10 Δεκ 2010

Μνήμη Μητροπολίτου Δρϋινουπόλεως ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ

 

Στς 12 Δεκεμβρίου 1994 κα ρα 06 35 πρωινή, Σεβαστιανός, Μητροπολίτης Δρυινουπόλεως , Πωγωνιανς κα Κονίτσης, πέρτιμος κα ξαρχος πάσης Βορείου πείρου, καμψε τ σύνορά του Κόσμου τούτου κα μετέστη στ φωτειν στερέωμα το ορανο, περνώντας ταυτόχρονα στ δικαιοδοσία τς στορίας.
Μ τ πέρας τς πιγείου βιοτς του, κλεισε κύκλος μίας ζως, πο ναλώθηκε νύστακτα στ διάδοση το Εαγγελίου, πο διατέθηκε νυπόκριτα στ χριστιανικ καλλιέργεια ψυχν κα χαρακτήρων, πο «δαπανήθηκε» πλόχερα στν νακούφιση το πόνου κα τς πτωχείας το πλησίον, μις ζως φιερωμένης-ψυχ τ κα σώματι- στν κκλησία κα τ ΄θνος. 
H κτινοβόλος πνευματική του δράση ρχίζει π τ ωάννινα, μ τ διορισμό του ς εροκήρυκος τς Μητροπόλεως. ργάζεται μ ζλο κα αταπάρνηση σ λους τους τομες τς πνευματικς διακονίας κα κατευθύνει τ κατηχητικ ργο. Περιοδεύει τ δυσπρόσιτα χωρι τς παρχίας. Δυναμώνει τος λιπόψυχους, κατακτ τος δύσπιστους, γκαλιάζει τν λκιμη πειρωτικ νεότητα.            
Μητροπολίτης Κονίτσης π τ 1967, νέδειξε τν κριτικ ατ κωμόπολη σ προπύργιο το σύγχρονου Βορειοηπειρωτικο γώνα, γωνιζόμενος μ σθένος κα ταλάντευτη συνέπεια γι τ δίκαια το Βορειοηπειρωτικο...
λληνισμο.
Στν νθρονιστήριο λόγο το διαμηνύει μ συγκίνηση «Κατ τν στιγμν ατήν, καθ’ ν  τ πρτον νέρχομαι ες τν θρόνον τοτον, στρέφεται νος μου πρς τος λυτρώτους δελφούς της Βορείου πείρου, τος στενάζοντας π τν ζυγν τς πικρς δουλείας, δι ν τος διαβεβαιώσωμεν, τι χι μόνον α προσευχαί μας θ τος συνοδεύουν καθημερινς, λλ κα πν τ δυνατν θ πράξωμεν, πως λυτρωθον τν δεσμν τς δουλείας κα πανέλθουν ες τος κόλπους τς Μητρς λλάδος».       
Σεβαστιανς γίνεται διαπρύσιος κήρυκας τν 25.000 Βορειοηπειρωτν φυλακισμένων, τν 100.000 κτοπισμένων, κείνων πο φυγαν π τ ζω λειτούργητοι κα κήδευτοι, λλ κα κείνων πο πεσαν στ συρματόπλεγμα τς σκλαβις, μ μία σφαίρα στ καθάριο μέτωπο τς θυσίας, στν ναγώνια προσπάθεια ν ναπνεύσουν γέρα λευθερίας.
- Πς μπορε  ν ξεχάσει κανες τν στείρευτο κα πύρινο λόγο του, στς κατοντάδες μιλίες πο ξεφώνησε ν τν λλάδα, φυπνίζοντας συνειδήσεις κα μεταφέροντας παντο, τ δράμα κα τ κλάμα, πως λεγε, τν Βορειοηπειρωτν δελφν μας;                                                                                  
Πς μπορε ν ξεχάσει κανες τς ερς μυσταγωγίες στ Τριήμερα πένθους κα προσευχς γι τ Βόρειο πειρο, πο διοργάνωνε κάθε Φεβρουάριο, κατ τν πέτειο το Ατονομιακο γώνα τν Βορειοηπειρωτν, στν Κόνιτσα, μ πάνδημη τ συμμετοχ κλήρου κα λαο;
Πς μπορε ν ξεχάσει κανες τ ναστάσιμο μήνυμα «Χριστς νέστη κα Βόρειος πειρος νέστη» πο ξέπεμπε κάθε Πάσχα, π τ κροσύνορα, γι ν μπορέσουν ο πόδουλοι δελφοί μας ν κούσουν καμπάνα λυτρωτικ κα ν γευτον, στω κα γι λίγο τν ελογία το χαρμόσυνου μηνύματος τς Νίκης το Θεανθρώπου π το θανάτου?
Πς μπορε ν ξεχάσει κανες τς γρυπνίες το Δεκαπενταύγουστου στν πιμεθόριο το Μολυβδοσκεπάστου, πο θερίευαν τν ποσταμένη λπίδα τν δελφν μας;
Πς μπορε ν ξεχάσει κανες τν παρησσία κα τν καθαρότητα τν θνικν του θέσεων γι τ Βορειοηπειρωτικό, ταν τς ξέθετε στος διεθνες ργανισμούς, διατρέχοντας λο τν Κόσμο;
Πς μπορε ν ξεχάσει κανες τ γλυκύτητα τς παρουσίας του, τν λαρότητα στ βλέμμα, τ βάθος τν πνευματικν του νουθεσιν, τ ψιπετς γωνιστικό του φρόνημα, λλ κα τν θερμουργ πνοή του, πο συνήγειρε τ νεολαία τς ΣΦΕΒΑ, δικό του δημιούργημα, σ γώνα νυποχώρητο γι τ Βόρειο πειρο;
Κα τέλος, πς μπορε ν ξεχάσει κανες τν φειδώλευτη γάπη του γι τος Βορειοηπειρτες δελφούς μας, πο βρισκε τν κφρασή της, στν πνευματικ κα λική τους στήριξη, στν παρηγορία τν φυγάδων, στν περίθαλψη τν ναξιοπαθούντων, στν παραμυθία τν καταδιωγμένων, στ φιλοξενία παιδιν , στ σύσταση φροντιστηρίων λληνικς γλώσσας στ Βορειοηπειρωτικ χρο, στν νίσχυση τς χειμαζόμενης τοπικς κκλησίας μ κληρικούς, γι ν ξαναζωντανέψουν ο γκρεμισμένοι ναοί.    
Μετ τ πανευρωπαϊκ γκρέμισμα τν τειχν κα τν πτώση τν λεκτροφόρων συρματοπλεγμάτων στς ρχς τς δεκαετίας το ’90, Σεβαστιανός, πρτος π λους κα μπροστ π τς ξελίξεις, διαγιγνώσκει γκαίρως τν κίνδυνο πο συνεπάγεται γι τ Βόρειο πειρο πληθυσμιακ αμορραγία π τ ζωτικ παραγωγικά της κύτταρα κα γωνίζεται σθενς πλέον στ σμα , μ πάντα κμαος στν ψυχή, γι τν νότητα το Βορειοηπειρωτικο λληνισμο, γι τν παραμονή του στς πατρογονικς στίες, γι τν κατοχύρωση το ναφαίρετου νθρώπινου δικαιώματος τν δελφν μας ν ζον ς λεύθεροι νθρωποι, πέφτοντας κυριολεκτικ στς πάλξεις το πνευματικο κα θνικο γώνα.
πέρριτη κα ταπειν διαθήκη του δν χει τίποτε τ κοιν μ τς συνήθεις διαθκες, πο καταγράφουν λικ γαθ γι τος πιγενόμενους. Σ’ ατ τ συγκλονιστικό, μς’ τν πλότητά του κείμενο ποτυπώνεται πτωχεία, ταπεινότητα, μέχρι τν στάτη ρα γάπη γι τος Βορειοηπειρτες, σωτερική του γία πιθυμία γι τ λεος το Θεο.    
Στ χρόνια πο πέρασαν μέχρι σήμερα, πολ νερ τρεξε στ ποτάμι τς στορίας .Ο  Βορειοηπειρτες δελφοί μας νεζήτησαν μαζικ ψωμ κα λευθερία στν λεύθερη λληνικ Πατρίδα κα μαρτυρικ Βόρειος πειρος, πειλεται μ πλήρη θνικ συρρίκνωση πο δυστυχς συνιστ πάγια στόχευση, λων κείνων πο χουν συμφέρον γι τν ξάλειψη το λληνικο στοιχείου, π μία γ νέκαθεν λληνική!
Βορειοηπειρτες δελφοί μας τιμομε τς θυσίες σας. Τιμομε τς θυσίες τν πατέρων κα τν δελφν σας. Τιμομε τ αμα, τ μαρτύρια, τς φυλακίσεις, κα τς ξορίες. Τιμομε τος μπτυσμος κα τ ραπίσματα πο πέστητε κατ τ διάρκεια τς μακραίωνης δουλείας σας.
Στ νομα το Σεβαστιανο, πο τόσο σς γάπησε , μ κα στ νομα τς δικς σας ναμφισβήτητης γάπης γι τν διαίτερή σας Πατρίδα, σς πευθύνουμε λόγους καρδις γι νότητα κα γώνα, μέχρι τν αγ τς λληνικς λευθερίας.
Ο ΠΑΣΥΒΑ κα ΣΦΕΒΑ, πο γεννήθηκαν, νδρώθηκαν κα γωνίστηκαν κάτω π τ σκέπη το ράσου πο γινε σημαία, δηλώνουμε στν γώνα ατ παρόντες κα δελφωμένοι μ πολλος λλους τίμιους λλαδίτες, Βορειοηπειρτες, Κυπρίους δελφούς, πιστο στς παρακαταθκες το οιδίμου ρχηγο μας.
π τ μέλλον φθάνει σ λους μς, καθάρια κα ζωντανή, κρυστάλλινη κα νόθευτη φων το Σεβαστιανο, πο σημαίνει σάλπισμα χηρ κα μήνυμα πίκαιρο». « Σες πο εστε χορτασμένοι, θυμηθετε κείνους πο μένουν νηστικοί, σες πο χετε Πατρίδα, μν ξεχντε τ δέλφια σας πο τ χάνουν, σοι θέλετε ν λέγεστε λληνες, σταθετε πιτέλους σν λληνες»
ς κούσουμε ατ τ φωνή, στος δύσκολους καιρος πο διέρχεται τ θνος κα Πατρίδα!
                           Αωνία του μνήμη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.