14 Δεκ 2012

Ποῦ εἶναι ἡ παρρησία;

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση
ΣΤΟ ΧΩΡΟ τῆς Ἐκκλησίας  παρατηροῦνται φαινόμενα ἀποστασίας καὶ ἀποτείχισης. Καλοπροαίρετοι κατὰ τὰ ἄλλα ἄνθρωποι, λόγῳ αὐξημένης εὐαισθησίας, διαφωνοῦν μὲ διάφορες πρωτοβουλίες καὶ ἐκδηλώσεις μεγαλόσχημων κληρικῶν (Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη, Ἀρχιεπισκόπου, Μητροπολιτῶν), κυρίως στὸ θέμα τοῦ οἰκουμενισμοῦ, καὶ ἐν ἀγανακτήσει εὑρισκόμενοι παίρνουν τὴ «γενναία» ἀπόφαση νὰ βγοῦν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, χωρὶς νὰ ξακαθαρίζουν ποῦ θὰ πᾶνε. Μάλιστα μερικοὶ ἄγαμοι κληρικοί, ἱερομόναχοι τοῦ κόσμου, ἐγκαταλείπουν τὴν Ἐκκλησία, ποὺ τοὺς τίμησε μὲ τὸ χάρισμα τῆς ἱερωσύνης καὶ προσχωροῦν σὲ κάποια παλαιοημερολογίτικη παράταξη καὶ αἰφνιδίως ἐμφανίζονται ὡς «ταπεινοὶ ἀρχιερεῖς καὶ ὁμολογητὲς τῆς πίστεως!», ἀδιαφορώντας γιὰ τὴν ἀντικανονική τους χειροτονία. Ἡ τακτικὴ εἶναι ψυχόλεθρη καὶ πρέπει νὰ ἐκλείψει.
Ἐπιτέλους, πρέπει νὰ μάθουμε τὸν ὀρθὸ τρόπο ἀντίδρασης στὶς προκλητικὲς καὶ ἀμφίβολες δηλώσεις καὶ ἐκδηλώσεις τῶν μεγαλοσχήμων κληρικῶν, χωρὶς νὰ πληγώνουμε τὴν Ἐκκλησία.
Θεωρῶ πολὺ χρήσιμη τὴ συμβουλὴ τοῦ Γέροντος Παϊσίου, ποὺ διατυπώθηκε τὸ 1969 σὲ σχετικὴ μὲ τὸν οἰκουμενισμὸ ἐπιστολή του. Γνωρίζω, βέβαια, ὅτι πολλοὶ ζηλωτὲς τοῦ παλαιοῦ ἡμερολογίου δὲν δέχονται τὸν Γέροντα καὶ μιλοῦν μὲ τὰ χειρότερα λόγια. Ὅμως ἐγὼ δὲν ἀπευθύνομαι σ᾽ αὐτούς, γιατὶ γνωρίζω ὅτι θὰ ματαιοπονήσω, ἀλλὰ στοὺς ἐλεύθερους ἀπὸ τὸ φανατισμὸ ἀδελφούς, οἱ ὁποῖοι πονοῦν ἀπὸ τὴ δράση τῶν οἰκουμενιστῶν καὶ θέλουν νὰ....

  παρηγορηθοῦν, ἀλλὰ καὶ νὰ σταθεροποιηθοῦν πνευματικά, νὰ τοὺς δοθεῖ μιὰ διέξοδος στοὺς προβληματισμούς, ποὺ τοὺς ἀποσχολοῦν.Ἔγραψε λοιπὸν ὁ Γέροντας: «Ἔχω τὴν γνώμην, ὅτι δὲν εἶναι καθόλου καλὸ ν᾽ ἀποχωριζώμεθα ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν κάθε φορὰ ποὺ θὰ πταίῃ ὁ Πατριάρχης, ἀλλὰ ἀπὸ μέσα, κοντὰ στὴ Μητέρα Ἐκκλησία ἔχει καθῆκον καὶ ὑποχρέωσιν ὁ καθένας νὰ διαμαρτύρεται καὶ νὰ ἀγωνίζεται μὲ τὸν τρόπον του. Τὸ νὰ διακόψῃ τὸ μνημόσυνον τοῦ Πατριάρχου, νὰ ἀποσχισθῇ καὶ νὰ δημιουργήσῃ ἰδικήν του Ἐκκλησίαν καὶ νὰ ἐξακολουθῇ νὰ ὁμιλῇ ὑβρίζοντας τὸν Πατριάρχην, αὐτό, νομίζω, εἶναι παράλογον».
 Ἐδῶ πρέπει νὰ ὑπενθυμίσω τὸ καθῆκον, ποὺ ἔχει κάθε χριστιανὸς νὰ διαμαρτύρεται γιὰ ὅσα κάνουν οἱ οἰκουμενιστὲς καὶ νὰ ἐκφράζει τὴ γνώμη του, χωρὶς νὰ καιροσκοπεῖ. Νὰ ἔχει εὐθύτητα στὴ γνώμη του καὶ νὰ μὴ σιωπᾶ, ὅταν πρέπει νὰ κραυγάσει. Μὲ τὶς ἀντιδράσεις περιορίζεται τὸ ὀλέθριο ἔργο τῶν οἰκουμενιστῶν, καθὼς βλέπουν ὅτι τὰ σχέδια τους δὲν μποροῦν νὰ ὑλοποιηθοῦν καὶ νὰ γίνουν ἀποδεκτὰ ἀπὸ τὸν πιστὸ λαό.
Ἡ παρρησία εἶναι ἀρετή, ἰδίως ὅταν σχετίζεται μὲ τὴν ὑπεράσπιση τῆς πίστεως. Στὴν ἐποχή μας ὅμως χάθηκε καὶ ἀπὸ τοὺς κληρικούς! Ἐλάχιστοι πιὰ διαφωνοῦν δημοσίως μὲ τοὺς οἰκουμενιστές. Προτιμοῦν νὰ ὑπερασπίζονται ἰδιωτικῶς τὴν Ὀρθοδοξία, γιατὶ ὑπολογίζουν τὶς τυχὸν ἀντιδράσεις, ἂν ἐπικρίνουν τοὺς πρωταγωνιστὲς τοῦ οἰκουμενιστικοῦ παραλογισμοῦ. Μερικοὶ ἐπίσης εἶναι ἀντιπαπικοὶ καὶ γράφουν σπουδαῖα κείμενα, ἀλλὰ γιὰ τοὺς δικούς μας φιλοπαπικοὺς δὲν ἔχουν τίποτα νὰ ποῦν. Ἡ ἰδιοτελὴς «διάκριση» τοὺς ἔχει κλείσει ἀπὸ καιρὸ τὸ στόμα! Εἶναι ἀποκαρδιωτικὴ ἡ τακτικὴ αὐτῶν τῶν κληρικῶν, πολλοὶ ἀπὸ τοὺς ὁποίους ἔχουν φήμη ἐναρέτου καὶ ἀγωνιστοῦ.
 Ορθόδοξος Τύπος, 14/12/2012

2 σχόλια:

  1. Γράφει ο πατέρας Διονύσιος ότι "στον χώρο της εκκλησίας" παρατηρήται αποστασία και αποτείχιση. Αν ως Εκκλησία ορίζει το θεσμικό πλαίσιο, όπως ορίζεται από το κράτος δεν αντιλέγω. Όμως γνωρίζουμε ότι η Εκκλησία ΔΕΝ είναι ένα θεσμικό πλαίσιο αλλά κάτι πολύ περισσότερο, αδιάσπαστο. Μία επανάσταση, ένα Βασίλειο, πάνω από κράτη. "Αυτούς που είναι να βγουν, ας τους να βγουν γιατί δεν ήταν ποτέ κομμάτι μου". Ήταν οι εικονομάχοι μέλη της Εκκλησίας; Πιστέυετε ότι επειδή φέρουν τα ράσα, όσοι οικουμενιστές μείνουν αμετανόητοι, θα θεωρούνται σε λίγα χρόνια μέλη της Εκκλησίας;

    Συνεχίζει αναφερόμενος στο μπουρδολόγισμα (αν δε σας αρέσει η αρχαία λέξη αιρώ) της πίστης ως "πρωτοβουλίες", "αμφίβολες", "προκλητικές". Πολύ light.

    Ταυτόχρονα, χρησιμοποιεί το γέροντα Παΐσιο, και ενώ κάνει αρχικά διαχωρισμό σε "ζηλωτές παλαιοημερολογίτες" (τους οποίους ο π. Διονύσιος έχει χωροθετήσει εκτός της μάνδρας) στη συνέχεια, απευθύνεται στους "ελεύθερους από φανατισμό αδερφούς", προφανώς ξαναεννοώντας τους πιο soft παλαιοημερολογίτες και καταλήγει επιτιθέμενος στους χλιαρούς συν-ποιμένες του νεοημερολογίτες (για να συνεχίσω την όμοια ορολογία). Μάλιστα, προδικάζει την καταδίκη του γέροντος από "πολλούς του πάτριου". Έχω ένσταση, όχι γιατί δεν έχω ακούσει επιφύλαξη ή αντίδραση υπερβολική, αλλά γιατί έχω προσωπικά ακούσει επίκληση από.. υπέρ-ζηλωτή ούτε κατά διάνοια soft που απευθύνεται ο πατέρας Διονύσιος. Οπότε το να προδικάζεις, κάνει τη συνεννόηση ακόμα πιο δύσκολη γιατί υπάρχουν εύθικτοι εκατέρωθεν. Πήγε ο π. Διονύσιος στην Κέρκυρα ή στη Σύρο, να δει ποιοι φαίνονται να μπαίνουν de facto στο μαντρί από κληρικούς της ορθοδόξου Εκκλησίας; Πολύχρωμα και κολαριστά φοράνε, θεό επιγής έχουνε, ονόματα δε λέμε...

    Όμως στην θεωρία του "άκριτου ζηλωτισμού" και του "ψυχοφθόρου οικουμενισμού", στο πνεύμα της οποίας κινείται η σεβαστή αν και διαφωνώ ρήση του πατέρα Διονυσίου, ξεχάστηκε να γραφτεί η κατηγορία του "χλιαρού βολευτού" που είναι η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων και ξεπερνά.. ημερολόγια (αλήθεια, ποιος ασχολείται πια; τί επίδραση έχει πέρα από μερικούς ταλιμπάν που αλληλοβρίζονται στο youtube, ταλιμπάν τόσο από νέο όσο και παλιό αλληλοευλογώντας τα γένια τους για τον "αγώνα" τους που παραπέμπει σε ιεχωβαδικά φόρα και προτεσταντοπαπική αυτοδικαίωση; )

    Ο χλιαρός βολευτισμός είναι η μεγάλη μάστιγα της εποχής μας. Ο ψυχοφθόρος οικουμενισμός είναι φιλοξενούμενος μας (γιατί είναι ξενόφερτος) ο οποίος έχει γίνει η τρόικα της εκκλησίας ως θεσμού εδώ και πάνω από 50-100 χρόνια (γιατί η Εκκλησία εξ'ορισμού έχει κεφαλή το Χριστό και ποτέ δεν υποδουλώνεται) και ο άκριτος ζηλωτισμός είναι το παιδί που, χωρίς να διαθέτει ωριμότητα, θέλει να πάρει τα δίκαιά του από τον ολέθριο φιλοξενούμενο. Κι επειδή εμείς είμαστε αδιάφοροι, αφήνουμε την εξουσία στην Τρόικα της πίστης τσιγκλώντας την πλαγίως, και μαλλώνουμε αυστηρά το παιδί. Σαφώς και δεν θα αφήσεις στον ανώριμο να σε οδηγήσει, αλλά αν δεν αναλαμβάνεις την ευθύνη σου, ποιο το νόημα να κάνεις τον νταή σε εκείνον που δεν έχει έρισμα, και να μασάς τα λόγια σου σε αυτόν που έχει το έρισμα; γιατί μη μου πείτε ότι στις ηλικίες 18-45, έχει μεγαλύτερη επιρροή ο πατριοτισμός (με ο ) από τον εκδυτικισμό. Κι όμως, σπαταλιέται άπειρη φαιά ουσία λες και η Εκκλησία της Ελλάδος ως κλήρος και λαός φυλλοροεί προς το παλαιό ημερολόγιο και όχι προς τον κακώς εννοούμενο εκδυτικισμό! Και νοιώθουν κάποιοι ότι προσφέρουν κιόλας έτσι. Μπαίνει ο άλλος να σου πάρει το σπίτι, κι εσύ χαστουκίζεις το παιδί που ουρλιάζει ακαταλαβίστικα και παρακαλείς τον άλλο να αποχωρήσει με τακτική savoir vivre. Αλήθεια όσα λεγόντουσαν για τους διαβασμένους. Έμαθαν να τη λένε στους αγράμματους, και να κρύβονται εντέχνως από τους πιο διαβασμένους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι οικουμενιστές οι πιο επικίνδυνοι αιρετικοί
    https://www.youtube.com/watch?v=pYHF-EAV0pI

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.