26 Δεκ 2010

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ της 27 Δεκεμβρίου

Στεφάνου το Πρωτομάρτυρος
Πράξ. π. στ΄8-ζ΄5, 47-60

 ρκετο εναι ο Χριστιανο πο θέτουν τ ξς σπουδαία ρωτήματα. Πς μπορε κανες ν εναι γωνιστς λλ ταυτοχρόνως κα ν μν ξεφεύγει π τ πιτρεπτ ρια; Πς εναι δυνατν ν συνδυαστε  παρρησία κα  μαχητικότητα μ τν νεξικακία; Κα πς, μ δύο λόγια, θ διεξάγεται «νόμιμα»  γώνας στε ν χουμε κα τ ελογημένα ποτελέσματα;
Στ σοβαρ ατ προβληματικ , ρχεται ν δώσει ρθ πάντηση  ποστολική μας περικοπ  ποία εναι φιερωμένη στν πρωτομάρτυρα Στέφανο , πο μς προβάλλει  γία μας κκλησία.
 ερς Εαγγελιστς Λουκς,  συγγραφέας τν Πράξεων τν ποστόλων, χαρακτηρίζει τν Στέφανο, νδρα «πλήρης πίστεως κα δυνάμεως»,  ποος κανε μεταξύ του λαο μεγάλα κα καταπληκτικ θαύματα. Συγχρόνως δ κήρυττε μ ζλο κα εγλωττία τν χριστιανικ λήθεια.
Κήρυττε δηλαδ τι  ησος Χριστς εναι  μόνος ληθινς Θεός.  Σωτήρας κα Λυτρωτς το κόσμου.
Ατ κριβς τ κήρυγμα τ ποο κύρωνε τν διεστραμμένο ουδαϊσμό, κανε τος φανατικος βραίους ν το κηρύξουν μείλικτο πόλεμο. Φυσικ δν μποροσαν ν τν ντιμετωπίσουν μ Βιβλικ  κα λογικ πιχειρήματα , κα ς συνήθως, τν συκοφάντησαν στν φανατισμένο χλο, μ ποτέλεσμα ν τν συλλάβουν κα δι τς ....
βίας ν τν δηγήσουν στ Συνέδριό τους.
κε , ταν ο ψευδομάρτυρες κα συκοφάντες τελείωσαν τς «καταθέσεις» τος , στράφηκαν λοι ο δικαστς κα εδαν τ πρόσωπο το Στεφάνου ν στράπτει σν ν ταν πρόσωπο γγέλου. Στν ρώτηση το ρχιερέως,  Στέφανος ρχισε ν πολογεται μ παρρησία κα θάρρος μοναδικό!
Μ κλόνητα κα καταμάχητα πιχειρήματα π τν Μωσαϊκ νόμο, τν ποον γνώριζε ριστα , κα μ τν λη του πολογία , πέδειξε τι  ησος Χριστς εναι  Υἱὸς το Θεοπίσης μ φοβία λεγξε τος Χριστοκτόνους ουδαίους, διότι πάντοτε ντιτάσσοντο στ γιον Πνεμα.
Κα πως ο πατέρες τος εχαν φονεύσει τος προφτες , τσι τώρα κα ατο εχαν σταυρώσει τν Κύριόν της δόξης. Τν Θεάνθρωπο Κύριον ησον Χριστόν.
Βλέπουμε λοιπν τν παρρησία το Στεφάνου κα ασθανόμαστε πόσα πνευματικ φόδια χρειαζόμαστε ν διαθέτουμε κα μες στε ν μπορομε σωστ ν περασπιζόμαστε τν λήθεια τς πίστεώς μας.
πωσδήποτε ατ τ χαρίσματα ποκτονται μ τν Χάριν το Θεο λλ κα τν δική μας πιμέλεια . τσι τ πέκτησε κα  Πρωτομάρτυρας . λλ , χρειάζεται δελφοί μου κα μία λλη σπουδαία ρετή,  ποία ταν πουσιάζει , τότε κινδυνεύουμε ν καταντήσουμε φανατικο κα μισαλλόδοξοι .
Κα  ρετ ατ δν εναι λλη π τν νεξικακία!
ταν ντως μαχητικς κα μάλιστα πολ  Στέφανος. ταν ζηλωτς , χι μως φανατικς κα κριτος . ντιθέτως τν βλέπουμε πέναντι τν χθρν του ν εναι γεμάτος γάπη , νωτερότητα κα νεξικακία. Κα τ βλέπουμε ατ πολ καθαρ στς τελευταες στιγμς τς πίγειας ζως του. ‘
ν ο κακοργοι ουδαοι τριζαν στν κυριολεξία τ δόντια τος  ναντίον του, κενος παρέμενε ερηνικς κα γεμάτος π τ Χάρη το γίου Πνεύματος. Κα ταν στρεψε τ βλέμμα του πρς τν οραν , βλεπε τν ησον Χριστν ν στέκεται στ δεξι το Θεο. Συνθρόνος κα σοστάσιος, μοούσιος τ Πατρί.
πόμενο ταν , τέτοια ποκάλυψη κα μολογία, ν δαιμονίσει τος σκληροτράχηλους βραίους , πως κριβς δαιμονίζονται κα σήμερα ο ατοαποκαλούμενοι «Μάρτυρες το εχωβά», δήλ. τ θύματα τς μερικανικς ταιρείας Σκοπιά, μπροστ στς Βιβλικς ποδείξεις τς Θεότητας το Χριστο.
Τ ποτέλεσμα; Τόσο συγκλονιστικά μας τ περιγράφει τ ερ κείμενο .  σχάτη τν ποινν.
Θάνατος δι λιθοβολισμο!
Κα ν ο πέτρες «πεφταν βροχ» πάνω του , Ατς  πίγειος γγελος , προσευχόταν ντελς γαλήνιος , παραδομένος στ θέλημα κα στν γάπη το Θεο , λέγοντας : «Κύριε ησο , δέξαι τ πνεμα μου».
φο δ γονάτισε κα λαβε στάση κεσίας , φώναξε: «Κύριε, μ στήσεις ατος τν μαρτίαν ταύτην».
Κα μ τν προσευχ ατ τς νεξικακίας , τς συγγνώμης κα τς γάπης ,  γία του ψυχ φτερούγισε γι ν πετάξει κοντ στν λατρευτό του Κύριο κα Κύριό μας ησο Χριστό.
Πάρα πολλ χουμε ν διδαχτομε π τν λη στάση το γίου Στεφάνου, δελφοί μου.
μες, κλείνοντας, ς μείνουμε σ δύο μόνο βασικά. α) Ζλος γνήσιος κα ποστολικς γι τν ρθόδοξη κκλησία μας. Φλογερ καρδι στν ληθιν διδασκαλία πο κατέχουμε κα καμπτο φρόνημα ναντι τν παραχαράξεων το δόγματος κα το θους πο κληρονομήσαμε ,λλ κα β)   νεξικακία πρς τος πλανεμένους δελφούς μας. πίσης ερηνικ κα Χριστιανικ διάθεση ναντι λων ατν πο χουν ξεπέσει π τν ρθ ρμηνεία τν Χριστιανικν θέσεών μας.
ν πάρχει μόνο τ να δήλ.  ζλος κα λείπει τ δεύτερο δήλ.  νεξικακία , τότε δν μπορομε ν κάνουμε λόγο γι συνετ κα αθεντικ πνευματικ θληση , οτε φυσικ μπορομε ν ναμένουμε κα  θετικ τ ποτελέσματα...
 Ἂν ὑπάρχει μόνο τὸ ἕνα δήλ. ὁ ζῆλος καὶ λείπει τὸ δεύτερο δήλ. ἡ ἀνεξικακία , τότε δὲν μποροῦμε νὰ κάνουμε λόγο γιὰ συνετὴ καὶ αὐθεντικὴ πνευματικὴ ἄθληση , οὔτε φυσικὰ μποροῦμε νὰ ἀναμένουμε καὶ  θετικὰ τὰ ἀποτελέσματα...
Ἀγαπητοί μου . Ὁ ἀετὸς γιὰ νὰ ἀνέλθει στὰ ὕψη τῶν κορυφῶν , γιὰ τὶς ὁποῖες καὶ εἶναι πλασμένος , χρειάζεται νὰ ἔχει καλὰ γυμνασμένες καὶ τὶς δύο του φτεροῦγες . Μὲ τὴ μία φτερούγα , ὄχι μόνο δὲν θὰ μπορέσει ποτὲ νὰ πετάξει , ἀλλὰ στὴν προσπάθειά του , θὰ παρουσιάζει οἰκτρὸ θέαμα.
Εἴθε διὰ τῶν εὐχῶν τοῦ Ἁγίου Πρωτομάρτυρος καὶ Ἀρχιδιακόνου Στεφάνου , ὁ ὁποῖος γιὰ τὴν ἀγάπη καὶ τὴ δόξα τοῦ Χριστοῦ ἔδωσε πρόθυμα τὴ ζωή του, ὁ Κύριος νὰ μᾶς χαρίζει τὸν ὄμορφο καὶ ἀνεξίκακο ζῆλο του ὥστε νὰ ὁμοιάσουμε κυρίως καὶ προπαντῶς πρὸς Αὐτὸν τὸν τέλειο καὶ ἀνεξίκακο Ἰησοῦ Χριστό.
Ἀμήν.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.