24 Ιουν 2011

Πνευματισμὸς στὴν Ἁγία Γραφή;

Π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΣ ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΔΡ. ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ 
Στν Παλαι Διαθήκη παγορεύεται προσφυγ σ πνευματιστές: «Οκ κολουθήσετε γγαστριμύθοις κα τος παοιδος ο προσκολληθήσεσθε, κμιανθναι ν ατος· γ εμ Κύριος Θες μν» (Λευϊτ. θ' 31). δ τ πνεμα τς μαντείας κα σχέση μ μάντεις κα παοιδος θεωρεται μίασμα κα ρνηση τς Κυριότητος το μόνο ληθινο Θεο. Μ τν διο τρόπο ναφέρεται κα τ Δευτερονόμιο η' 10-14. Κατ τ βραϊκ κείμενο, μεταξύ του λαο το Θεο δν πιτρέπεται ν βρεθε κανες «μαντευόμενος μαντείαν προγνώστης τν καιρν, ωνοσκόπος μάγος, γόης νταποκριτς δαιμονίων, τερατοσκόπος νεκρομάντης. Διότι πς πράττων τατα εναι βδέλυγμα ες τν Κύριον». Ατά, συνεχίζει γία Γραφή, συνηθίζονται στ θνη, «σ μως Κύριος Θεός σου δν σὲ...
φκε ν πράττης τατα».
Στν περίπτωση το Σαολ ναφέρεται τιμωρία το θανάτου, «δι τν νομίαν ατο... διότι ζήτησεν νθρωπον χοντα πνεμα μαντείας, δι ν ρωτήση κα δν ρώτησε τν Κύριον· δι τοτο θανάτωσεν ατόν». ( Χρόν. / ' Παραλ. ' 13-14, βλ. κα Λευϊτ. κ' 6. 27).

λας το Θεο πρέπει ν χει μπιστοσύνη στν Θε κα σ' ατν ν πευθύνεται γι βοήθεια. Κάθε λλη κίνηση γι βοήθεια πρς «λλους θεος» ποτελε βλασφημία ναντίον το Θεο, πο προσκρούει στν ντολή: «γ εμι Κύριος Θεός σου... οκ σονται σο θεο τεροι πλν μο» (ξοδ. κ' 2-3).

Ο μεντιουμιστικς μάδες ταυτιζούν τους προφτες τς Παλαις Διαθήκης μ τ μέντιουμ το ποκρυφισμο κα ποστηρίζουν πς κα ο προφτες σαν να εδος μέντιουμ.

Στν πνευματισμ τ μέντιουμ λογίζονται «μεσάζοντα» νάμεσα στν δικό μας κόσμο κα στν πνευματικ κόσμο κα πιστεύεται πς χωρς τ μέντιουμ δν εναι δυνατ πικοινωνία. μως θέση ατ εναι γι κάθε πιστ παράδεκτη, γιατί κοινωνία νάμεσα στν στρατευομένη κα στν θριαμβεύουσα κκλησία πραγματοποιεται πάντοτε «ν Χριστ», φο, πως πιστεύουμε, λοι εμαστε νωμένοι στ Σμα το Χριστο, «ες ν Χριστ» κα «λλήλων μέλη». Γι' ατ κα δν πάρχει «μεσίτης» «μεσάζων» ξω π τν σύνδεσμο μ τν Χριστ (' Τίμ. β' 5).

κόμη πάρχει διαφορ στν τρόπο κλήσης νς προφήτη. προφήτης δν εναι ατόκλητος. ντίθετα νταπόκρισή του εναι καρπς τς θείας ντολς. Μωϋσς κφράζει σοβαρς ντιρρήσεις στν κλήση του· «τς εμ γώ»· «ἐὰν μ πιστεύσωσι μοί, μηδ εσακούσωσι τς φωνς μου, ρούσι γάρ, τι οκ σται σο Θεός, τί ρ πρς ατούς, δέομαι, Κύριε, οχ κανς εμι... προχείρισαι δυνάμενον λλον, ν ποστελες» (ξοδ. γ' 11 δ' 1.10.13).

Κάτι τέτοιο δν συμβαίνει μ τ μέντιουμ. τσι γι τ μέντιουμ Kevin Ryerson π τς ΗΠΑ ναφέρεται πς π μικρ παιδ νδιαφέρετο γι περφυσικ φαινόμενα κα μελετοσε βιβλία παραψυχολογίας κα μεταφυσικς, μ στόχο τ Channelling. Τ τι γινε μέντιουμ δν ταν δηλαδ κάτι ξαφνικό, ντίθετο μ τ θέλησή του, λλ ταν να εδος λεύθερης πιλογς το «παγγέλματος» το μέντιουμ. Στς διαφημίσεις τν τηλεφωνικν μας καταλόγων ναφέρεται πολλς φορς προσφορά: «Ο χοντες μφυτον δύναμιν, δύνανται ν ξιοποιήσουν τ προσόντα τος» (διπλώματα)!

ληθινς προφήτης χει τ συναίσθηση τς μηδαμινότητός του πο φθάνει μέχρι τ ρια τς πόγνωσης. «πάτησας μέ, Κύριε, κα πατήθην, κράτησας κα δυνάσθης, γενόμην ες γέλωτα, πάσαν μέραν διετέλεσα μυκτηριζόμενος» (ερεμ. κ' 7). Διαφορετικ εναι κφραση το μέντιουμ, γεμάτη παρση κα θράσος. γλώσσα πο συνηθίζεται εναι σν τν κόλουθη, πως χρησιμοποιεται γι τν ατοδιαφήμιση μέντιουμ στν τηλεφωνικ κατάλογο:

«Προβλέπω κα ποκαλύπτω τ πάντα. πικοινων μ ζντα πρόσωπα πο σς νδιαφέρουν. Σς μεταβιβάζω τ σκέψη τους κα σς νημερώνω περ τν ασθημάτων κα τς γείας τν. Δύναμαι ν σς περιγράψω τ χαρακτηριστικ τν. Δι ποβολς (μεγάλης σχύος πομπο δέκτη) βοηθ στν πίλυση προβλημάτων κα παναφορ προσώπων»! «Ψυχοθεραπευτς-στρολόγος Κ.Σ. Πρόεδρος κ.τ.λ., πίτιμος Διδάκτωρ... προσφέρω μαθήματα παγγελματικά, οκονομικά, οκογενειακά... δέχομαι μ ραντεβο 10.30-2.00 μ.μ. κα 6.30 μ.μ. δός... τήλ...».
Τ μέντιουμ, διαίτερα στ νομαζόμενο Channelling, συζητον προηγουμένως μ τν «πελάτη» κα μπορον τσι ν προσδιορίσουν τς παντήσεις πο το χρειάζονται, μ τν σχυρισμ πς προέρχονται π τν «πνευματικ κόσμο». μως ληθινς προφήτης δν καταπιάνεται μ προσωπικς ποθέσεις λλ πευθύνεται σ λόκληρο τ λα στος κπροσώπους του κα τος καλε ν πανέλθουν στ Διαθήκη το Κυρίου, ν νθυμηθον τς συμφωνίες το Θεο.
ληθινς προφήτης δν νοίγει «πιχείρηση παροχς πηρεσιν», οτε προσκαλεται π τος νθρώπους· πορεύεται κενος πρς ατούς. νας ληθινς προφήτης δν θ μποροσε ποτ ν ατοδιαφημισθε:

«Μέντιουμ ψυχοθεραπεύτρια Κολα Κ., Χειρομάντης διπλωματοχος Βασίλης, δέχεται γι ποιαδήποτε πόθεση σς πασχολε... μοίβεται μετ τν πιτυχία» (διαφήμιση στν τηλεφ. κατάλογο). νας ληθινς προφήτης δν ζητάει μοιβή!

ληθινς προφητικς λόγος εναι νεπιθύμητος π κείνους στος ποίους πευθύνεται κα τος προκαλε, δν τος κολακεύει, οτε τος πόσχεται ατ πο κενοι πιθυμον, ατοδιαφημιζόμενος σν τν στρολόγο το τηλεφωνικο μας καταλόγου:

«Διεθνος φήμης στρολόγος σμαλ Σαμπρ μρ γλο Χότζας τς Κομοτηνς, ριστοχος λληνικς Πνευματιστικς ταιρείας Ψυχικν ρευνν. Prof. Διδάκτωρ φηρμοσμένης Ψυχολογίας κα Παραψυχολογίας. Γνωρίζει: Τ παρελθόν, τ παρν κα τ ΜΕΛΛΟΝ σς. παντα σ λα σας τ προβλήματα, ασθηματικά, οκογενειακά, παγγελματικά, χαμένα πρόσωπα κα ,τι λλο σς πασχολε. Δέχεται: π 1ης ως 18 το μηνός, κάθε Τρίτη-Παρασκευ-Σάββατο κα Κυριακ στν Κομοτηνή...

π 19 ως 23 το μηνς στ Θεσσαλονίκη... π 24 ως τέλη το μηνς στν θήνα...»!
Τ περιεχόμενο το μηνύματος το ληθινο προφήτη δν εναι νέο λλ παλαιό, πο χει λησμονηθε εναι λόγος τς Διαθήκης το Κυρίου, πο λησμονήθηκε π τν ποστάτη νθρωπο. Γι' ατ κα προφήτης παιτε π τν λα ν πάρει θέση! ντίθετα στν μεντιουμισμ τ περιεχόμενο τς πίστης κα το θρησκευτικο μηνύματος δν εναι σταθερ κα προσδιορίζεται π τς «νέες ποκαλύψεις», ο ποες πολυτοποιονται κα πιστεύεται πς προέλευση τος εναι θεία.

Ο θέσεις ατς σχύουν κα γι τν Καιν Διαθήκη. ντίληψη πς Καιν Διαθήκη ποτελε μεντιουμιστικ βιβλίο, πο μπορε ν ρμηνευθε πνευματιστικ (J. Greber) δηγε σ μεγάλη πλάνη. Στ εαγγέλιο δν ναφέρονται σαμανιστικ ταξίδια σ νώτερους κόσμους, λλ πογραμμίζεται προσωπικ σχέση μ τν Θεό, πο προσφέρει τ δρα Το που κενος θέλει, πως θέλει κα ποτε θέλει, χωρς κανένα ξαναγκασμ π μέρους το νθρώπου μ ποιεσδήποτε τεχνικς πνευματιστικς συνεδριάσεις. Ατ προσωπικ σχέση συνοδεύεται μ περιόριστη μπιστοσύνη κα γάπη το Θεο.

Στ πρόσωπο το ησο Χριστο ποκαλύφθηκε Θεός. Τ «σημεα» πο τέλεσε Χριστς δν ταν ποκομμένα π τ μήνυμά του, λλ σαν κριβς «σημεα» τς παρουσίας το Θεο κα τς Θείας ποστολς Του στν κόσμο. ν δομε τ «σημεα» ατ σ' ατ τν προοπτικ δν μιλμε πλέον γι παραφυσιολογικ φαινόμενα, λλ γι τν πέρβαση τν νόμων τς φύσεως π μέρους το Θεο, γι τ στοιχεο το θαύματος, πο δν πόκειται σ ποιαδήποτε παραψυχολογικ ρευνα. ποκαλύπτονται μόνο στος νθρώπους τς πίστεως.

Τ «σημεα» τν ποστόλων βρίσκονται πάντοτε στν πηρεσία το Θεο τς γίας Γραφς· δν βρίσκονται σ σχέση μ λλες δυνάμεις, οτε πηρετον λλους σκοπούς, διοτελες, πως εναι πόκτηση δύναμης, πλοτος βλάβη τν συνανθρώπων (Πράξ. ' 4-8 στ' 16-18). Τ σημεα το ποστόλου Πέτρου τίθεντο στν πηρεσία το εαγγελίου κα τν πιστν κα προϋπέθεταν «εθεία καρδίαν νώπιόν του Θεο». ντίθετα Σίμων Μάγος δν διέθετε ατ τν εθύτητα, κα πεδίωκε ν ποκτήσει τ χάρη τν ποστόλων μ χρήματα κα γι διοτελες σκοπούς. Ατ ταν ντελς διαφορετικ πράγμα κα γι' ατ πόστολος το επε: «τ ργύριόν σου σν σο εη ες πώλειαν,... οκ στι σο μερς οδ κλρος ν τ λόγω τούτω», δν χεις μερίδα οτε κλρο σ' ατ τ πράγμα (Πράξ. ' 20-21). Σίμων εχε κριβς τν ντίληψη τν σημερινν μάγων κα πνευματιστν! 

Π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ
ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΔΡ. ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Ο ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΦΩΣ
ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
ΜΑΓΕΙΑ
ΤΕΥΧΗ 16ΟΝ – 20ΟΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΝΤΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ.