4 Ιουν 2011

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΑΤΕΡΩΝ Α΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

Πράξ. π. Κ΄ 16-18, 28-36
π τος πλέον συγκινητικος λόγους το ποστόλου Παύλου, μς καταγράφει Εαγγελιστς Λουκς στ Κ΄ κεφάλαιο τν Πράξεων τν ποστόλων.  Μεγάλος πόστολος, ς πνευματικς πατέρας, δίνει τς τελευταες του συμβουλς στος πρεσβυτέρους τς φέσου. Τος παναλαμβάνει μέσα σ μία σχυρ φορτισμένη π συγκίνηση τμόσφαιρα τς μεγάλες λήθειες, τι Κύριος κα Θες ησος Χριστός, δι το δίου το Αματος, κατέστησε κτμα το τν κκλησία. Τν κκλησία ποία ποτελε σμα Χριστο κα πο ο ποιμένες, π τν ρχ ως κα τ τέλος τς στορίας, θ πρέπει ν προσέχουν, μαζ βέβαια μ τος αυτος τν, κα λόκληρο τ ποίμνιο στ ποο τος τοποθέτησε τ Πνεμα τ γιον. Εναι τόσο τ βάθος κα τ ψος τν θείων ατν ληθειν!  πόστολος τν θνν «ν βραχ ρήματι», ποδίδει τς....

 δογματικές, κκλησιολογικς κα Χριστιανικς λήθειες, μαζ βέβαια μ τν δήριτη νάγκη γι τν ποιμαντικ μέριμνα κα τν γρυπνη προσοχ πο θ πρέπει ν πιδεικνύουν ο ποιμένες.
Ατ μως πο στ συνέχεια προξενε μεγάλη ντύπωση, εναι προφητεία πο ξαγγέλει πόστολος. Μία προφητεία πο σχύει ς ζοφερ πραγματικότητα διαχρονικά : «γ τ γνωρίζω τι μετ τν ναχώρησή μου, θ εσβάλουν σ’ σς λύκοι γριοι, πο δ θὰ... λυπηθον τ ποίμνιο. κόμα κα π νάμεσά σας, θ βγον πρόσωπα πο θ διδάσκουν πλάνες γι ν παρασύρουν τος πιστος μ τ μέρος τους». (Πράξ.π. Κ΄21-30).
Δν συγκλονίζει τος ποιμένες κα τ ποίμνιον τς κάθε ποχς, τόσο τ γεγονς τι θ πιπέσουν ο πλανεμένοι κα ο αρετικο ς λλοι γριοι λύκοι γι ν κατασπαράξουν τ λογικ ποίμνιο. Ατ θ λέγαμε πς τ περιμένει κανείς. κενο μως πο στν κυριολεξία θολώνει τν ρίζοντα κα κάνει ν μφανίζονται τ μαρα σύννεφα τς πελπισίας, εναι ξεκάθαρη προφητεία τι : «Κα ξ μν ατν, ναστήσονται νδρες λαλοντες διεστραμμένα, το ποσπν τος μαθητς πίσω ατν» δήλ. στν πλάνη κα στ  αρεση.
Φυσικά, δν πραγματοποιεται λόγος ατς διότι τν προφήτευσε πόστολος, λλ τν προφήτευσε, κριβς διότι θ λάμβαναν χώρα τέτοια τραγικ γεγονότα, μ ποτέλεσμα μάδες λόκληρες ν ποσπνται π τ Σμα το Χριστο.
Μία σύντομη ματι ν ρίξει κανες στν κκλησιαστικ στορία, μ δύνη θ διαπιστώσει το λόγου τ ληθές.
Βέβαια, τ τι γίνονταν ατ κα γίνονται κα φυσικ θ ξακολουθήσουν ως τέλους, τοτο σ καμμία τν περιπτώσεων δν ξασφαλίζει τ λλοθι σ ρισμένους, ο ποοι λαφρ τ καρδία, κινονται σ χώρους ο ποοι περγάζονται τελικς τέτοιου εδους ποτελέσματα. ποτελέσματα δήλ. τραγικ γι τν νότητα το σώματος τς κκλησίας μας...
λλ ποι μπορε ν εναι σφαλιστικ δικλείδα ποία μς ξασφαλίζει τ σιγουρι ς πρς τν σφαλ πορεία μας, μέσα στος τόσους γνες κα τς πνευματικές μας γωνίες;
Ποις πιτέλους εναι ατς ο προσωπικότητες πο ς φωτεινο δοδεκτες μς καθοδηγον στν ψηλ προορισμό μας, χωρς ν χάσουμε π τ μάτια μας τν δόν;
μέσως πόμενος στίχος φωτίζει τ σημεο πο εναι νάγκη ν προσέχουμε πολύτως στν λη μας πορεία: «Διο γρηγορετε, μνημονεύοντες τι τριετίαν νύκτα κα μέραν οκ παυσάμην μ τ δακρύων νουθετν να καστον» (Κ΄31).
Ο αθεντικο ποιμένες, πο στ παύγασμα το γώνα τος κφράζουν λα σα πογραμμίζει κήρυκας τς οκουμένης, τελικς εναι ατο πο μπορομε λλ κα πιβάλλεται ν τος χουμε μπιστοσύνη. Κα ατ συμβαίνει διότι, τόσο στ δόγμα, σο κα στ κέραιο θος πο ο διοι βιώνουν κα κηρύττουν, ο πιστο ναπαύονται κα ασθάνονται τν βεβαιότητα τς σιγουρις. Ο ποιμένες ατοί, εναι τ πρόσωπα πο πορρίπτουν τν «χρυσν κα τν ργυρον», πο δν πιθυμον τν κόσμο κα τ το κόσμου, παρ μόνο γωνίζονται γι τν σωτηρία το κόσμου.
δελφοί μου, δν χουμε παρ ν γονατίσουμε κι μες μαζ μ τν πόστολο Παλο κα ν παρακαλέσουμε τν Κεφαλ το Σώματος τς κκλησίας μας, τν Κυριό μας ησον Χριστόν, ν προστατεύει τ ποίμνιον π τος βαρες λύκους κα ταυτοχρόνως ν συνέχει τ λο Σμα τς ρθοδόξου κκλησίας μας, χαρίζοντάς μας ποιμένες γνησίους ο ποοι θ ζον κα θ κηρύττουν τν ποστολικ διδαχή.
μήν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.