25 Σεπ 2010

Ο ΘΥΜΟΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΕΡΕΙ

Θα συμφωνήσω μαζί σου τι τ ν μύνεται κανες δν εναι δικο, λλ πρέπει κα σ ν συμφωνήσεις τι δν εναι κα φιλοσοφημένο. Ατ πο λς θ ταν λογικό, ν ταν εκολο κα χωρς πολλς περιπλοκές. ν μως, πρν ν δικαιωθε κανες , δικεται χίλιες φορς τότε εναι καλύτερα ν μν προσθέτει στν δικία πο το γινε κι λλο κακό. Σο φαίνεται τι μιλάω μ ανίγματα; Θ προσπαθήσω λοιπν ν σο ξηγήσω. Σκέψου, ν θελήσει κανες ν μυνθε, τί χρειάζεται ν πάθει. Πρτα τν πλημμυρίζει θυμς κα μετ τν διαλύει ργή. Γιατί πρτα φέρνει στ μυαλ το ατ πο παθε κα μετ ργίζεται κα πιθυμε τν νταπόδοση . Τρίτο, προκαλε ταραχ γύρω του. Τέταρτο, κάνει χίλιους δύο λογισμούς. Πέμπτο, τν πιάνει δέος κα τρεμούλα κα γωνία γιατί τν τρώει θυμς κα τν συγκλονίζει φόβος γι τ πς θ πετύχει τν ντεπίθεσή του. Δ σο φαίνεται λοιπν πς τιμωρεται ατς διος, πρν τιμωρήσει τν λλον; ν ατς πο φιλοσοφε παλλάσσεται π λα ατά. Φυσικά. Εναι κύριος της κατάστασης κα κε τελειώνει τ πράγμα. Μ τν λλο δν εναι τσι, χρειάζεται ν βρε κατάλληλο χρόνο, τόπο, πονηρι κα κακία, πλα κα μεθόδους , κολακεία κα δουλικότητα κα ποκρισία. Βλέπεις πόσο δύσκολη εναι κακία ν ρετ εναι εκολη; Πόσο μία εναι γεμάτη φασαρίες ν λλη τάραχη; Κι σο πονηρς νθρωπος τ παθαίνει ατά, λλο τόσο πολαμβάνει γαλήνη ατς πο πιλέγει τν ρετή. πιπλέον ,ατς πο ντεπιτίθεται, νοίγει να φαλο κύκλο χθρας, ν ατς πο φιλοσοφε βάζει γρήγορα στν χθρα να τέλος. Γι’ ατ τ λόγο μερεύει κα τν λλο, πο εναι νόητος, κα τν προκαλε ν γίνουν φίλοι. σίδωρος Πηλουσιώτης

«πειδ μαρτία στ βάθος της δν εναι παρ κακία κα περηφάνεια, πρέπει ν θεραπεύουμε κάθε μαρτωλ μ τν γαθότητα κα τν γάπη. Εναι ατ μία μεγάλη λήθεια πο συχν τν λησμονομε. Πράγματι συχνά, πολ συχνά, νεργομε ντίθετα πρς ατ τν λήθεια. Προσθέτουμε κακία στν κακία, ντιθέτουμε περηφάνεια στν περηφάνεια. τσι ρρώστια μεγαλώνει ξαιτίας μας κα δν ποχωρε. ντ ν τ θεραπεύουμε τν πιδεινώνουμε. Κύριε, λέησέ μας, πάλυνε τν καρδιά μας». ωάννης τς...
Κρονστάνδης


π τ βιβλίο: «λένη Κονδύλη Μικρ φιλοκαλία τς καρδις» ΑΚΡΙΤΑΣ Β΄ΕΚΔΟΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.