Τα αναθέματα δεν εκφράζουν κακεντρέχεια αλλά φιλανθρωπία, διότι προφυλάσσουν από τη βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, που είναι η μόνη αμαρτία που δεν ανέχεται ο Θεός. Η άρση, λοιπόν, των αναθεμάτων μόνο ως έργο του μισόκαλου και μισάνθρωπου διαβόλου μπορεί να ερμηνευτεί, που μόνη του μέριμνα έχει να παρασύρει ψυχές στον όλεθρο...
Συμφωνώ ανων.12:34 π.μ.Συμφωνώ. Αλλά με την κατρακύλα που έχουν πάρει οι...σεβασμιώτατοι σήμερα, στην Κρατική Εκκλησία της Ελλάδος, μην περιμένεις κάτι καλύτερα. Μετά από άλλα δέκα χρόνια περί του Τυπικού της Ορθοδοξίας, ΚΑΝΕΙΣ δεν θα θυμάται τίποτε.
Δυστυχώς ζούμε στην εποχή του politically correct και η τότε εκκλησιαστική ηγεσία καθώς φαίνεται υπέκυψε στις "αδυσώπητες" επιταγές του αφαιρώντας τα αναθέματα απ τα δίπτυχα. Τοιουτοτρόπως η Εκκλησία φαίνεται να συμβιβάζεται με τον κόσμο και το φρόνημά του και να ποδηγετείται απ αυτόν ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Κάποιοι κύκλοι "ενοχλούνται" κι απ τα τροπάρια της Μεγάλης Εβδομάδος που αναφερόμενα στους Ιουδαίους που σταύρωσαν το Χριστό μας μιλάνε για "λαό δυσσεβή και παράνομο", για "Ιουδαίων έθνος το άνομον", για "εσμό Θεοκτόνων" κ.ά. και τάσσονται υπέρ της απαλείψεώς τους! Αν είναι δυνατόν! Επίσης στη δεκαετία του 1970 και στα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια "ενοχλήθηκε" κάποιος βουλευτής απ τις αγιογραφικές φράσεις "δούλος του Θεού", "αμαρτωλός" κ.ά. και πρότεινε την απάλειψή τους ενώ κάποιος "μοντέρνος" ιερέας αντί για "δούλος του Θεού" εκφωνούσε "τέκνον του Θεού"! Έλεος δηλαδή! Λ.Ν.
Εξαρτάται τι ακριβώς σημαίνει η λέξη ανάθεμα. Εάν αποτελεί κατάρα δηλαδή στέλνουμε κάποιον στο διάβολο και του κόβουμε το δρόμο για τη σωτηρία πιστεύω ότι είναι λάθος.Ο ίδιος ο Χριστός είπε εύχεστε και μην καταράσθαι. Εάν όμως σημαίνει κάτι διαφορετικό όπως ότι σαν εκκλησία διαχωρίζουμε τη θέση μας από τα συγκεκριμένα άτομα,θεωρούμε ότι έχουν πλανηθεί,τα αφήνουμε στη κρίση του Θεού,αλλά ταυτόχρονα προσευχόμαστε για σωτηρία τους και την επιστροφή τους τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Ξέρει κάποιος με ποια έννοια λεγόταν μέχρι τώρα το ανάθεμα και με ποια έννοια το λέει ο σεραφείμ;
Τα αναθέματα δεν εκφράζουν κακεντρέχεια αλλά φιλανθρωπία, διότι προφυλάσσουν από τη βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, που είναι η μόνη αμαρτία που δεν ανέχεται ο Θεός. Η άρση, λοιπόν, των αναθεμάτων μόνο ως έργο του μισόκαλου και μισάνθρωπου διαβόλου μπορεί να ερμηνευτεί, που μόνη του μέριμνα έχει να παρασύρει ψυχές στον όλεθρο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ ανων.12:34 π.μ.Συμφωνώ. Αλλά με την κατρακύλα που έχουν πάρει οι...σεβασμιώτατοι σήμερα, στην Κρατική Εκκλησία της Ελλάδος, μην περιμένεις κάτι καλύτερα. Μετά από άλλα δέκα χρόνια περί του Τυπικού της Ορθοδοξίας, ΚΑΝΕΙΣ δεν θα θυμάται τίποτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς ζούμε στην εποχή του politically correct και η τότε εκκλησιαστική ηγεσία καθώς φαίνεται υπέκυψε στις "αδυσώπητες" επιταγές του αφαιρώντας τα αναθέματα απ τα δίπτυχα. Τοιουτοτρόπως η Εκκλησία φαίνεται να συμβιβάζεται με τον κόσμο και το φρόνημά του και να ποδηγετείται απ αυτόν ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Κάποιοι κύκλοι "ενοχλούνται" κι απ τα τροπάρια της Μεγάλης Εβδομάδος που αναφερόμενα στους Ιουδαίους που σταύρωσαν το Χριστό μας μιλάνε για "λαό δυσσεβή και παράνομο", για "Ιουδαίων έθνος το άνομον", για "εσμό Θεοκτόνων" κ.ά. και τάσσονται υπέρ της απαλείψεώς τους! Αν είναι δυνατόν! Επίσης στη δεκαετία του 1970 και στα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια "ενοχλήθηκε" κάποιος βουλευτής απ τις αγιογραφικές φράσεις "δούλος του Θεού", "αμαρτωλός" κ.ά. και πρότεινε την απάλειψή τους ενώ κάποιος "μοντέρνος" ιερέας αντί για "δούλος του Θεού" εκφωνούσε "τέκνον του Θεού"! Έλεος δηλαδή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛ.Ν.
Εξαρτάται τι ακριβώς σημαίνει η λέξη ανάθεμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕάν αποτελεί κατάρα δηλαδή στέλνουμε κάποιον στο διάβολο και του κόβουμε το δρόμο για τη σωτηρία πιστεύω ότι είναι λάθος.Ο ίδιος ο Χριστός είπε εύχεστε και μην καταράσθαι.
Εάν όμως σημαίνει κάτι διαφορετικό όπως ότι σαν εκκλησία διαχωρίζουμε τη θέση μας από τα συγκεκριμένα άτομα,θεωρούμε ότι έχουν πλανηθεί,τα αφήνουμε στη κρίση του Θεού,αλλά ταυτόχρονα προσευχόμαστε για σωτηρία τους και την επιστροφή τους τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
Ξέρει κάποιος με ποια έννοια λεγόταν μέχρι τώρα το ανάθεμα και με ποια έννοια το λέει ο σεραφείμ;