11 Φεβ 2014

Βίντεο: Οἱ ὁμιλίες τῆς Χαρᾶς καί τοῦ Βασιλείου Νικοπούλου στήν Σχολή Γονέων Κατερίνης


Μέ δύο ὁμιλίες, συνεχίστηκαν τή Δευτέρα (3/2/2014) οἱ διαλέξεις τῆς Σχολῆς Γονέων Ἀνοιχτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης καί ὁμιλητές τόν Βασίλειο Νικόπουλο καί τήν Χαρά Νικοπούλου.  Ὁ τέως πρόεδρος τοῦ Ἀρείου Πάγου κ. Νικόπουλος, ἀναφέρθηκε στό ἔθνος τῶν Ἑλληνῶν, ἐνῶ ἡ ἐκπαιδευτικός Χαρά Νικοπούλου μίλησε γιά τήν Ἑλληνίδα μάνα στήν ἱστορία τοῦ Ἔθνους.
Ὁ κ. Νικόπουλος χαρακτήρισε τόν αἰώνα μας ὡς αἰώνα ὑποκριτικῆς δημοκρατίας, πολεμικῆς παραφροσύνης καί στυγνῆς δικτατορίας τοῦ κέρδους μέ σκοπό τήν ἀποδόμηση τῆς ἀνθρώπινης κοινωνίας μέσω τῶν πολυεθνικῶν ἐπιχειρήσεων. Ἰδιαίτερα ἡ «παγκοσμιοποίηση» ἰσοπέδωσε καί εὐτέλισε τό ἔθνος καί τήν πατρίδα μέ τήν ἀποσύνθεση, τήν κακοποίηση καί κατασυκοφάντηση τῶν παραπάνω ἀξιῶν. Οἱ ἔννοιες αὐτές πολεμοῦνται  λυσσωδῶς ἀπό....
ξένους ἀποδομητές καί δυστυχῶς  καί ἀπό 
ντόπιους μισθοφόρους, ἀκόμη καί σήμερα στήν Ἑλλάδα, τῆς νέας τάξης πραγμάτων. Κατά τόν Βρετανό ἱστορικό Ἔριχ Σμπάουν εἶναι ψευδής ἡ ἀντίληψη ὅτι τά ἔθνη προϋπάρχουν τοῦ κράτους, παραθεωρώντας καί ἀγνοώντας  τά Ὁμηρικά ἔπη καί τόν πατέρα τῆς Ἱστορίας Ἡρόδοτο. Τό ἔθνος ἀποτελεῖ ἀρχέγονη ἔννοια πού τήν ἀναφέρει καί ὁ Ἄπ. Παῦλος ὡς δημιουργία Θεοῦ.
Ὁ πλέον συνοπτικός καί ἐπιτυχής ὁρισμός εἶναι αὐτός τοῦ Ἡροδότου γιά τά χαρακτηριστικά του ἔθνους, καί μάλιστα τοῦ ἑλληνικοῦ, τό ὄμαιμον, τό ὁμόγλωσσον, τό ὁμόθρησκον καί τό ὁμότροπον.
Τό ὄμαιμον ὡς πρῶτο στοιχεῖο ταυτότητας γιά τούς ἀνήκοντες στό ἴδιο ἔθνος δείχνει τήν ἴδια καταγωγή, ἐνῶ τό ὁμόγλωσσον τήν ἑλληνική γλώσσα πού ὁμιλεῖται καί γράφεται γιά αἰῶνες ἔστω κι ἄν εἶναι μοναχική. Ἡ γλώσσα εἶναι ἐθνικό θέμα κι ὄχι πολιτικό .Εἶναι ζωντανός ὀργανισμός μέ δημιουργό τόν λαό καί πολλούς λογομάστορες Ὅμηρο, Θουκυδίδη ,Ἰσοκράτη, Δημοσθένη, Σαπφώ, Μ. Βασίλειο, Ρωμανό τόν Μελωδό, Χρυσόστομο, Ἄννα Κομνηνή, Κασσιανή, Σολωμό, Παπαδιαμάντη, Καζαντζάκη, Σεφέρη, Ἐλύτη γιά νά ἀναφέρουμε ἐνδεικτικά μερικούς.
Ὅσο γιά τό ὁμόθρησκο οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες πάντα εἶχαν τήν ἴδια θρησκεία, λάτρευαν τούς ἴδιους θεούς, ἔκτιζαν ναούς καί πρόσφεραν θυσίες. Μέ τήν ἔλευση τοῦ Χριστιανισμοῦ ἐνισχύθηκε ἡ χριστιανική πίστη μέ τούς  Ἕλληνες ἔτσι ὥστε κατά τήν Τουρκοκρατία ὁ Χριστιανός νά ταυτίζεται μέ τόν Ἕλληνα. Καί ὁ Πλούταρχος ὁμολογεῖ ὅτι βρῆκε πόλεις χωρίς τείχη, χωρίς νόμισμα, χωρίς θέατρα καί γυμναστήρια ἀλλά ὄχι χωρίς ναούς ἤ βωμούς.
Τό ὁμότροπον ἀναφέρεται στόν τρόπο ζωῆς, στά ἤθη καί ἔθιμα, στίς παραδόσεις, στή φιλοξενία, στό φιλότιμο, στά δημοτικά τραγούδια ,γενικά στά στοιχεῖα πολιτισμοῦ.
Στή δεύτερη εἰσήγηση ἡ κ. Νικοπούλου ἀναφέρθηκε στήν Ἑλληνίδα μάνα (ἐφόσον τήν προηγούμενη μέρα 2/2 λόγω τῆς Ὑπαπαντῆς γιορτάζει ἡ μητέρα) πού μεταλαμπαδεύει στό παιδί τῆς τήν ἀγάπη γιά τήν πατρίδα. Ἀφοῦ διάβασε τρία κείμενα ἀπό παλιά ἀναγνωστικά γιά τίς Σπαρτιάτισσες μάνες καί τή μάνα τοῦ ’40 τόνισε τό χρέος τῆς μάνας νά διαπαιδαγωγήσει σωστά τα παιδιά της, ὄχι μέ κτητική τάση, μέ ἀξίες γιά τήν πατρίδα.
Ἀνάφερε ὡς δυνατά πρότυπα τήν ἀνδρεία καί δωρική ἁπλότητα τῆς Σπαρτιάτισσας, τή Δέσπω Τζαβέλλα πού δέχτηκε μέ ἱκανοποίηση τό θάνατο τοῦ γιοῦ τῆς Φώτη γιατί πληγώθηκε στό στῆθος, τήν αὐτοθυσία τῆς Σουλιώτισσας στό Ζάλογγο, τή Θρακιώτισσα Δόμνα Βιζβίζη πού πολέμησε τούς Τούρκους μέ τό πλοῖο τους καί τό βράδυ τάιζε ἤ θήλαζε τά 5 παιδιά της. Τή μάνα τῆς προσφυγιᾶς πού ξαναγέννησε τή σύγχρονη Ἑλλάδα, τή διευθύντρια τοῦ Ὀρφανοτροφείου Σμύρνης Ἐλισάβετ Κοντοστάθη-Τορτούρη πού μήν ἔχοντας δικά της παιδιά διέσωσε ἑκατό ὀρφανά ἀπό τή φλεγόμενη Σμύρνη, ναύλωσε καράβι, τά ἔφερε στή Θεσσαλονίκη καί δημιούργησε τό ὀρφανοτροφεῖο «Μέλισσα». Ἄν θέλουμε σήμερα Λεωνίδα, Μ. Ἀλέξανδρο, Κολοκοτρώνη, Παλληκαρίδη, Αὐξεντίου νά ἀναζητήσουμε τή μάνα.
Ὁ αὐθεντικός λόγος τῶν δύο ὁμιλητῶν ἐνθουσίασε τούς ἀκροατές καί ἀπάντησαν διεξοδικά καί εὔστοχα στίς ἐρωτήσεις πού ὑποβλήθηκαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.