17 Μαρ 2012

Ὁ παχύσαρκος Βούδας ἐκτοπίζει τήν Θεοτόκο ἀπό τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν

Γράφει ὁ  Ἰωάννης Τάτσης, Θεολόγος
Τό «ἄνοιγμα» τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν πρός τίς ἑτερόδοξες ὁμολογίες καί τίς ξένες θρησκεῖες πού ἐπιχειρεῖται μέσω τοῦ νέου προγράμματος σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά ὁδηγεῖ σέ τραγικές γιά τόν ὀρθόδοξο θεολογικό του χαρακτήρα συνέπειες. Οἱ συντάκτες τοῦ προγράμματος σπουδῶν ἰσχυρίζονται πώς τό θρησκευτικό μάθημα διατηρεῖ τό χριστιανικό του χαρακτήρα καί δέν μετατρέπεται σέ θρησκειολογικό. Δέν λένε ὅμως τήν ἀλήθεια. Ἀπό τή θεματολογία πού ἐπέλεξαν νά διδάσκεται στίς τρεῖς τάξεις τοῦ Γυμνασίου ἀπουσιάζει ἡ συστηματική μελέτη τῆς Παλαιᾶς καί Καινῆς Διαθήκης, τοῦ σχεδίου τῆς Θείας Οἰκονομίας ἀλλά καί ὁποιαδήποτε ἀναφορά στό πρόσωπο τῆς Θεοτόκου... 
Ἡ πλήρης ἀπουσία τοῦ προσώπου τῆς Παναγίας ἀπό τό πρόγραμμα σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά του Γυμνασίου ἔγινε θέμα ἀκόμη καί στίς στῆλες κοσμικῶν ἐφημερίδων καί ἦρθε στή Βουλή μέ Ἐρωτήσεις βουλευτῶν. Ἡ πανομοιότυπη ἀπάντηση πού δόθηκε ἐκ μέρους τοῦ Ὑπουργείου σέ ὅλες τίς σχετικές ἐρωτήσεις δέν περιεῖχε καμία ἀναφορά στόν ἐξοβελισμό τῆς Θεοτόκου ἀπό τά Θρησκευτικά του Γυμνασίου, γιά τόν ὁποῖο ζητοῦσαν διευκρινίσεις οἱ ἐρωτῶντες βουλευτές. Ἀκολούθησαν μάλιστα ἄρθρα καί κείμενα πού ὑπογράφονταν ἀπό θεολόγους, ὑπεύθυνους καί συντάκτες τοῦ προγράμματος σπουδῶν, στά ὁποῖα δέν ὑπῆρξε δέσμευση γιά ἀναθεώρηση τοῦ περιεχομένου τοῦ προγράμματος καί σχετική διόρθωσή του. Ἡ «ἐξορία» τῆς Θεοτόκου ἀπό τά Θρησκευτικά μοιάζει νά εἶναι ὁριστική καί οἱ θεολόγοι πού ἔλαβαν τή σχετική ἀπόφαση παρουσιάζονται ἀμετανότητοι γιά τίς ἐπιλογές τους. Ἐκτελοῦν σχέδιο προώθησης τῆς νεοεποχίτικης πανθρησκείας πού ἐκδιώκει μέ περισσή εὐκολία τήν Θεοτόκο καί τούς ἁγίους πού ἀγωνίσθηκαν κατά....

 τῶν αἱρέσεων καί τῶν πλανῶν τῶν ξένων θρησκειῶν ἀπό τή θρησκευτική παιδεία τῶν μαθητῶν τῆς πατρίδας μας.
Πῶς ὅμως νά χωρέσει ἡ Θεοτόκος στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ὅταν τή θέση τῆς ἔχει καταλάβει ὁ παχύσαρκος Βούδας, στόν ὁποῖο γίνεται ἀναφορά καί στίς τρεῖς τάξεις τοῦ Γυμνασίου; Πιστεύει ἀλήθεια κανείς ὅτι μέ τέτοιο περιεχόμενο τό θρησκευτικό μάθημα παραμένει χριστιανικό καί δέν μετατρέπεται σέ θρησκειολογικό;
Ἄς βάλουμε ἕνα τέλος στήν ὑποκρισία τῶν θεολόγων. Τό νέο πρόγραμμα σπουδῶν ἄν δέν ἀποσυρθεῖ ἐπισήμως ἀπό τήν ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, θά πρέπει νά ἀκυρωθεῖ μέσα στίς σχολικές αἴθουσες, κατά τήν διδασκαλία τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, ἀπό τούς θεολόγους ἐκπαιδευτικούς.
Ὁ Υἱός τῆς Παρθένου «λάμψας ἐν τή Αἰγύπτω φωτισμόν ἀληθείας, ἐδίωξε τοῦ ψεύδους τό σκότος» καί τά εἴδωλα τῆς Αἰγύπτου «μή ἐνέγκαντα τήν ἰσχύν αὐτοῦ, πέπτωκεν». Πῶς ἄραγε μποροῦμε ἀπό τή μία νά ἐκφωνοῦμε «Χαῖρε» στήν Θεοτόκο πού εἶναι ἡ «ἐλέγξασα τόν δόλον τῶν εἰδώλων» κατά τόν ὑμνογράφο τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου, καί ἀπό τήν ἄλλη νά ἀντικαθιστοῦμε κατά τή διδασκαλία τοῦ θρησκευτικοῦ μαθήματος τό πολυσέβαστο πρόσωπό Της μέ ἀναφορές στήν πλάνη τῶν εἰδώλων, ὅπως τό ἄγαλμα τοῦ Βούδα;

2 σχόλια:

  1. Καλύτερα να γράφατε ο παχύδερμος βούδας ακούγεται πιο ωραία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλύτερα να μη γράφατε τίποτα παρόμοιο, καθώς εύκολα παρεξηγήται ότι υπάρχει πρόβλημα με τους ευτραφείς ανθρώπους.. Η εμφάνιση καθενός νομίζω είναι προσωπικό θέμα και δεν έχουμε δικαίωμα να κρίνουμε-σημειωτέον ο ιστορικός Βούδας ήταν ασκητικός και λεπτός , η συγκεκριμένη αναπαράσταση βασίζεται στη συμβολική του κινέζικου βουδισμού, όπου το πάχος στην απεικόνιση είναι δείγμα ευτυχίας και ισχύος.

    Ο Βουδισμός ,γενικώς, είναι από τις πιο ειρηνικές ''θρησκείες'' και βαθυστόχαστες και πιστέψτε με, αν γράφετε εριστικώς , δε σας συμφέρει να υπολογίσουμε πόσα εγκλήματα γίνανε στο όνομα του Χριστού(από τον τρίτο αιωνα και μετά) και πόσα στο όνομα του Βούδα..

    Δε λέω ότι φταίει ο Χριστός για αυτό, αλλά είναι ένα ιστορικό γεγονός που χρήζει έρευνας.
    Το ότι απουσιάζει η Παναγία το θεωρώ αρνητικό και κανονικά οφείλουν τα παιδιά (εφόσον δεν επιθυμούν απαλλαγή) να μαθαίνουν για την Παναγία , για τους Αγίους της Ορθοδοξίας , για τους Μάρτυρες και τους Νεομάρτυρες, για τα νηπτικά συγγράμματα, όχι όμως με φανατισμό , με πολύ όμως συναίσθημα και ευθύνη..

    Νομίζω το μάθημα πρέπει να είναι αφενός ομολογιακό , αφετέρου να έχει και θρησκειολογικά στοιχεία ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ μέσα , χωρίς να προσβάλλονται άλλες θρησκείες και απόψεις, απλά με ειλικρινής αναφορά σε αυτές.. Φιλικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.