2 Οκτ 2010

ΚΥΡΙΑΚΗ Β΄ ΛΟΥΚΑ


 (Λούκ. στ΄ 31-36)
 Ἂν πραγματικ ο νθρωποι θελαν ν μελετήσουν κα ν φαρμόσουν τ ερ Εαγγέλιο, τότε χι μόνο κοινωνία μας θ ταν διαφορετικ κα ντως νθρώπινη, λλ θ εχαμε προσεγγίσει ρετς πο χει διος Οράνιος Πατέρας μας.
Ατ κριβς τν λήθεια μς διδάσκει κα Εαγγελικ περικοπ τν ποία θ κούσουμε τν Κυριακ στος ερούς μας ναούς.
Μ τ διαίτερο ριστοτεχνικό του χάρισμα κα τ ξαιρετικ δρο τς θεοπνευστίας πο διέθετε γιος Εαγγελιστς Λουκς, καταγράφει τος ποκαλυπτικος λόγους το Κυρίου μς ησο Χριστο στν  π το ρους μιλία.
πωσδήποτε δν πρέπει ν πάρχει πιστς ποος ν γνοε τος λόγους ατος τς «π το ρους μιλίας» που συνοψίζουν τν εαγγελικ ποκάλυψη κα δηγον τν νθρωπο στ ν γίνεται γνήσιο τέκνο το Θεο.
μες τώρα, ς σταθομε μπροστ σ’ να οράνιο διαμάντι κα ς προσπαθήσουμε ν ρίξουμε κάποιες ματιές, μ τν σταθερ μως πόφαση ν φαρμόσουμε στ ζωή μας τς δηγίες πο μς χαρίζει. «Καθς θέλετε να ποισιν μν ο νθρωποι, κα μες ποιετε ατος μοίως». (Λούκ. στ’ 31), δήλ. πως θέλετε ν συμπεριφέρονται πρός σας κα ν σς κάνουν ο νθρωποι, κα σες ν κάνετε σ’ ατος τ δια.
Δν γνωρίζω δελφοί μου ν κι μες πο θέλουμε ν λεγόμαστε πιστο Χριστιανοί, χι ν τν φαρμόζουμε τοτο τν λόγο, λλ ν χουμε καν συνειδητοποιήσει τ ψος κα τ βάθος του.
Προφανς χι. Τουλάχιστον στ μέγεθος πο θ πρεπε. νήκει δυστυχς κα τ δάφιον τοτο στος λησμονημένους λόγους το Κυρίου μας…
Κα δν εναι κτς πραγματικότητας λλ’ οτε κα περβολικς λόγος συγχρόνου γίου... τι: «ν ο νθρωποι φάρμοζαν τν οράνια ατ φράση, χι μόνο ο φοβερο πόλεμοι (τουλάχιστον μεταξ τν «Χριστιανν» πολιτισμένων) θ εχαν παύσει τ καταστροφικό τους ργο, λλ κα ατς ο σκάλες τν δικαστηρίων θ εχαν χορταριάσει, διότι κανένας (τουλάχιστον πιστός), δν θ περνοσε τς πύλες τους γι ν συκοφαντήσει ν ζημιώσει τν δελφό του…
Τί τ θέλετε φίλοι μου. Εναι μεγάλη λήθεια φράση τν σοφν προγόνων μας: « πολυνομία στν νομία!».
Ψάξτε ν βρετε τν αξοντα ριθμ το τελευταίου νόμου πο κδόθηκε στν πατρίδα μας κα θ κπλαγετε π τς χιλιάδες τν νόμων πο χουν προηγηθε, κα φίστανται βέβαια, ποτελώντας στν κυριολεξία να πέραντο χαρτοβασίλειο που κα ο εδικο χάνουν τν λογικό τους ερμό!...
Κα λα ατ βέβαια, γι ν διευκολύνεται νθρωπος, πολίτης, κοινωνία…
λήθεια, πότε πιτέλους νθρωπος, μ πλότητα μικρο παιδιο, θ κατανοήσει πς τν χαρ κα τν ετυχία του θ τ βρε μόνο κοντ στν Θεό, φαρμόζοντας τν γιο κα σωστικό του Νόμο;
Ν κάνουμε τώρα λόγο γι τ τι χουμε καταντήσει μλλον χουν καταντήσει τς κοινωνίες μς πισήμως θεες κα τι πλέον σατανικές, ταν φτάνουν πίσημα ο ταγο τν θνν ν ψηφίζουν (μ να δημοκρατικ μανδύα), νόμους πο ντιστρατεύονται μεσα τς πίσημες ντολς το Θεο; π πο ν ρχίσει κανες κα πο ν τελειώσει. Διαζύγια, σύμφωνα λευθέρας συμβιώσεως, κτρώσεις, κα τ πακρο τς διαστροφς κα τς ποστασίας, νομιμοποίηση τς μοφυλοφιλίας μ λα τ συμπαρομαρτούντα πο καταντον τν ταλαίπωρο νθρωπο μία ηδία κα να βδέλυγμα κα τέλος τν ποδεικνύουν χειρότερο κα π ατ τ λογα κτήνη, τ ποα πιτέλους παραμένουν κινονται ντς τν ρίων τς φύσεώς τους…
λλ’ ατο εναι μία λλη τραγικ πραγματικότητα τν μακρά του Θεο κοινωνιν πο πληγώνει βαθύτατα κα προκαλε τν δικαία ργ κα τιμωρία το Θεο
ς κλείσουμε τώρα μ τοτο. λόγος «καθς θέλετε να ποισιν μν ο νθρωποι, κα μες ποιετε ατος μοίως», ποτελε πλέον, πρέπει ν ποτελε γι τος πιστούς, κανόνα ζως κα συμπεριφορς, τν ποον κα πλούστερος τν νθρώπων τν ννοε, τν βρίσκει ρθ κα μπορε εκολα ν τν φαρμόσει.
φαρμογ το κανόνα ατο θ μς δηγήσει κα σ λα τ’ λλα πο ναφέρει Εαγγελικ περικοπ κα τέλος θ μς θήσει στ ν γευθομε τν γλυκασμ τν οκτιρμν. Εναι σημαντικ τι Κύριος ησος, κλείνει τν πέροχο ατ κανόνα τς τέλειας κοινωνικς συμπεριφορς μ τν βαρυσήμαντη προτροπή: «Γίνεσθαι ον οκτίρμονες, καθς κα πατρ μν οκτίρμων στι.» (Λούκ. στ΄ ,36), δήλ. Γίνεσθε εσπλαχνικο πρς τν πλησίον σας, συμπονετικο στς δυστυχίες του, ποιοσδήποτε κι ν εναι ατός, πως κα Θες οράνιος Πατέρας σς εναι εσπλαχνικς πρς λους κα πρς σς τος διους.
πάρχει λήθεια, μφιβολία, στ τι ν κοινωνία μς φάρμοζε τν κανόνα ατόν, κα ν ο νθρωποι ρύθμιζαν τ συμπεριφορά τους μ πόλυτο κριτήριο τ λόγια του Χριστο, τι ζωή μας θ ταν ρμονική, ερηνική, κα κατ πάντα ελογημένη;  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.