3 Οκτ 2010

Χριστὸς Λυτρωτὴς

π. ωάννης Βερνέζος
ΧΡΙΣΤΟΣ ΛΥΤΡΩΤΗΣ
 Ὁ Χριστς εναι αώνια γάπη. Πρόσωπο μοναδικ κα ξαίρετο στν στορία λου του κόσμου. πέροχη κα παράμιλλη διδασκαλία Το εναι θικ πανάστασις. Προκαλε θικς μεταμορφώσεις κα θαυμάσιες πιστροφές. ξημερώνει τος γρίους κα κπολιτίζει τος λαούς. Καταργε τ δουλεία κα φέρνει τν σότητα κα τν δελφότητα στος νθρώπους. λλοιώνει κα κλονίζει συστήματα κα θεσμούς. Πηγ κα ξεκίνημα μίας νέας δημιουργίας. Πέρασαν αἰῶνες κα Χριστς παραμένει τ ντικείμενο λατρείας σ λες τς ζνες τς γής. Δν πάρχει τομέας τς νθρώπινης ζως πο ν μν προτρέπει τν νθρωπο ν κάμει λεπτότερη τ συνείδησή του, καθαρότερη τν πρόθεσή του. Δν πάρχει πεδίο τς νθρώπινης δραστηριότητας, πιστημονικ κα φιλοσοφικ σκέψη, δίκαιο, οκονομία, πολιτική, γράμματα, μουσική, εκαστικς τέχνες, ρχιτεκτονική, ποιαδήποτε κδήλωση πολιτιστικ πο ν μν χει δεχθε π τ διδασκαλία το Χριστο διαίτερη θηση, μπνευση, νέο φος.
Ατιο τς πνευματικς ατς πανάστασης πρξε τ πραγματικ κα στορικ πρόσωπο το Χριστο.
Γεννήθηκε κα ζησε σ ρισμένη στορικ ποχή, σ γνωστ λα κα χώρα. ζω Το συνδέθηκε μ γνωστ στορικ πρόσωπα πο ζησαν σ συγκεκριμέ¬νο κα κριβς καθορισμένο στορικ περιβάλλον. Πραγματικ πρόσωπο, συγκεκριμένο τομο το νθρωπίνου γένους. «Γεννιέται, μοχθε, κουράζεται, διψ, ασθάνεται χαρ κα λύπη, κλαίει, πάσχει κα πεθαίνει».
Προφητεες - στορία
πρώτη ποκάλυψη γι τ Χριστ ξεκιν π τν ρχ το νθρώπινου γένους. πρώτη γγελία τς χαρούμενης εδησης λέγεται «πρτο εαγγέλιο» κα βρίσκεται στ πρτο βιβλίο τς Παλαις Διαθήκης. λόκληρη Παλαι Διαθήκη, ο μεγάλοι στορικοί της σταθμοί, λατρεία της, τ πνεμα τν προφητν της, συγκλίνουν στ πρόσωπο το Χριστο γι ν βρον σ Ατν κα τ ργο Το τ τελικό τους νόημα. Σ χιλιετίες φάνηκαν νθρωποι φωτισμένοι πο προεπαν - προφήτευσαν τν ρχομ το Χριστο. Ο προβλέψεις τος βγκαν ληθινές. Θ εναι Θεός. Θ κατάγεται π τ γένος το Δαβίδ. Θ γεννηθε στ Βηθλεέμ. π Παρθένο. σύγκριτη θ εναι περοχ τς διδασκαλίας Του. Μ μία πέρτατη πράξη θυσίας θ μεταμορφώσει τ νθρώπινο γένος. Θ σταυρωθε γι' ατό, θ ταφε, τν Τρίτη μέρα θ ναστηθε. Θ ναληφθε στος ορανούς. Θ καθίσει στ δεξι το Θεο. Θ στείλει τ γιο Πνεμα. βασιλεία Του θ εναι παγκόσμια, ριστικ κα πνευματική.
Πς θ ταν δυνατόν, ν δν ταν Θεός, σ διάφορους καιρος κα αἰῶνες, διαφορετικ πρόσωπα ο προφτες, ν συμφωνήσουν ο προφητεες τους στ πρόσωπο νς κα μόνου του Χριστο; Ο προφτες εναι συνειδητ κήρυκες τς ποκάλυψης το Θεο. Χριστς εναι Θες πο στ Πρόσωπό Του πραγματοποιήθηκε τ ληθιν κα βαθύτερο νόημα λων τν προφητειν τς Παλαις Διαθήκης.
Πέρα π τ στορικ κείμενα τς Παλαις Διαθήκης να πέραντο στορικ λικ παληθεύει τν στορικότητα το προσώπου το ησο Χριστο. Ο: Πλίνιος, Τάκιτος, Σουετώνιος, ώσηπος, τ Ταλμούδ, Φλάβιος ωσφ ναφέρουν γι τ Χριστ κα σχεδν λοι ο λαο τς προχριστιανικς ποχς περίμεναν κάποιον Λυτρωτή.
Ο Κινέζοι π τν ΣΤ' πρ Χριστο αώνα περίμεναν τν «γιο π τ Δύση».
Ο Βαβυλώνιοι λεγαν: «Στ Δύση θ φανε νας μεγάλος Βασιλέας».
Ο νδο περίμεναν: «Σωτήρα π Παρθένο, μεσίτη μεταξ Θεο κα κόσμου».
Ο Πέρσες περίμεναν: «Θε κ Θεο, δημιουργ κα Λυτρωτή». Ο ρχαοι λληνες μ τν Ασχύλο - Σωκράτη - Πλάτωνα περίμεναν: «Υἱὸν Θεο π Παρθένο γι τ λύτρωση το νθρώπινου γένους».
Ο Ρωμαοι λεγαν: «Θ κυβερνήσει νας Διδάσκαλος κα Κυρίαρχος Θεός».
Κα Χριστς γεννήθηκε π τν Παρθένο Μαρία, σ μία σπηλι τς Βηθλεέμ. Ατοκράτορας τς Ρώμης ταν κταβιανός, τ 753 π τ κτίσιμο τς Ρώμης. Εαγγελιστς Λουκς κατοχυρώνει τν στορικότητα το Χριστο μ ναφορ στος τοπικος γεμόνες: «γεμονεύοντος Ποντίου Πιλάτου» κα στ θρησκευτικ γεσία το σραήλ: «π ρχιερέως ννα κα Καϊάφα».
κριβς ατ χρονολόγηση το Λουκ δικαιώθηκε πολλος αἰῶνες μετά, ταν τ κύμα το θεϊσμο στν Ερώπη θ προσπαθήσει ν ποδείξει μυθικ κα νύπαρκτο τ πρόσωπο το Χριστο. ργανώθηκε ργιο πατης. Σεσημασμένοι ψετες περπάτησαν τς πέντε πείρους, νέκριναν λες τς φυλς τς γς γι ν βρον λόγια κα σοφίες ρχαίων, πο δθεν πλαστογράφησε κα χρησιμοποίησε νύπαρκτος Χριστός. ρεύνησαν τν σίοδο, Αγυπτιακς πιγραφές, νδικ κείμενα, παροιμίες σκιμώων, ποφθέγματα Κομφουκίου, Λάο-Τσέ, διδασκαλίες Βουδισμο, μάταια μως. Πέρα π σπέρματα λήθειας σ' ατος ποδείχθηκε τι Χριστός, Διδάσκαλος τς Τιβεριάδος μ τ Γέννησή Του, μὲ...
σα επε κα πραξε κατέσεισε κα κατακρήμνισε ναν κόσμο λόκληρο, φαλο, μ σαθρ θεμέλια, χωρίζοντας τν παγκόσμια στορία σ «πρ» κα «μετ Χριστόν». μεγαλειώδης διδασκαλία Το πρξε τόσο γόνιμη πραγματικότητα κα κινητοποίησε τόσα κατομμύρια νθρώπων, στε χρειάζεται χαλίνωτη φαντασία γι ν ποστηριχθε τι τ παράμιλλο τοτο φαινόμενο θεμελιώνεται σ να χονδροειδ μύθο κα σ να φανταστικ πρόσωπο.
Μυστήριο γέννηση το Χριστο
κκλησία μς ναγνωρίζει στ γεγονς τς σάρκωσης το Χριστο, Θεο κα Λόγου, μία κοιν νέργεια τν προσώπων τς γίας Τριάδος. κτιστος Θες στ σάρκωσή Του π τν Παρθένο Μαρία ξεπερν τν τρόπο το κτίστου: «Χρονοται χρονος», «χωρεται χώρητος», «νηπιάζει προαιώνιος».
Μιλμε γι σάρκωση το Θεο στ πρόσωπο το Χριστο. Θες γίνεται νθρωπος. «Θεν νανθρωπήσαντα λέγομεν, οκ νθρωπον ποθεωθέντα».
Ο λληνες εχαν ντίρρηση γι τ δυνατότητα ν νωθον δύο διαφορετικς φύσεις, διαφορετικς οσίες. θεολογία τν Πατέρων κα τν Οκουμενικν Συνόδων παντ: Μπορε ν γίνει νωση Θεο κα νθρώπου, γιατί κα θεότητα κα νθρωπότητα χουν διο τρόπο παρξης, τ πρόσωπο. Μ τν προσωπική του παρξη νθρωπος μπορε ν φτάσει στν λευθερία τς ζως πο χαρακτηρίζει τν διον τ Θεό, δηλαδ στν αώνια ζω τν λεύθερη π φυσικος περιορισμούς.
Παρεμβαίνει λοιπν μ τ Γέννηση Το Θεός, γίνεται νθρωπος, δηγώντας τν προσωπικ δυνατότητα τς νθρώπινης φύσης στ νώτατο, κραο, πίτευγμα τς ποστατικς νωσης μ τ θεότητα. Γέννηση το Χριστο εναι «μυστήριο μέγα κα παράδοξο», μόνο ο Χριστιανο μέσα στ μυστηριακ ζω τς κκλησίας μπορον ν δον «πο γεννήθη Χριστός», τν τόπο κα τν τρόπο τς νωσης το Θεο μ τν νθρωπο.
Τέσσερις λόκληρους αἰῶνες, γωνίσθηκε κκλησία ν σώσει τν λήθεια τς Σάρκωσης το Θεο π τν λλοίωσή της. Τιτάνιος γώνας ν φανερωθε δυνατότητα πο χει τ ταπειν λικό του κόσμου, σάρκα τς γς κα το νθρώπου, ν νωθε μ τ θεία ζωή, ν νδυθε τ φθαρτ τν φθαρσία.
Χριστς διδάσκει κα θαυματουργε
χαρακτήρας το Μεσσία Χριστο εναι παγκόσμιος, τ δ φς τς θείας παρουσίας φαίνεται, στ διδασκαλία, τ ζω κα τ ργο Του. Μέσα π τ Εαγγέλια πο εναι διηγήσεις γεγονότων, παραβολές, μιλίες, διακρίνεται σημασία τς θεοφανείας στ πρόσωπο το ησο Χριστο γι τ ζω το κόσμου. θεία δύναμή Του, γιοσύνη Του, μαρτυρον τι εναι τ φς κα μόνη λπίδα το κόσμου. φερε, ποκάλυψε λη τν λήθεια γι τν νθρωπο κα τελικός Του σκοπς εναι ν μεταμορφώσει τ ζωή του. Θέλει μία νέα κοινωνία «δελφν» μέσα στν ποία θ χει νικηθε φόβος το θανάτου κα σκλαβι σ' ατόν, γιατί διος στ ζω κα στ θάνατο ποκάλυψε τ θεία Το δύναμη, γαλήνη κα μεγαλοπρέπεια. Σν Κριτς κα ξουσιαστς σκε τ δικαίωμα τς ζως κα το θανάτου στ νομα το Πατέρα Του. Μ τν γάπη Του γι λο τ νθρώπινο γένος, φωτίζει τ σκοτειν μυστήριο τς παρξης τν νθρώπων κα το κόσμου κα φέρνει τν πολύτρωση π τς κοσμοκράτειρες κακς πνευματικς δυνάμεις. Ατ γάπη Του πρς τος νθρώπους εναι νέα δικαιοσύνη, θρησκεία τς θείας γάπης κα γιότητας, νεξάντλητη πηγ θικς νάπτυξης.
Διδάσκει τι Θες εναι πνεμα κα ατο πο Τν προσκυνον πρέπει πνευματικ κα ληθιν ν Τν προσκυνον. Διαβεβαιώνει σ λους τι εναι Θεός, μονογενς Υἱὸς το Θεο, πο γεννήθηκε π τν Πατέρα πρ τν αώνων κα π τν οσία Του. Θέλει ν κάμει γιο τν νθρωπο, ν το ναπλάσει τν πεσμένη προσωπικότητά του κα θεωμένον ν τν βάλλει στ κράτος τς πέραντης αωνιότητας, στος κόλπους το Τριαδικο Θεο, στ Βασιλεία Του.
σύγκριτη διδασκαλία Το πιβεβαιώνεται κα π τ θαύματα πο διασώζουν ο Εαγγελιστές. Θεραπεύει λεπρούς, παραλυτικούς, κωφάλαλους, τυφλος π τ γέννησή τους, σθενες πο οτε π τ σημεριν πιστήμη δν θεραπεύονται. Κυβερν τ στοιχεα τς φύσης, πολλαπλασιάζει τος πέντε ρτους, μεταβάλλει τ νερ σ κρασί, ρεμε τ μανιασμένη θάλασσα, στερεοποιε τ νερ τς θάλασσας κα περπατ πάνω. Τ θαύματά Του γίνονται μ σύγκριτο τρόπο, σ μία στιγμή, δημόσια, μπροστ σ πλήθη λαο κα σ χθρούς Του. Πειστικ δείχνει τι γαπάει τος μαρτωλούς, τος προτρέπει ν νοίξουν τν καρδι τος σ' λη τν λήθεια, σο κουρασμένοι κα φορτωμένοι κι ν εναι, ν πνε λοι κοντά Του κα θ τος ξεκουράσει. Τονίζει μως τι μόνο ποιος θέλει θ τν κολουθήσει, χωρς βία κα καταναγκασμό. ποιος θέλει θ σηκώσει τ σταυρ το μόνος του.
Διαβεβαιώνει τι βασιλεία Το ρχίζει τώρα π τ ζω τούτη, τι θ ξανάρθει στ γ γι ν πο¬δώσει δικαιοσύνη στν καθένα στν τελικ κρίση λλάζοντας λόκληρο τν κόσμο. Σταυρώθηκε. να¬στήθηκε. λοκλήρωσε τν κκλησία Του κα να¬λήφθηκε στος Ορανούς.
σταύρωση το Χριστο
Χριστς διδάσκει σ μία ποχ πο διοικον νίκανοι πολιτικο ρχοντες, σ μία ποχ δικτατορίας το χλου. «Δμος τακτος π τν ρχόντων διεφθαρμένος».
Κατηγορήθηκε τι παρέβαινε τ νόμο το Θεο κα διασάλευε τ δημόσια τάξη. Δικάσθηκε κα καταδικάσθηκε σ θάνατο δι το σταυρο. πόφαση ατ ν Σταυρωθε Χριστς ταν σκληρ κα δειχνε τ μεγάλη γνωμοσύνη τν βραίων. καταδικασμένος πρεπε ν σηκώνει τ σταυρ μόνος του, στ δρόμο τ πλθος τν βλασφημοσε κα τν φτυνε, δεχόταν χτυπήματα χωρς λύπη. Στν τόπο πο γινόταν κτέλεση κάρφωναν τ χέρια πλάγια πάνω στ σταυρό, τ πόδια κάτω. Τρομερο πόνοι στ σμα, αμορραγία, ταν τελευταος σύντροφος τς ζως κα ρχ το θανάτου.
Κύριος δέχθηκε γόγγυστα τ μαρτύριο ατ κα πάνω π τ σταυρ συγχωρε τος δολοφόνους. Αώνιο παράδειγμα συγχώρησης. Σταύρωσή Του ποτελε μοναδικ κα νεπανάληπτο γεγονός, πηγ σωτηρίας γι τν κάθε νθρωπο κα ρχ τς νάστασης το Χριστο κα το νθρώπου. Σταυρς εναι τ κρότατο σημεο κα τ κορύφωμα στ μυστήριο τς πόφασης το Θεο ν σώσει τν νθρωπο.
«μες δ κηρύσσομεν Χριστν σταυρωμένον».
Σ' ατ τ λόγια του ποστόλου Παύλου εναι λη λήθεια το κηρύγματος, λη πίστη τς κκλησίας, λο τ δράμα τς ζως το πιστο.
Μ τ Σταυρ κα τ πάθος το Χριστο, το νέου δάμ, συσχετίζεται στορία το παλαιο δάμ. «Γιατί πως μ τν παρακο το νς νθρώπου (δμ) ο πολλο γιναν μαρτωλοί, τσι κα μ τν πακο το νς (Χριστο) θ δικαιωθον ο πολλοί».
Μ τν τρόπο ατν το Θεο μφανίζεται νας νέος νθρωπος, νθρωπος το Χριστο πο νακαινουργώνεται κα ναγεννιέται πνευματικά.
νέος νθρωπος το Χριστο ζε κα πολαβαίνει τς δωρες το Σταυρο. Γιατί μ τ Σταύρωση λέγει γιος ωάννης Δαμασκηνός:
«Καταργήθηκε θάνατος, συγχωρήθηκε προπατορικ μαρτία, πογυμνώθηκε δης, χαρίσθηκε ς δρο σ λους νάσταση, δόθηκε δύναμη ν περιφρονομε τν θάνατο, κατορθώθηκε πάνοδος στν ρχαία μακαριότητα, νοίχθηκαν ο πύλες το Παραδείσου, κάθισε νθρώπινη φύση στ δεξι το Θεο, γίναμε παιδι το Θεο, γίναμε κληρονόμοι το Θεο». λες ατς τς δωρες κα τ χαρίσματα δίνει στν νθρωπο μυστικ δύναμη πο ρχεται π τ θυσία κα τ πανάγιο Αμα το σταυρωμένου. Σταυρωμένος Χριστς γι μς, σταυρωμένοι μες μ τ Χριστ γι τ σωτηρία μας. λήθεια, γώνας κα ¬γωνία εναι Σταυρός. Πς ν σταυρωθομε μες μ τ Χριστό; Ν πς συμβουλεύει γιος Γερμανς Πατριάρχης τς Κωνσταντινούπολης:
«Κλεσε τ στόμα σου ταν ρεθίζεσαι π τ διάβολο ν βρίζεις κα ν καταλαλες τν διπλανό σου».
«Κλεσε τ μάτια σου ταν βλαβερ δον τ παρασύρει στν καταστροφή».
«Γίνε κωφς ταν σ καταλαλον κα σ βρίζουν».
«Δέσε τ χέρια σου γι ν μν ρπάξουν ξένα πράγματα κα ν μν πλώνουν σ ζημιογόνες πράξεις».
«Δέσε τ πόδια σου πο πνε ν περπατήσουν σ βάραθρα».
Χαρ στν καθένα, πο καθς Χριστός, σηκώνει κι ατς τ σταυρό του κα σταυρς εναι τ Χρέος, εθύνη, θλίψη, θυσία, γάπη. Ν πεθάνεις γι τν κόσμο, γι ν ζήσεις μ τ Θεό.


νάσταση το Χριστο

Μετ τ Σταύρωση ν δν κολουθοσε νάσταση, χριστιανικ θρησκεία θ εχε ταφε μαζ μ τ Χριστ τ Μεγάλη Παρασκευ τ βράδυ στν διο Τάφο. Ατ φρόντισαν ν κάμουν ο Σταυρωτές. φθόνος τν θρησκευτικν ρχόντων, δειλία το Ρωμαίου πιτρόπου κα σύγχυση στ σκέψη το χλου πως προείπαμε, δήγησαν τν ησο στ θάνατο πο κατ τ θέληση το Θεο, ταν οσιαστικ νάσταση κα ζω το κόσμου. Ο πιστο λων τν αώνων θεμελιώνουν τν πνευματική τους ζω στν βεβαιότητα πο μς δωσαν ο πόστολοι τι «ναστήθηκε πραγματικ Χριστός».
«Δέστε, λέει Χριστς κα δείχνει στος ποστόλους τ σημάδια τν καρφιν στ χέρια κα στ πόδια, δέστε τ χέρια μου κα τ πόδια μου, εμαι γ διος, ψηλαφστε κα βεβαιωθετε τι τ φάντασμα δν χει σάρκα κα στ πως βλέπετε ν χω γώ».
Βεβαιώνει διος τν νάστασή Του π 40 μέρες. μφανίζεται στν Μαρία τν Μαγδαληνή, στς Μυροφόρες γυνακες, στν Πέτρο, στος δύο Μαθητς πο πηγαίνουν πρς μμαούς, στος δέκα ποστόλους ταν λειπε Θωμάς, στος πτ μαθητς στ Λίμνη τς Τιβεριάδος, στος ντεκα στ ρος τς Γαλιλαίας, στος πεντακόσιους δελφούς, σ λους τους ποστόλους στ Βηθανία, τν μέρα τς νάληψης, στν δελφόθεο άκωβο κα στν πόστολο Παλο. Παρουσιάζεται π σαράντα μερες δημόσια, ποτ τν νύχτα, πάντα στ φς τς μέρας.
νάσταση το Χριστο εναι διάσειστο στορικ γεγονς πο πιστοποιε τν θεότητά Του. ποτελε ντάξιο κα νδοξο τέλος τς πίγειας ζως Του κα πραγματοποιε κενο γι τ ποο Υἱὸς το Θεο ρθε στν κόσμο κα χυσε τ Αμα Του, τν παναφορ το πεσμένου δάμ, τ θέωση το νθρωπίνου γένους. σωτηρία μς γίνεται πραγματικότητα, μς νώνει μαζί Του, μς κάνει μετόχους της νίκης Το ναντίον τς μαρτίας κα το θανάτου. Τ νθρώπινο γένος νασταίνεται μαζ μ τ Χριστό, (ναστήθηκε π τος νεκρος πρτος κα θ κολουθή¬σει το καθενός μας νάσταση). Μαζ λοιπν μ τ Χριστό, βρίσκει ξαν τν αώνια ζω κα μπαίνει στν κοινωνία το Τριαδικο Θεο. Εναι πι μία νέα ζω γι τν νθρωπότητα. ρχ ναδημιουργίας κα νακαίνισης τν πάντων.
νάσταση συγκλόνισε τος ποστόλους κα γινε κινητήρια δύναμη πο λλαξε τν ψυχικό τους κόσμο, τ σκέψη, τ σχέδια κα τς ποφάσεις τους.
πόστολος Παλος λέει τι ἐὰν δν ναστήθηκε Κύριος πίστη τν Χριστιανν εναι δεια περιεχομένου, ατο δ πο κήρυξαν τν νάσταση εναι ψετες κα ψευδομάρτυρες μπροστ στ Θεό.
Πέτρος τ μία μέρα δειλιάζει κα ρνεται τ Χριστ σ μία πηρέτρια. Λίγες μέρες μετά, τρόμητος διακηρύσσει δημόσια γι τ Χριστ κα τν νάσταση κα πιστεύουν τρες χιλιάδες νθρωποι. Δν δειλίασε μόνο Πέτρος μ πελπίστηκαν κα πανικοβλήθηκαν λοι ο πόστολοι. ταν μως εδαν μ τ μάτια τος τ Χριστ ναστημένο, γίνονται μέσως τολμηρότατοι κα λεοντόθυμοι νδρες, ντιμετωπίζοντας λόκληρο τν κόσμο. νδυναμώθηκαν κα περιφρόνησαν κάθε δυσκολία, «κινδύνους ποταμν, κινδύνους ληστν, κινδύνους κ γένους, κινδύνους θνν, κινδύνους ν πόλει, ν ρημία, ν γρυπνίαις, ν λιμ κα δίψει, ν νηστείαις πολλάκις, ν ψύχει κα γυμνότητι».
Μεταβολ μοναδικ στν παγκόσμια στορία. Μεταβολ ψυχολογικ πο μ τ αμα τος πόγραψαν τ μαρτυρία τους.
Τ στορικ κείμενα πο διηγονται τν νάσταση κα τς μφανίσεις το Κυρίου, λλαγ το θους τν ποστόλων πο μετ τν νάσταση ζησαν ζω ατοθυσίας κα αταπάρνησης, γεμάτοι διωγμος κα κακουχίες, τρόμητη διάδοση τς πίστης στν ναστημένο Χριστ μέχρι θυσίας κα ατς τς ζως, τ συγκλονιστικ βιώματα τν πρώτων χριστιανν κα λων τν γίων λων τν αώνων, παρέχουν τραν πόδειξη κα διάψευστη μαρτυρία τι:
«ληθς νέστη Κύριος».
κκλησία το Θεο
Μ τ Σάρκωση, τ θάνατο, τν νάσταση κα τν ποστολ το γίου Πνεύματος τν μερά της Πεντηκοστς, λοκληρώθηκε κα ποκαλύφθηκε στν κόσμο κκλησία το Θεο. κκλησία πρχε αώνια φο ταν στ θέληση το Θεο κα στ σχέδιό Του ν δημιουργήσει κα ν σώσει τν κόσμο, μπκε μ τ δημιουργία το κόσμου στν στορία τς νθρωπότητας, νήκει στ Θε γιατί εναι δημιούργημά Του κα φανέρωση τς Βασιλείας Το πάνω στ γ.
πως Χριστς τσι κα κκλησία, πρν π τν πίγεια παρξή της, εχε πνευματικ κα οράνια παρξη, φανερώθηκε μ τ Σάρκωση το Χριστο γι ν σωθομε κα θ παραμείνει νωμένη μ τ Χριστ «μέχρι τς συντέλειας το αἰῶνος». Μ τ τίμιο Αμα κα τν νάσταση το Χριστο γινε να μαζί Του, ξαγνίσθηκε, γιάσθηκε κα χει ς κεφαλ τς τ Χριστ φο ποτελε τ Σμα Του. τσι κκλησία εναι κέντρο κα ργανο συνέχισης κα διαιώνισης το πολυτρωτικο ργου, λαβε μορφ θεανθρώπινου ργανισμο, καθίδρυμα σωτηρίας μ εραρχικ ργάνωση, φοδιάστηκε π τ Χριστ μ λα τ μέσα κα τς πνευματικς ξουσίες γι ν συνεχίσει μ τ «τρισσ» ξίωμα, προφητικό, ρχιερατικό, βασιλικ τν νσωμάτωση τν πιστν στ Βασιλεία το Θεο.
κκλησία εναι Μία, γία, Καθολικ κα ποστολική. χει μία κεφαλή, τ Χριστό, να γιο Πνεμα, να Σμα, μία Πίστη, να Βάπτισμα, μία ρχή, να σκοπ χωρς τοπικος κα χρονικος περιορισμούς, ν περιλάβει στος κόλπους τς λους χωρς ξαίρεση τος νθρώπους, σ λη τν φήλιο, σ λα τ πέρατα τς Οκουμένης γι ν γίνει: «Μία Ποίμνη, νας Ποιμένας».
Σν μέλη τς πολογίζονται κα ο μαρτωλο γιατί μ τ Χάρη πο πάρχει στν κκλησία - ξομολόγηση, Θεία Κοινωνία - γίνονται γιοι, γαθοί. «Δν λθα ν καλέσω δικαίους, λλ μαρτωλος ν μετανοήσουν» λέγει Κύριος. Χριστς ξακολουθε ν ζε, ν διδάσκει, ν σώζει. Χριστς μ τ γιο Πνεμα μεταφυτεύει κα μεταγράφει τος γίους δι το θανάτου π τν πίγεια «στρατευόμενη», στν οράνια «θριαμβεύουσα», κκλησία.
Δν μπορε νθρωπος ν σωθε ξω π τν κκλησία, π το δμ μέχρι το Χριστο κα π το Χριστο μέχρι τ συντέλεια τν αώνων γιατί Ατ εναι Κιβωτός, τ ργαστήριο τς σωτηρίας, οκονόμος, διαχειριστς τς Χάρης πο γιάζει κα σώζει. Τ μέλη τς κκλησίας ο Χριστιανο μ τν πίστη στ Χριστό, τ Βάπτισμα, τ Θεία Κοινωνία γίνονται τ σμα τς κκλησίας, τ σμα το Χριστο κα ποτελον μία μυστηριώδη κοινωνία, μυστηριώδη κοινότητα.
Ατ πνο πο δίνει ζω κα δύναμη, συνεχίζει κα διαιωνίζει τ πολυτρωτικ ργο, φέρνει κα ρμηνεύει λάθητα τς αώνιες λήθειες κα ξίες, εναι διος Θες Λόγος κα τ γιο Πνεμα.
πως προαναφέραμε, Χριστς φοδίασε τν κκλησία μ πνευματικς ξουσίες, δωρες κα μέσα γι τν πικράτηση το Σχεδίου Του. διος ρισε κα τν Κυβέρνηση τς κκλησίας, τν κκλησιαστικ εραρχία πο τν ποτελον ο πίσκοποι, ο ερες κα ο Διάκονοι. Δν εναι διάσπαση τν μελν - κληρικν κα λαϊκν κκλησιακ εραρχία λλ διάκριση π τν εδικ μυστηριακ ερωσύνη πο χουν μόνο ο κληρικο π τν Χειροτονία.
Ατς τς κκλησίας εμαστε μέλη. Χριστς παραμένει πάντοτε μαζί μας, παρατείνεται στος αἰῶνες, εμαστε διάσπαστα νωμένοι μαζί Του μ τ μυστήριο τς Θείας Εχαριστίας, τς Θείας Κοινωνίας, πο εναι τ κέντρο τς κκλησίας Του στ γ.
«Λάβετε, φάγετε, τοτο εναι τ Σμα μου». «Πίετε π ατ λοι διότι ατ εναι τ Αμα
μο, πικύρωση τς Νέας Διαθήκης, πο χύνεται πρς σωτηρία πολλν δι ν συγχωρηθον ο μαρτίες τους».
«ποιος τρώγει τ Σάρκα μου κα πίνει τ Αμα μου χει π τώρα αώνια ζω κα γ θ τν ναστήσω τν τελευταία μερά της κρίσεως». « χάρη το Κυρίου ησο Χριστο ν εναι μ λους τους Χριστιανούς».
μήν.

Μ εχς κα γάπη Χριστο  π. ωάννης Βερνέζος Πρωτοπρεσβύτερος
Πνευματικς καταθέσεις καρδίας ες οκοδομν πιστν
π τ ερ Προσκύνημα το σίου ωάννου το Ρώσσου
κδόσεις "ρθόδοξος Κυψέλη" Θεσσαλονίκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.