
Ἀπὸ τὴν ἄποψη αὐτὴ δὲν θὰ ἦταν ἀνώφελο νὰ διαβάσεις τὶς ἐπιστολὲς τοῦ ἐπισκόπου Ἰγνατίου Μπριαντζιανίνωφ. Ἐκεῖ γράφει πολὺ καθαρὰ ὅτι δὲν τὸν ὠφέλησε ἡ καταπόνηση τοῦ ἑαυτοῦ του μὲ ὑπέρμετρη νηστεία, ἐξαιτίας τῆς ὁποίας ἔχασε πολὺ πολύτιμο χρόνο κατακείμενος ἀπὸ ἀδυναμία στὴν κλίνη κλπ.
Μὲ ρώτησες ἀκόμη, τί σημαίνει νὰ σωθεῖς… Ἂν μιλήσουμε γι’ αὐτὸ ἁπλά, τότε πρέπει νὰποῦμε ὅτι ἀπὸ τὴ δική μας πλευρὰ αὐτὸ σημαίνει: Μὲ ὅλες τὶς δυνάμεις τῆς ψυχῆς μας, ὅλου του εἶναι μας, νὰ ἀγωνιζόμαστε, γιὰ νὰ μὴν δεχθοῦμε μετοχὴ σὲ ἁμαρτία, νὰ ἀποστραφοῦμε τὴν ἁμαρτία. Αὐτὴ ἡ ἄρνηση εἶναι ἡ μόνη ἐπιλογὴ ποὺ ἔχουμε. Ἡ ἴδια ὅμως ἡ σωτηρία, ὡς καινούργια πιὰ ζωή, εἶναι δῶρο τοῦ Θεοῦ. Αὐτὴ μπορεῖ νὰ δοθεῖ ὁποιαδήποτε στιγμὴ σὲ κάθε ἄνθρωπο ποὺ κάνει τὸν ἑαυτὸ τοῦ ἱκανὸ νὰ τὴν δεχθεῖ. Ὡς ἐκ τούτου συγκεντρώνουμε τὴν προσοχή μας στὸ νὰ τηροῦμε τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ, νὰ μὴν διαπράξουμε ἁμαρτία, νὰ ζήσουμε κατὰ τὴ δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ. Καὶ δὲν περιμένουμε τίποτε ἄλλο ἀπὸ τὸν ἑαυτό μας οὔτε ἀπὸ τὸν Θεό, γιὰ νὰ μὴν πέσουμε σὲ πλάνη μὲ τὴν προσμονὴ αὐτή. Γιατί, ἂν ἔχουμε αὐτὴ τὴν προσμονή, σημαίνει ὅτι θεωροῦμε τὸν ἑαυτὸ μᾶς ἄξιό της δωρεᾶς τοῦ Θεοῦ καὶ γι’ αὐτὸ μπορεῖ νὰ δεχθοῦμε ἐκεῖνο ποὺ δὲν εἶναι δῶρο Θεοῦ. Θεολογικὰ ὅμως σωτηρία σημαίνει θέωση τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ σωσμένος δέχεται τὸ πλήρωμα τῆς θείας ζωῆς. Καὶ αὐτὸ εἶναι δῶρο ἀπὸ τὸν Θεό.
πηγή: Ἀρχιμ. Σωφρονίου, Γράμματα στὴ Ρωσία, Ἔκδοσις Ἱερᾶς Μονῆς Τιμίου Προδρόμου Ἔσσεξ
Θησαυρὸς Γνώσεων καὶ Εὐσεβείας
Λόγια που μυρίζουν θεία Χάρη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ που το ανεβάσατε!