23 Νοε 2023

Ἡ ΝΙΚΗ γιὰ τὸ νομοσχέδιο πρόληψης διάδοσης τρομοκρατικοῦ περιεχομένου στὸ διαδίκτυο – μῦθοι καὶ ἀλήθειες.

Πολλοὶ καλοπροαίρετοι φίλοι τῆς ΝΙΚΗΣ ἀναρωτήθηκαν γιὰ τὸ νομοσχέδιο ποὺ ψηφίστηκε στὶς 16 Νοεμβρίου, ὡς ἐφαρμογὴ τοῦ εὐρωπαϊκοῦ δικαίου (ὁδηγία 541/2017 καὶ κανονισμὸς 784/2021) γιὰ τὴν πρόληψη τῆς διάδοσης τρομοκρατικοῦ περιεχομένου στὸ διαδίκτυο. 
Ὁ φόβος γιὰ τὸν περιορισμὸ τῆς ἐλευθερίας ἔκφρασης στὸν χῶρο τοῦ διαδικτύου δὲν εἶναι μόνο διάχυτος, ἀλλὰ καὶ ἀπόλυτα δικαιολογημένος. Ἡ δυσπιστία αὐξάνεται κατακόρυφα ὅταν ἔχουμε μπροστά μας μία κυβέρνηση μὲ τιμωρητικὴ προδιάθεση ἀπέναντι σὲ ὅποιον ἔχει ἀντίθετη γνώμη, καὶ ἡ ὁποία θὰ ἔβλεπε πολὺ βολικὸ ἕναν νομικὸ πρόσχημα νὰ φιμώσει τὴ διαδικτυακὴ φωνὴ ὁποιουδήποτε ἀντιφρονοῦντος, συμπεριλαμβανομένης τῆς ΝΙΚΗΣ. Ἐξάλλου ἡ ἴδια ἡ ΝΙΚΗ καὶ στελέχη της ὑπέστησαν μέσα ἀπὸ τὸ διαδίκτυο ψυχολογικὴ τρομοκρατία, φίμωση, συκοφάντηση καὶ ἐκφοβισμούς, ὄχι μόνο ἀπὸ ἐπώνυμα Μέσα, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ψευδώνυμα «τρὸλλς» τὰ ὁποῖα δὲν θὰ μᾶς φαινόταν παράξενο νὰ ἀνήκουν στὸν ἔμμισθο... στρατὸ τῶν 2.500 ἐπικοινωνιολόγων τοῦ Μαξίμου. 

Ἄραγε ἡ ΝΙΚΗ πυροβολεῖ τὰ πόδια της στηρίζοντας ἐπὶ τῆς ἀρχῆς αὐτὸ τὸ νομοθέτημα; Ἢ μήπως τὸ νομοθέτημα δὲν ἔχει ΚΑΜΙΑ σχέση μὲ τὰ παραπάνω; 

Ἡ ἀπάντηση εἶναι ὅτι ὄντως τὸ νομοθέτημα δὲν ἔχει ΚΑΜΙΑ σχέση μὲ τὰ παραπάνω. ΔΕΝ ἀφορᾶ γενικὰ σὲ κάθε ἀνάρτηση πολιτικοῦ, κοινωνικοῦ ἢ ἄλλου περιεχομένου, οὔτε κωλύεται στὸ ἐλάχιστο ἡ διάδοση καὶ διακίνηση τῶν ἰδεῶν στὸ διαδίκτυο. Ἀντιθέτως, ὁ Κανονισμὸς 784/2021 προστατεύει θεμελιώδη δικαιώματα ὅπως ὁ σεβασμὸς τῆς ἰδιωτικῆς ζωῆς, ἡ προστασία τῶν προσωπικῶν δεδομένων, ἡ ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης (καὶ συνακόλουθα καὶ λήψης καὶ μετάδοσης πληροφοριῶν), ἡ ἐπιχειρηματικὴ ἐλευθερία, ἡ ἀποτελεσματικὴ δικαστικὴ προστασία, ἐνῶ ἀπαγορεύεται ὁποιαδήποτε διακριτικὴ μεταχείριση. 

Αὐτὸ ποὺ μπαίνει στὸ στόχαστρο τοῦ νομοθέτη εἶναι τὰ τρομοκρατικὰ ἐγκλήματα. Μιλᾶμε γιὰ προσβολὴ ζωῆς, ἁρπαγὲς ὁμήρων, πρόκληση ἐκτεταμένων καταστροφῶν, κατασκευὴ καὶ χρήση ὅπλων, ἐκρηκτικῶν καὶ βιολογικῶν ὅπλων, κατάληψη μέσων μεταφορᾶς, δολιοφθορὲς σὲ ἐφοδιασμὸ ὕδατος ἢ ἠλεκτρικῆς ἐνέργειας, ἐπιθέσεις σὲ πληροφοριακὰ συστήματα. Ὁρίζονται μὲ σαφήνεια στὸ ἄρθρο 3 τῆς Ὁδηγίας 541/2017, καὶ ἔχουν στόχο νὰ ἐκφοβίσουν σοβαρὰ ἕναν πληθυσμό, νὰ ἐξαναγκάσουν τὴν θέληση μίας χώρας ἢ νὰ τὴν ἀποσταθεροποιήσουν. 

Ποιά ἡ προέλευση τοῦ νομοθετήματος; 
Ἐδῶ καὶ ἀρκετὰ χρόνια γινόμαστε μάρτυρες ἀνήκουστης τρομοκρατικῆς βίας ἀνὰ τὸν κόσμο καὶ στὴν Εὐρώπη. Τυφλὰ χτυπήματα προκαλοῦν θανάτους ἀθώων καὶ αἰματοκυλοὺν τὸν κόσμο. Θυμίζουμε κάποιες ἀπὸ τὶς πιὸ θανατηφόρες ἐπιθέσεις, πρὶν τὴν ἔκδοση τῆς σχετικῆς κοινοτικῆς ὁδηγίας τοῦ 2017: τὶς ἐπιθέσεις στὸ Παρίσι τὸν Νοέμβριο 2015 (130 νεκροί), τὴν ἐπίθεση μὲ φορτηγὸ στὴ Νίκαια τὸν Ἰούλιο 2016 (86 νεκροί), τὴν ἐπίθεση στὸ ἀεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης τὸν Ἰούνιο 2016 (45 νεκροί), τὶς βομβιστικὲς ἐπιθέσεις στὶς Βρυξέλλες τὸν Μάρτιο 2016 (32 νεκροί), καθὼς καί, μὲ νωπὸ τὸ μελάνι ἀπὸ τὴν κοινοτικὴ ὁδηγία, τὴ βομβιστικὴ ἐπίθεση στὸ Μάντσεστερ Ἀρένα τὸν Μάϊο 2017 (22 νεκροί). Ἀμέτρητες φορὲς ἀκούστηκε δημόσια ὑποκίνηση σὲ τέλεση τρομοκρατικοῦ ἐγκλήματος, ἀπὸ ἀκραίους ἰσλαμιστὲς τρομοκράτες. 

Συχνὰ τέτοιες τρομοκρατικὲς ἐνέργειες, ἀλλὰ καὶ πολλὲς μεμονωμένες μικρότερης κλίμακας, εἶναι τὸ ἀποτέλεσμα ὀργανωμένης καὶ συστηματικῆς προπαγάνδας, ριζοσπαστικοποίησης, ἐκφοβισμοῦ, στρατολόγησης, ἐκπαίδευσης ἀλλὰ καὶ μιμητισμοῦ μέσα ἀπὸ τὸ διαδίκτυο. 

Ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση, μὲ τὴν ὁποία σὲ ἀρκετὰ ἄλλα διαφωνοῦμε πλήρως, ἀσχολήθηκε λοιπὸν μὲ τὸ θέμα καὶ ἔφερε αὐτὴν τὴ νομοθεσία. Τὴ φέρνει γιὰ νὰ προστατέψει τὶς κοινωνίες τῶν Γάλλων καὶ τῶν Βέλγων καὶ πολλῶν ἄλλων εὐρωπαίων. Μαζὶ μὲ αὐτούς, ἂς προστατευθεῖ καὶ ὁ ἑλληνικὸς λαὸς ἀπὸ τὰ ἑκατομμύρια ἀνεξέλεγκτους ἐποίκους μὲ στοιχεῖα ἀκραίου ἰσλάμ. Πρόκειται γιὰ ἀμέτρητες ὀρδὲς ἀπὸ ἄνδρες σὲ μάχιμη ἡλικία, 25χρονους ποὺ δηλώνουν ἔφηβοι, 40χρονους ποὺ διοικοῦν 25χρονους, ἀνθρώπους τοὺς ὁποίους ἡ Τουρκία, εἴτε ἄλλος «ἄσπονδος φίλος» μας, θὰ μποροῦσε ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ νὰ ἐργαλειοποιήσει. 

Ἡ εὐρωπαϊκὴ Ὁδηγία τοῦ 2017, ὅσο καὶ νωρίτερα τὸ Συμβούλιο Ἀσφαλείας τοῦ ΟΗΕ (2178/2014), περιγράφει τὴ ραγδαία ἐξέλιξη τῆς τρομοκρατικῆς ἀπειλῆς, ἀναφερόμενη εὐθέως σὲ «ἀλλοδαποὺς τρομοκράτες μαχητές», οἱ ὁποῖοι ταξιδεύουν στὸ ἐξωτερικὸ μὲ σκοπὸ τὴν τρομοκρατία, καὶ ἐπιστρέφουν σὲ εὐρωπαϊκὸ ἔδαφος ἐμπνεόμενοι ἢ καθοδηγούμενοι ἀπὸ τρομοκρατικὲς ὀργανώσεις τοῦ ἐξωτερικοῦ, συνιστῶντας αὐξημένη ἀπειλή. 

Μία ἁπλὴ περιήγηση στὰ ἑλληνικὰ μέσα κοινωνικῆς δικτύωσης θὰ μᾶς κάνει νὰ ἀνατριχιάσουμε, ἀνακαλύπτοντας πόσοι ἀκραῖοι ἰσλαμιστὲς κυκλοφοροῦν στὶς ἑλληνικὲς γειτονιές, ἔχοντας στὰ διαδικτυακὰ προφὶλ καὶ στὶς ἀναρτήσεις τους σημαῖες περίεργες, κείμενα ἐπιθετικὰ καὶ ὅπλα ὑψωμένα. 

Μὲ ἁπλὰ λόγια, ποιός ἀπὸ ἐμᾶς θέλει τὴν διαδικτυακὴ διάδοση ὁδηγιῶν γιὰ κατασκευὴ βόμβας, γιὰ ἀπαγωγὲς ὁμήρων καὶ γιὰ δολιοφθορές, χωρὶς νὰ ὑπάρξει εἰσαγγελέας ποὺ θὰ «κόβει» τὴν διάδοση, ἀντὶ νὰ ἐπαφίεται στὴ διακριτικὴ εὐχέρεια τῆς κάθε διαδικτυακῆς πλατφόρμας; 

Στόχος λοιπὸν τοῦ νόμου εἶναι νὰ ἀποφευχθεῖ ἡ δυνατότητα ποὺ παρέχει τὸ διαδίκτυο αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι νὰ διαδώσουν ὁδηγίες καὶ ἐντολὲς γιὰ τρομοκρατικοὺς σκοπούς. Στὸ ἐπίμαχο ὑλικὸ περιλαμβάνονται κείμενα, εἰκόνες, ἠχητικὲς καταγραφὲς καὶ βίντεο, καθὼς καὶ ζωντανὲς ἀναμεταδόσεις τρομοκρατικῶν ἐγκλημάτων ποὺ προκαλοῦν κίνδυνο γιὰ τὴ διάπραξη περισσότερων τέτοιων ἐγκλημάτων. 

Ἀντιθέτως, ΔΕΝ θεωρεῖται τρομοκρατικὸ περιεχόμενο τὸ ὑλικὸ ποὺ διαδίδεται στὸ κοινὸ γιὰ ἐκπαιδευτικούς, δημοσιογραφικούς, καλλιτεχνικοὺς ἢ ἐρευνητικοὺς σκοποὺς ἢ γιὰ τὴν πρόληψη ἢ τὴν καταπολέμηση τῆς τρομοκρατίας, ΟΥΤΕ ὑλικὸ ποὺ ἀντιπροσωπεύει ἔκφραση ἐπιθετικῶν ἢ ἀμφιλεγόμενων ἀπόψεων κατὰ τὴ διάρκεια δημόσιας συζήτησης (ἄρθρο 1.3 τοῦ Κανονισμοῦ 784/2021) 

Τὸ νομοθέτημα περιορίζεται ἁπλὰ καὶ μόνο στὸ νὰ περιγράψει: τὴ διαδικασία διαγραφῆς τρομοκρατικοῦ ὑλικοῦ ἀπὸ τὸ διαδίκτυο, τὴν ἁρμόδια ἀρχὴ μαζὶ μὲ τὶς ἁρμοδιότητές της, ἀλλὰ καὶ τὰ μέσα ἔνστασης, ὥστε νὰ ἀντιμετωπίζεται καὶ ἡ κατάχρηση τῶν ἠλεκτρονικῶν πλατφορμῶν, οἱ ὁποῖες μέχρι σήμερα διέγραφαν ἀναρτήσεις ἀνεξέλεγκτα. Σημειωτέον ὅτι ἡ φίμωση τῆς ἐλευθερίας ἔκφρασης σήμερα ἐνεργεῖται μὲ βάση τὸν ἀντιρατσιστικὸ νόμο, τὸν ὁποῖον ἔχει ψηφίσει στὸ παρελθὸν ἡ κομματοκρατία (Ν. 4285/2014). 

Ἡ στάση τῆς ΝΙΚΗΣ 
Ἡ ΝΙΚΗ εἶναι κατὰ τῆς τρομοκρατίας, ἄρα καὶ κατὰ τῶν ἀναρτήσεων τρομοκρατικοῦ περιεχομένου στὸ διαδίκτυο. 
Σεβόμενη τοὺς ἀνθρώπους οἱ ὁποῖοι τὴν στηρίζουν, ἡ ΝΙΚΗ ἀπέφυγε νὰ δημιουργήσει ἐντυπώσεις ἢ νὰ ψηφοθηρήσει μὲ στεῖρα ἀντιπολίτευση, εἴτε νὰ παραπλανήσει γιὰ τὸ περιεχόμενο τοῦ σχεδίου νόμου, χωρὶς σοβαρὰ ἐπιχειρήματα καὶ «ἐλαφρᾷ τῇ καρδίᾳ». 

Μάλιστα, ἡ ΝΙΚΗ καταψήφισε ἄρθρα στὰ ὁποῖα ἡ κριτικὴ καὶ οἱ προτεινόμενες ἀλλαγές της δὲν ἔγιναν δεκτές, ὅπως γιὰ παράδειγμα τὸ ἄρθρο 12 (διότι ἡ ἀφαίρεση τοῦ διαδικτυακοῦ τρομοκρατικοῦ ὑλικοῦ ἐντὸς μίας ὥρας εἶναι πιθανὰ μικρὸς χρόνος νὰ σταθμιστεὶ χωρὶς σφάλμα ἂν κάποιο ὑλικὸ εἶναι τρομοκρατικὸ ἢ ὄχι), ἢ τὸ ἄρθρο 13 (ποὺ μπορεῖ νὰ διευρύνει τὸ ἀξιόποινο σὲ πάρα πολλὰ πρόσωπα). 

Πότε χρειάζεται νὰ ψηφίσουμε εὐρωπαϊκὲς νομοθεσίες; 
Ἂς σημειωθεῖ ὅτι ἀπὸ τὰ πέντε εἴδη παράγωγου δικαίου τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης –ἤτοι Κανονισμούς, Ὁδηγίες, Ἀποφάσεις, Συστάσεις καὶ Γνωμοδοτήσεις – μόνο τὰ δύο πρῶτα ἔχουν ὑποχρεωτικὸ χαρακτῆρα ὡς πρὸς τὸ ἀποτέλεσμα, ἐνῶ μόνο οἱ Κανονισμοὶ ὑποχρεώνουν καὶ ὡς πρὸς τὸν τρόπο ἐφαρμογῆς. Ἐὰν μία χώρα δὲν υἱοθετήσει κανονισμοὺς καὶ ὁδηγίες, ὑφίσταται συνέπειες ὅπως οἰκονομικὲς κυρώσεις. 

Στὴ ΝΙΚΗ, ἀπαλλαγμένοι τόσο ἀπὸ τὴν εὐρωφοβία ὅσο καὶ ἀπὸ τὴν εὐρωλαγνία, ψηφίζουμε τὸ εὐρωπαϊκὸ δίκαιο, ὅταν αὐτὸ εἶναι στὰ συμφέροντά μας, ὥστε νὰ τὸ ἐπικαλεστοῦμε καὶ στὶς ἐθνικές μας διαφορὲς μὲ τὴν Τουρκία ἀλλὰ καὶ νὰ διεκδικήσουμε μία ἀξιοπρεπῆ παρουσία στὸ Εὐρωκοινοβούλιο. Ἀντίστοιχα, θὰ ἀρνηθοῦμε νὰ υἱοθετήσουμε πολιτικὲς τῆς Ε.Ε. ποὺ βλάπτουν τὸν ἑλληνικὸ λαό, χωρὶς νὰ φοβόμαστε τὶς συνέπειες, παραδειγματιζόμενοι ἀπὸ τὴν Οὑγγαρία, τὴν Αὐστρία, τὴν Ἰταλία, ποὺ κατὰ καιροὺς ἔχουν δώσει παραδείγματα ἐθνικῆς ἀξιοπρέπειας, χωρὶς νὰ θέτουν τὸν ἑαυτό τους ἐκτὸς Ε.Ε. 

Ὁποιαδήποτε κατάχρηση τῶν προσωπικῶν ἐλευθεριῶν βρίσκει τη 
ΝΙΚΗ ἐντελῶς ἀντίθετη. Πρωτοστατήσαμε στὴ διαμαρτυρία κατὰ τοῦ ἠλεκτρονικοῦ φακελώματος τῶν πολιτῶν μὲ τὴ νέα ταυτότητα-κάρτα πολίτη, καὶ θὰ πρωτοστατήσουμε ἀντιστεκόμενοι στὴν ἐπιβολὴ φίμωσης ἀπόψεων ἢ στὴν τυχὸν μελλοντικὴ προσπάθεια ἐπιβολῆς τοῦ ψηφιακοῦ νομίσματος ὡς τοῦ μόνου ἀποδεκτοῦ χρήματος. Πρόκειται γιὰ θέματα ποὺ φέρνουν τὴ ΝΙΚΗ σὲ εὐθεῖα σύγκρουση μὲ τὴν κυβέρνηση, διότι αὐτὴ εἶναι ἡ γνήσια καὶ αὐθεντικὴ γραμμὴ τῆς ΝΙΚΗΣ ἀπὸ ἱδρύσεώς της. 

Ἂς μὴν ξεχνοῦμε ὅτι οἱ δυνητικοὶ τρομοκράτες στὶς γειτονιές μας, τοὺς ὁποίους τὸ διαδίκτυο μπορεῖ νὰ «ἐνεργοποιήσει», δὲν φτάνουν στὴν πατρίδα μᾶς ὡς ἀποτέλεσμα κάποιας εὐρωπαϊκῆς ὁδηγίας, ἀλλὰ μὲ ὑπουργικὲς ἀποφάσεις καὶ τὴν ἀνοχὴ τῆς Νέας Δημοκρατίας. Δὲν εἶναι οἱ «κακοὶ εὐρωπαῖοι» ἀλλὰ ἡ δῆθεν πατριωτικὴ ἑλληνικὴ κυβέρνηση ποὺ κάνει τὰ στραβὰ μάτια, ἢ καὶ ἐπιχαίρεται μὲ τὴ μαζικὴ ἀλλοίωση τοῦ πληθυσμοῦ μας. 

1 σχόλιο:

  1. Ξανακοιτάξτε λίγο τον νόμο ότι εάν φοβίζεις μερίδα του πληθυσμού θα σε κρίνουν τρομοκράτη, σκεφτήτε τι λέγανε για τον Κορωνοιο και τους σκεπτικιστές των αδοκίμαστων σκευασμάτων με την ονομασία εμβόλια και θα δείτε τι έρχεται. Μέχρι και για τις προφητείες θα μας λένε ότι φοβίζουμε τον κόσμο και θα μας βάζουν μέσα. Το να είστε απλά φερέφωνο της ΝΙΚΗΣ δεν τους κάνει καλό. Καβαλάνε το καλάμι. Η κριτική απαιτείται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.