13 Ιουλ 2012

CERN: Ψηλαφητός Θεός μέ τίς αἰσθήσεις... Μπορεῖ νά βρεθεῖ;

8 σχόλια:

  1. Το γύρο του διαδικτύου, που αφορά στα θρησκευτικά ιστολόγια, κάνει η βαρύγδουπη τηλεοπτική δήλωση το Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικολάου σχετικά με το πείραμα CERN και την ανακάλυψη, ή μη, του "σωματιδίου του θεού". Τι το σημαντικό μας είπε λοιπόν ο μητροπολίτης; Ακούστε ή διβάστε :

    "Ψηλαφητός Θεός μέ τίς αἰσθήσεις... Μπορεῖ νά βρεθεῖ;"

    Η ακοή, ρωτάμε, είναι ή δεν είναι αίσθηση; Είναι και ουδείς αντιλέγει, εκτός από τον Μεσογαίας Νικόλαο. Διότι όταν στον όρθρο εκάστης Κυριακής ακούμε το αναστάσιμο Ευαγγέλιο της ημέρας, αυτό που ακούμε δεν είναι η αίσθηση της αφής, που πιστοποιεί ότι αυτό είναι στερεό, αυτό είναι υγρό, αυτό είναι ... το και το. Είναι, κατά τον μητροπολίτη, η αίσθηση της ακοής και "ψηλαφητός θεός με τις αισθήσεις μπορεί να βρεθεί"; Όχι μας λέει ο Μεσογαίας Νικόλαος!

    Όχι μας λέει αυτός, αλλά εμείς έχουμε την αίσθηση της ακοής και με αυτή ψηλαφούμε τον άγιο Θεό. Οι δικές μας αισθήσεις δεν περιορίζονται μόνο στην αίσθηση της αφής, δηλαδή της ψηλάφησης, όπως είναι αυτές που έχει ο μητροπολίτης. Οι αισθήσεις μας είναι "η όλη αίσθηση" ή καλύτερα Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ και αυτή λείπει από τον απτόμενο του επισκοπικού θρόνου και αξιώματος μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαο.

    http://kyprianoscy.blogspot.gr/2012/07/blog-post_4126.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω ότι, ο προηγούμενος σχολιαστής προσεγγίζει τη συγκεκριμένη δήλωση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νικόλαου με επιπολαιότητα και προχειρότητα, ενω στο τέλος καταφέρεται κατ΄αυτού και με εμπάθεια. Δε νομίζω ότι μπορεί να πλήξει το πνευματικό ανάστημα του Μεσογαίας με "εξυπνακίστικες" σοφιστείες...

    Χρ.Ζαχαρίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η δεσποτολατρεία οδηγεί μαθηματικά στην παποσύνη.

      Θα καταφερόσουν έτσι εναντίον του Μεσογαίας, αν αυτός έλεγε κάτι που θεωρούσες τρομακτικά εσφαλμένο;

      θα τον έλεγες σοφιστή και εξυπνάκια; Επιπόλαιο και πρόχειρο; Δε νομίζω.

      Δεν είμαι ο ίδιος ανώνυμος. Η άποψή μου είναι ότι πρέπει να ασκείται άμεσα έλεγχος, ιδίως στους λεγομένους ποιμένες, στο μέτρο που να μην σκανδαλίζει τους ελαφρούς στην πίστη.

      Διαγραφή
    2. Άκουσε Ανώνυμε (7.55μμ), οι γονείς μου και εγώ γνωρίζουμε προσωπικά τον π.Νικόλαο Χατζηνικολάου πολύ πριν γίνει Δεσπότης. Οπότε τη συνθηματολογική και εμπαθή συκοφαντία σου περί δεσποτολατρείας τη θεωρώ ανάξια σχολιασμού. Επίσης, δεν δικαιούσαι να προκαταλαμβάνεις τυχόν μέλλουσα κρίση μου για το συγκεκριμένο Επίσκοπο βασιζόμενος σε κατασκευασμένες δικές σου υποθέσεις.
      Συμφωνώ ότι πρέπει να ασκείται έλεγχος στους ποιμένες και μάλιστα Επισκόπους για όσα δημόσια πράττουν και λέγουν και ιδιαίτερα όταν αυτά αφορούν θέματα πίστεως.

      Χρ.Ζαχαρίας

      Διαγραφή
  3. "Δεν θα βρεθεί με τίποτα μέσα από την επιστήμη ο ψηλαφητός θεός με τις αισθήσεις", είναι η κατά λέξη δήλωση του μητροπολίτη Μεσογαίας. Θα παρακαλούσα τον κ. Χρ. Ζαχαρία να μη συνθηματολογεί, αλλά να μας εξηγήσει πού, και γιατί, βλέπει επιπολαιότητα, προχειρότητα, εξυπνακισμούς, σοφιστείες και εμπάθεια στα γραφόμενά μου. Τι σημαίνει γι΄ αυτόν "ο ψηλαφητός θεός με τις αισθήσεις"; Μπορεί ή δεν μπορεί, χωρίς επιπολαιότητα και προχειρότητα, να μας το πεί; Αν επιπολαίως το είπε αυτό ο Μητροπολίτης, τότε εντάξει, επιπόλαιη και η δική μου γραφή. Ερευνητέο όμως τούτο, αν επιτρέπεται ένας πνευματικός ιεράρχης όπως ο Μεσογαίας, που είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται "τα όρια της γνώσης και το πλησίασμα των πολλή λεπτών μυστικών", να το λέει αυτό. Όπως το "δεν θα βρεθεί με τίποτα μέσα από την επιστήμη ο ψηλαφητός θεός με τις αισθήσεις". Οι ουρανοί διηγούνται δόξαν θεού, το ίδιο φυσικά διηγείται και η υπό τον ουρανόν επιστήμη, χωρίς να υπάρχει ανάγκη εύρεσης του μποζονίου. Ο Θεός είναι αντιληπτός με τις αισθήσεις, βεβαίως, όταν μοναδική μας αίσθηση δεν είναι η αφή.

    Ελπίζω ο κ. Ζαχαρίας να αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα του θέματος.

    Το βλακώδες σημερινό οικοδόμημα της επιστήμης έγκειται στο ότι απομονώνοντας, π.χ., ένα κύτταρο του αίματος, ένα κύτταρο της επιδερμίδας ή άλλου ιστού, προσπαθεί να μας πείσει ότι αυτό είναι άνθρωπος! Τούτο μόνο ένας ηλίθιος θα το δεχόταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι, με τη δήλωσή του ο Σεβασμιώτατος εννοεί ότι ο Θεός δεν μπορεί να γίνει καταληπτός και να προσεγγιστεί με τις σωματικές μας αισθήσεις και μόνον. Απαιτείται πρώτα από όλα πίστη και ανάλογη εσωτερική πνευματική προδιάθεση. Η ψηλάφιση στην συγκεκριμένη δήλωση χρησιμοποιείαι με την ευρύτερη έννοιά της και δεν αφορά αποκλειστικά την αίσθηση της αφής. Οι Φαρισαίοι δεν πίστευσαν στο Χριστό και δεν αποδέχονταν τη Θεότητά Του αν και άκουαν το λόγια Του και έβλεπαν με τους σωματικούς τους οφθαλμούς τα θαύματα που Αυτός επιτελούσε, γιατί ήταν νεκρές οι πνευματικές τους αισθήσεις (τα πνευματικά ώτα τους). Αντίθετα, υπήρξαν τυφλοί Άγιοι, οι οποίοι αξιώθηκαν να δουν το Άκτιστο Φως.
      Εν πάσει περιπτώσει, ανεξάρτητα από το αν ο κ.Χριστοδουλίδης παρανόησε ή όχι τη συγκεκριμένη δήλωση του Μητροπολίτη Μεσογαίας, δεν έχει το δικαίωμα βασιζόμενος αποκλειστικά στην εν λόγω δήλωση να προβαίνει σε γενικευμένους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για την προσωπικότητα του εν λόγω Ιεράρχη και πολύ περισσότερα να αναφέρερεται με ειρωνική διάθεση στην κτήση του Επισκοπικού αξιωματος από μέρους του. Ας γνωρίζει ο κ.Χριστοδουλίδης ότι, ο π.Νικόλαος Χατζηνικολάου δεν επεδίωξε κατά ουδένα τρόπο την αναρρίχισή του στο Επισκοπικό αξίωμα.
      Ελπίζω ο κ.Χριστοδουλίδης να αντιλαμβάνεται το ατόπημά του.

      Χρ.Ζαχαρίας

      Διαγραφή
  4. Αγαπητέ κ. Ζαχαρία,

    Το σοβαρό λάθος του μητροπολίτη Μεσογαίας, ακόμη και αν δεχθώ αυτά που γράψατε, εντοπίζεται στο ότι ο άγιος Θεός, όπως ισχυρίζεται, δεν είναι αντιληπτός ή αισθητός - και όχι ψηλαφητός - από τον άνθρωπο. Αλλά όμως είναι, και επ΄ αυτού επιμένω διευκρινίζοντας ότι ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ μας χρειάζεται. Δεν έχει σημασία αν πρόκειται περί επιστήμονος, επιστημονικού πειράματος, ή άλλου τι, και πάντως ενεργουμένου από άνθρωπο.

    Βεβαίως, συναίσθηση δεν εννοώ τα γλυκερά προκλητά αισθήματα (συναισθήματα) από τα οποία βρίθει η εποχή, αλλά και κάθε εποχή. Σε εντελώς άλλο επίπεδο εδράζεται το συναίσθημα, στο οποίο αναφέρθηκα, και το οποίο οφείλει να γνωρίζει και να καλλιεργεί στους πιστούς ο κάθε απτόμενος (σημ. δεν αφορούσε μόνο στον μητροπολίτη Μεσογαίας η λέξη αυτή) επισκοπικού θρόνου. Σε λεπτομέρειες δεν θα εισέλθω, γιατί θα έπρεπε πολλά να (αντι)γράψω.

    Σας ευχαριστώ για την απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η επικριτική, και όσο δυνατόν σύντομη, ανάλυση την οποία κατέθεσα θα έπρεπε να είχε γίνει από τον Μεσογαίας Νικόλαο, όταν του απηύθηνε το ερώτημα περί "σωματιδίου του θεού" η κα. Παναγιωταρέα. Η απάντηση που έδωσε, ήταν κατά τη γνώμη μου ατυχής και θεολογικά απαράδεκτη. Πέραν αυτού ο λεκτικός πλεονασμός του "ψηλαφητός (θεός) με τις αισθήσεις" είναι καταφανής και δηλωτικός του ανέφικτου, κατά τον μ. Μεσογαίας, προσέγγισης του θείου από τον άνθρωπο. Και γιατί, ερωτώ, ο θεός δεν μπορεί να γίνει αισθητός μέσα από την επιστήμη; Μπορεί ο κ. Ζαχαρίας να μας απαντήσει;

    Εκ των ορατών βλέπουμε τα αόρατα, εκ των αισθητών τα υπέρ αίσθηση, και εκ των νοητών τα υπέρ τη νόηση. Άνθρωποι με αισθήσεις δεν ήταν οι άγιοι της Εκκλησίας, που έγραψαν αυτά τα πράγματα; Δεν τα γνώριζε αυτά ο μητροπολίτης Μεσογαίας;

    Δεν θα προχωρήσω τα ερωτήματα περί επιστήμης. Θα γράψω όμως αυτό που απέφυγε περίτεχνα να πει ο Μεσογαίας Νικόλαος και είναι τούτο : Οι ακάθαρτοι άνθρωποι, φρόντισαν να μαγαρίσουν την επιστήμη. Εκτός άλλων, πήγαν και πέταξαν δισεκατομμύρια - κυριολεκτικά τα έθαψαν - στο τούνελ (βόθρο) του CERN για να ανακαλύψουν το άυλο "σωμάτιο", τον άνευ ύλης (μάζας) θεό, ο οποίος δίνει τη μάζα των σωματιδίων και του Σύμπαντος. Και τούτο το ονόμασαν "επιστημονική" έρευνα! Φαίνεται, υπέθεσαν ότι θα μπορέσουν κι αυτοί να φτιάξουν ένα σύμπαν για τα μέτρα τους, τα μέτρα της βλακείας που τους δέρνει, αν και το έχουν σχεδόν έτοιμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.