χει δώσει δικαιώματα στν διάβολο. Λέει μετ ατς πο εχε τ δαιμόνιο: «γ πέφερα, λλ τάδε μ' κανε καλά», κα τσι γίνεται διαφήμιση.
Κα γυρίζει τελικ τ δαιμόνιο σ συγγενες σ γνωστούς. ν κάποιος, ς ποθέσουμε, εναι καμπουριασμένος π δαιμονικ πήρεια, μπορε μάγος ν διώξη τ δαιμόνιο π κενον, ν τ στείλη λλο κα ν σηκωθ ρθιος καμπούρης. ν μως χη καμπούρα  π ναπηρία, δν μπορε μάγος ν τν κάνη καλά.
Μο επαν γι μία γυναίκα τι θεραπεύει ρρωστους, χρησιμοποιώντας διάφορα γιωτικά. ταν κουσα τί κάνει, μεινα κατάπληκτος π τν τέχνη το διαβόλου. Κρατάει ναν σταυρ κα ψάλλει διάφορα τροπάρια. Ψάλλει π.χ. τ Θεοτόκε Παρθένε καί, μόλις φθάση στ ελογημένος καρπς τς κοιλίας σου, φτύνει κοντ στν σταυρό, βλασφημάει δηλαδ τν Χριστό, γι' ατ τν βοηθάει μετ τ ταγκαλάκι.
τσι, μερικος πο εναι ρρωστοι, χουν μελαγχολία κ.λπ. π δαιμονικ πήρεια κα ο γιατρο δν μπορον ν τος κάνουν καλά, ατ τος θεραπεύει, γιατί διώχνει τ δαιμόνιο πο προκαλε τ βάρος, τ στέλνει σ λλον, κα παλλάσσονται κενοι π τν θλίψη. Κα πολλο τν χουν γι γία! Τν συμβουλεύονται, κα λίγο-λίγο βλάπτει τν ψυχή τους, τος καταστρέφει.
Χρειάζεται πολλ προσοχή. Ν φεύγη κανες μακρι π τος μάγους κα τ μάγια, πως φεύγει μακρι π τν φωτι κα τ φίδια. Ν μν τ μπλέκουμε τ πράγματα. διάβολος δν μπορε ποτ ν κάνη καλό. Μόνον τς ρρώστιες πο προκαλε διος μπορε ν θεραπεύση. Εχα κούσει τ ξης περιστατικό: νας νεαρς εχε μπλέξει μ κάποιον μάγο κα σχολήθηκε μ μαγικά. παθε μετ ζημιά, ρρώστησε κα κατέληξε στ νοσοκομεο.
Μνες ξοδεύτηκε πατέρας του, γιατί δν εχαν τότε σφάλεια, γι ν βρον τί χει. Ο γιατρο δν το βρισκαν τίποτε. Εχε γίνει χάλια. Τί κάνει τότε διάβολος! Το μφανίζεται σν τν Τίμιο Πρόδρομο, πο τν εχαν πολιοχο στν τόπο του, κα το λέει: «Θ σ κάνω καλά, ν πατέρας σου χτίση μία κκλησία».
Τ επε τ παιδ στν πατέρα του κι κενος καημένος επε: «παιδί μου εναι, σα χω ν τ δώσω, ρκε ν γίνη καλά», κα ταξε στν Τίμιο Πρόδρομο ν το χτίση κκλησία. διάβολος φυγε κα τ παιδ γινε καλά. κανε τό... θαμα! ποτε λέει πατέρας:«γ ταξα ν χτίσω κκλησία. Πρέπει ν κπληρώσω τ τάμα μου». Δν εχαν κα οκονομικ νεση καί, γι ν χτίση τν ναό, πούλησε σα χωράφια εχαν. δωσε λη τν περιουσία του.
Τ παιδι το μειναν στν δρόμο. γανάκτησαν, «ν λείψη ρθοδοξία» επαν, κα γιναν
εχωβάδες. Βλέπεις τν διάβολο τί κάνει; Φαίνεται, κε δν πρχαν εχωβάδες κα βρκε ατς τρόπο ν γίνουν κι κε εχωβάδες!


1. Εδος μαγείας πο σκεται κατ τν παραδοσιακ θρησκευτικ λατρεία τς ϊτς κα τς νότιας μερικς. ρος προέρχεται π τν λέξη «βόντουν», πο σημαίνει θες πνεμα.

πόσπασμα π τς σελίδες 180-185 το βιβλίου:
            ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
                              ΛΟΓΟΙ Γ΄       
                ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ
                  ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
       «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.