5 Ιουν 2011

Ὁ Μεγαλύτερος ἐχθρός τῆς Ἐκκλησίας

ΠΡΩΤΟΠΡ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Μ. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ
«...να σιν ν, καθς μες»
(ωάν. ζ' 11) Σήμερα, πο κκλησία μς τιμ τν μνήμη τν γίων κα Θεοφόρων Πατέρων τς ' Οκουμενικς Συνόδου (Νίκαια 325 μ.Χ.), γιατί τν λευθέρωσαν π τν πνευματικ νόσο τς ρειανικς κακοδοξίας, κρίνουμε σκόπιμο ν ναφερθομε γενικότερα στν ννοια τς αρέσεως, το μεγαλυτέρου χθρο της νότητας τς κκλησίας.
1. Ο χαρακτήρας τς πίστεώς μας, εναι καθολικότητα. κκλησία μς εναι καθολικ κατ τ ερ Σύμβολο. διότητα ατ τς κκλησίας θεμελιώνεται στος λόγους κείνους το ναστάντος Κυρίου μας: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τ θνη, βαπτίζοντες ατος ες τ νομα το Πατρς κα το Υο κα το γίου Πνεύματος, διδάσκοντες ατος τηρεν πάντα σα νετειλάμην μν» (Μάτθ. κ' 20). χει καθολικότητα τς κκλησίας δύο διαστάσεις. Τν κάθετο. Δηλαδ τν ποδοχ λόκληρής της....

 ποκεκαλυμμένης θείας ληθείας, το πληρώματος τς θείας ποκαλύψεως. Κα τν ριζόντια. Δηλαδ τν ξάπλωση λης της ληθείας ατς ες λα τ θνη. τσι, κατ' ξοχν ποστολ τς κκλησίας συνιστται στν διαφύλαξη τς καθαρότητας κα κριβείας τς «παξ παραδοθείσης» (ούδ. 3) πίστεως κα στν ξάπλωσή της σ' λο τν κόσμο.
2. Τί ταν μως «κόσμος», ταν πρώτη κκλησία νελάμβανε τν κπλήρωση τς μεγάλης ατς πάνω στ γ ποστολς της; Εδωλολατρία, θεΐα, νηθικότητα, δικία, κμετάλλευση, δουλεία κα λα κενα, πο π. Παλος ναφέρει στ ' κεφάλαιο τς πιστολς του πρς Ρωμαίους (Ρώμ. ' 18 .). π να τέτοιο περιβάλλον προήρχοντο τ νέα μέλη τς κκλησίας. Εναι χαρακτηριστικο ο λόγοι το Παύλου στος χριστιανος τς φέσου: «τε ποτ σκότος, νν δ φς ν Κυρίω» (φ. ' 8). Σν να φς μέσα στ σκοτάδι το κόσμου λαμψε κκλησία. σοι, λοιπόν, πάκουαν στν κλήση το Θεο κα γίνονταν μέλη τς κκλησίας, πρεπε ν ποδεχθον κα τν πίστη της. Ν νωθον δηλαδ οσιαστικ κα ργανικ μ τ λλα μέλη της, ν ζον μ τν λήθειάν της, ν' λλάξουν τς συνήθειες το κόσμου μ μία πολιτεία γιωσύνης, γάπης κα δικαιοσύνης. κκλησία, λοιπόν, ζήτησε π τν ρχν λοκληρωτικ λλαγή. Ν γίνει νθρωπος πραγματικ «καιν κτίσις».
Γι ν γίνει μως ατ πραγματικότητα, χρειάζετο ν ναγεννηθον ο νέοι πιστο κατ τ πνεμα τς κκλησίας, γι ν γίνει πλήρης κα τέλειος κα γκεντρισμός τους στ σμα της. Κι σαν πολλο πο φάνηκαν πρόθυμοι ν νταποκριθον στν παίτηση ατή. Δν ταν μως λίγοι κα κενοι πο παρ τν ατοπροαίρετη ξοδό τους π τν κόσμο κα τν εσοδό τους στν κκλησία, δν θέλησαν ν λησμονήσουν κα τν παλαι ζωή τους. Συνέβη δηλαδ σ' ατος ,τι κα στος σραηλίτες, πού, μόλις ρχισαν ν ναπνέουν τν έρα τς λευθερίας, νοστάλγησαν τ σκόρδα κα τ κρεμμύδια τς Αγύπτου (ριθμ. α' 5). Μία τέτοια νέργεια λόγος το Θεο τν χαρακτηρίζει σν τν συνήθεια το σκύλου ν ξαναγυρίζει στ «διον ξέραμα», το χοίρου, πο λούεται «ες κύλισμα βορβόρου» (Β' Πέτρ. β' 22).
3. Ποίοι μως ταν ο χριστιανο ατοί; λλοι μν π ατος ταν ουδαΐζοντες. Ατο ζητοσαν ν ποτάξουν τν Χριστιανισμ στ γράμμα το Μωσαϊκο Νόμου κα ν ταυτίσουν τν παγκόσμια ποστολή του μ τν ουδαϊκ θνικισμό. λλοι ταν λληνίζοντες. Ατο προσπαθοσαν ν ναμίξουν τν Χριστιανισμ μ τν ψευδοφιλοσοφία το κόσμου κα ν τν περιορίσουν στ πλαίσια μίας θρησκείας μ τν προσαρμογή του πρς τν εδωλολατρία. λλοι, τέλος, σαν Ρωμαοι. Ατοί, πι πρακτικο κα ρεαλιστές, εδαν τν νέα θρησκεία σν να μέσον γι τ δική τους παγκόσμια πικράτηση κα πίγεια κυριαρχία.
Κάθε μία π τς τάσεις ατς δεχόταν π τν διδασκαλία το Χριστιανισμο ,τι τν συνέφερε κα τν ενοοσε. Τ βάρος μως ρριχνε στς δικές της ρχές, στς δικές της στοχοθεσίες κα τ χειρότερο, δημιουργοσε τσι μία νέα διδασκαλία, πο τν παρουσίαζε σν κκλησιαστικ - χριστιανική. Δν σταματοσε μως δ. λλ κα ατ τ διδασκαλία τς κκλησίας τν ρμήνευσε κατ τν δικό της τρόπο. τσι μία μάδα μ τέτοιες τάσεις, παρ' λο τι θελε ν πιστεύει πς ζοσε μέσα στ σμα τς κκλησίας, πρόβαλλε τν δική της πίστη κα χι πλέον τν πίστη τς κκλησίας. Ατ κριβς εναι κενο, πο στν κκλησιαστικ θεολογικ γλώσσα νομάζουμε ΑΙΡΕΣΗ. Τ ν παρουσιάζει δηλαδ κανες τς δικς το γνμες κα πεποιθήσεις ς διδασκαλία τς κκλησίας κα τ δική του ρμηνεία τς θείας ποκαλύψεως ς ρμηνεία κα διδασκαλία κκλησιαστική.
4. Η αρεση δημιουργε στν κκλησία κακ μεγαλύτερο π τν μαρτία. μαρτωλς πέφτει ς τομο, κα εναι δυνατν ν νανήψει κα πάλιν, κάνοντας χρήση τν λυτρωτικν μέσων της κκλησίας. αρετικς μως κπίπτει ριστικ π τ σμα τς κκλησίας. Γιατί δν πιστεύει στν κκλησία ς κιβωτ τς θείας ποκαλύψεως. Πιστεύει μόνο στν αυτό του, κα παίρνει τν θέση κριτο τς «παραδοθείσης» πίστεως. Θεοποιε δηλαδ τν αυτό του. Γιατί δν παραδέχεται λλη αθεντία μεγαλύτερη π τ πρόσωπό του. Κάθε αρεση εναι ξάνθημα τς διας ρρώστιας, το νθρώπινου γωισμο. λες ο αρέσεις εναι το δίου φυράματος. Μ' ατ τν τρόπο μως αρεση διαιρε τν κκλησία κα καταστρέφει τν νότητά της. σως δν εναι περβολή, ν θεωρήσουμε ς πρώτους αρετικος στν στορία τος πρωτοπλάστους, γιατί πρτοι ατο πάνω π' τ θεο θέλημα βαλαν τ δικό τους θέλημα κα πρτοι χωρίσθηκαν π τν θεία κοινωνία. Γι' ατ αρεση συνιστ βλασφημία κατ το γίου Πνεύματος. Δν εναι δ παράδοξο τι ο περισσότεροι αρετικοί, κτς π τς λλες πλάνες τους, εναι κα πνευματομάχοι, π τος ρχαίους Μακεδονιανος μέχρι τος συγχρόνους μας Χιλιαστς (Ψευδ)μάρτυρες το Γιεχωβ.
Κατ συνέπεια αρεση κατασπαράσσει τ σμα τς κκλησίας. Καταστρέφει τν νότητά της. Διαστρεβλώνει τ θεία ποκάλυψη κα τν καταθρυμματίζει. ναμιγνύει τν λήθεια μ τν πλάνη. Γι' ατ κα εναι πολ χειρότερη π μία λλη θρησκεία. Γιατί δν ρχεται π' ξω -κα γι' ατ δν γίνεται ντιληπτή. μφανίζεται ς κρυφς γκος μέσα στ σμα τς κκλησίας. Κυκλοφορε ς λήθεια μ νδυμα κα χρμα κκλησιαστικ κα τσι κατορθώνει εκολα ν πατήσει. Εναι τ φοβερότερο πλο το σαταν ναντίον τς κκλησίας, φοβερότερο κα π' ατος τος διωγμούς. Γιατί δν σκοτώνει φθαρτ σώματα, λλ ψυχς θάνατες. πειδ μάλιστα ο αρετικο μφανίζονται πουλα σν μέλη τς κκλησίας, χριστιανο δηλαδή, κατορθώνουν ν παραπλανον -μ τν πλαστ μάλιστα γιότητά τους- τος φελες κα στηρίκτους. Τοτο συμβαίνει κα στ Χώρα μας μ τος διαφόρους αρετικούς, πο μ τν Γραφ στ χέρια καλύπτουν τν πονηρία τους. Πέρα μως π τν θρησκευτικ πλάνη καλύπτουν ο αρέσεις κα καθαρ συμφεροντολογικς - πολιτικς πιδιώξεις, πηρετώντας τ συμφέροντα τν κέντρων ξαρτήσεών τους. Μ τν φαινομενικ μάλιστα σκηση φιλανθρωπίας, τν αστηρ δθεν ζω κα τν ντεχνη κα καλ προετοιμασμένη προπαγάνδα, διαφθείρουν τς συνειδήσεις κα δηγον μ μεθοδικότητα στν καταχθόνιο σκοπό τους, πο δν εναι λλος π τν γκατάλειψη τς κκλησίας κα τν καταστροφ το ργου το Χριστο.
δελφοί μου!
ρκε ν ρίξει κανες μία βιαστικ ματι στν κκλησιαστικ στορία, γι ν καταλήξει μόνος στν διαπίστωση το τί σημαίνει αρεση στ ζω τς κκλησίας. πειδ δ αρεση εναι γέννημα το διαβόλου, φροντίζει πνευματικός της πατέρας ν προστατεύει καλ τ παιδί του. ν δέ, πως σωστ λέχθη, μεγαλύτερη νίκη το σαταν εναι ν μς πείθει πς δν πάρχει, μεγαλύτερη πιτυχία τς αρέσεως εναι ν πείθει τος μν μορφωμένους κα μεσα πευθύνους τι εναι ργο ταπειν κα νάξιο λόγου νασχόληση μ' ατ κα πόκρουσή της, τν δ πλ λα τι δθεν στς διάφορες αρετικς μάδες θ βρε τν λήθεια κα τν γνήσια χριστιανικ ζωή. μες μως, πο θέλουμε ν μείνουμε πιστο στν παράδοση τν γίων της κκλησίας μς Πατέρων, θεωρομε ς καθαρ συνέπεια τς πίστεώς μας κα ερ καθκον μας: α) τ ξεσκέπασμα λων τν αρέσεων, β) τν συνειδητοποίηση το γεγονότος τι λες ο αρέσεις ξυπηρετον συμφέροντα σκοτειν κα ργάζονται γι τν καταστροφ τς πίστης κα γ) τν προφύλαξη κα το αυτο μας κα τν δελφν μας π τ φοβερ ατ δηλητήριο το Διαβόλου. 
“ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ”
(πάνθισμα κηρυγμάτων π την 
«ΦΩΝΗ ΚΥΡΙΟΥ» τν τν 1980 κα 1983)
ΠΡΩΤΟΠΡ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ Μ. ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.