
Συγκεκριμένα, ἀνακοινώθηκε ὅτι
ἠ Turkish Petroleum International Company ( TPIC),
θυγατρική της κρατικῆς
ΤΡΑΟ, "θὰ διενεργήσει ἔρευνες ὑδρογονανθράκων
στὴ Μεσόγειο. Οἱ ἔρευνες θὰ γίνουν σὲ
μεγάλο ποσοστὸ τοὺς ἐπὶ τῶν
περιοχῶν τῆς ἑλληνικῆς ὑφαλοκρηπίδαςγια
μία περίοδο δύο ἐτῶν"!
Οἱ
περιοχὲς ποὺ ἐπικεντρώνεται ἡ ἔρευνα
φτάνουν μεχρι τὴν Κάρπαθο, ἐνῶ
καὶ στὸ
βόρειο Αἰγαῖο θὰ ὑπάρξει πρόβλημα, ἂν ἐπιχειρηθεῖ προσέγγιση στὸ...
πλούσιο - σύμφωνα μὲ ὅλες τὶς
ἐκτιμήσεις - κοίτασμα τοῦ Μπάμπουρα.
Καλύπτουν τὸ μεγαλύτερο μέρος ἀνατολικά της Κρήτης αὐτοῦ ποὺ
ἡ Ἑλλάδα,
φιλοδοξεῖ νὰ χαρακτηρίσει ὡς ΑΟΖ, τὴν ὁποία
βέβαια δὲν ἀποδέχεται ἡ Ἄγκυρα καθὼς
θεωρεῖ ὅτι
τὸ σύμπλεγμα τῶν νησιῶν τῆς Μεγίστης δὲν
συνιστᾶ δικαίωμα ΑΟΖ κατὰ μία ἑρμηνεία
ποὺ μόνο οἱ Τοῦρκοι θὰ μποροῦσαν
νὰ δώσουν.
Ὅπως
φαίνεται στὸ σχετικὸ χάρτη ἐκτὸς ἀπὸ τὶς
περιοχὲς τῶν πεδίων τῆς κυπριακῆς ΑΟΖ ποὺ
ἐπικαλύπτονται ἀπὸ τὶς τουρκικὲς
ἐπιδιώξεις (4,5,6, καὶ μέρος τοῦ
7) ἡ ἔρευνες
τῆς Τουρκίας θὰ ἐπεκταθοῦν καὶ
πρὸς δυτικὰ περνώντας ἀπὸ τὴ
Μεγίστη (Καστελόριζο) καὶ φτάνοντας
σχεδὸν στὰ
ὅρια Ρόδου καὶ Καρπάθου(!) καταπατώντας τὴν
ἑλληνικὴ
ὑφαλοκρηπίδα.
Τὸ
defencenet.gr εἶχε προειδοποιήσει στὶς 17/12 ότι ἐπίκειται ἡ ἀνακοίνωση ἐρευνῶν γιὰ
ὑδρογονάνθρακες ἐπάνω στὶς περιοχὲς τῆς
ἑλληνικῆς
ὑφαλοκρηπίδας ἀπὸ τὴν πλευρὰ
τῆς Τουρκίας: Ἡ ἀκύρωση
τῆς ναυπήγησης τοῦ σκάφους σεισμικῶν ἐρευνῶν καὶ
ἡ ἡ
ἀπόφαση νὰ
μισθώσουν, ἀλλὰ τὸ κυριότερο νὰ ἀναρτήσουν
τὴν τουρκικὴ σημαία σὲ ἕνα ἐξελιγμένο
σκάφος σεισμικῶν ἐρευνῶν,
προδιδε τὴν πρόθεσή τους.
Η Turkish Petroleum Corp (TPAO)
ζήτησε ἀποκλειστικές, καταληκτικὲς διαπραγματεύσεις (final negotiations) ἀπὸ τὴν νορβηγική, εἰσηγμένη
στὸ Ὀσλο,
ναυτιλιακὴ offshore σεισμικῶν ἐρευνῶν, Polarcus μὲ
ἀντικείμενο τὴν μακροῦ χρόνου μίσθωσή
του πλοίου «Polarcus Samur», ναυπήγησης 2001 στὸ
ὁποῖο
θὰ "σηκώσουν" καὶ τὴν
τουκρικὴ σημαία.
«Η TPAO σχεδιάζει νὰ πραγματοποιήσει ἐκτεταμένες τρισδιάστατες σεισμικὲς
ἔρευνες σὲ
περιοχὲς τῆς τουρκικῆς ὑφαλοκρηπίδας τῆς» ἀποκάλυψε ὁ
διευθύνων σύμβουλος τῆς Polarcus, Rolf
Ronningen.
Ὅπως
ἀναφέρουν πηγὲς ἀπὸ τὸ
τουρκικὸ ὑπουργεῖο ἐνέργειας
"ἡ ἑταιρεία
ὑπέβαλε αἴτημα
ἐπέκτασης τῶν ἀδειῶν της στὶς
ἁρμόδιες ἀρχὲς τῆς
χώρας", ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι
τὸ καθαρὰ
τυπικὸ μέρος.
Ἡ
ἀπόφαση τῆς
Ἄγκυρας νὰ
ρίξει τὴν "μεγάλη ζαριὰ" βέβαια δὲν εἶναι ἄσχετη οὔτε
μὲ αὐτὸ ποὺ
οἱ ἴδιοι
θεωροῦν ὠς "παράθυρο
εὐκαιρίας" λόγω τῆς θεωρητικῆς
ἀδυναμίας τῶν ἑλληνικῶν Ἐνόπλων
Δυνάμεων νὰ παρατάξουν ἐπὶ
μακρὸ χρόνο ἰσχυρὴ καὶ κατάλληλη ἀεροναυτικὴ δύναμη στὴν
Α.Μεσόγειο, οὔτε μὲ τὴν
συγκυρία στὴν εὐρύτερη περιοχή.
Μὲ
ἕνα στόλο ποῦ ὑπερέχει ἀπὸ
4:1 στὰ ὑποβρύχια
ποῦ μπορεῖ
νὰ παρατάξει ἄμεσα τὸ κάθε Ναυτικό,
2:1 στὶς παρατακτέες φρεγάτες, μὲ μηδενικὴ
παρουσία κορβετῶν ἔναντι τῶν
6 τουρκικῶν, μὲ ἀπόλυτη ὑπεροχὴ
σὲ ἀεροσκάφη
ναυτικῆς συνεργασίας (ἀπὸ ἑλληνικῆς
πλευρᾶς δὲν
ὑφίσταται οὔτε ἕνα!) "Ποιὸς θὰ
μᾶς σταματήσει;" μοιάζουν νὰ λένε καὶ
θὰ φανεῖ
στὴν πράξη, πολὺ σύντομα ἡ ἀπάντηση σὲ
αὐτὸ
τὸ ἐρώτημα.
Πολὺ σύντομα θὰ πρέπει νὰ ἀποφασίσουμε ἂν
θὰ ὑπεραπιστοῦμε ἢ
θὰ παραχωρήσουμε de facto...
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου