11 Οκτ 2010

ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ”ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ”



 Τὴν 01.10.2010, στὸ Κέντρο Νεότητας «ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» τῆς καθ’ ἠμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, πραγματοποιήθηκε τακτικὴ ἱερατικὴ σύναξη, κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μᾶς Καλαβρύτων καὶ Αἰγιαλείας κ.κ. ΑΜΒΡΟΣΙΟΥ, ὅπου ὅλοι οἱ ἱερεῖς συζητήσαμε, μεταξὺ ἄλλων, καὶ τὸ θέμα τῆς  ΚΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, μὲ ἀφορμὴ τὶς σχετικὲς  ἐρωτήσεις πολλῶν πιστῶν της ἐπαρχίας μας,  καθὼς καὶ τὰ δημοσιεύματα στὸν θρησκευτικὸ τύπο λογίων κληρικῶν, διὰ τῶν ὁποίων ἐκφράζουν τὴν ζωηρὰ ἀνησυχία τους καὶ καλοῦν τὸν πιστὸ λαὸ σὲ ἄρνηση παραλαβῆς τῆς κάρτας αὐτῆς. Κατὰ τὴν διάρκεια τῆς συνάξεως ἐνημερωθήκαμε σχετικὰ μὲ τὶς ἐξελίξεις στὸ θέμα αὐτό,καθὼς καὶ τὶς διαστάσεις ποὺ ἔχει λάβει τόσο στὴ χώρα μας, ὅσο καὶ στὸ ἐξωτερικό.
         Σύμφωνα μὲ τὶς κυβερνητικὲς ἐξαγγελίες σὲ λίγους μῆνες θὰ ἀρχίσει ἡ σταδιακὴ ἀντικατάσταση τῆς ἀστυνομικῆς μας ταυτότητας ἀπὸ τὴν Κάρτα τοῦ Πολίτη.
         Ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη θὰ ἔχει σχῆμα πιστωτικῆς καὶ θὰ εἶναι ἐφοδιασμένη μὲ ἕνα «ἔξυπνο» τσὶπ στὸ ὁποῖο θὰ ἐνσωματωθοῦν ὁ ἀριθμὸς δημοτολογίου κάθε πολίτη, τὸ ΑΦΜ, ὁ ΑΜΚΑ, καθὼς καὶ ὁ ἀριθμὸς τῆς ἀστυνομικῆς ταυτότητας. Πρόκειται δηλαδὴ γιὰ εὐαίσθητα προσωπικὰ δεδομένα.
       Στὴ μία ὄψη τῆς κάρτας θὰ ὑπάρχει φωτογραφία τοῦ κατόχου καὶ δακτυλικὸ ἀποτύπωμα.
       Μὲ τὴν εἰσαγωγὴ τοῦ σειριακοῦ ἀριθμοῦ καὶ τοῦ κωδικοῦ πρόσβασης ποὺ θὰ τὴ συνοδεύει, θὰ ἐπιτρέπεται στὸν πολίτη, ἡ πρόσβαση μέσω διαδικτύου στὸν ἰατρικό του φάκελο, στὰ στοιχεῖα ποὺ ἀφοροῦν τὴν περιουσία τοῦ κτλ.
       Σύμφωνα μὲ πληροφορίες, ἡ κάρτα θὰ χρησιμοποιεῖται γιὰ ὅλες τὶς συναλλαγὲς τοῦ πολίτη μὲ τὸ κράτος καὶ εἰδικότερα γιὰ τὶς κονωνικὲς ὑπηρεσίες.
       Λαμβανομένων ὑπόψιν τῶν ἀπόψεων ποὺ διατύπωσαν οἱ πατέρες, ἀποφασίσαμε νὰ συντάξουμε τὸ ἀκόλουθο ψήφισμα, τὸ ὁποῖο διαβάστηκε ἐνώπιόν της συνάξεως καὶ ἔγινε ὁμοφώνως ἀποδεκτὸ ἐκ τοῦ συνόλου τῶν ἱερέων: 

     1.  Ἐκφράζουμε τὴν ἔντονη  ἀνησυχία μας, γιὰ τὴν ὁλοένα καὶ περισσότερο  αὐξανόμενη βούληση τῶν κυβερνήσεων τῶν εὐρωπαϊκῶν χωρῶν, νὰ ἐλέγχουν τὰ προσωπικὰ δεδομένα τῶν πολιτῶν, ὑποχρεώνοντάς τους ἀναγκαστικά, στὸ ὄνομα τῆς διευκολύνσεως τῆς καθημερινῆς ζωῆς ἡ τοῦ ἐλέγχου τῆς νομιμότητας σὲ διάφορους τομεῖς τῆς κοινωνίας μας,  νὰ ἀπογράφουν τὰ δεδομένα αὐτὰ  στὶς ἠλεκτρονικὲς τράπεζες πληροφοριῶν τῶν κρατῶν τους,  καὶ νὰ λαμβάνουν  ἠλεκτρονικὲς κάρτες,  ποὺ τοὺς ταυτοποιοῦν, καὶ ποὺ θὰ πρέπει ἀναγκαστικὰ νὰ χρησιμοποιοῦν στὶς καθημερινές τους δραστηριότητες.
      Ἔτσι ἐπιτυγχάνεται ὁ ἀπόλυτος ἔλεγχος ἀπὸ τὸ κράτος κάθε ἐνέργειας καὶ δραστηριότητας τοῦ ἀνθρώπου. Ἐλέγχεται κάθε λεπτομέρεια τῆς ζωῆς του. Αὐτὸ σαφῶς ἀντίκειται στὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου ὡς προσώπου, καθὼς πλέον ὁ πολίτης γίνεται ψυχρὸς καὶ ἀπρόσωπος ἀριθμός,  χάνει τὴν προσωπικότητα καὶ τὴν ἀξία του καὶ συνεχῶς ἡ ζωὴ τοῦ παρακολουθεῖται ἀπὸ τὴν ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνηση τῆς χώρας του.

        Ἐπίσης ἀντίκειται στὸν Εὐρωπαικὸ χάρτη θεμελειωδῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου  ποὺ στὸ ἄρθρο 8 μὲ τίτλο «Προστασία τῶν δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτήρα» τονίζει:
      α. Κάθε πρόσωπο ἔχει δικαίωμα στὴν προστασία τῶν δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτήρα ποὺ τὸ ἀφοροῦν.
      β.  Ἡ ἐπεξεργασία αὐτῶν τῶν δεδομένων πρέπει νὰ γίνεται νομίμως, γιὰ κὰ θορισμένους σκοπούς, καὶ μὲ βάση τὴν συγκατάθεση τοῦ ἐνδιαφερομένου ἡ γιὰ ἄλλους θεμιτοὺς λόγους ποὺ προβλέπονται ἀπὸ τὸν νόμο. Κάθε πρόσωπο ἔχει δικαίωμα νὰ ἔχει πρόσβαση στὰ συλλεγέντα δεδομένα ποὺ τὸ ἀφοροῦν καὶ νὰ ἐπιτυγχάνει τὴν διόρθωσή τους. Εἶναι φανερὸ ἀπὸ τὸ ἄρθρο ὅτι ἀπαραίτητη προϋπόθεση γιὰ τὴν ἐπεξεργασία προσωπικῶν δεδομένων εἶναι ἡ συγκατάθεση τοῦ ἀτόμου πρὸς τοῦτο.


      2.  Ἡ ὑποχρεωτικὴ λήψη τῆς κάρτας τοῦ πολίτη  καὶ ἡ ἀπόλυτη σύνδεση καὶ ἀναγκαιότητά της μὲ τὴν πραγματοποίηση  βασικῶν καθημερινῶν ἀναγκῶν τοῦ ἀνθρώπου πρὸς ἐπιβίωση, π.χ. παραλαβὴ μισθοῦ, νοσηλεία, ἐκπαίδευση, ἀγορὰ προϊόντων κλπ  καθὼς καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι μελλοντικὰ ἡ κάρτα αὐτὴ θὰ περιέχει καὶ τὴν ὑπογραφὴ τοῦ κατόχου της,  διεγείρει τὰ ἑξῆς  ἐρωτηματικὰ :
      α. Ποιὰ ἐγγύηση μπορεῖ νὰ ὑπάρξει,  ὅτι δὲν ὑπάρχει περίπτωση νὰ ὑποκλαποῦν τὰ στοιχεῖα τῆς κάρτας ἡ νὰ χρησιμοποιηθοῦν γιὰ παράνομους σκοπούς, ἀπὸ ἐκείνους ποὺ θὰ ἔχουν πρόσβαση σὲ αὐτὰ ἡ ἀκόμα καὶ νὰ ἀλλοιωθοῦν σκόπιμα;  Πρόσφατα ἐξάλλου γερμανικὸ κανάλι τηλεόρασης ἀπέδειξε, ὅτι τὰ στοιχεῖα τῆς κάρτας τοῦ πολίτη μποροῦν εὔκολα νὰ ὑποκλαποῦν
       β.  Ποιοὶ θὰ εἶναι οἱ ὄροι καὶ τὰ ὅρια χρήσης τῶν προσωπικῶν δεδομένων ἀπὸ ἐκείνους ποῦ νόμιμα θὰ τὰ ἐπεξεργάζονται;
       γ.  Πῶς θὰ ἐξασφαλισθεῖ καὶ θὰ κατοχυρωθεῖ νομικὰ ἡ προστασία καὶ ἡ ἀσφάλεια τοῦ πολίτη σχετικὰ μὲ τὴν διακίνηση καὶ ἐπεξεργασία τῶν προσωπικῶν του δεδομένων;
      δ.  Τί θὰ γίνει μὲ ἐκείνους τοὺς πολίτες ποὺ θὰ ἀρνηθοῦν γιὰ λόγους συνειδησιακοὺς ἡ ἀκόμα καὶ θρησκευτικοὺς νὰ πάρουν τὴν κάρτα τοῦ πολίτη; Θὰ ἀποκλειστοῦν ἀπὸ τὴν ζωή, ἀφοῦ χωρὶς τὴν κάρτα δὲν θὰ μποροῦν νὰ πραγματοποιήσουν τὰ ἀναγκαία γιὰ τὴν ἐπιβίωσή τους ἡ θὰ δοθεῖ ἐναλλακτικὴ λύση ἀπὸ τὸ κράτος;  Ἂς σημειωθεῖ ὅτι στὸν Εὐρωπαικὸ χάρτη θεμελειωδῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου , στὸ ἄρθρο  10 παράγραφος 2 ἀναγνωρίζεται τὸ δικαίωμα ἀντίρρησης συνειδήσεως τοῦ ἀνθρώπου.
      3.  Προβληματισμὸς ἐξάλλου ὑπάρχει γιὰ τὴν περαιτέρω σκοπιμότητα τῆς σύγχρονης ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης. Τὰ μηνύματα ποὺ λαμβάνουμε καθημερινὰ ἀπὸ τὸ Διαδύκτιο καθὼς καὶ τὸν Τύπο, ἀπὸ τὶς δηλώσεις πολιτικῶν προσώπων καὶ ἐπιστημόνων, ὑπογραμμίζουν ὅτι  ἐξυπηρετεῖ τοὺς σκοποὺς τῆς ἐγκαθίδρυσης μίας παγκόσμιας Κυβέρνησης,  ἡ ὁποία μέσα ἀπὸ τὴν κεντρικὴ τράπεζα   πληροφοριῶν θὰ μπορεῖ νὰ ἐλέγχει ὄχι μόνο τὰ προσωπικὰ δεδομένα, ἀλλὰ ὁλόκληρη τὴν ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου, ἀκόμα καὶ νὰ τὴν κατευθύνει.
      4. Τὰ παραπάνω ἐνισχύονται καὶ ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι στὸ ὄνομα τῆς πολὺ-πολιτισμικότητας  καὶ τοῦ σεβασμοῦ, δῆθεν, τῆς ἰδιαιτερότητας τῶν θρησκειῶν καταρρέουν οἱ ἐθνικές, πολιτιστικὲς  καὶ θρησκευτικὲς ἀξίες τῶν λαῶν. Σήμερα βλέπουμε στὸ πλαίσιο τῶν δικαιωμάτων τοῦ Εὐρωπαίου πολίτη νὰ ἀμφισβητεῖται νομικὰ ἡ ὕπαρξη εἰκόνων στὰ σχολεῖα καὶ στὰ δημόσια κτίρια, οἱ μαντῆλες τῶν μουσουλμάνων κτλ. Ἰδιαίτερα δὲ στὴ χώρα μᾶς ὑπάρχει  καὶ καλλιεργεῖται ἕνα  ἔντονο ἀρνητικὸ κλίμα  γιὰ τὴν Ἐκκλησία καὶ τοὺς κληρικούς της  καὶ βάλλεται ἡ ὀρθοδοξία διεθνῶς. Ἂς σημειωθεῖ ὅτι στὸ λεγόμενο Εὐρωπαικὸ Σύνταγμα φρόντισαν νὰ μὴν ὑπάρχει καμιὰ ἀναφορὰ στὴν χριστιανικὴ κληρονομιὰ τῆς Εὐρώπης σεβόμενοι ὅπως εἶπαν τὴν ἰδιαιτερότητα τῆς πολυπολιτισμικῆς κοινότητας.
       Λαμβάνοντας ὑπόψιν τὰ παραπάνω οἱ προτάσεις μᾶς εἶναι οἱ ἑξῆς:

       1.  Ἡ Ἐκκλησία μας καὶ δὴ τὸ σῶμα τῆς Ἁγίας καὶ Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος εἶναι πλέον ἀναγκαῖο, ἄμεσα νὰ τοποθετηθεῖ,  ἀπέναντι στοὺς ὅποιους κινδύνους συνεπάγεται τὸ ἠλεκτρονικὸ φακέλωμα τῶν πολιτῶν καὶ ἡ ἔκδοση τῆς κάρτας τοῦ πολίτη, μὲ πολὺ προσοχή. Χωρὶς ἀκρότητες καὶ ζηλωτισμούς, μὲ προσεκτικὴ  μελέτη ὅλων τῶν δεδομένων, τῶν ἀνησυχιῶν ποὺ ἐκφράζονται ἀπὸ τὸ πλῆθος τῶν πιστῶν,  σὲ συνεργασία μὲ Θεολόγους, Πανεπιστημιακοὺς Καθηγητές,  εἰδικοὺς μελετητὲς καὶ ἐπιστήμονες, μὲ βάση τὴν ὀρθόδοξη παράδοση καὶ ἀλήθεια ποὺ πάντοτε ἐκφράζει μὲ τὴν γνήσια διδασκαλία της, τὴν παραδοθεῖσα ὑπὸ τοῦ Κυρίου καὶ τῶν Ἀποστόλων, θὰ πρέπει νὰ ἐξετάσει τὸ ὅλο θέμα σὲ βάθος  καὶ μὲ ἐγκυκλίους της νὰ διαφωτίσει τὸν κλῆρο καὶ τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ ὑπεύθυνα, συγχρόνως δὲ νὰ ἀποδυθεῖ, ἂν χρειαστεῖ,  σὲ ἕνα οὐσιαστικὸ ἀγώνα γιὰ τὴν προάσπιση τῶν ἐλευθεριῶν τοῦ λαοῦ  σὲ ἐθνικὸ καὶ εὐρωπαικὸ ἐπίπεδο .
       2.   Νὰ μετέχει ἡ Ἐκκλησία δὶ ἐκπροσώπων τῶν Συνοδικῶν της ὀργάνων στὴν δημόσια διαβούλευση, ποὺ θὰ ξεκινήσει σὲ λίγες μέρες γιὰ τοὺς βασικοὺς ἄξονες τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη, καὶ σὲ συνεργασία μὲ τὴν Ἑλληνικὴ Πολιτεία νὰ ἀπαιτήσει τὴν νομικὴ κατοχύρωση  τῆς ἀσφάλειας τῶν προσωπικῶν δεδομένων τοῦ πολίτη. Περαιτέρω δέ, σύμφωνα μὲ τὴν ἐκφρασθεῖσα πρόταση τοῦ Καθηγητοῦ τῆς Θεολογίας τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Δημητρίου Τσελεγγίδη στὴν ἐπιστολή του πρὸς τὴν Ἱερὰ Σύνοδο,  ἡ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱεραρχία νὰ ἀπαιτήσει ἀπὸ τὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση νὰ   συμπεριλάβει στὶς συνθῆκες της καὶ στὸ Εὐρωπαϊκὸ Σύνταγμα, σὲ μὴ ἀναθεωρήσιμο ἄρθρο του,  τὰ ἑξῆς: «Δὲν ἐπιτρέπεται ἡ Ε.Ε. ἡ κράτος-μέλος της νὰ νομοθετήσει, νὰ προωθήσει καὶ νὰ ἐπιβάλλει σὲ ὁποιοδήποτε ἔγγραφο, κάρτα, μικροτσίπ, ταυτότητα ἡ ἠλεκτρονικὸ σύστημα συναλλαγῶν, κάποιο ἀριθμὸ - ὅπως τὸν δυσώνυμο 666 - ὄνομα ἡ σύμβολο ἡ χάραγμα, ποὺ προσβάλλει τὴ θρησκευτικὴ συνείδηση τῶν Χριστιανῶν ἡ τῶν ὀπαδῶν ἄλλης θρησκείας».

       3.  Θὰ μποροῦσε νὰ συνταχθεῖ ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο   ἕνα κείμενο ψηφίσματος,  μέσα ἀπὸ τὸ ὁποῖο νὰ δοθεῖ ἡ δυνατότητα στὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ νὰ ἐκφρασθεῖ διὰ τῆς ὑπογραφῆς του . Τοῦτο ἀσφαλῶς θὰ ἀποτελοῦσε μία διαμαρτυρία, ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ ἔχει τὴν δύναμη νὰ ἀνατρέψει ἡ καὶ νὰ ἀνακόψει τὰ σχέδια τῶν ἰθυνόντων ἡ ἀκόμα νὰ τοὺς προβληματίσει. Παράδειγμα ἀποτελεῖ ἡ περίπτωση τῆς Ἀγγλίας, ὅπου ἡ νέα κυβέρνηση συνασπισμοῦ  λαμβάνοντας σοβαρὰ ὓπ ὄψιν της, τὶς  προηγούμενες  ἀντιδράσεις τῶν ὀργανώσεων ἐναντίον τοῦ ἠλεκτρονικοῦ φακελώματος καὶ τῆς νέας "ἔξυπνης ταυτότητας", ἀνέδειξε ὡς  μεῖζον ζήτημα τὴν  κατάργηση τοῦ νομικοῦ καθεστῶτος  σχετικὰ μὲ τὴ "νέα ταυτότητα" καὶ τὴν  τεράστια συλλογὴ  50 εἰδῶν  δεδομένων προσωπικοῦ χαρακτήρα  τῶν πολιτῶν. Οἱ ὀργανώσεις αὐτὲς μάζεψαν 10.000 ὑπογραφὲς ἐναντίον τῆς κάρτας τοῦ πολίτη, ἀναγκάζοντας τὴν κυβέρνηση νὰ λάβει τὴν ἀπόφαση νὰ ἀποσύρει τὸ σχετικὸ νόμο γιὰ τὶς κάρτες.
      4.  Παρακαλοῦμε θερμὰ τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας νὰ μεταφέρει στὴν προσεχῆ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τοὺς προβληματισμοὺς καὶ τὶς ταπεινὲς προτάσεις μας, ἐνῶ ἀναμένουμε τὶς ἀποφάσεις τῆς Ἁγίας καὶ Ἱερᾶς Συνόδου πάνω στὸ θέμα αὐτό,  μὲ σκοπὸ τὸν διαφωτισμὸ κλήρου καὶ λαοῦ.
Πηγη: Ιστολογιο Μητροπολεως Καλαβρυτων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.